Kuuluuko anoppisi/appesi sanavarastoon joitakin väärin sanottuja sanoja, jotka

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
Dddhgcr
Meillä käytetään paljon lasten sanoja :) Ts. sanoja, jotka lapset ovat pienenä sanoneet väärin. Ovat jääneet elämään meidän perheeseen :) Esim. lantontintonta maitoa (laktoositonta), nunutti (jogurtti), tatulointi (tatuointi), nuunamiäni (kultapieni), nunehniamöömi (puheterapeutti) jne :D Itse huvikseen sanon Coca Colaa sosa solaksi tai kookka koolaksi (joskus kuultu yhdessä suomalaisessa sarjassa) ja City marketia kity marketiksi. Omat lapset saa varmaan sitten myöhemmin hepuleita näistä :D Pitääpä keksiä lisää ihan kiusaksi... ;)
Ai niin ja sana löyhkäyt (röyhtäys)
 
"qwer"
Meillä käytetään paljon lasten sanoja :) Ts. sanoja, jotka lapset ovat pienenä sanoneet väärin. Ovat jääneet elämään meidän perheeseen :) Esim. lantontintonta maitoa (laktoositonta), nunutti (jogurtti), tatulointi (tatuointi), nuunamiäni (kultapieni), nunehniamöömi (puheterapeutti) jne :D Itse huvikseen sanon Coca Colaa sosa solaksi tai kookka koolaksi (joskus kuultu yhdessä suomalaisessa sarjassa) ja City marketia kity marketiksi. Omat lapset saa varmaan sitten myöhemmin hepuleita näistä :D Pitääpä keksiä lisää ihan kiusaksi... ;)
Kepsuttia, kakkakuulia, zuppia (7up), hoppuhalli, ääss-market, eskortti, raktori, rosentti, residentti, reenit - onhan näitä...

Ja tiedän kyllä miten ne kuuluisi sanoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"vieras"
Mun anoppi sanoo aina koskettaa kun pitäisi sanoa satuttaa. Esim. jos vaikka kaadun, hän kysyy "ethän koskettanut itseäsi?" mulla tulee itsensä koskettamisesta jotain iha muuta mieleen... :D
 
Tuli mieleen muuan tapaus tuolloin teini-ikäisistä sisaruksista (terkkuja vaan :wave: ) joille oli tullut toraa. Aiheena oli niinkin vakava asia kuin että veli intti että on oikein käyttää sanaa "pieriä" ja "paskia" kun sisko mölysi vastaan että ei kun "pierrä" ja "paskoa".

Menivät sitten yksissä tuumin kysymään viisalta äidiltään, joka vielä sattuu olemaan pappisihminen, että mitenkä on tämän asianlaita - ja äiti naama vakavana kyseenalaistaa "-eikös se lausuta "paskantaa...?" :LOL:
 
Serkkuni sanoi pienenä pakia=spagettia ja töötöttää=juustoa, kaveri sanoo vieläkin broileria bloireriksi.

Itse sanon välillä lusikkaa lutikaksi ja lidliä liitelitksi. Ollaan myös anopin kanssa väännetty että jos henkilön nimi on Satu niin mennäänkö Sadulle vai Satulle. Ratkaisua ei ole vielä saatu tähän asiaan.
 
"vieras"
Tuli mieleen muuan tapaus tuolloin teini-ikäisistä sisaruksista (terkkuja vaan :wave: ) joille oli tullut toraa. Aiheena oli niinkin vakava asia kuin että veli intti että on oikein käyttää sanaa "pieriä" ja "paskia" kun sisko mölysi vastaan että ei kun "pierrä" ja "paskoa".

Menivät sitten yksissä tuumin kysymään viisalta äidiltään, joka vielä sattuu olemaan pappisihminen, että mitenkä on tämän asianlaita - ja äiti naama vakavana kyseenalaistaa "-eikös se lausuta "paskantaa...?" :LOL:
Nostaa tää ketju!
 
"kojootti"
[QUOTE="vieras";25958664]Joo meidän vauva laitetaan usein sittariin tai setteriin, eli kauppaan tai koirarotuun.. :)[/QUOTE]

Ja meidän esikoinen oli aina laittamassa pikkuveljeään viemäriin :D
 

Yhteistyössä