Kun mies ei tuu mukaan synnytykseen..

• Viestiketjun aloittaja HelloShitty
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Mies ei olisi halunnut synnytykseen mukaan siksi että häntä ei kiinnosta eikä tarvita siellä.

Minä sanoin miehelle että jos ei tule mukaan sairaalaan, niin minäkään en sinne mene, ja että todella tarvitsen häntä tueksi ja turvaksi. Ja kun utelin että jos synnyttäisin yksinäni ja sitten jättäisin kertomatta että synnytys ylipäätään tapahtui tai miten tapahtui, sujuiko kaikki hyvin, niin eikö häntä tosiaan kiinnostaisi yhtään miten meni, niin tunnusti että tottakai jälkeenpäin haluaisi tietää mitä kävi. Kiinnosti siis kuitenkin.

Tuli mukaan, piti kädestä ja oli tukena. Ja kun kysyin jälkikäteen, niin olisi harmittanut jos olisi missannut.
niin sanoi munkin mies jälkikäteen että onneksi oli mukana. Eikä vähiten siksi että hoiti poikaa mun ollessa heräämössä ja sai 4h tutustua tulokkaaseen aivan rauhassa. Muutenkin oli tärkeä tuki ja hoiti kaikkia asioita kun kätilö/opiskelija olivat muualla hommissa.

Ihmettelisin todella jos se niin sanoisi. Kuka ei halua olla mukana oman lapsensa elämän ensihetkissä???

Varmaan yrittäisin kaikkeni, että saisin sen mukaan. Pakottamaan en aikuista ihmistä pysty. Loukkaantuisin ja ihmettelisin, mutta lopulta menisin yksin.

Onneksi mun mies ei ole koskaan esittänyt ajatuksia tuohon suuntaan...

Rukoilijasirkka
Oisin vaan tosi loukkaantunut.
Mun mielestä tommonen pitää sanoa ennen kuin ruvetaan lasta tekemään, että tietäisin joutuvani siihen tilanteeseen ilman miehen tukea jo etukäteen.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:
Siis sulla ei mies tuu? No, eipä oo uutta!
no kui moni meistä menis sinne vapaa-ehtoisesti? jättäisin minäkin väliin ellei ois pakko. :whistle:
:) Hyvin siellä pärjää ilman miestäkin,kokemusta on
:D no niin minäkin ajattelen. että mulle se on ihan sama tuleeko vai ei. :whistle: viimeks olin niin pihallakin kaasusta etten edes huomannu sen läsnäoloa. :LOL:

sitä vaan mietin että voi olla pikkasen haikee se hetki kun vauva just tullu masusta eikä oo jakaamassa sitä kenenkään muun ku kätilön kaa. :|

no kui moni meistä menis sinne vapaa-ehtoisesti? jättäisin minäkin väliin ellei ois pakko. :whistle:
No, se mies voisi tulla vaikka ihan solidaarisuudesta sua kohtaan. Lapsi on yhteinen.

Mä en kyllä tajua kuka missaa sen vapaaehtoisesti.

No jos miehet synnyttäis (oletetaan :D) ni kyllä mä vaan menisin ehottomasti mukaan. Eli haluaisin mennä siis. En mistään hinnasta jäis pois eikä kyl jää munkaan mies. Se on niin ainutlaatuista et erittäin paljon ihmettelisin, jos ei tulis mukaan ja loukkaantuisin kunnolla.

tajusin juuri
Että emme ole koskaan edes puhuneet asiasta. Kaipa se oli itsestään selvää. Vaikka jälkeenpäin vähän hirvitti mitä kaikkea mies joutuikaan näkemään, onneksi ei vähästä hätkähdä.

Riippuu niiiiiin paljon tilanteesta. jos on todella hyvä syy/selitys miksei pääse niin ok, olisin kyllä todella pettynyt muuten. Raivoissani jos ei ole järkevää syytä.
Tai no, ei se nyt olekaan tulossa.. mutta uusi kumppani onneks on tulossa.

