Olen lueskellut teidän juttujanne ja ajattelinpa kertoa omasta kokemuksestani.
Olemme olleet yhdessä nelisen vuotta. Kesällä 07 jätin ehkäisyn pois vauva haaveissa. Mieheni tiesi tästä ja oletin hänen olevan mukana. Vauvaapa ei sitten alkanutkaan heti kuulumaan, ja plussasin vasta yli vuoden "yrittämisen" jälkeen. Oikeastaan Olin/olimme liikenteessä tulee-jos-on-tullakseen asenteella, tai näin luulin. Testattuani plussan itkin kotona onnesta, mutta miehelleni tieto raskaudesta olikin shokki. Hän oli ehtinyt vähän liian hyvin sopeutua ajatukseen ettemme ehkä vauvaa koskaan saa, ja kuultuaan raskaudestani hän koki vaan menettävänsä "kaikki" suuret suunnitelmansa. Eli ajatteli että kun vauva tulee "ei enää ikinä päästä minnekään" jne.
Raskauteni päättyi varhaiseen keskenmenoon rv7+4. Miehenikin suri keskenmenoa. Myönsi että oli siinä muutamassa viikossa ehtinyt tottumaan ajatukseen vauvasta. Km:sta toivuttuamme vaan löi sitten "jarrut" päälle, ja sanoi ettei tiedä haluaako lapsia nyt/ikinä.
Kävimme läpi jo aikamoisen erokriisin, kun tuntui ettei meidän haaveet oikein kohtaa. Rakkaudesta toisiamme kohtaan päätettiin kuitenkin jäädä yksiin. Tein miehelleni selväksi, että ehkäisy on jatkossa hänen harteillaan, ja mahdolliset "vahingot" pidetään. Tuntui kuin kivi olisi tippunut mieheni harteilta, ja yhteiselossa alkoi taas aurinko paistamaan. Mitään varsinaista ehkäisyä hän ei ole alkanut käyttämään, luottaa keskeytettyyn yhdyntään, mutta minun hedelmällisyydelläni se taitaa olla ihan riittävää..?
Itse salaa yhä vauvasta haaveilen, ja puran haaveita tänne, mutta olen vakaasti päättänyt antaa asian toistaiseksi olla, että miehenikin saa rauhassa miettiä ilman minun jatkuvaa painostusta. Koen että kun lupasin jäädä luokseen ja laittaa tän vauva-asian "jäihin", pitää mun antaa lupaukselleni sen verran katetta, että ainakin puoli vuotta olisi vauva-vaatimuksetonta (heh) aikaa. Katsellaan sitten myöhemmin uudestaan.
Ja kolmenkympin molemmin puolin mennään, että aikaa ei ole hukattavaksi, toisaalta ei tässä kai vielä ihan viimetingassakaan olla?
Vilukisu
ps. Tekstin sekavuus selittyy sillä, kun kirjoittelen työnteon lomassa, ja yritän tiivistää lähes kahden vuoden asiat yhteen tekstiin...