Kunnallisvaaleista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emppu"

Vieras
Haluaisin jutella ehdokkaiden kanssa, mutta ei aavistustakaan mistä :) Mitä heiltä voisi kysyä/mistä jutella? Suoraan mielipiteitä asioista vai? Jännitän aina uusien ihmisten kanssa, enkä keksi puhuttavaa (vaikka tuttujen kanssa olen "suunapäänä"). Haluaisin kuitenkin oikeasti olla selvillä asioista ja valita ehdokkaan asiapohjalta enkä mutu-tuntumalla.

Noh et kovin selvillä ole asioista kun et tiedä edes mistä puhua....

Oisko kuntaliitokset/kaavoitukset/rakentaminen/kuntalisä mitään?

No ei... ei kosketa minua tai meidän kuntaa tällä hetkellä.Tai ehkä kuntaliitokset jossain määrin, mutta ei niin paljon että sillä olisi merkitystä.
En omaa äärimmäisiä mielipiteitä suuntaan taikka toiseen oikeastaan mistään asioista, ehkä se on syy miksi tämä on niin vaikeata.

Ehkä aiheita keksin vielä jotenkin, mutta miten asiat sitten esitän? Kysymällä mielipidettä?! Ei varmasti ole sitten niin vaikeaa kun menee juttelemaan, mutta etukäteen tuntuu tyhmältä.

Laita henkilökahtaista sähköpostia ja kysele vaikka, miten kunnassa turvataan hyvä päivähoito, laadukas perusopetus ja inhimillinen vanhustenhoidon. Eiköhän nuo ole monissa kunnissa suuria haasteita. Kertoo mun mielestä paljon ehdokkaasta, viitsiikö vastata. Tosin näillä suurilla ääniharavaehdokkailla on varmaankin sihteerit vastaamassa sähköposteihin.

Viime kunnallisvaalien aikaan tulin pysäytetyksi useammankin ehdokkaan toimesta, ja minua ärsytti suunnattomasti se, että nämä profiloivat minut selkeästi johonkin ryhmään. Liikuin silloin paljon lasten kanssa, nuorin vielä vaunuissa, ja kaikki olettivat että minulle tärkeimpiä asioita on juuri esim. kuntalisä ja lapsiperheiden sosiaalituet. Siinä mentiin metsään heti alussa :D En siis näytä siltä mitä ajatukseni ovat...

[QUOTE="a p";27309571]Viime kunnallisvaalien aikaan tulin pysäytetyksi useammankin ehdokkaan toimesta, ja minua ärsytti suunnattomasti se, että nämä profiloivat minut selkeästi johonkin ryhmään. Liikuin silloin paljon lasten kanssa, nuorin vielä vaunuissa, ja kaikki olettivat että minulle tärkeimpiä asioita on juuri esim. kuntalisä ja lapsiperheiden sosiaalituet. Siinä mentiin metsään heti alussa :D En siis näytä siltä mitä ajatukseni ovat...[/QUOTE]

No siis sinulla on kuitenkin joitakin ajatuksia, niin niistä sitten menet kyselemään ihan tyyliin "mitä mieltä olet" tms. Kyllä se siitä :)

[QUOTE="a p";27309780]No se onkin tärkein asia kuntatasolla :D[/QUOTE]

On se. Mistäs luulisit valtion jakavan kunnille valtionosuuksia jos valtio hassaa rahansa PIIGSeille?

[QUOTE="vieras";27309795]On se. Mistäs luulisit valtion jakavan kunnille valtionosuuksia jos valtio hassaa rahansa PIIGSeille?[/QUOTE]

Taasko sä ole horisemassa täällä?! Eikö eilinen sekoilu riittänyt?

Avaapa jälleen uusi linkki omille asioillesi, täällä puhutaan kuntavaaleista.

[QUOTE="vieras";27309915]Luitko päivän Pravdasta miten vihreiden kannatus on romahtanut heidän vankimmalla kannatusalueella ja vastaavasti persujen kannatus on vähintään tuplaantunut?[/QUOTE]

Hanki elämä! Mene vaikka ruokkimaan sitä kattiasi.

Yhteistyössä