Kun mies on kumia vastaan..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään..

Vieras
Elikkäs olen tavannut ihanan miehen parisen viikkoa sitten. Seksi on ollut alusta asti ihanaa ja muutenkin vaikuttaa siltä että juttu on jatkumassa. Olen pitänyt yhden taukokuukauden Nuvaringin käytöstä, eli siis parhaillaan menossa. Tällä miehellä on kaksi lasta ja on minua muutaman vuoden vanhempi. Noin viikko sitten hän ei laittanutkaan kumia päälle, koska halusi "ihan muutaman työnnön verran ilman". Säikähdin tietysti melko kovasti ja sanoin että hän varmaan tietää riskin. Miehellä on kaksi pientä lasta entuudestaan ja on sanonut minulle ettei halua lapsia muutamaan vuoteen.

Nyt sama on tapahtunut pari kertaa uudestaan. Myönnän että minulle ei lapsen saaminen olisi mikään kriisi, mutta tälle suhteelle olisi. Mikä siinä on että hän ei halua käyttää kumia? On sanonut vaan että ei tykkää.. Luule ilmeisesti etten tule raskaaksi? Mietin vain että mitäs sitten teen jos se tapahtuukin.. Olen kyllä puhunut asiasta, esim. että en halua aborttia ja olen jälkiehkäisyä vastaan.. Ikinä ennen ei ole näin käynyt enkä tiedä mitä ajattelisin/sanoisin..

Varmaan sekavasti ilmaistu, mutta jos mies ei halua lisää lapsia niin eikö sillon käyttäisi kumia ehdottomasti? Olen opiskelija ja hän on vakinaisesti töissä.

Jos joku vois antaa jonkun näkökulman asiaan...

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Et oo sit aatellu tautiakin saavas tuolta mieheltä?

Se mullekki tuli mieleen. Miksi sitten "muutama työntö vain.."?
Pistä tyyppi testeihin, jos tahtoo olla ilman kumia. Ja sulle se ehkäisy kuntoon, jos lapsia et vielä halua.

On eronnut vähän aikaa sitten pitkästä suhteesta.. en usko että sillä on mitään, mutta oon kyllä sanonu että kävisi testeissä ennen kun vakiudutaan..
Suurimmaks osaksi ollaan kyllä käytetty kumia onneksi.. en oikeesti tiedä mitä ajatella. Olen kysynyt suoraan että onko tauteja, mutta voihan hän myös valehdella..

No sit tullee lapsi jos on tullakseen. Meillä niin ettei mies halunnu laitta kumia ja mie en halunnu mitää pillereitä tms. Niin sitten olinki raskaana 4kk tavattuamme :) Nyt on pari ihanaa lasta ja ollaan onnellisesti naimisissa.

jos sä haluat että mies käyttää kumia sitten mies käyttää kumia tai on ilman. sinä päätät mitä tauti ja askautumisriskejä SINÄ otat, ja hän päättää mitkä hän ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään..:

On eronnut vähän aikaa sitten pitkästä suhteesta.. en usko että sillä on mitään, mutta oon kyllä sanonu että kävisi testeissä ennen kun vakiudutaan..
Suurimmaks osaksi ollaan kyllä käytetty kumia onneksi.. en oikeesti tiedä mitä ajatella. Olen kysynyt suoraan että onko tauteja, mutta voihan hän myös valehdella..

Öö.. eli sitä ennen huolettomasti vaa annat sen vedellä paljaalla ja tartuttaa taudit suhun ja sit menis testeihin.. eri fiksua hei... Sillä miehet todellakin osaa valehdella, etenki tommonen vastuuton, joka ei ees kumia halua käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:

Pistä tyyppi testeihin, jos tahtoo olla ilman kumia. Ja sulle se ehkäisy kuntoon, jos lapsia et vielä halua.

Nii sitäkään en ymmärrä etten ole ollut kovin tiukka tuossa asiassa. Ehkä johtuu vauvakuumeestakin, mutta pystyisin odottamaan vielä muutaman vuoden kyllä ja olisi järkevintä! Voin siis sanoa suoraan että menee testeihin jos haluaa jatkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta taas jos on joku mies joka on niin epäilyttävä että haluaisin käyttää kumia, niin en haluaisi myöskään seksiä ollenkaan sellaisen kanssa.

