Kuulutko palstan tyylittömiin, jotka hankkivat huonekalut sieltä mistä halvalla saavat, kuten Sotka, Masku tai joku vastaava

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Me sit vissiin ollaan tyylittömiä tyystin :'(
Me kalustettiin tähän muutettaessa koko olohuone Sotkan kalusteilla :eek: Sohvaa odotettiin vaivaset 7 viikkoa, kun haluttiin nahkainen ja väriltään vieläpä sininen :/
Myydäänkö vielä sinisiä nahkasohvia? Olin kuvitellut, että ne jätettiin onnellisesti 90-luvulle. Järkytyin.
Juuh, ainakin silloin myytiin. Ja sitten me ollaan jämähdetty vielä 90-luvullekin :eek:
Voi apuuva sentään :LOL:
Me ollaan kans. Vuonna 2006 ostettiin siniharmaat keinonahkasohvat. (Sävy suurinpiirtein kuin tuo kaksplussan tausta.) Tosin nyt haluan nakata ne yläkertaan ja ostaa olohuoneeseen uudet, ehkä ruskea vois olla semmone hyvä neutraali väri. Ois helpompi sisustaa.
 
Ksantippa S.
Miten ihmeessä voi tulla vähän väliä tarvetta uusille huonekaluille? Ovatko ne lastulevyiset oikeasti niin huonoja että hajoavat käsiin?

Minä käytän isovanhempieni huonekaluja, ja ihan hyvin palvelevat edelleen. Se tosin lienee todella tyylitöntä, kun en ole maksanut niistä penniäkään.
 
vieras
En kuulu tyylittömiin, mulla on tyylikäs koti. Käytän kyllä ostospaikkoina näitä halpoja mainitsemiasi liikkeitä ja sisustukseni on edullinen:) Silti se on tyylikäs, monen muunkin mielestä kuin itseni.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Miten ihmeessä voi tulla vähän väliä tarvetta uusille huonekaluille? Ovatko ne lastulevyiset oikeasti niin huonoja että hajoavat käsiin?

Minä käytän isovanhempieni huonekaluja, ja ihan hyvin palvelevat edelleen. Se tosin lienee todella tyylitöntä, kun en ole maksanut niistä penniäkään.
Toiset haluavat välillä uusia sisustusta ja siksi hankkivat uutta tilalle. Meillä esim. mun veljen kämppä on melkein täysin sisustettu muiden vanhoilla huonekaluilla. Mullakin on muutama todella vanha huonekalu, mummon ja papan vanha lipasto ja yksi nojatuoli, joka on saanut irtopäällisen päälle, ja muutama muukin.
Osa mun huonekaluista on säpäleinä, kun exä raivostuessaan saattoi vaan yksinkertaisesti hajottaa jotain, sille kun millään ei ole mitään arvoa, joten sen aikana ei todellakaan tehnyt mieli ostaa mitään kallista. Ainoastaan ne sen omat hankinnat olivat arvokkaita sen mielestä.
 
kultalusikkaa ei näy
mulle kelpais kaikki vanhat toisten ilmaiset isovanhempien huonekalut, samoin kuin perintömökkien käyttöoikeudet ym herkut, joita joillekin sataa.

valitettavasti olemme molemmat isohkojen perheiden lapsia, emmekä ole saaneet mitään. mistään. oma isä ei ole perinyt mitään. oma äiti ei ole perinyt mitän. miehen isällä on lapsuudenkotinsa esineitä, eikä niistä kukaan ollut kiinnostunut noin 20 vuotta sitten. Mutta kun minä esitin kiinnostuksen sisustaa meidän koti niillä,alkoi anoppiakin kiinnostaa ja hän on vienyt kotiinsa ne.

Meillä siis on vaan kaupan tavaraa ja sellaista mitä muillakin. eikä ole varaa kalliiseen kuten ei useimmilla muillakan lapsiperheillä. että näin.
 
kysymys
eikö ne jollat ja muuramet alvar aallon suunnittelemat pöydät tuolit ym. ole sitten lastulevyä? miten ne sitten kestävät? mutta maskun lastulevy ei?

voisiko joku selventää mistä nuo suomalaiset klassikot on tehty? eivät minusta näytä kokopuulta vaan lastulevyltä.

ja miksi ne kestävät ja ovat kalliita ja hyviä mutta maskun ja sotkan on per...stä
 
Vieras
Mä oon sit varmaan tyylitön. Ostan kivan näköistä sieltä mistä sen halvimmalla saan, jos nyt ei ihan pahvia ole. Mua ei vain kiinnosta. On sata muuta kohdetta mihin käytän rahani mieluummin. Toki tykkään et kotona on nättiä mut mua ei ikinä sais panostamaan vaikka sohvaan yli 600e. Tai johonkin kynttiläkippoon tai tyynynpäälliseen 50e. :X
 
Ikeajuntti ilmoittautuu :D no sänky on vissii ainoa jäänne Sotkaostoksista, hyllyä ja lipastoa löytyy mutta ne on lähössä kiertoon.
*eiku keittiön pöytä ja tuolit on Sotkasta!

