Kuulutko palstan tyylittömiin, jotka hankkivat huonekalut sieltä mistä halvalla saavat, kuten Sotka, Masku tai joku vastaava

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
plm
Joo kai sitten mutta mulla on ihan nätti koti. Halvallakin voi tosiaan saada jopa laadukasta ja hyvännäköistä. Huonekalut on peräisin ainakin Askosta, Jyskistä, Sotkasta, Maskusta ja Ikeasta.
Ajattomia ovat ja vaikka ovat lastulevyä, ihan hyvin kestävät normaalikäyttöä.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Ituhippi:
Mä hankin melkein kaiken kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta, eli taidan olla vielä keskimääräistä tyylittömämpi, mikäli tyylikkyys/tyylittömyys määritellään sillä, mistä huonekalunsa hankkii. ;)
Sama juttu. Rakastan 40-50-luvun huonekaluja. En sohvia niinkään, mutta hyllyt, lipastot ja pöydät on ihania. Huutonetistäkin olen ostanut, ja sen lisäksi jopa ihan dyykannut siirtolavoilta.. Helsingissä, varsinkin kantakaupungin alueella tekee ihan mielettömiä löytöjä joskus, antiikkia, taidetta yms. Kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta hankin myös, mutten koskaan uutena kaupasta. Ainoastaan patjat hankitaan uutena.
 
vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Jees:
Nykyään ihmiset ovat niin materialisteja, että elämää on vain kunhan pinnallisesti kaikki näytää hyvältä.
Niinpä. Ja sitten viedään lapset pieninä hoitoon, kun se materia on tärkeämpää...
Naulan kantaan, vaikka tästä moni varmaan pillastuukin. :flower:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Ituhippi:
Mä hankin melkein kaiken kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta, eli taidan olla vielä keskimääräistä tyylittömämpi, mikäli tyylikkyys/tyylittömyys määritellään sillä, mistä huonekalunsa hankkii. ;)
Sama juttu. Rakastan 40-50-luvun huonekaluja. En sohvia niinkään, mutta hyllyt, lipastot ja pöydät on ihania. Huutonetistäkin olen ostanut, ja sen lisäksi jopa ihan dyykannut siirtolavoilta.. Helsingissä, varsinkin kantakaupungin alueella tekee ihan mielettömiä löytöjä joskus, antiikkia, taidetta yms. Kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta hankin myös, mutten koskaan uutena kaupasta. Ainoastaan patjat hankitaan uutena.

Kuulostaa että teidän lähiökolmio on aika täynnä :D, sorry.
 
Lastenhuoneeseen lastulevyä, ihan taatusti. Ne pilaantuu käytössä kumminkin. Tiedättekö muka yhtään vekaraa,joka ei ole ikinäkoskaanmilloinkaan piirtänyt tussilla väärään paikkaan? Niin siis eihän teidän omat lapset tietenkään mitään tee,mutta muitten?

Eli kaikki nämä nykyiset kalut on joko vanhoja ja rumia 80- ja90 -luvun juttuja tai sitten sitä halpiskamaa. (paitsi mun 40-luvun senkki, ja jos joku sen tärvää, niin saap huutia!)

Olen just tilannut itselleni umpipuisen liinavaatekaapin (joka tulee makuuhuoneeseen, joten se on turvassa). Mutta muuten odottelen, että lapset muuttaa pois kotoa, sitten voin hankkia ne "oikeat", mitkä haluan.

Ja miksen ole niitä jo ostanut aikapäiviä sitten, niin aa) vasta nyt tiedän mitä haluan , pee) asuntolaina ja cee) lahivuosina tapahtuva keittiö-, kylppäri- ja sähköremppa syön ensin säästöt ja pitänee tehdä velkaakin vielä.

 
Me kuulutaan tyylittömiin. Kaikki huonekalut on hankittu mikä mistäkin, suurinosa käytettyinä eikä ne edes kaikki sovi kovin hyvin toisiinsa. Kuitenkaan meille ei ole noista mainisemista huonekaluliikkeistä ostettu kuin petauspatjoja, koska ei ne lastulevyhäkkyrät meillä kestä.
 
vanha on käyttökelpoista
minä etsin ja ostankin kaikkea vanhaa entisöitävää kalustoa. viimeksi entiöin sohvapenkin, tuli hieno. pari nojatuolia olen kunnostanut. kaikkea vanhaa joita olen jopa saanut... meillä on vanha talo johon nämä kalusteet sopii. Kovasti ovat vieraat aina ihastelleet.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Ituhippi:
Mä hankin melkein kaiken kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta, eli taidan olla vielä keskimääräistä tyylittömämpi, mikäli tyylikkyys/tyylittömyys määritellään sillä, mistä huonekalunsa hankkii. ;)
Sama juttu. Rakastan 40-50-luvun huonekaluja. En sohvia niinkään, mutta hyllyt, lipastot ja pöydät on ihania. Huutonetistäkin olen ostanut, ja sen lisäksi jopa ihan dyykannut siirtolavoilta.. Helsingissä, varsinkin kantakaupungin alueella tekee ihan mielettömiä löytöjä joskus, antiikkia, taidetta yms. Kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta hankin myös, mutten koskaan uutena kaupasta. Ainoastaan patjat hankitaan uutena.

