Kun se nyt sitten olis poika *arrggg*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miljoonakala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SiipirikkoLehmä:
Meillä ja kaksi poikaa entuudestaan ja nyt kolmatta odotellaan. Joka toinen ihminen sanoo kuullessaan raskaudesta, et josko se nyt ois se tyttö. Miä oon sit vaan sanonu, et ihan sama kumpi on, mut oishan se kiva kun olis kolme poikaa, niin vois puhua aina pojista. Sillä on saanu useankin suun tukittua :D

ja ihan kun tehtäis vaan yhtä sukupuolta, eli jos on "väärä" niin sitten tehdään lisää lapsia kunnes saadaan toivottu sukupuoli...

Kyllä vaistosin toisen poikanikin synnyttyä että monet vanhemmat ihmiset suhtautui vähän säälittelevästi kun kahden pojan äidiksi "jouduin". :snotty: Eivät suoraan sanoneet mutta sellaista kommenttia vaan heittivät että "nyt sinulla kyllä tekemistä riittää" ym. Ihankuin tytöissä ei sitten olisi yhtään tekemistä.

Nyt voi vielä korostua ihmisten säälittelyt jos kolmas poika tulisi.. kun vielä isätöntä lasta odotan.

Ai niin.. en tässä raivonpuuskassani muistanut että toisillehan toivotaan sitä tyttöä :ashamed:
Mä keskityin vaan kiukkuamaan poikamaailmasta :snotty:
Ei kai sillä loppujen lopuksi näille toivojille oikeesti ole mitään väliä kumpi tulee mutta mua vaan alkaa raivostuttavaan isompien lasten takia.

Miks raskaana olevat on aina avointa riistaa kaikille ja kaikkien toiveille.
Mun isomummi kertoi jo nimenkin pojalle jossa oli kaikki muinaissukulaiset ja esi-isät. Ja loukkaantui kun sanoin että never.
Ilmanaikaisia asioitahan nämä on hermostua mutta syytän hormoonia. :D

Nyt kun luin tätä, tajusin itsekin, että olen ajatuksissani syyllistynyt ajattelemaan noin. Siis asiaa sen kummemmin ajattelematta!! Että ei kaikkien ihmisten ajatukset pyöri vaan teidän perheiden ympärillä, välillä lause voi tulla just ihan ajattelematta, kunhan jotain tulee sanotuksi. Itse ainakin sanoin ystäväperheelle jotka kahden tytön jälkeen saivat pojan, että kiva kun saitte pojan. Miettimättä asiaa sen ihmeemmin!!! Kunhan nyt jotain tokaisin!!! Eikai joka lauseeseen tartte tarttua, vaikka nyt raskaana onkin....

Ja toinen sanonta, mikä saa mun niskavillat pystyyn... Jos ei toivota tiettyä sukupuolta (siis molempia sattuis jo esim. ennestään olemaan), niin se "ei kai sillä väliä, kumpiko sieltä tulee... kunhan olis terve"
No entäs jos ei ole?! Työnnetäänkö se takaisin? Laitetaanko sängyn alle piiloon? Leima takalistoon "asiakaspalautus", tuote viallinen!" :/

Siis tottakai jokainen vanhempi itse itselleen ja toiselleen toivoo tervettä vauvaa, mutta tuo kun sen ääneen töksäyttää, niin se tuntuu jotenkin "pahalle". Ihan kun se vauva ei vois olla toivottu ja tervetullut, jos ei ole täysin terve.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni kommentti:
Nyt kun luin tätä, tajusin itsekin, että olen ajatuksissani syyllistynyt ajattelemaan noin. Siis asiaa sen kummemmin ajattelematta!! Että ei kaikkien ihmisten ajatukset pyöri vaan teidän perheiden ympärillä, välillä lause voi tulla just ihan ajattelematta, kunhan jotain tulee sanotuksi. Itse ainakin sanoin ystäväperheelle jotka kahden tytön jälkeen saivat pojan, että kiva kun saitte pojan. Miettimättä asiaa sen ihmeemmin!!! Kunhan nyt jotain tokaisin!!! Eikai joka lauseeseen tartte tarttua, vaikka nyt raskaana onkin....

