kun asunnosta tarjotaan, tarjotaanko myyntihintaa vai velatonta myyntihintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä voit itse varmaan päättää. Myyntihinnassa maksat erotusta pois sitten yhtiövastikkeessa eli saat asunnon + asunnon velat. Velattomassa hinnassa saat vaan asunnon koska maksat siinä ikään kuin kerran myös sen taloyhtiön velan pois.

[QUOTE="vieras";28674109]Sä voit itse varmaan päättää. Myyntihinnassa maksat erotusta pois sitten yhtiövastikkeessa eli saat asunnon + asunnon velat. Velattomassa hinnassa saat vaan asunnon koska maksat siinä ikään kuin kerran myös sen taloyhtiön velan pois.[/QUOTE]
Hyvä, näin ajattelinkin. :)

Tarjoat myyntihintaa, velkaosuus laahaa siellä vastikkeessa sitten mukana. Sinä sitten sovit pankin kanssa lainan koko summalle niin halutessasi ja lyhennät yhtiövelan pois. Yhtiövelan voi ilman suuren suuria erillisikuluja (laskennasta otetaan aina kuitenkin joku kulu eli ei ole ilmaista) yleensä osakkaat lyhentää pois kerran vuodessa.
Itsellä oli kolme yhtiövelkaa. Näihin otin pankkilainan. Summa oli sulkutilillä siihen asti, kunnes sitä tarvittiin. Jokaisella velalla oli sen vuoden aikana oma takaisinmaksupäivä.

Taloyhtiön lainakin on luultavasti otettu pankista ja siinä kuukausisummassa on myös korkoa jotka ei tule maksajan hyödyksi verovähennyksissä. Kannattaa ennemmin maksaa itse velka+korko.

[QUOTE="Vieras";28674197]Tarjoat myyntihintaa, velkaosuus laahaa siellä vastikkeessa sitten mukana. Sinä sitten sovit pankin kanssa lainan koko summalle niin halutessasi ja lyhennät yhtiövelan pois. Yhtiövelan voi ilman suuren suuria erillisikuluja (laskennasta otetaan aina kuitenkin joku kulu eli ei ole ilmaista) yleensä osakkaat lyhentää pois kerran vuodessa.
Itsellä oli kolme yhtiövelkaa. Näihin otin pankkilainan. Summa oli sulkutilillä siihen asti, kunnes sitä tarvittiin. Jokaisella velalla oli sen vuoden aikana oma takaisinmaksupäivä.[/QUOTE]

Yhteistyössä