Kuulutko palstan tyylittömiin, jotka hankkivat huonekalut sieltä mistä halvalla saavat, kuten Sotka, Masku tai joku vastaava

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omasta mielestäni meillä on tyylikästä ja kodikasta samaan aikaan. Kaikki kalusteet sopivat yhteen, ei ole mitään lastulevyä tms hirvityksiä. Kestävää ja ajatonta. Silti en näistä ole maltaita maksanut, vaikka osa on mittatilaustyönä teetettyäkin. Pitää vaan osata etsiä hyvä ja palvelualtis kauppias. :D
Miksi lastulevystä tehty on hirvitys, ei tuosta sohvasta päälle päin näe, että se on osittain lastulevystä tehty. Tuo sohva sopii tuonne olkkariin värinsä ja tyylinsä puolesta ihan hyvin ja tuskin olisin mittatilaustyönä saanut alle 300 eurolla täyspuista sohvaa. Mulle tärkeintä tällä hetkellä oli saada sohva, sillä sen puute aiheutti jo nyt pieniä ongelmia ja syksyllä olisi aiheuttanut vielä enemmän.
 
paulina
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Mä ostan vanhantavaran kaupoista, kirppiksiltä ja huutokaupoista puoli-ilmaiseksi vanhoja ja huonokuntoisia mutta massiivipuisia huonekaluja, jotka sitten kunnostan. Uniikkia, ekologista eikä tule tekemisestä puute :D
Juuri näin!
 
Mä oon ostanut yhden lastulevyhirvityksen elämäni aikana ja toista kertaa en tee sitä. Lisäksi mulla on ollut yksi lastulevysohva (sain kierrätettynä), ja se saa riittää. Mielummin panostan kestävään, kuin ostan jotain paskaa. Mielummin olen tuunannut jotain vanhaa, jos edullisemmalla olen halunnut päästä. Ei sitä tartte sellaisena kämppäänsä laittaa, jos se ei tyylillisesti sinne sovi. Tai tehnyt jopa itse. Ostan esim lundiaa kirpputorilta aina kun nään sitä.

Lastulevysohvan sijaan mielummin hakisin vanhan laverin kierrätyskeskuksesta, ostaisin patjan ja laittaisin siihen kauniin päällisen sekä päällystäisin tyynyt siihen kaveriksi.
 
Elmerin kana
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Jees:
Nykyään ihmiset ovat niin materialisteja, että elämää on vain kunhan pinnallisesti kaikki näytää hyvältä.
Niinpä. Ja sitten viedään lapset pieninä hoitoon, kun se materia on tärkeämpää...
Aina töihin menossa ei ole kyse PELKÄSTÄÄN materiasta.......ei ainakaan omalla kohdallani.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omasta mielestäni meillä on tyylikästä ja kodikasta samaan aikaan. Kaikki kalusteet sopivat yhteen, ei ole mitään lastulevyä tms hirvityksiä. Kestävää ja ajatonta. Silti en näistä ole maltaita maksanut, vaikka osa on mittatilaustyönä teetettyäkin. Pitää vaan osata etsiä hyvä ja palvelualtis kauppias. :D
Miksi lastulevystä tehty on hirvitys, ei tuosta sohvasta päälle päin näe, että se on osittain lastulevystä tehty. Tuo sohva sopii tuonne olkkariin värinsä ja tyylinsä puolesta ihan hyvin ja tuskin olisin mittatilaustyönä saanut alle 300 eurolla täyspuista sohvaa. Mulle tärkeintä tällä hetkellä oli saada sohva, sillä sen puute aiheutti jo nyt pieniä ongelmia ja syksyllä olisi aiheuttanut vielä enemmän.
No minä olen ostanut tuolla hinnalla kaksikin sohvaa, ilman mitään lastulevyjä. :D Ja jos se lastulevy ei ole täysin verhoiltu, näkee sen suoraan. Ja miltä se muutaman vuoden kuluttua näyttää... :x
 
vieras
Mua säälittää se, että monet luulee sitä ettei noista mainituista liikkeistä muka saisi laatua. Sotkassakin myydää Pohjanmaan kalusteita. Toki ne kympin lipastot niissä tarjouslehtisissä on aika hepposia, mutta jos ei olisi niin ennakkoluuloinen ja ottaisi selvää niin tietäisi, että niistäkin saa ihan sitä laatua. Sotkasta meillä ei tosin mitään ole... tai no taitaa olla lastenhuoneessa joku hylly. Mutta Stemmasta pääasiassa meillä kalusteet. Maskus, Isku ja Asko ei ole mitään halpoja.

