Mies ei halua käyttää kortsua -ja minä en halua minipillereitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arzie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arzie

Vieras
Imetän, enkä sen vuoksi halua hormonaalista ehkäisyä. Päätimme käyttää kondomia. Heti synnytyksen jälkeen ei seksihommat olleet mielessäkään ja monta kuukautta meni niin, että seksiä oli harvakseltaan. Nyt seksielämämme on kuitenkin taas palannut "normaaliksi" eli mieskin haluaa aika usein (synnytyksestä 5kk).. mutta hän ei halua käyttää kortsua. Kiristää kuulemma eikä tunnu samalta kuin ilman. Itsekin mieluummin olisin ilman, mutta en halua tulla uudestaan raskaaksi näin pian. Onko kondomimerkeilläkin eroja, esim. koossa? Nyt kun vasta ensimmäistä kertaa näin pitempiaikaisesti niitä tarvitaan, niin ei ole tietoa..

Mies sanoo, että jos tulen vahingossa raskaaksi, se on vain "kohtalo". Silti hän puhuu koko ajan, että minun pitäisi palata opiskelujeni pariin jo syksyllä (restonomiopintoja vielä jäljellä..), että pääsisin sitten töihin ja tienaamaan. Vaikeaa, kun ei tiedä, jos sitten tulenkin raskaaksi ja olen jo ehtinyt suunnitella kouluun paluuni yms...

Sekavaa.. :(

Just kiinnitettiin huomiota lähikaupassa kuinka kortsuja myydään koittain, siis S, M ja L koot erikseen. Suurimpia taisivat olla Royal merkkiset ja pienimpiä magic- merkkiset (joita ainakin vielä pari vuotta sitten oli äitiyspakkauksessakin ja usein jaetaan ilmaiseksi eri kamppanjoissa). Eli kannattaa ehkä kokeilla jotain toista merkkiä. Meillä on ihan sama ongelma edessä, minä en halua hormonaalista ehkäisyä ja kumit ei innosta kumpaakaan.

minipillerit on niin matala hormoniset että ne on ihan jees. Olen ite käyttänyt imetyksen aikana ja muutenkin kun hormoni pillereillä meinasi olla aina hermo romahduksen partaalla. ja kaiken lisäks menkat jää niillä pois (ei kaikilla) niin ei ole sitäkään ongelmaa. suosittelen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Just kiinnitettiin huomiota lähikaupassa kuinka kortsuja myydään koittain, siis S, M ja L koot erikseen. Suurimpia taisivat olla Royal merkkiset ja pienimpiä magic- merkkiset (joita ainakin vielä pari vuotta sitten oli äitiyspakkauksessakin ja usein jaetaan ilmaiseksi eri kamppanjoissa). Eli kannattaa ehkä kokeilla jotain toista merkkiä. Meillä on ihan sama ongelma edessä, minä en halua hormonaalista ehkäisyä ja kumit ei innosta kumpaakaan.

AIjaa :) No pitääpä sitten vaihtaa merkkiä :) Kiitos vinkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Arzie:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kuparikierukka?

Ei.. ei ollenkaan houkuttele ne kierukat...

No, siinä tapauksessa näkisin kolme vaihtoehtoa:
-mies antaa periksi ja käytätte kondomia
-sinä annat periksi ja haet minipillerit
-olette ilman ehkäisyä ja tulet ehkä raskaaksi, ehkä et
=)

Kuparikierukka?

=)

Onhan niitä vielä paljon lisääkin niitä vaihtoehtoja..
Jos lapsiluku on täynnä niin
-mies vasektomiaan
-selibaatti
tai sitten harrastatte sitä surullisen kuuluisaa keskeytettyä yhdyntää :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kuparikierukka?

=)

Onhan niitä vielä paljon lisääkin niitä vaihtoehtoja..
Jos lapsiluku on täynnä niin
-mies vasektomiaan
-selibaatti
tai sitten harrastatte sitä surullisen kuuluisaa keskeytettyä yhdyntää :laugh:

Tuota surullisen kuuluisaakin on harrastettu... :/

Olin itekin kierukkavastainen; miehen "painostukseesta" kävin sen sit ottamassa. Ihan hyvin on mennyt sen kuparisen kans; ei hormononaalisia vaikutuksia olleskaan eikä kumien kanssa tartte säätää..

Yhteistyössä