Kun täälä on perheitä joilla menee kauppaan 200€ kuussa,

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
Huoh.
kuudellekko se ruoka oli? 71/6 tekee noin 12 grammaa eli saman verran kuin puolessatoista lasissa maitoa

olipa vain tosiaankin reilusti
No kyllä se mun mielestä ihan reilusti on. Etenkin kun siinä oli vaan soijapalojen protskumäärä. Kikherneissähän on myös suht runsaasti protskua. Ei pidä protskuakaan liikaa syödä, eikä varsinkaan kaikkea yhdellä aterialla.
 
"nuukailija"
kyllä saa 200 ruuat. seisoppaa, jauhelihakeittoa, kinkkuvuokaa ja spagettijauhelihakastike. yhden viikon ruoka jota syödään kaksi kertaa samaa ruokaa. ukko syö päivällä töissä ja lapset koulussa. toka viikko. lohikeitto, pekoniloota,hernari, lihapullat ja muusi. kolmas viikko. nakkikastike, makarooniloota, kasvissosekeitto, karjalanpaisti. vika viikko. Kanakastike, uunimakkara, kinkkukastike, kaalisoppa. lisäksi perunoita tai pastaa. sämpylät leivon ite ja ruisleipää syödään. leivän päälle kurkkua ja juustoa tai joskus jotain muuta esim. paprikaa/tomaattia. hedelmä on tarjouksessa olevaa tarjontaa. Lidlessä käydään kun sieltä saa halpaa maitoa. herkkuja ei oikeestaan syödä ollenkaan kun tosi harvoin.
 
"2+2"
Meillä menee kuussa n200e koska enempää rahaa ei yksinkertaisesti ole. Tehtaanmyymälästä saa leivät 0,50e, isäni kalastaa meille kalat, Tarjoustalosta saa syömäkelpoisia pikkuvikaisia hedelmiä ja vihanneksia -50%, sesongin mukaiset vihannekset ovat halpoja. Lihat tarjouksista ja pakkaseen, nyt ostettiin parikin joulukinkkua, koska se on halvinta mahdollista lihaa 2,99e/kg ja siitä syö kauan. Muroja,vanukkaita,eineksiä yms. meillä ei syödä. On siis mahdollista, kun vähän miettii ostoksiaan. Niin ja hygieniatuotteet: esim. Saiturinpörssistä saa eurolla ison purkin shampoota. Erikseen ei käytetä naamanpesuaineita, vaan ihan käsisaippualla olen saanut saman tuloksen kuin kalliillakin aineilla. Ja kokeilkaapa, puolikkaalla konetiskitabletilla tulee yhtä hyvä tulos kuin kokonaisella.
 
Huoh.
Laskin nyt kuitenkin koko pöperön proteiinimäärän kun alkoi kiinnostaa. Noin 103g proteiinia. Jos kikherneet on kuivattuja, on proteiinia vielä pyöreästi n. 20g enemmän. Kyllä mun mielestä 17g proteiinia yhdestä ateriasta on aika reilusti.
 
Laskin nyt kuitenkin koko pöperön proteiinimäärän kun alkoi kiinnostaa. Noin 103g proteiinia. Jos kikherneet on kuivattuja, on proteiinia vielä pyöreästi n. 20g enemmän. Kyllä mun mielestä 17g proteiinia yhdestä ateriasta on aika reilusti.
jos aatellaan että 60 kilosen ihmisen pitäis saada noin 75g proteiineja päivässä niin sitä taustaa vasten sun ateriassa näyttäis olevan sitä ihan järkevä määrä
 
Huoh.
[QUOTE="Huokaus";30613133]Taidat itse olla vittuinesi alhaisella kehitystasolla...Taitaisi olla syytä kohta moderoida viestejäsi vittu-suodattimella![/QUOTE]

Näin se varmasti on, pahoittelen kielenkäyttöäni.
 
Bvhjkjj
Kyllä kai sitä kuukauden kaks tolllai vetelis. Kalapuikkoja, pyttipannua 1,99€/kg, sikanautaa, vedellä laimennettua maitoa, reisikoipee, banaania tarjouksesta. Mutta ei vaihtelevaa, terveellistä kovin pitkään. Ei onnaa millään perusperheelle = 2 aik ja 2 lasta.
 
vierasd
En edelleenkään oo puhunu mistään desin puuroista. Mutta sen olen sanonut joo että vatsani täyttyy helposti kahdesta ANNOKSESTA puuroa per päivä. Millaset ruokatottumukset sulla mahtaa olla kuin noin naurattaa?
No siis minähän syön täysin väärin, kun syön enemmän proteiinia, paljon kasviksia ja hyviä rasvoja. Tuo sun kaurapuurolinjahan olisi tottakai paljon parempi.
 
4eliveto harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30612251:
Joo, voihan noinkin vastata. Mutta metsästys ei todellakaan ole nykyisin mikään oletusarvoinen ruuanhankintatapa. Meilläkin on pakastimessa marjoja, mutta ei niistä mitään mainittavia säästöjä kerry - toki mukavaa lisää talven iltapaloihin. Kyllähän lähtökohta on se, että ihmiset ostavat ruokansa kaupasta. Lähinnä ne itse kasvatetut ovat vain pientä lisää, koska harvalla on mitään suurta farmia kuitenkaan.
Niin no..meillä on täksi talveksi ollu n 400 kg porkkanaa ja 1000kg perunaa varastossa. Marjoja, sieniä ja lihaa iso arkkupakastin syksyllä täpötäynnä. Onkos uusin kriteeri että ruuanhankintatavat täytyy olla "oletusarvoisia"?
 

Yhteistyössä