Ei aina tarvii olla epäilyttävä. Myöhemmin voi selvitä ihmeellisiä asioita. Vaikuttaa ihan ok:lta ja pidempäänkin tuntenut niin ei se oo takuu taudittomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään...:
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:

Nii sitäkään en ymmärrä etten ole ollut kovin tiukka tuossa asiassa. Ehkä johtuu vauvakuumeestakin, mutta pystyisin odottamaan vielä muutaman vuoden kyllä ja olisi järkevintä! Voin siis sanoa suoraan että menee testeihin jos haluaa jatkaa?

Voishan se olla hyvä jos olette vakavissanne että kävisitte molemmat testeissä niin sitten ei tarvisi gummia.

Tota. Satavuotta sitten pariutuneena olen ällikällä siitä asiasta että nykyisin pitäis kaikkien sääntöjen ja neuvojen perusteella aloittaa paljaalla paneminen testeissä käynneillä. Paljon on ajat ja tavat muuttuneet kultaisesta nuoruudestani. Silloin ei kenellekään tullut edes mieleen lähettää toista testiin tai käydä itse moisissa ennen paljasta. Onneksi en ole nuori nyt, vuonna 2008.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha muistelee mennyttä:
Tota. Satavuotta sitten pariutuneena olen ällikällä siitä asiasta että nykyisin pitäis kaikkien sääntöjen ja neuvojen perusteella aloittaa paljaalla paneminen testeissä käynneillä. Paljon on ajat ja tavat muuttuneet kultaisesta nuoruudestani. Silloin ei kenellekään tullut edes mieleen lähettää toista testiin tai käydä itse moisissa ennen paljasta. Onneksi en ole nuori nyt, vuonna 2008.

No eipä varmaan useimmat nykyäänkään missään testeissä käy.

[/quote]

Öö.. eli sitä ennen huolettomasti vaa annat sen vedellä paljaalla ja tartuttaa taudit suhun ja sit menis testeihin.. eri fiksua hei... Sillä miehet todellakin osaa valehdella, etenki tommonen vastuuton, joka ei ees kumia halua käyttää.
[/quote]

Sanoin jo ensimmäsellä kerralla että haluan että menee testeihin..
Mies on tosi ihana ja ei mun meilestä vastuuton.. tietää varmasti riskinkin. Ollut myös niin pitkään saman naisen kanssa, ettei tauteja oo tullut.. kai hän ois sen sanonut. Ja myöntyi menemään niihin testeihin. Eikä se nyt mitenkään "OK" ole jos lapsi ilmottais tulostaan kuukaus tuntemisen jälkeen.. todellakaan. Kamalan vaikea selittää mitään. Oon niin ymmälläni! Itse oon käyny testeissä ihan äskettäin.

Kyllä varmaan monikin.
Aika välinpitämätöntä. Tänä päivänä kun ei oikein voi olla tietämättä siitä, mitä suojaamaton yhdyntä voi aiheuttaa. Tai sitten on täytynyt elää ei tynnyrissä vaan nokkamukissa. Ei voi tänä päivänä väittää, että tietoa ei olisi saatavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kyllä varmaan monikin.
Aika välinpitämätöntä. Tänä päivänä kun ei oikein voi olla tietämättä siitä, mitä suojaamaton yhdyntä voi aiheuttaa. Tai sitten on täytynyt elää ei tynnyrissä vaan nokkamukissa. Ei voi tänä päivänä väittää, että tietoa ei olisi saatavilla.

Tai sitten riippuu vähän siitä millaisissa piireissä liikkuu. Varmaan joissain porukoissa liikkuu paljonkin tauteja.

Hui mitä juttua, minä taas olen niin vanhanaikainen, että en MISSÄÄN NIMESSÄ menisi sänkyyn noin nopeasti, enkä IKUPÄIVÄNÄ ilman kortsuja. Minusta tuollaisella miehellä on mielessä ja tavoitteena vaan paljon seksiä nopeasti ilman mitään omaa vastuuta...

Mä lähettäisin toisen kyllä jossain vaiheessa testeihin, mutta kyllä luotan häneen sen verran että ei hararstais seksiä mun kanssa jos jotain olisi! Itellä ei ainakaan pokka kestäis jos tietäisn että tartutan! Olen kyllä kuullut useinkin että ei niihin testeihin heti/usein mennä..
Hänellä on kyllä sen verran ikääkin että pitäis tietää mitä tekee.. Kai tosta pitää puhua sitten enemmän. Mut kyllä se vähän luottamusta syö.. Miten tuntuu et vastaanotto on melko negatiivista vaikka tällanen on aika yleistä? Tulee vain aohempi mieli.. tiedän ettei ole fiksusti toimittu, mutta en nyt haekaan äidillisiä neuvoja vaan tukea -.-