Mä tykkään bongata kaluja kirppiksiltä, ei haittaa jos elämä näkyy. Koskee siis puisia huonekaluja ja viilua vaimitäseoli, eli suurin osa kalustuksesta on second hand, joko kirppis tai sukulaiset. Muutama kaluste on miehen nikkaroimia, kuten vitriini ja tietokone- työtaso.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
eikö ne jollat ja muuramet alvar aallon suunnittelemat pöydät tuolit ym. ole sitten lastulevyä? miten ne sitten kestävät? mutta maskun lastulevy ei?

voisiko joku selventää mistä nuo suomalaiset klassikot on tehty? eivät minusta näytä kokopuulta vaan lastulevyltä.

ja miksi ne kestävät ja ovat kalliita ja hyviä mutta maskun ja sotkan on per...stä
Alvar aalto lienee koivua, jollat lastulevyä. Mä en voi ostaa edes Vepsäläisen lastulevyä :D

Lastulevyä toki on eritasoisia. Ei se kaikki ole samaa ja erityisesti pintakäsittelyllä on suuri merkitys.
 
Täällä myös vältetään lastulevyä. Mulle ei oikein sovi kertakäyttökulutus. Jotkut huonekaluista on ostettu 10-15 vuotta sitten ja silti vielä miellyttävät silmää. Ainakin omaa :D :D Mieluummin maksan enemmän, ostan harvemmin ja ostan sellaista, mistä oikeasti tykkään ja mikä kestää. Ja mitä voi korjata.
 
eräs vieras
Huonekalujen tulee olla kestäviä ja omasta mielestä hyvännäköisiä. Korkea hinta ei ole mikään tae tyylikkyydestä. Olen joskus nähnyt ihan kamalan näköisiä mutta silti ökykalliita mööpeleitä. Jopa käytetystä tavarasta saa kunnostettuna edullisesti täysin kunnollista, hyvännäköistä ja toimivaa. Minulle on aivan sama onko tuolin tai pöydän suunnitellut tavallinen rivipuuseppä vai nimekäs suunnittelija, en maksa yhtään lisää nimen perusteella. Tietyt liikkeet kierrän kokonaan koska ne ovat keskittyneet juuri näiden kalliiden eikä aina edes hyvännäköisten design-huonekalujen myyntiin. Toisaalta pyrin välttämään huippuhalpoja mutta laadultaan heikkoja tuotteita.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja kultalusikkaa ei näy:
mulle kelpais kaikki vanhat toisten ilmaiset isovanhempien huonekalut, samoin kuin perintömökkien käyttöoikeudet ym herkut, joita joillekin sataa.

valitettavasti olemme molemmat isohkojen perheiden lapsia, emmekä ole saaneet mitään. mistään. oma isä ei ole perinyt mitään. oma äiti ei ole perinyt mitän. miehen isällä on lapsuudenkotinsa esineitä, eikä niistä kukaan ollut kiinnostunut noin 20 vuotta sitten. Mutta kun minä esitin kiinnostuksen sisustaa meidän koti niillä,alkoi anoppiakin kiinnostaa ja hän on vienyt kotiinsa ne.

Meillä siis on vaan kaupan tavaraa ja sellaista mitä muillakin. eikä ole varaa kalliiseen kuten ei useimmilla muillakan lapsiperheillä. että näin.
Ei olla täälläkään synnytty kultalusikka suussa, köyhiä evakoita olivat isovanhemmat. Ja vaikka heillä oli monta lasta, kenelläkään heistä ei ollut tarvetta heidän huonekaluilleen. Kaikki olivat ehtineet ostaa koteihinsa parempaa ja nätimpää ja omannäköistä.

Jos on kiinnostusta, kannattaa vierailla kuolinpesien huutokaupoissa. Maailmassa on nimittäin edelleen paljon tavaraa, joka ei kelpaa kenellekään. Mutta se ei olekaan chippendalea, vaan ihan tavallista 40-60-lukujen käyttötavaraa kolhuineen ja naarmuineen.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
eikö ne jollat ja muuramet alvar aallon suunnittelemat pöydät tuolit ym. ole sitten lastulevyä? miten ne sitten kestävät? mutta maskun lastulevy ei?

voisiko joku selventää mistä nuo suomalaiset klassikot on tehty? eivät minusta näytä kokopuulta vaan lastulevyltä.

ja miksi ne kestävät ja ovat kalliita ja hyviä mutta maskun ja sotkan on per...stä
Lastulevyä on moneen lähtöön. Ja Aaltohan käytti muistaakseni paljon vaneria, joka on taas oma lukunsa.

Täytyy minunkin myöntää, että niin kivalta kuin Muurame näyttääkin, on se kyllä hurjan kallista lastulevyä. Ja jotkut väittävät, ettei laatukaan ole enää sama kuin takavuosina. Itselläni ei ole kokemusta.
 
Suurin osa kalusteista on äitini, tai miehen vanhempien vanhoja, antoivat meille kun uusivat kalusteitaan. Ja loput on sitten Sotkasta, paitsi sohva on Suomi-Soffasta. Niin, ja lastensängyt on kodin ykkösiltä.

