Kun eksä on paras edelleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AinaRakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301680:
Kerropa muuten, miltä Sinusta tuntui kun olit maannut "karvakäden" kanssa ja palailit reissuiltasi kotiin miehesi viereen? Vai unohditko samantein asian?

Jos olisin maannut "karvakäden" kanssa, minulla olisi erittäin huono omatunto ja tuntisin oloni kurjaksi ja alhaiseksi. Ja likaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11301684:
Riita halaki ja voeta vällii. Jos oesin lähempänä ni tulisin ja antasin kummallekki piiskoa...vaekka en oo ihan varma tykkäettäkö te piiskasta...?

Mistäs tiedät kuinka lähellä olen? Ja muuten, tuo witsi vaan on niin typerän omahyväinen, että minusta on ihan viihdyttävää ärsyttää sitä :) ja juu, kohta se kirjoittaa, muka tuohduksissaan, kuinka kamala ihminen olen :)))))

Tiedän ap miltä sinusta tuntuu. Ensimmäinen rakkaus kolahtaa ja lujaa. Tuossa tilanteessa, vaikka olisitkin antanut anteeksi ja voinut hyväksyä pettämisen niin se ei olisi auttanut, jos toinen on onnellisempi tämän toisen naisen kanssa, jonka kanssa hänellä nyt on perhe. Tuo viha on yksi, jonka avulla voi pyristellä irti tunteista, mutta jossain kohdassa se suru vain on käytävä läpi. Ja niin täytyy käydäkin ja antaa itselleen aikaa. Toivottavasti kuitenkin voisit rakastaa itseäsi niin paljon, että antaisit itsellesi mahdollisuuden kokea uuden rakkauden. Toista samanlaista et voi ikinä löytää kuin exäsi, mutta ei ole tarkoituskaan! Ja se on se suuri vapaus. Hänellä tulee olemaan aina paikka sydämessäsi ja niin kuuluukin olla, mutta siitä huolimatta voisit olla avoin uusille ihmisille ja kokemuksille.

Auttaisiko sinua, jos et tietäisi miten hänellä nykyään menee? Itse muutin hyvin vaikean suhteen jälkeen täysin toiselle paikkakunnalle ja elän nykyään elämääni aivan erilaisen ihmisen kanssa kuin exäni. Se muutos oli todella vaikea, mutta toisaalta myös äärimmäisen helpottava kun muistot ei tule joka nurkan takana vastaan. Voi keskittyä elämään eteenpäin, vaikka muistot aina tietyllä tavalla kulkeekin mukana. Tsemppiä sinulle! Toivottavasti rakastat itseäsi niin paljon, että annat itsellesi mahdollisuuden kokea uusia asioita ja ehkä jopa tunteita ja uuden rakkauden.

ap sanoi haluavansa miehen lapsen.
ap sanoi jättäneensä ehkäisyn pois. Ymmärsin kirjoitustyylistä että hän jätti sen täysin omasta tahdostaan, ei miehen pyytämänä. Ja mies otti saman tien eron.

Miehen haluista saada yhteinen lapsi, hän ei tainnut puhua mitään. Enkä viitsi enää takaisin alkuun mennä tarkistamaankaan.

Se että seurustelusuhteessa toinen yrittää saada/haluaa saada yhteisen lapsen, ei ole sama asia kuin että molemmat yhdessä haluaa saada/yrittää saada lapsen.

Monesti naisen tahto ja halu on naisen mielestä sama kuin miehen tahto ja halu. Mieheltä ei kysytä, eikä hänen mielipidettään oteta huomioon. Tämän olen useasti havainnut.

Apn tapauksessa mies halusi jotain aivan muuta ja jonkun muun kanssa kuin apn. Siihen mun mielestä apn nyt vaan olisi sopeuduttava ja jatkettava omaa elämäänsä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiinkö;11301694:
ap sanoi haluavansa miehen lapsen.
ap sanoi jättäneensä ehkäisyn pois. Ymmärsin kirjoitustyylistä että hän jätti sen täysin omasta tahdostaan, ei miehen pyytämänä. Ja mies otti saman tien eron.

