Kun tuo naapuri siis lainaa ihan kaikkea...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Lainaa puuroa, maitoa, vessapaperia, rattaita ym. ja kaikki sinne sitten jää.
Sama kait se puuropaketille, mut kuiteskaan ei ole oikein kivaa kun se on jatkuvaa.
Rattaat pitää hakea aina heidän pihaltaan takaisin itse, monesti kastuvatkin kun jättää ne sateeseen.
Kantaa ryysyjään minulle pussitolkulla että laitan ne huutikseen. Ensin minun pitää ne pestä ja silittää + kaikki muu homma mikä siihen kuuluu.
Tovonen meni niin että minun piti hakea kaljaa sille kaupasta kun ei jaksanut itse lähteä lasten kanssa, siitä touhusta irtisanouduin.

:/

No sano ihmeessä, että jos lainataan niin se myös tuodaan takaisin. Eihän sun pakko ole toisen tavaroita laittaa huutikseen varsinkin jos ne ei ole "valmiina" Itse sanoisin ettei mulla ole aikaa laitella toisen tavaroita, kun siihen menee paljon aikaa.
Jotkut osaa hyväksi käyttämisen taidon :/

Olet liian kiltti ja muuta nyt tapas tai tota jatkuu kauan aikaan, ja nyt lopetat sitten lainailut, sanot että homma itse kun on noin tarvista.

Aikani ajattelin että onhan se kiva auttaa, mutta taitaa mennä liian pitkälle.
Hän kyllä ottaa poikaani silloin tällöin heille leikkimään vähäksi aikaa omiensa kanssa, olen sitten ajatellut että se on varmaankin kiitos häneltä ja ihan mukavaa onkin saada poika sinne esim. siivouksen ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Olet liian kiltti ja muuta nyt tapas tai tota jatkuu kauan aikaan, ja nyt lopetat sitten lainailut, sanot että homma itse kun on noin tarvista.

Hänellä menee kaljaan varmaan 200 ?/kk, joten tiukilla on sitten ostaa vessapaperit ja puurotkin. :(

Meillä on myös vastaava ihana naapuri, lainaa kaikkea, koskaan ei palauta mitään. Leivinjauhetta sinne on kadonnu 3 purkkia, nyt en lainaa koko purkkia, vaan kaitan pussiin sen 2tl minkä tarvitsee, ihan esimerkkinä.
Joskus lainaamani tavarat löytyvät pihalta rikottuna..
Eli en enää lainaa kuin ei oota.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Älä anna sille enää apua, koska jos hänen rahat menee kaljaan, et edes ole avuksi, vaan teet karhunpalveluksen mahdollistaessasi hänen ryyppäämisensä.

Oman kokemuksen johdosta tiedän mitä on tuo kaljanhimo ja vaikka kukaan ei auttaisikaan, niin rahat menisi samanlailla kaljaan kuin ennenkin.

Siksipä olen auttanut ruuassa pysymisessä että lapset saisivat jotain massuunsa.
Hänen vanhempi lapsensa 4v. on usein meillä leikkimässä ja tarjoan aina ruokaa. Ei vaan oikein kelpaa tavallinen kotiruoka kun lapsi on tottunut syömään nakkeja tms.

Kerran ärähdin naapurille näistä asioista ja suuttui minulle kamalasti.
Hetken sain olla rauhassa mutta sitten touhu vain yltyi..

Nyt hiljattain olenkin koettanut sanoa tuota "ei oo mistä antaa". Pahalta tuntuu sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

Hänellä menee kaljaan varmaan 200 ?/kk, joten tiukilla on sitten ostaa vessapaperit ja puurotkin. :(

Ei ole sun tehtäväs auttaa.. vähentäköön kaljasta tuo rahamäärä.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Älä anna sille enää apua, koska jos hänen rahat menee kaljaan, et edes ole avuksi, vaan teet karhunpalveluksen mahdollistaessasi hänen ryyppäämisensä.

Oman kokemuksen johdosta tiedän mitä on tuo kaljanhimo ja vaikka kukaan ei auttaisikaan, niin rahat menisi samanlailla kaljaan kuin ennenkin.

Siksipä olen auttanut ruuassa pysymisessä että lapset saisivat jotain massuunsa.
Hänen vanhempi lapsensa 4v. on usein meillä leikkimässä ja tarjoan aina ruokaa. Ei vaan oikein kelpaa tavallinen kotiruoka kun lapsi on tottunut syömään nakkeja tms.

Kerran ärähdin naapurille näistä asioista ja suuttui minulle kamalasti.
Hetken sain olla rauhassa mutta sitten touhu vain yltyi..

Nyt hiljattain olenkin koettanut sanoa tuota "ei oo mistä antaa". Pahalta tuntuu sekin.

eli haluat auttaa lapsia. Inhottava tilanne. Lapsia voita auttaa myös sillä, että soitat sosiaalitantoille ja kerrot, mikä naapurissa on tilanne. Voi että, uskon, että sulla on kamala olo niiden lasten puolesta.
:(

Yhteistyössä