mies ja ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kiva

Vieras
kirjoitin joskus aikaisemmin tälle palstalle siitä kun mies haluaa väkisin käyttää kondomia vaikka se aiheuttaa minulle kaikenlaisia vaivoja ja yhdyntä on epämukavaa. Syyksi mies sanoi ettei halua minun raskautuvan ja haluaa sen takia olla itse kontrollissa ehkäisyssä. Täällä palstalla veikattiin että miehellä on jokin sukupuolitauti ja siksi haluaa kumia käyttää.

Otin asian puheeksi miehen kanssa. Kysyin useamman kerran onko pettänyt minua ja saanut taudin. Mies suuttui... Oli sitten käynyt testeissä ja ne oli täysin puhtaat...

Saas nähdä leppyykö se ikinä...

no joku syyhän sillä on varmaan ollut mennä sinne testeihin??!

NO esimerkiks (turhaan) epäilevä ja jankkaava puoliso,jolle halusi todistaa olevansa puhdas?

Ap:lle tsemppiä ja voimia. Toivottavasti saat miehes ymmärtämään.. Miten oli,käykö sulle hormonaalinen ehkäisy? Meillä oli aikoinaan paljon riitaa siitä kun mä halusin lapsen ja mies pelkäs että salaa lopetan pillerit. Halusin vakuuttaa etten tee niin joten tosi pitkään otin pillerin aina miehen nähden. Nykyäänkin mies "rutiininomaisesti" muistuttelee "vauvanestolääkkeen" ottamisesta ja itsekin huikkaan usein "meni".. toimiskohan teillä?

[QUOTE="vieras";23554822]NO esimerkiks (turhaan) epäilevä ja jankkaava puoliso,jolle halusi todistaa olevansa puhdas?

Ap:lle tsemppiä ja voimia. Toivottavasti saat miehes ymmärtämään.. Miten oli,käykö sulle hormonaalinen ehkäisy? Meillä oli aikoinaan paljon riitaa siitä kun mä halusin lapsen ja mies pelkäs että salaa lopetan pillerit. Halusin vakuuttaa etten tee niin joten tosi pitkään otin pillerin aina miehen nähden. Nykyäänkin mies "rutiininomaisesti" muistuttelee "vauvanestolääkkeen" ottamisesta ja itsekin huikkaan usein "meni".. toimiskohan teillä?[/QUOTE]

Mä olisin kyllä tässä ja ap:n tapauksessa hyvin huolestunut suhteen tilasta. Jos toinen ei luota niinkin merkittävässä asiassa kuin ehkäisyssä ja lasten hankinnassa, missä se sitten luottaa? Jos mun puolisoni pitäisi edes pienenä mahdollisuutena sitä, että lopettaisin salaa ehkäisyn hankkiutuakseni hänen haluamattaan raskaaksi, kysyisin häneltä tunteeko hän minua lainkaan ja itseltäni, onko suhdetta mitään järkeä jatkaa. Millaisena ihmisenä se silloin pitäisi minua? Aika huonona.

Sitä paitsi, meillä on monesti keskusteltu siitä että lapset (3kpl) eivät ole mikään este sille etteikö erota voisi. Toisin sanoen, se tahto suhteen jatkamiselle täytyy löytyä muualta kuin jälkikasvun määrästä. Itsekin haluaisin neljännen lapsen mutta olemme sopineet yhdessä, että tuossa vuoden-parin päästä voisi olla sopivampi aika alkaa yrittämään. Me käytetään osittain varmoja päiviä ehkäisynä, eli huijaaminen olisi maailman helpointa. Tekisinkö niin? En ikinä, ja mies tietää tämän varsin hyvin. En haluaisi olla hänen kanssaan jos voisi tuollaista minusta kuvitella ts. tuntisi minut niin huonosti tai pitäisi niin kamalana ja typeränä ihmisenä, että yrittäisin "nalkittaa" hänet isyydellä.

Munkin mielestä tää on enemän luottamusongelma kuin mikään muu. Entäs ehkäisylaastari? miehes vois tarkistaa helposti onko se paikallaan ja muistitko vaihtaa.

kondomi rikkoo limakalvot, aiheuttaa hiivan ja kutinaa jopa lateksittomatkin saa aikaan tämän.

aurallisen migreenin takia hormonaaliset ehkäisyt jää aika vähiin.

Mutta mieshän ei hyväksy sitä että käyttäisin hormonaalista ehkäisyä.

Itse en kyllä mitenkään himoitse lasta juuri nyt joten en usko että olisin antanut mitään vauvakuume signaalejakaan ainakaan en ole huomannut että olisin?

Noin vuosi sitten söin hetken minipillereitä ja kyllä ainakin mies tuntui silloin luottavan siihen että olen ne muistanut ottaa ja niin olenkin muistanut en ole sitä sorttia joka unohtelee. Jouduin sitten lopettamaan ne koska sain niin ikäviä sivuoireita niistä mm seksiä ei harrastettu silloin oikein ollenkaan.

Yhteistyössä