Miehen haluista saada yhteinen lapsi, hän ei tainnut puhua mitään. Enkä viitsi enää takaisin alkuun mennä tarkistamaankaan.

Se että seurustelusuhteessa toinen yrittää saada/haluaa saada yhteisen lapsen, ei ole sama asia kuin että molemmat yhdessä haluaa saada/yrittää saada lapsen.

Monesti naisen tahto ja halu on naisen mielestä sama kuin miehen tahto ja halu. Mieheltä ei kysytä, eikä hänen mielipidettään oteta huomioon. Tämän olen useasti havainnut.

Apn tapauksessa mies halusi jotain aivan muuta ja jonkun muun kanssa kuin apn. Siihen mun mielestä apn nyt vaan olisi sopeuduttava ja jatkettava omaa elämäänsä eteenpäin.

Kovasti sinä oletat asioita rivien välistä ja syyllistät jostain syystä alkuperäisen naisen? Miksi?
Normaalisti ihmiset yhdessä miettivät lastentekoa ym. Mikä sai sinut olettamaan, että nyt oli kyseessä suhde jossa vain nainen halusi perheen?

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301689:
Mistäs tiedät kuinka lähellä olen? Ja muuten, tuo witsi vaan on niin typerän omahyväinen, että minusta on ihan viihdyttävää ärsyttää sitä :) ja juu, kohta se kirjoittaa, muka tuohduksissaan, kuinka kamala ihminen olen :)))))
Kun epä kypsä huomaa ettei pärjää keskustelussa alkaa hän suotaa solvauksia tähän tyyliin: typerän omahyväinen ja hölmö.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä;11301705:
Kun epä kypsä huomaa ettei pärjää keskustelussa alkaa hän suotaa solvauksia tähän tyyliin: typerän omahyväinen ja hölmö.

"epä kypsä" on yhdyssana. Hyvinhän tuo itsekäs pärjää ja tekee hyviä huomioita.

Alkuperäinen kirjoittaja ensimmäinen;11301692:
Auttaisiko sinua, jos et tietäisi miten hänellä nykyään menee? Itse muutin hyvin vaikean suhteen jälkeen täysin toiselle paikkakunnalle ja elän nykyään elämääni aivan erilaisen ihmisen kanssa kuin exäni. Se muutos oli todella vaikea, mutta toisaalta myös äärimmäisen helpottava kun muistot ei tule joka nurkan takana vastaan. Voi keskittyä elämään eteenpäin, vaikka muistot aina tietyllä tavalla kulkeekin mukana. Tsemppiä sinulle! Toivottavasti rakastat itseäsi niin paljon, että annat itsellesi mahdollisuuden kokea uusia asioita ja ehkä jopa tunteita ja uuden rakkauden.

Voisikohan ylläpito siivota tästä ketjusta Wiltsun ja kumppaneiden riitelyn pois? Ei ole mitään järkeä, että joka ikisessä ketjussa puidaan Wiltsun asioita.

AP:lle: nimimerkki "ensimmäisen" neuvo on minusta hyvä. Minäkin olen kokenut vastaavia tunteita kuin sinä, ja minua auttoi täydellinen yhteydenpidon ja kontaktin katkaiseminen. En tiedä, mikä se väylä on jonka kautta saat tietoa eksäsi kuulumisista, mutta voisiko sitä mitenkään estää? Jos esim. teillä on yhteisiä tuttuja, pyydä etteivät he enää kerro sinulle hänestä. Jos teillä on yhteinen harrastus, voisit jopa harkita sen lopettamista tai toiseen seuraan/paikkaan siirtymistä. Jos seuraat hänen tekemisiään facebookissa, lopeta se heti. "ensimmäinen" ehdotti jopa muuttoa, mutta ehkä jokin pienempikin muutos voisi toimia (en väitä etteikö muutto toimisi parhaiten, mutta se voi olla epärealistista töiden ja muiden asioiden takia). Jos vain kuulet hänestä ilman omaa kontaktia, hänestä säilyy helposti hyvä kuva. Oikeastihan sinun pitäisi saada sydämesi ymmärtämään se minkä pääsi jo tietää, eli ettei hän ole ollenkaan hyvä sinulle. Ihminen, joka petti sinua ja vielä noin tajuttoman huonoa harkintakykyä osoittavalla ajoituksella, ei todellakaan ole sinulle se oikea. Sinähän ansaitset miehen, joka on sinulle uskollinen ja arvostaa ja ihailee sinua yhtä paljon kuin sinä häntä. Joten tee kaikkesi minimoidaksesi mahdollisuutesi kuulla hänestä! Lisäksi voisit kirjoittaa itsellesi vaikka listan hänen huonoista puolistaan (jos et itse keksi niitä niin tässä muutama: petollinen, epäluotettava, ei rakasta sinua) ja katsoa sitä aina kun huomaat että olet vajoamassa muistelemaan ihannekuvaasi hänestä (joka oli väärä!). Ehkä voisit miettiä myös omakuvaasi, ja yrittää arvostaa itseäsi enemmän.

