Joku muu kun mies mukaan synnytykseen, miten mies reagoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ap-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

-ap-

Vieras
Eli miten teidän miehet jotka eivät ole syystä tai toisesta päässeet synnytykseen mukaan, ovat reagoineet sihen että paikalla on ollut joku ystävä tms?

Meillä tilanne että mies ei välttämättä ehdi mukaan synnytykseen ja mietin vaihtoehtoa että pyytäisin ystävää mukaan jos näyttää et mies ei ehdi. Tiedän että kyllä pystyn lapsen yksinkin ulos puskemaan, mutta jotenkin se kärvistely vaihe yksinään siellä salissa ei tunnu kovin houkuttelevalta.. Mies ilmoitti heti että hän ei kyllä tykkää jos siellä joku muu on... Ymmärrän kyllä toisaalta, mutta toisaalta sitten taas meneekö miehen tahto mun kipujen ja hyvinvoinnin edelle tämmösessä tilanteessa... Vai luotanko vaan siihen että sairaalasta löytyy joku opiskelija joka pitäis vähän seuraa ettei tarvii ihan yksin olla..

No jos mies ei ehdi/pääse mukaan synnytykseen niin miten voi olla niin ääliö ettei suo naiselleen ketään muutakaan seuraksi/tueksi? Miten mies on perustellut,miksei halua että sinne kukaan muu tulee sun kanssa?

Jos mun pitäis valita synnytykseen mukaan joku muu kun mieheni,pyytäisin tod näk erään ystäväni joka on myös sukua (avioliittojen kautta) mulle. Ja kysymättäkin tiedän että mieheni olisi ihan tyytyväinen että just tämä ihminen tulee "hänen tilalleen".

Etkä todellakaan voi luottaa siihen, että sairaalasta löytyy joku joka voi pitää seuraa. Voi olla, että siellä on kaikilla niin kiire, että saat ihan yksinäsi olla.

No onhan se synnytys niin ainutlaatuinen kokemus että mies varmaan tuntisi olonsa jotenkin "ulkopuoliseksi" jos joku muu sen jakaisi... En itsekkään haluaisi mukaan ketään muuta kun miehen, mutta yksin oleminenkaan ei ole mukavaa..

Jos se jää kuitenkin mieheltä välistä niin ei se hänestä yhtään sen ulkopuolisempaa tee jos siellä on joku toinen mukana. Aivan järkyttävän itsekäs sun mies on jos sen takia haluaa sulta kieltää seuran ettei hän tunne oloaan ulkopuoliseksi. Sen toisen ihmisen tarkoituksena siellä synnytyksessä on auttaa ja tukea sinua ja pitää seuraa sinulle, ei se sen miehen isyyttä yhtään vähennä.

Yhteistyössä