No mä tulkitsen että jos ultrakuvasta haetaan hullun lailla munia ja toivotaan että "jos nyt jo tulis se" poika niin kyseessä on tarkoituksellinen toivominen juuri meidän kohdalle.
Tottakai on kiva kun lapsi on maailmassa jo että se on poika/tyttö mutta kun asiasta ei ole vielä mitään tietoa niin miksi pitää esittää perusteluja toisen sukupuolen puolesta niin kuin voisin seuraavalla neuvolakäynnillä asian sitten päättää esim. rastittamalla jonkun ruudun.
Ja jos on pakko tokaista niin toivoisivat sitten että "olis sitten kiltti/hyväuninen/rauhallinen/rohkea/kauhis tai vaikka vähäkarvainen lapsi. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ja toinen sanonta, mikä saa mun niskavillat pystyyn... Jos ei toivota tiettyä sukupuolta (siis molempia sattuis jo esim. ennestään olemaan), niin se "ei kai sillä väliä, kumpiko sieltä tulee... kunhan olis terve"
No entäs jos ei ole?! Työnnetäänkö se takaisin? Laitetaanko sängyn alle piiloon?

Siis tottakai jokainen vanhempi itse itselleen ja toiselleen toivoo tervettä vauvaa, mutta tuo kun sen ääneen töksäyttää, niin se tuntuu jotenkin "pahalle". Ihan kun se vauva ei vois olla toivottu ja tervetullut, jos ei ole täysin terve.

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sinulle! Mä olen niin samaa mieltä tästä asiasta :).

Meillä ihan sama homma. Tosin miehen ukki toivoi jo esikoisesta poikaa, aina sanoi että hyvinkös se poika siellä potkii jne.
No, eka oli tyttö ja kun toista aloin oottamaan niin jotkut sanoi että jospa se tällä kertaa olis poika.. :kieh:
Jos ihan suoraan sanon, oon tosi onnellinen ettei meille tullut poikaa. Jotenkin oon aina ajatellut olevani tyttären äiti. Vaikka, jos olis poika tullut niin olisin ollut onnellinen silti..Koska sitä tytön äitinä olemista enemmän, oon toivonut joskus saavani olla ÄITI.

Meille jopa lääkäri sanoi ultrassa että Kyllä tää nyt taas tytöltä vaikuttaa.. Silleen tosi harmistuneen kuulosena!
Ja isovanhemmat sanoi kun synty toinen tyttö että Kyllä minä muistan kun sitä tuli aikoinaan toinen poika ni halusi sen tytön.. että sitä haluaisi kahta sukupuolta, mutta elä sure. Kyllä minä sitten tajusin että näinhän se kuuluukin olla että on samaa sukupuolta.

Jaa??? Minä kylä ilmoitin kummallekin että kaks tyttöä on just hyvä enkä yhtään valita. Muilla se ongelma on ei minulla... Siis sitä en sanonut. =)

Ja minusta on loukkaavaa että ihmiset ajattelee että perheeseen jossa syntyneet lapset ovat joko tyttöjä tai poikia pelkästään tehdään lisää lapsia siinä toivossa että tulisi se puuttuva sukupuolikin. GRRRRRR!!!!!
Meille ainakin tehdään tämä kolmas ja jos mahdollista niin vielä neljäskin, ehkä jopa viideskin ihan heidän ITSENSÄ vuoksi. Sen lapsen vuoksi. Ei sen vuoksi että epätoivoisesti pukataan lisää lapsia pojan toivossa kun tyttöjä jo on!!!

Tässä raskaudessa näin ensin unen että meillä oli poikavauva. Toissa yönä näin unen pienestä tytöstä :) Eli en tiedä sitten mitä sieltä tulee :)

Onpas tutun kuuloista.. Meillä kans kaksi tyttöä, kolmatta odotellaan ja useammassa ultrassa on tyttöä veikattu.
Tosi moni, myös ne nuoret ystävät, eli ei vaan vanhat ihmiset, on ekaks sanonu kun on raskaudesta kerrottu et " ihanaa jos se olis nyt poika sitten" ja tyyliin "on se sun miehellekin ihanaa jos nyt pojan sais" jne jne..
Ja anoppi (joka muuten ihan mukava) kertoi jo aika alussa nähneensä tyyliin enneunen jossa syntyi poika..Jee..

Mä oonkin tylysti sanonu kaikille "poikaintoilijoille" että toivotaan tyttöä, jo siis silloin alussa kun ei tiedetty kumpi olis tulossa. Ja perään sanonu et samoin mun kaveri jolla on mooonta poikaa toivoo lisää poikia, ei tyttöä. Jotenkin niin ärsyttää just se tunne et molempia pitää olla, tai että ihan kuin meidänkin kakkonen olisi joku "virhekappale" kun sattui olemaan tyttö ja et kolmas korvais sen "vian" olemalla poika.