Kuka pärjää kuka ei..kuka ois ehtiny mun selkää hieroa, tuoda juotavaa jne ilman miestä...Sairaalassa oli tuolloin synnytysrynnäkkö ja kaikki hoitsut jne kiireisinä menemässä ilman että ois pitäny istua yhden luona.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No, se mies voisi tulla vaikka ihan solidaarisuudesta sua kohtaan. Lapsi on yhteinen.

no juu. pohdin tässä vaan sitä kun ei kovin moni varmaan ajattele sitä miesten näkökulmasta. ettei se oo niin herkkua katella kun toinen kiemurtelee tuskissaan ja veri lentää. en tiiä pystyisinkö ite katella vierestä. :snotty:

en pakottaisi, enkä varmaan olisi mitenkään loukkaantunutkaan. Se on oma valinta, ainoa jonka sinne on pakko mennä olen valitettavasti minä itse. Jos mies itse tietää ettei hänestä ole sinne, niin ei pidä pakottaa. Mieskin voi pelätä synnytystä ja siitä voi jäädä traumoja, jotka myöhemmin vaikuttaa parisuhteeseen ja seksielämääm. Mun mielestä miehen ei tartte olla pinnallinen, että näin käy, luulen että herkille niin käy helpomminkin. Oma mies oli mukana, kun esikko syntyi, toki toivon että ollaan siellä myöhemminkin yhdessä, mutta se ei vaikuta vanhemmuuteen tai parisuhteeseen, vaikkei niin käviskään.

Ihmettelisin todella jos se niin sanoisi. Kuka ei halua olla mukana oman lapsensa elämän ensihetkissä???

Varmaan yrittäisin kaikkeni, että saisin sen mukaan. Pakottamaan en aikuista ihmistä pysty. Loukkaantuisin ja ihmettelisin, mutta lopulta menisin yksin.

Onneksi mun mies ei ole koskaan esittänyt ajatuksia tuohon suuntaan...
Sitä miekin vähän ihmettelen. Mies on peittoa heiluttamassa, sitten ei neuvlolaan, lääkäriin ja hyvä jos ultraan huolitaan. Eukko käy synnyttämässä ja sitten isukin pitäs osata asettua rooliinsa uuden vauvan kanssa jonka elämänalkua ei ole saanut olla seuraamassa. miksi pitäs isän olla ulkopuolella ja olettaa että synnytyskin hoituu ilman sitä yhtä tärkeää osapuolta joka sattuu olemaan syntyjän isä.

Ugh

no juu. pohdin tässä vaan sitä kun ei kovin moni varmaan ajattele sitä miesten näkökulmasta. ettei se oo niin herkkua katella kun toinen kiemurtelee tuskissaan ja veri lentää. en tiiä pystyisinkö ite katella vierestä. :snotty:
Ei se herkkua ole synnyttäjällekään. Helpompi katsoa on, kuin kokea tuska itse.

Ugh
En minä ainakaan oman lapsen syntymää väliin jättäisi mistään hinnasta ikinä!
Enkä minä. Ja toki olisin mieheni tukena, jos hän synnyttäisi.

vai onko vain
Alkuperäinen kirjoittaja Ugh:
En minä ainakaan oman lapsen syntymää väliin jättäisi mistään hinnasta ikinä!
Enkä minä. Ja toki olisin mieheni tukena, jos hän synnyttäisi.
Helppo sanoa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kuka pärjää kuka ei..kuka ois ehtiny mun selkää hieroa, tuoda juotavaa jne ilman miestä...Sairaalassa oli tuolloin synnytysrynnäkkö ja kaikki hoitsut jne kiireisinä menemässä ilman että ois pitäny istua yhden luona.
Ootpa ollu passattava tapaus, kyllä minä ainakin sain kaiken itse mitä tarvitsin ja kävelyä se mun toinen avautuminen vaati, olis se ollut kiva miehelle marssia mun vierellä pitkin käytävää.

silti
Alkuperäinen kirjoittaja Ugh:

Ei se herkkua ole synnyttäjällekään. Helpompi katsoa on, kuin kokea tuska itse.
Kyllä minä mieluummin synnyttäisin kuin katsoisin vierestä.

Yhteistyössä