Kuulostaa että teidän lähiökolmio on aika täynnä :D, sorry.
Joo no ei ole täynnä todellakaan, eikä asuta edes lähiössä. :D Ei sitä tarvitse kaikenmaailman roinaa kerätä. Sitäpaitsi meillä on 3 asuntoa tällä hetkellä, ja lisäksi kolme autotallia. Kyllä niihin mahtuu. B)
 
Ostan sieltä mistä edullisesti löytää mieleisiä. Jysk, Sotka ja Ikea on mun suosikkeja. Jos jotain tarvii niin ensin katsellaan noista ja sitten vasta siirrytään johonkin muuhun paikkaan, jos tuolta ei löydy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Lastenhuoneeseen lastulevyä, ihan taatusti. Ne pilaantuu käytössä kumminkin. Tiedättekö muka yhtään vekaraa,joka ei ole ikinäkoskaanmilloinkaan piirtänyt tussilla väärään paikkaan? Niin siis eihän teidän omat lapset tietenkään mitään tee,mutta muitten?
No mä kyllä ajattelin kunnostaa sitten noi kirjahyllyt jos niin pääsee tapahtumaan... Puussa on se hyvä puoli, että sen saa kunnostettua. Puolet kirjahyllystä ja tuleva parvi ovat nähneet jo lapsia :D En usko että lapseni tulee niitä tuhoamaan yhtään mitenkään. En minäkään lapsuudessani (kirjahyllyn siemen on omasta lapsuudenkodistani)
 
Me sit vissiin ollaan tyylittömiä tyystin :'(
Me kalustettiin tähän muutettaessa koko olohuone Sotkan kalusteilla :eek: Sohvaa odotettiin vaivaset 7 viikkoa, kun haluttiin nahkainen ja väriltään vieläpä sininen :/

Tosin olen mä nyt tässä salakuljettanut tänne olkkariin tän mun läppäripöydän, joka ei ole sotkan mallistosta :whistle: ;)
 
ev
mä kuulun ikea ihmisiin. en käsitä mitä ihmiset teki ennen ikeaa! ;D sieltä saa kaiken niin kätsysti ja minusta ihan laadukasta ja meille sopivaa!

onhan meillä toki jotain mikä ei ole ikeasta kuten sänky joka saatiin joululahjaksi appivanhemmilta ja se on laadukkaampi motorisoitu unelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jees:
Nykyään ihmiset ovat niin materialisteja, että elämää on vain kunhan pinnallisesti kaikki näytää hyvältä.
Ei kun nykyään ostetaan kertakäyttöromuja Sotkasta ja Ikeasta ja vaihdetaan kun kyllästytään "kun ne kerran on niin halpojakin". Ennen säästettiin, ostettiin laadukasta ja harvemmin.

Ja muoks. Ostan kyllä Ikeastakin, mutta Sotkasta, Maskusta tai Suomi-Soffasta tms en ikinä mitään (koska ne kalusteet nyt vaan on ihan käsittämättömän rumia siellä). Ostan muutenkin ennemmin laadukkaampaa ja puista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Me sit vissiin ollaan tyylittömiä tyystin :'(
Me kalustettiin tähän muutettaessa koko olohuone Sotkan kalusteilla :eek: Sohvaa odotettiin vaivaset 7 viikkoa, kun haluttiin nahkainen ja väriltään vieläpä sininen :/
Myydäänkö vielä sinisiä nahkasohvia? Olin kuvitellut, että ne jätettiin onnellisesti 90-luvulle. Järkytyin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Me sit vissiin ollaan tyylittömiä tyystin :'(
Me kalustettiin tähän muutettaessa koko olohuone Sotkan kalusteilla :eek: Sohvaa odotettiin vaivaset 7 viikkoa, kun haluttiin nahkainen ja väriltään vieläpä sininen :/
Myydäänkö vielä sinisiä nahkasohvia? Olin kuvitellut, että ne jätettiin onnellisesti 90-luvulle. Järkytyin.
Juuh, ainakin silloin myytiin. Ja sitten me ollaan jämähdetty vielä 90-luvullekin :eek:
Voi apuuva sentään :LOL:
 
Täälä ei juuri muita liikkeitä ookaan ku noita "halpis"kauppoja. Enkä viitsis älyttömiä summia maksaakaan jos halvemmallaki saa miellyttävän. Tietoisesti ei haeta mitään halvinta mahdollista, vaan omaa makua miellyttävän ja sen verran pitää laatuaki olla ettei heti hajoa. Vähä riippuu huonekalustakin kaikki.
 

Yhteistyössä