Kun mies ei tuu mukaan synnytykseen..

• Viestiketjun aloittaja HelloShitty
  • Ensimmäinen viesti
HelloShitty
..eli jos teillä olis se tilanne että mies ilmoittais ettei haluu tulla mukaan synnytykseen..niin pakottaisitteko sitä kuitenkin mukaan vai oisko se teille ok?

onko se nykyään outoa ettei mies tuu mukaan? enkä tarkota sitä ettei ehi/pääse lastenhoitajapulan takia, vaan että ei haluu?

hei
en pakottaisi. ei siinä tilanteessa nauttisi isän seurasta itsekkään kun tietäisi että se on väkisellä mukaan pakotettu.

pahoillani toki olisin kuitenkin kun isä ei tahtoisi todistaa pikkuisensa syntymää.

Mun mies ilmotti ettei tuu. En pakottanut vaan sanoin että toivon hänen olevan siellä, mutta etsin jonkun toisen tueksi jos ei halua olla mukana. jossain vaiheesa mieli muuttui ja lähti omasta halustaan mukaan.

mun mies ei ollut mukana kun sai lapsen exän kanssa.me sovittiin kun h-hetki läheni että tekee niin kuin katsoo parhaaksi.jos ei voi olla mukana vaan kalpeena istuu hiljaa niin en tee sellaisella tuella mitään.en siis painostanut mitenkään ja niin tuo oli loppuun asti mun vierellä :D

Saska
Kyllä yrittäisin kaikkeni että tulis mukaan. On siitä kuitenkin niin älytön tuki siinä tilanteessa etten pystyis yksinään sinne menemään. Eikä sitä miestä vois kukaan siellä korvata eli en haluis muuta tukihenkilöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En pakottaisi. Ihmettelisin tosin kovasti ja suuttuisinkin varmaan :ashamed:
En tunne ketään ns. nuorta isää joka ei olisi ollut mukana.
JOS meille tulisi lisää lapsia ja mies kommentoisi näin niin kyllä suuresti asiaa ihmettelisin kun 2x mukana ja ollut.

ja peesi. en tunne minäkään ketään nykyajan isää joka ei olisi mukana ollut..

vieras
En pakottais,ois ok,pettynyt varmasti olisin.Itse asiassa esikoisen synnytys meni ilman miestä kun ei halunnut mukaan,seuraavan synnytykseen tuli mukaan ja totes ettei ollut kaksista katsottavaa :D Kuopuksen isäkään tuskin ois synnytykseen tullut jos ois normaaliin aikaan syntynyt

vieras
Meillä mies ei ole ollut kummankaan synnytyksessä mukana, enkä kyllä huolisikaan kun näin jälkeenpäin ajattelen. Mulla on ollut helpot synnytykset mutta silti se on mun mielestä sen verran moista touhua ettei tarvi miestä' sinne päällistelemään.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En pakottaisi. Ihmettelisin tosin kovasti ja suuttuisinkin varmaan :ashamed:
En tunne ketään ns. nuorta isää joka ei olisi ollut mukana.
JOS meille tulisi lisää lapsia ja mies kommentoisi näin niin kyllä suuresti asiaa ihmettelisin kun 2x mukana ja ollut.

ja peesi. en tunne minäkään ketään nykyajan isää joka ei olisi mukana ollut..
niinpä! kun nykyään se tuntuu olevan outos jos mies ei tuu mukaan. aika nopeesti on asiat menny eteenpäin. 30v sitten isät harvoin edes pääsi mukaan. :eek:

Mies ei olisi halunnut synnytykseen mukaan siksi että häntä ei kiinnosta eikä tarvita siellä.

Minä sanoin miehelle että jos ei tule mukaan sairaalaan, niin minäkään en sinne mene, ja että todella tarvitsen häntä tueksi ja turvaksi. Ja kun utelin että jos synnyttäisin yksinäni ja sitten jättäisin kertomatta että synnytys ylipäätään tapahtui tai miten tapahtui, sujuiko kaikki hyvin, niin eikö häntä tosiaan kiinnostaisi yhtään miten meni, niin tunnusti että tottakai jälkeenpäin haluaisi tietää mitä kävi. Kiinnosti siis kuitenkin.

Tuli mukaan, piti kädestä ja oli tukena. Ja kun kysyin jälkikäteen, niin olisi harmittanut jos olisi missannut.

juups
Mä oon varmaan vähän jäävi vastaamaan, kun oma mies ollut joka synnytyksessä mukana, mutta jos kuitenkin. En mä pakottaisi, mutta kyllä mä varmaan loukkaantuisin kovasti, mikäli syy siihen ei-haluamiseen olisi huono, tyyliin "kun ei nyt vaan huvita"...

Mutta yhtä kaikki, jos mies ei haluaisi, niin menisin yksin, tai hommaisin jonkun minulle tosi tärkeän ihmisen sinne tueksi.

Yhteistyössä