Alkuperäinen kirjoittaja en ole vela mutta:
Ihan mielenkiinnosta lueskelin tätä ketjua ja äitinä/vauvahaaveilijanakin täytyy sanoa että jos on valmis rikkomaan lastensa perheen omien tarpeidensa (tässä tapauksessa vauva) tähden, niin on kyllä melkoisesti jotain viallaan.
Vauvankaipuu on todella suuri tunne, se siirtäisi vaikka vuoriakin jos sen antaisi tehdä niin. Mutta teillä on siinä perhe!
Voitko sinä katsoa lapsiasi ja sanoa että heidän perheensä hajoaa koska sinä haluat jotakin? Uskoisin että lapsillasi on myös yhtä palava halu (ja varmasti suurempikin halu) pitää perhe yhdessä.
Juuri tämä on se pointti, jota minäkin ajan takaa, ja johon haluaisin kuulla vastauksen. Kuten tosiaan tuossa edellisessä viestissä sanotaankin, niin kaikkea ei voi saada. Tässä tapauksessa ei siis sekä sitä kolmatta lasta, että ehjää perhettä.
Minusta tuo nimimerkin "Pulla uunissa" teksti oli aika valaisevaa: "Mä taas ajattelen asian niin, että eikö se mieheni sitten rakastaisi minua ja välittäisi toiveistani sen vertaa, että voisi täyttää tämän hartaimman toiveeni, jota ilman elämäni ei voi olla aivan yhtä täydellistä.."
Hmmm, eli siis miehen haluttomuus saada vielä yksi lapsi liitetään siihen, että mies ei rakastaisi naistaan?? Tätä varmaan voisi kysyä mieheltä, mutta jotenkin veikkaisin, että mies ei halua kolmatta lasta, koska kahdessa on jo tarpeeksi, joka mielessä. Kieltäytymiseen on siis käytännön syyt, ei kai sen tarvitse liittyä rakkauteen tai sen puutteeseen mitenkään. Olen huomannut itse joskus omissa ajatuksissani piirteen, että jos mies ei tee sitä tai tätä haluamaani, niin sitten hän "ei muka rakastaisi minua". Mutta tarkemmin ajateltuna olen huomannut, että siitä ei olekaan kyse, miehen kannalta katsottuna.
Kaikille niille, jotka käskevät minun tai muitten velojen pysyä pois täältä: en varmasti pysy pois, vaan kirjoitan tänne aina, jos koen että mulla on sanottavaa. Tämä on vapaa palsta. Kun joudumme kokemaan sitä, että vela-palstalle kirjoittavat jotkut mammat erittäin törkeään sävyyn viestejä aina silloin tällöin (vaikka sen palstan kuvauksessa on sanottu, että palsta on "tarkoitettu vapaaehtoisesti lapsettomille"!), niin entistä kummallisemmalta tuntuu, että minua oltaisiin ajamassa täältä pois?! Jos vaikka en olekaan vauvakuumetta kokenut, niin olen mielestäni ihan yhtä pätevä kommentoimaan tätä tapausta kuin joku, joka voisi haluta vaikka 10 lasta. Aika kaukana nimittäin sellainenkin on kahden lapsen isän mietteistä, että kolmas lapsi olisi liikaa. Ja luulisi nyt yleensäkin ihmisten haluavan näkemyksiä monelta eri kantilta. Aika yksipuolista olisi, jos tänne kirjoittaisivat vain ne, joiden mielestä mies on suorastaan renttu kun ei sitä kolmatta lasta halua, kun on sentään jo kaksi saanut kasvatettua vähän vanhemmiksi...