Jos tyylikkyys on sitä, että ostetaan kaikkein kalleimmat kalusteet eikä huolita kenenkään vanhaa, niin taidetaan sitten olla tyylittömiä. Omasta mielestä meillä on oikein kotoisan näköistä. Ja on kestänyt hyvin nuo Sotkankin kalusteet vaikka halpoja olikin.
 
tiuku
Näinhän se on, tyyliä ei voi ostaa valmiina mistään kaupasta. Esimerkkinä eräskin tuttava, joka brassailee kalliilla huonekaluillaan. Kuitenkin kokonaisuus on aivan kaikkea muuta kuin tyylikäs, kokonaisuuteen sopimattomia huonekaluja, siivottomuutta ja keskeneräistä sisustusta, ei näytä yhtään hyvälle. Sisustus kun on niin paljon muitakin elementtejä kuin vain huonekalut. Itselleni ei ole niinkään väliä mistä tuote on ostettu, kunhan se vaikuttaa kestävältä, laadukkaalta ja varsinkin miellyttää esteettisesti.
 
Mä en ikinä ajattele noin hölmösti mitä ilmeisesti suurin osa, että kallis olis aina tyylikkäämpi.. :eek:
Meiltä ainakin löytyy KIVOJA huonekaluja ihan kaikkialta ostettuja. Mikä ihme ajatusmaailma :D
Ostan sieltä mistä löydän, en ajattele että ahaa tuo on liian halpa joten on tyylitön :D
Enkä myöskään että kaikista halvimmat on pakko saada kun edullisesti löytyy=huonekalujen ylikuormitus...
 
..
Minusta kaikkein tyylittömintä on sellainen sisustus, jossa on kaikki sen hetken suosikkituotteet ilman omaa makua (en viitsi pahoittaa kenenkään mieltä, tulisi hauska lista :D), kuin suoraan asuntomessuilta tai Glorian kodin tylsimmiltä sivuilta. Hauskinta kuitenkin on se, että kyseisten sisustuksien omistajat ovat niitä, jotka todennäköisimmin kommentoivat Sotka-huonekaluja.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S. :
Alkuperäinen kirjoittaja kultalusikkaa ei näy:
mulle kelpais kaikki vanhat toisten ilmaiset isovanhempien huonekalut, samoin kuin perintömökkien käyttöoikeudet ym herkut, joita joillekin sataa.

valitettavasti olemme molemmat isohkojen perheiden lapsia, emmekä ole saaneet mitään. mistään. oma isä ei ole perinyt mitään. oma äiti ei ole perinyt mitän. miehen isällä on lapsuudenkotinsa esineitä, eikä niistä kukaan ollut kiinnostunut noin 20 vuotta sitten. Mutta kun minä esitin kiinnostuksen sisustaa meidän koti niillä,alkoi anoppiakin kiinnostaa ja hän on vienyt kotiinsa ne.

Meillä siis on vaan kaupan tavaraa ja sellaista mitä muillakin. eikä ole varaa kalliiseen kuten ei useimmilla muillakan lapsiperheillä. että näin.
Ei olla täälläkään synnytty kultalusikka suussa, köyhiä evakoita olivat isovanhemmat. Ja vaikka heillä oli monta lasta, kenelläkään heistä ei ollut tarvetta heidän huonekaluilleen. Kaikki olivat ehtineet ostaa koteihinsa parempaa ja nätimpää ja omannäköistä.

Jos on kiinnostusta, kannattaa vierailla kuolinpesien huutokaupoissa. Maailmassa on nimittäin edelleen paljon tavaraa, joka ei kelpaa kenellekään. Mutta se ei olekaan chippendalea, vaan ihan tavallista 40-60-lukujen käyttötavaraa kolhuineen ja naarmuineen.
Kiitos vinkistä, tosiaan, kuolinpesien huutokaupat. :heart: Ollaan kuukauden päästä muuttamassa isompaan, ja tarvitsemme varmaan jotain.

Sille joka mulle tuolla kuittaili että varmaan on kämppä täynnä, kun vanhaa tavaraa haalitaan, niin vaikka tykkäisi 40-60-lukujen huonekaluista ja tavaroista, niin ei kyllä tarvitse kämppä sen täydempi olla kuin yleensäkään.

Nyt joku kyllä järkyttyy, mutta olen suunnitellut että seuraavan asuntomme olkkariin laitan sellaisen vanhanajan radiopöydän, ja vanhan, sellaisen ison radion sen päälle. Meillä on sellainen, ja toimii loistavasti. :heart:

Rakastan myös räsymattoja, vanhoja peltipurkkeja ja kylttejä, vanhoja valaisimia, kupariesineitä jne. , aion laittaa seuraavaan asuntoon vitriinikaapin johon tulee keräämiäni, pieniä kupari-ja messinkiesineitä.

Huonekalut aina tietty hankinnan jälkeen meillä kunnostetaan ennen käyttöä, että ovat siistejä.

Tämä on vaan NIIIIN meidän juttu. Takuulla tyylitöntä jonkun mielestä, mutta me tykätään ja viihdytään täydellisesti. =)
 

Yhteistyössä