Wiltsulla on tunnetusti lyhyt ja valikoiva muisti, mustaa sen mikä milloinkin parhaiten omiin tarkoituksiin sopii. Ja hänellä on myös kyky kääntää aina kaikki keskustelut itseensä jolloin ap:n asia unohtuu täysin. Tyypillinen narsku.

no yleensä kun yhdessä jotain päätetään, ei sanota ..yritin saada lapsen.. silloin yritetään yhdessä saada lapsi.. jne..

Eli kyllä sen kirjoitustyylistä huomaa milloin kyseessä on pelkästään oma halu ja milloin asiasta on jopa kumppaninkin kanssa saatettu muutama sana vaihtaa.
Monesti ne miehen toiveet jostain syystä jäävät naisen halun jalkoihin. Jos mies sanoo että ei halua lapsia, niin naiselle se on sama kuin mies sanoisi, että heitä pillerit heti roskiin.

En koskaan syydä vastuuta omista teoistani kenenkään muun niskoille. Kannan niistä täyden vastuun ihan itse.

Sulla ei taida olla minkäänlaista itsetuntemusta. Puhut vastuusta vaikka täälläkin valehtelet minkä kerkiät, muutat juttujasi koko ajan. Läksytät toisia empatian puuttesta mutta itse et näytä osaavan empatian alkeitakaan. Olet pelle, kuvaat aina itseäsi superatiivein mutta käytännössä näytät olevan täysin päinvastainen kuin luulet olevasi. Valehtelijalla tulee olla hyvä muisti jos haluaa olla uskottava, sulla on tosi huono muisti ja puhut koko ajan itsesi pussiin.

Viimeksi muokattu:
Yhdyn edellisiin. Lisään vielä, kun w jää kiinni tai alakynteen, häipyy hän kuin pieru saharaan. Lakaisten näin epämiellyttävät totuudet maton alle. Tai sitten vain välttelee kantamasta sanoistaan vastuuta.

Yhdyn edellisiin. Lisään vielä, kun w jää kiinni tai alakynteen, häipyy hän kuin pieru saharaan. Lakaisten näin epämiellyttävät totuudet maton alle. Tai sitten vain välttelee kantamasta sanoistaan vastuuta.

En jaksa vääntää minua koskevia asioita toisten ketjuissa. Siksi en niistä halua keskustella toisten ketjuissa. Enkä muutenkaan ymmärrä kiinnostustanne minun tekemisiini tai tekemättömyyksiini.

Minä en ainakaan ole riidellyt ja minusta mielipiteidemme vaihto liittyi alkuperäiseen aiheeseen. Kritisoin "Itsekkään" neuvoja ja annoin oman neuvoni.

Kunnoitetaan ketjun aloittajia ja pysytään aiheessa.

Pitäydyn neuvossani alkuperäiselle ja toivon hänen ottavan sen huomioon.

Viimeksi muokattu:
Minusta on pikkumaista ja erittäin itsekästä viedä palstatilaa turhanpäiväiseen riitelyyn ja jaaritteluun! Lopettakaa jo wiltsut ja muut!

