Mies ei halua synnytykseen mukaan... kolmas synnytys, mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskäpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskäpä vaan

Vieras
Eli kolmas synnytys olisi edessä ja mies on selvästi ilmaissut ettei halua synnytykseen mukaan. Jää mielummin kotiin kahden muun lapsemme kanssa... Sanoo että on nähnyt sen touhun jo kahteen kertaan.

Nyt sitten olen menossa synnytykseen äitini kanssa, mitä mieltä olette, pitäisikö asiasta loukkaantua? =/

No ei. Miesten osallistuminen synnytykseen on varsin uutta, ajattele vain noudattavasi ikivanhaa traditiota synnytyksestä naisten asiana. En itse haluaisi äitiäni synnytykseen, mieluummin joku tuntematon doula.

antteksi, naurattaa ajatus että mun mutsi olis ollu synnytyksessä mukana... Mähän siis katsos teen aina kaiken väärin.

Nyt kun meillä on kaksi lasta, niin luulen, että kolmannen synnyttäisin yksin. Tietäisin ainakin, että isommat lapset on hyvin hoidetut eikä mulla olis kiire kotia, mies pärjää hyvin. Mummojen pärjäämisestä meidän lasten kanssa en menis sanomaan...

Meilläkin mies oli kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä, mutta kolmannessa ei. En kyllä äitiäni olisi sinne halunnut, kyllä se sairaalan henkilökunta riitti. Älä nyt semmoisesta loukkaannu.

En mä loukkaantuis...meillä olin neljännen synnytyksessä yksin, mutta mies tuli sitte ihan lopuks kuitenkin mukaan ku soitin että kohta vaavi tulee...ajo sitten paikalle ku isommat nukkuivat jo, ja niin ehti nähdä pikkuisen maailmaantulon, vaikka tiukille meni ku alle puoltuntii ehti olemaan mukana...

Olisin loukkaantunut kyllä pahasti jos mies ei olisi halunnut kolmosen synnytykseen. Se on eri asia jos ei olisi ollut hoitajaa isommille niin siinä tapauksessa olisin yksin synnyttänyt (äitiäni en ikinä ottaisi mukaan tuohon hommaan, ai kamala! ) mutta jos mies olisi oikein ilmoittanut, että ei halua tulla niin olisin kyllä loukkaantunut. Jokainen synnytys on erilainen ja on se mukava kertoa sitten lapsillekin että isukki ja äiti oli hommassa yhdessä mukana.

Olisin vain helpottunut. Meillä on 2 lasta eikä mies ole ollut kummassakaan synnytyksessä mukana, koska olen halunnut mennä yksin. Ja oma äiti on ihan viimeinen ihminen joka saisi tulla mukaan synnytyssaliin!
Mutta meitä ihmisiä on erilaisia. Pääasia lienee, että siellä on kätilöt paikalla.

Itselläni oli sama tilanne kuin sinulla ja äitini oli mukana synnytyksessä. Hyvin meni ja äitini oli ikionnellinen kuin sai katkaista napanuoran =) Meillä on todella läheiset välit äitini kanssa, monelle se ei kyllä passaisi

Miksi ihmeessä tuosta nyt pitäisi loukkaantua? Onhan hän jo kaksi kertaa osallistunut, ja nyt jää arkea helpottamaan kotiin kahden lapsenne kanssa - pehmentää samalla teidän kahden kotiintulemistakin.

Jos olisi ensimmäisestä kyse, niin silloin...ehkä pienesti olisi aihetta. Ehkä.

En loukkaantuisi. Itse en haluaisi miestäni nyt lähestyvään kolmanteen synnytykseen mukaan. Haluaisin mennä yksin, mutta mies kyllä välttämättä haluaa mukaan. (Oli molemmissa aikaisemmissa mukana)

Meillä on kolme lasta. Minusta olisi ollut varsin kurjaa, jos mies olisi noin sanonut. "On jo nähnyt?" Kyllä sieltä joka kerta tulee ihan uusi perheenjäsen. Eikö mies ole tästä kiinnostunut?

Ja ainakin minusta synnytykset ovat olleet aika rankkoja kokemuksia. Joten miehellä pitäisi olla hieman paremmat perustelut siihen, miksei haluaisi tulla MINUN tuekseni ja turvakseni, kun synnytän YHTEISTÄ lastamme.

Äitiäni en kyllä mukaan ottaisi, vaikka varsin hyvissä väleissä olemmekin. Mieluummin menisin yksin. Käsittääkseni kätilöt viettävät enemmän aikaa yksin tulevien äitien kanssa, joten ajatus ei ole totaalisen kammottava.

miks pitäs loukkaantua. itse olin kaverin mukana synnytyksessä kun miehelleen oli jääny paha trauma ekasta eikä halunnut mukaan. hyvin pärjättiin ja mies pääsi sitten osastolle vauvaa tervehtimään isosiskon kanssa.

Yhteistyössä