Pitääkö tästä päätellä, että ainoastaan jostain Vepsäläiseltä voi ostaa huonekaluja. Säälin ihmistä, joka on noin vietävissä ja jolle materia on kaikki kaikessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omasta mielestäni meillä on tyylikästä ja kodikasta samaan aikaan. Kaikki kalusteet sopivat yhteen, ei ole mitään lastulevyä tms hirvityksiä. Kestävää ja ajatonta. Silti en näistä ole maltaita maksanut, vaikka osa on mittatilaustyönä teetettyäkin. Pitää vaan osata etsiä hyvä ja palvelualtis kauppias. :D
Miksi lastulevystä tehty on hirvitys, ei tuosta sohvasta päälle päin näe, että se on osittain lastulevystä tehty. Tuo sohva sopii tuonne olkkariin värinsä ja tyylinsä puolesta ihan hyvin ja tuskin olisin mittatilaustyönä saanut alle 300 eurolla täyspuista sohvaa. Mulle tärkeintä tällä hetkellä oli saada sohva, sillä sen puute aiheutti jo nyt pieniä ongelmia ja syksyllä olisi aiheuttanut vielä enemmän.
No minä olen ostanut tuolla hinnalla kaksikin sohvaa, ilman mitään lastulevyjä. :D Ja jos se lastulevy ei ole täysin verhoiltu, näkee sen suoraan. Ja miltä se muutaman vuoden kuluttua näyttää... :x
No sitten sen näkee miltä se muutaman vuoden päästä näyttää, mutta ei nuo muutkaan lastulevyhuonekalut ole miksikään muutamassa vuodessa menneet.
 
vieras
Minusta on potaskaa haukkua tyylittömäksi. Joillakin ei vain ole varaa laittaa rahaa huonekaluihin! Aiemmin meilläkin oli rahaa ostaa hienoja ja kalliita huonekaluja, mutta sittenpä tulikin tiukemmat ajat ja oli pakko tyytyä niihin "tyylittömiin" kauppoihin. Ja minusta ne halvemmatkin huonekalut on ihan kivan näkösiä:)
 
No ne huonekalut jotka ollaan ostettu itse (meillä siis on aika paljon saatuja huonekaluja, toiten vanhoja tai appiukko on tehnyt) on ostettu sellaiset mikä on mielyttänyt ja mihin on rahat riittäneet.

Mahdetaan olla super-tyylittömiä siis toisten silmissä :D Varsinkin kun toi Ikea tuli tänne meidän nurkille niin sieltä on saanut hankittua huonekaluja niin ettei meidän talous ole heittänyt kokonaan häränpyllyä (ja mä olen tykännyt hankituista tavaroista) :D


Ja meillä on sellasia saatuja huonekaluja mistä en luopuisi, esim tv-tasona toimii vanha arkistokaappi, on kätevä ja mielyttää mun silmääni =)
 
sarina
Alkuperäinen kirjoittaja ei aina tajua:
No mun mielestä hinnalla ja tyylillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa :D Me aina naurettiin exän mun ja exän äitiä. Exän äiti oli sellainen, että osti itelleen kaikki vaatteet jostain "hienostoliikkeistä" ja maksoi niistä useampia tuhansia. Ja näytti sekametelisopalta... Mun äiti tekee vaatteita paljon esim itse ja näyttää aina tyylikkäältä ja hyvältä...

Mutta siis, mun koti on sit palstan mukaan varmaan tosi tyylitön, kun iso osa kalusteista on käytettyjä ja vanhoja :D Ostettu huutokaupoista ja kirppareilta, koluttu sukulaisten nurkkia ja entisöity. Halvalla on päästy eli tyylitönhän tämä sitten on :D
Olis kiva nähdä miltä teillä näyttää? Varmaan ihanalta...
 
meillä on vieläkin käytössä suurimmaksi osaksi ne, mitä saatiin kun ekaan kämppään muutettiin :D en oo vielä oikein löytänyt sisustuksessa sitä omaa juttua joten ei oo siksi tehty mitään 15 vuoden hankintoja vielä.
 
ei aina tajua
Alkuperäinen kirjoittaja sarina:
Alkuperäinen kirjoittaja ei aina tajua:
No mun mielestä hinnalla ja tyylillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa :D Me aina naurettiin exän mun ja exän äitiä. Exän äiti oli sellainen, että osti itelleen kaikki vaatteet jostain "hienostoliikkeistä" ja maksoi niistä useampia tuhansia. Ja näytti sekametelisopalta... Mun äiti tekee vaatteita paljon esim itse ja näyttää aina tyylikkäältä ja hyvältä...