Meille on ihan sama onko poika vai tyttö, lapsesta ollaan kiitollisia, mut kun on jo tyttöjä, se tuntuu tutummalta ja siksi ihan oikeasti toivon tyttöä, huonejaot helpottuu, vaatteita voi kierrättää ja on nuo meidän tytöt niin ihania että kolmas tyttö ei voi olla muuta kuin ihanaakin ihanampi!!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
JA kun moni tosiaan tuntuu kuvittelevan, että niitä lapsia 'tehdään' vain sen vuoksi useampi että saatais se puuttuva sukupuoli myös, oli se sitten tyttö tai poika.

Mä tiedän hyvinkin montaa MIESTÄ jotka ajattelevat ( ja pukevat ajatuksensa ääneen ) että haluaisivat pojan. Joillekin kun se pojan saaminen VIELÄKIN merkitsee suvun jatkumista aina sukunimeä myöten.

Minua taas vituttaa se kun kolmosta nyt ilmoitettiin meille odotettavan oli suurimman osan suvusta jopa minun oman mummonikin mielipide
*miksi,teillähän on jo tyttö ja poika,miksi niitä lapsia pitää vielä tehdä kun sinulla on jo molemmat*

Vittu...että siksikö niitä lapsia hankitaankin kunnes tärppää se perheidylli tyttö ja poika

Meille taas höpötetään että kun nyt on kaksi poikaa, pitäisi saada vielä tyttö. Anoppi sitä etenkin huokailee. Jos satun katsomaan lastenvaatemainosta jossa on myös tytön kuvia, niin eiköhän se kerkeä siihen väliin sanoa "voi kun sinä varmasti niin paljon haaveilet tytöstä".
No empä haaveile. Ei meille muutenkaan kolmatta haaveilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä myös oli kaksi tyttöä kun tulin kolmannen kerran raskaaksi. Kaikki muut onnittelivat vilpittömästi tulevasta vauvasta, anoppi tokas, että toivottavasti on nyt poika. No poika tuli.

Nyt olen neljännen kerran raskaana, niin eikö anoppi tokassu raskaudesta kuultuaan, että mitä te enää niitä lapsia teette, johan te sen pojan saitte. Arghhh!!!

tuttua, niin tuttua, meillä on yksi tyttö, ja nyt poika tulossa ja kaikilta sama kommentti, no hyvä kun sen pojan saitten, nyt voitte lopettaa lapsien teon...mä olisin oikeasti halunnut 3 tyttöä, mutta kyllä tää poikakin käy. En vaan kanssa tajua että mikä siinä on niin ihmeellistä ja hienoa että se on poika. Vauva on vauva ja sukupuolesta viis. Ei kait sitä kukaan se sukupuolen takia lapsia tee!

Minä kyllä rohkenen myöntää ääneen, että toivoin itse tyttöä ja olin jopa aavistuksen pettynyt, kun esikoisen ultrassa selvisi, että on poika. No se pettymys kesti ehkä minuutin, jonka jälkeen innolla odotettiin poikaa. Kakkosen ultrassa toivoin (jälleen kerran) tyttöä. Tyttö tuli. Minusta on ihanaa, että on sekä tyttö että poika. Kolmaskin lapsi meille toivottavasti joskus tulee, vaikka on jo molempia sortteja. Sukupuolella ei sitten ole enää väliä.

Eräs ystävä kyllä myönsi hieman pettyneenä että olisi ollut kiva jos olisi tullut edes yksi tyttö, kun esikoispojan jälkeen tuli poikakaksoset.

Ei minusta se sukupuolen toivominen niin väärin ole, kunhan se ei sitten johda mihinkään syrjintään tms lapsen synnyttyä.