Mutta ohje siitä, että ap tekee lapsen eksänsä kanssa on hyvä; hän saa lapsen, ja "osan" eksästään. Lisäksi, jos eksä on niin tyhmä että sekstailee toisen kanssa vaikka on suhteessa, se ei haittaa lainen että saa isänroolin myös.

Sitten ap voi rentoutua toisen miehen etsinnässä, kun lapsi on hankittu jo.

Mutta ohje siitä, että ap tekee lapsen eksänsä kanssa on hyvä; hän saa lapsen, ja "osan" eksästään. Lisäksi, jos eksä on niin tyhmä että sekstailee toisen kanssa vaikka on suhteessa, se ei haittaa lainen että saa isänroolin myös.

Sitten ap voi rentoutua toisen miehen etsinnässä, kun lapsi on hankittu jo.
Anteeksipyyntö hyväksytty.

Mutta olen sitä mieltä, että tuollainen lapsen-hankinta-exän-kanssa-ehdotus vain siirtää tuskaa myöhemmäksi eikä välttämättä ole alkuperäisen oman edunkaan mukaista. Hän voi myöhemmin löytää sen elämänsä miehen eikä lapsen hankinta tietoisesti yksinhuoltajaksi hankkiutumalla ole muutenkaan hyvä ratkaisu kenellekään.

Viimeksi muokattu:
Anteeksipyyntö hyväksytty.

Mutta olen sitä mieltä, että tuollainen lapsen-hankinta-exän-kanssa-ehdotus vain siirtää tuskaa myöhemmäksi eikä välttämättä ole alkuperäisen oman edunkaan mukaista. Hän voi myöhemmin löytää sen elämänsä miehen eikä lapsen hankinta tietoisesti yksinhuoltajaksi hankkiutumalla ole muutenkaan hyvä ratkaisu kenellekään.

Ja sitten siinä ajatuksessa on vielä sekin pointti, että alkuperäisen ex osoittautuukin täydelliseksi vastuuttomaksi kusipääksi eikä halua olla missään tekemisissä lapsensa kanssa ikinä. (Hänkin voi olla tällainen kostaja-kusipää, joka ajattelee, että jos kerran häntä on jymäytetty lapsen hankintaan, hän kostaa naiselle - ikävä kyllä lapsen kautta).

Viimeksi muokattu:
Ja alkuperäiselle vielä: Toivon, että saat näistä meidän ajatuksista, jotka herää vastakaikuna toisten ajatuksille jotain, joka selventää ajatuksiasi. Siksi keskustelen kuin sinua ei olisikaan. Mutta toivon, että kuitenkin "kuuntelet" (luet).

Että sopu löytyy. Minun ohjeeni on , että elekeä alako tekemää lapsie omin päen ja pistämää ukkoja maksumiehiksi.
Kuitenni mukavoa viikonloppuo kaekille, pitäkää ukkojanne hyvinä ja jos ukkoa ei oo nii pitäkeä itteännä...

Jos ei itse pysty hyvään ja kestävään parisuhteeseen niin voihan sitä aina jäädä roikkumaan tunnetasolla mahdottomaan objektiin ja sääliä itseään kun kävi niin huono säkä että väärään mieheen rakastui. Ei tartte ap:n kanssa olla välttämättä näin, mutta tiedän että me ihmiset ollaan hyviä petkuttamaan itseämme, siis muutkin kuin wiltsu. Ja laiskoja tekemään töitä itsemme kanssa. On helpompaa idealisoida itsensä kuin aloittaa itsetuntemuksen raskas ja vaivalloinen tie. Kun tarpeeksi jumittuu niin ei tartte omia rajoitteitaan miettiä. "Mä en voi rakastua keneenkään muuhun..." Mulla kyllä pieni varoituskello soi kun ap:n tekstiä luen, ei ole ihan normaalia että noin jää mieheen kiinni. Vaikuttaa myös siltä, että ap idealisoi miehen, miehen joka petti.....ja kun idealisoi niin kukaan ei tietenkään pysty lyömään laudalta fantasiahahmoa.