Mutta siis, mun koti on sit palstan mukaan varmaan tosi tyylitön, kun iso osa kalusteista on käytettyjä ja vanhoja :D Ostettu huutokaupoista ja kirppareilta, koluttu sukulaisten nurkkia ja entisöity. Halvalla on päästy eli tyylitönhän tämä sitten on :D
Olis kiva nähdä miltä teillä näyttää? Varmaan ihanalta...
Mulla on aina "visioita" tän kodin suhteen :) Nään esim jossain lehdessä tai leffassa jonkun tavaran, joka ois just täydellinen ja sit mä etsin ja koluan kirppareita, osto- ja myyntiliikkeitä, nettiä jne, että löydän sellaisen :D
 
Ostan mistä ostan ja muut ostavat, mistä tykkäävät. Tällaisista aloituksista tulee sellainen olo, että ap on loppujen lopuksi tyytymätön ja haluaisi käydä ihan muualla ostoksilla. Ehkä olen vääärässä, mutta tältä tuntuu.
 
saatiin sohvakalusto ku muutettiin ok-taloon, ku ostettiin talo saatiin taas sohvakalusto. erittäin kätevää ku kummatki kalustot oli aivan uuttavastaavassa kunnossa. sohvapöytä löyty kummitätin varastosta. sänky on tehty kahesta 80cm leveästä joustin sängystä. lasten sängyt on kans kierretettyä, esikoisella on minun vanha jatkettava, kuopus sai jatkettavan naapurista. ostettiin vain uuet patjat. syöttötuoli on minun vanha, samoin pinnasänky,kehto...

ei kaiken tarvi olla uutta, vanhoista saa oman näköstä ku laittaa vähän sävylakkaa, pehmustetta uusiksi. ainoa mikä on uutta on keittiönpöytä ja tuolit ja kirjahylly joka ostettiin askosta :saint:

matot on saatuja, montaa mattoe en ole ostanu ja silti varastossa on mattoja n 60kpl :D verhoja teen paljon, edullisia kankaita ja kone päälle :saint:
 
poipoipoi
Mulle esteettiset arvot ovat tärkeitä. Kaunis sisustus tuo mielihyvää ja on mukavaa, että viihtyy kotona kun kerran siellä viettää niin paljon aikaa. Materialismin kanssa tällä ei ole tekemistä. Uskon, että moni joka ostaa halpissohvia ym huonekaluja, ostavat elämänsä aikana enemmän uusia huonekaluja ja kaikenlaista krääsää kuin minä. Panostan laatuun, yksilöllisyyteen, kestäviin juttuihin. On kalliimpaa laatukamaa, on vanhaa entisöityä, sopivasti yhdisteltynä. Mutta huolella valittuja ja ainakin omaa silmää miellyttävä kokonaisuus :) Mä tykkään sisustamisesta, ei kaikkia kiinnosta eikä tarvikaan.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:
Ostan mistä ostan ja muut ostavat, mistä tykkäävät. Tällaisista aloituksista tulee sellainen olo, että ap on loppujen lopuksi tyytymätön ja haluaisi käydä ihan muualla ostoksilla. Ehkä olen vääärässä, mutta tältä tuntuu.
voin sanoa, että en ole tyytymätön, ainakaan tuohon sohvaan. Siihen olen hieman tyytymätön, ettei oikein ole rahaa mitään hankkia, sisustus on vieläkin todella keskeneräinen, paljon puuttuu, toinen olohuoneista, tai mikä välihuone tuo nyt onkaan, niin on oikeastaan vailla minkäänlaista sisustusta, mutta ehkä joskus.

Tuohon sohvaan olen ainakin tällä hetkellä ihan tyytyväinen, se ajaa sen asian mihin sen olen hankkinutkin ja sopii tuohon huoneeseen hyvin.
 
nalkuttava talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta on potaskaa haukkua tyylittömäksi. Joillakin ei vain ole varaa laittaa rahaa huonekaluihin! Aiemmin meilläkin oli rahaa ostaa hienoja ja kalliita huonekaluja, mutta sittenpä tulikin tiukemmat ajat ja oli pakko tyytyä niihin "tyylittömiin" kauppoihin. Ja minusta ne halvemmatkin huonekalut on ihan kivan näkösiä:)
miksi ihmeessä sinun pitää ostaa noin paljon huonekaluja? Vai oletko jo esim lähellä eläkeikää ja oikeasti huonekalujen uusinta on tärkeää? Luulisi että ne hyvinä aikooina ostetut olisivat ihan käyttökelpoisia.

Mä oon uusinut kaksi asiaa 15v aikana. Sohvapöydän ( edellinen ostettu pelastusarmeijalta ja sinne myös viety takaisin) ja sohvan (no se oli ollut minua ennen kahdella tai kolmella eli elinkaari päättyi meille). Anteeksi, myös työpöydän mutta se oli mun lapsuudesta asti minulla...
 

Yhteistyössä