*muoks* Kakkosen ristiäisissä muuten PAPPI sanoi, että nyt teillä on täydellinen perhe, kun on poika ja tyttö. (Me miehen kanssa hieman mulkoiltiin toisiamme siinä tilanteessa, että jos niitä lapsia tulee lisää, niin sittenkö me ollaankin epätäydellinen perhe :D )

Ihanaa..mä en olekaan yksin :D
Mutta tuo nyt kyllä on kaiken huippu että jos ei raskaanakaan niin toivotaan silti. Mä olen myös ilkeyksissäni sanonut jollekin että joo, poikaa toivotaan mutta ei mitään urheilevaa eikä riehuvaa. Sil on pitsimyssy ja pinkit potkarit kun tytöiltä jäänyt. :kieh: :kieh:

Meillä on kaksti ihanaa tyttöä, kohta syntyy kolmas lapsi (saisi syntyä jo vaikka tänään). Emme tiedä kumpi on tulossa ja poikaa toivovat ihmiset ovat saaneet nenillee, kun olen heidän olispa se poika, kommenttiin vastannut, että meille tulee lapsi, jos ei sukupuoli miellytä ni teeppä itte sitten haluttua sukupuolta :D ovat olleet hiljaa :D

Enemmän mua kyrsii se, että kaikki sukulaiset pyörittelevät silmiään ja sanovat hulluiksi kun halutaa vielä ainakin pari lasta.

Jep, tuttuja fiiliksiä... Meilläkin on kaksi tyttöä ja kolmatta LASTA toivomme perheeseemme. Moni tuttava, sukulainen je kylänmies varmisteli pian nuoremman tytön synnyttyä, aiommehan varmasti hankkia vielä kolmannen lapsen. Yksi sukulainen muotoili asian niin, että "kai vielä kerrn kokeilette?" :o Kokeillaan mitä? Että onnistuisiko? :xmas:

Kolmosesta ei ole vielä tietoa, oikein tervetullut on :) Oli jalkovälissä millaiset värkit hyvänsä.

Meillä myös kaksi tyttöä, ja kolmas tulossa keväällä. On se tosiaan ihme juttu, että pitäisi sitä poikaa nyt kaikkien muiden mieliksi tulla. Itse hiukan salaa ehkä toivon kolmatta tyttöä, samoin mies (eikä ihan niin salaakaan), mutta ei poikakaan mikään epätoivottu olisi. Emmekä todellakaan ole tätä kolmatta missään vaiheessa sen vuoksi ryhtyneet tekemään, että poika vihdoin taloon saataisiin. Mutta joka ainoa uutisen kuullut, ihanaa serkkuani lukuunottamatta, on toivonut meille "nyt viimein poikaa". Jopa oma äitini, jonka luulin tuntevan minut niin hyvin, että olisi jättänyt sanomatta. Äitikin muistaa joka kerran soittaessaan kysyä, että mites poika mahassa voi. Argh. Toivottavasti siis tulee tyttö... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
seuraavalle taidan sanoa että voih, kunhan vaan olisi tyttö.

Mä oon ainakin sanonut. Mulla 2 tyttöä ja tosi moni on tullut sanomaan, että seuraavaksihan te teette ne 2 poikaa, olen vastannut että kyllä me 2 tyttöä vielä ajateltiin tehdä. Eivät oo vastanneet enään mitään, vaan häpeissään katellu muualle ku vastaus on tullu heti, ilman miettimistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
JA kun moni tosiaan tuntuu kuvittelevan, että niitä lapsia 'tehdään' vain sen vuoksi useampi että saatais se puuttuva sukupuoli myös, oli se sitten tyttö tai poika.

Mä tiedän hyvinkin montaa MIESTÄ jotka ajattelevat ( ja pukevat ajatuksensa ääneen ) että haluaisivat pojan. Joillekin kun se pojan saaminen VIELÄKIN merkitsee suvun jatkumista aina sukunimeä myöten.

Ja mä tunnen tosi monta NAISTA jotka haluaa vaan tyttöjä.

Niin tuttua, meille kans niin moni jakso jankuttaa samaa, kun kolmatta odotin, entuudestaan meillä oli kaksi ihanaa prinsessaa. Kolmas olikin sitte poika, mulle ihan sama poika tai tyttö, yhtä onnellinen kummastakin. Sen jälkeen sitte sai kuulla että nyttehä teillä on sitte lapsikiintiö täynnä, ette tarvii enää lisää :laugh:

Minun tytön eskarikaveri muutama vuosi sitten oli saamassa pikkusisaruksen. Perheessä oli jo kolme poikaa, ja neljäs lapsi siis tulossa. Kuulin itse omin korvin, kun tämä äiti jutteli eskariopen kanssa, että ei kestä jos tämäkin on poika...:/ Minusta se ei kyllä kuulostanut oikein kivalle, ihan kuin pojissa olisi joku vika. Sitten se onnellisena tuuletti, kun ultrassa selvisi että tyttö olisi tulossa, että"ei tarvii enää enempää tehdä, kun saa prinsessan..!"

Yhteistyössä