kumpi teillä yleensä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sillon, kun olen töissä, niin mies jää useammin, kun minä. Olen siis pph, ja meillä pystyy rajaamaan talon niin, että sairas lapsi ja hoidokit ei ole tekemisissä. Mies saa olla palkallisena hoitamassa, mut minä joudun pitämään palkatonta vapaata lapsen sairauden takia.

Sitten kun lähden opiskelemaan tai töihin, varmastikin minä jään useammin lapsen kanssa kotiin. Miehen työauto seisoo tyhjänpanttina aina kun on pois töistä, joten tulee tappioo työnantajalle, eikä näin ollen juuri myötätuntoa heru poissaoloista. :/

Meillä on siitä hyvä tilanne, että kummankaan ei välttämättä tarvitse jäädä: jos mies menee töihin vasta kello 16-17 niin mä ehdin koulusta kotiin ennen kun mies lähtee töihin.

Mutta jos mies on töissä päivisin, niin mä jään koulusta pois. Poissaolot näkyvät heti palkassa, ja sitä palkkaa tarvitaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Kai suurin osa äideistä yleensä jää kotiin. Itseasiassa en taida tuntea yhtäkään isää, joka olisi jäänyt kotiin lapsen sairastuessa, aina äiti on jäänyt.

No meillä jää mies useimmiten kotiin (75% kerroista) - syystä, että pystyy sumplimaan paremmin duuninsa tuon osalta + jos tulee kutsu kesken päivän, liikkuu joutuisammin autollansa (minä kuljen omasta halustani julkkareilla). Kummallakin toki etäyhteydet toimistolle olemassa, joten tilanteen mukaan sitten sumplitaan noita juttuja. Jos poissaoloa tulee useampi päivä, niin tietysti koetetaan pitää balanssissa sen suhteen, ettei tule kummallekaan mitään älyttömiä poissaolomääriä.

Meillä ei tilannetta ole päässyt vielä syntymään, kun mies on edelleen hoitovapaalla, mutta luulenpa että mies jää hyvin mielelläänkin lapsen sairauden sattuessa kotiin. Ollaan samassa työpaikassa, joten ihan se ja sama työnantajan kannalta kumpi jää.

Yhteistyössä