Vuorotyöläisen " ihanuutta": lapsi sairas, niin ei saa nukkua vuorokausilepoa

Meillä lapsi oli ihan hirveen huono nukkumaan ekat vuodet. Siis että ihan muutaman tunnin pätkityillä yöunilla mentiin useita vuosia (ellei sitte valvottu melkein kokonaan). Ei siis muutaman tunnin pätkillä, vaan ne pikku pätkät oli yhteensä muutaman tunnin mittaset. Yhdistettynä työhön missä pitää ajaa paljon. Ei voinu minkään. Terveyskeskuksessa valiteltiin asiaa, mutta ei kuulemma tapana ollu jakaa mitään piristeitä, tai muutakaan apua. Että lähes päivittäin olin nukahtaa rattiin. Minkä mahtaa jos lapsi ei sairas kuitenkaan ollu.

[QUOTE="vierailija";29350646]Eikö mobiiliversiossa pysty lainaamaan ollenkaan? No, Riiviöiden äidille halusin vain sanoa, ettei se välttämättä ole lasten etu että vanhemmat ovat vuorotellen töissä ja lapset näyvät vain silloin tällöin kääntymässä päiväkodissa. Ei ole yhteistä aikaa perheenä ja lapset jäävät vaille laadukasta varhaiskasvatusta ja pysyviä ystävyyssuhteita. Terveydenhoitajana tämän näen asiakkaissani selvästi. Tietysti säästyy rahaa hoitomaksuissa, mutta lasten etu se ei ole, varsinkaan jos ovat jo lähempänä kouluikää.[/QUOTE]

Maksamme täydet hoitomaksut, koska emme junaile vuoroja, vaan ne tulee miten sattuu, ei siis "luvattuja vapaapäiviä".
Varhaiskasvatus lienee kunnossa tällä eskarilla, osaa lukea, kirjoittaa sekä 1. ja 2. luokan matematiikan kutakin kokonaan. ystäviä on 2, toinen myös vuorotyöläisten lapsi, asuu 100metrin päässä, toinen 50 metrin päässä, on tokalla.
Poikkeus tietysti vahvistaa säännön, uskon että toisellakin lailla on.

Aika monissa paikoissa yökkö jakaa lääkkeet. Aika monissa paikoissa yökkö on yksin vastuussa esim. 25 ihmisestä 10 tunnin ajan. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä on ihan okei, että sinne laitetaan ihminen jonka toimintakyky on känniläisen luokkaa.

Minä teen 5-25 suonensisäistä lääkettä yövuoron aikana, ja infusoin ne lapsiin. Ja teen verensiirtoja lapsille

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29350497:
Tarkistettu on, ei saa jäädä.
Ja jos molemmat olisi ollut yövuorossa niin sittenhän toisen pitäisi jäädä jäädä valvomaan joka tapauksessa...
Dvd:tä on 4 valmiina, sarjana vaan pyörimään. Onneksi poika on jo 6,, ja eiköhän noilla sisaruksillä ole vähän lyhyempi työpäivä koulussa tänään.
Mutta eilen aamulla olen siis herännyt, ja jo vuorokauden ollut hereillä.

Mistä miehen työnantaja tietää sun olevan vapaalla?

Mä kysyin pomolta, miten vastaavassa tilanteessa toimitaan, jos mun mies on ollut yön töissä ja menossa vaikka taas seuraavaksi yöksi. Sanoi vaan, että älä kerro mulle että se on vapaalla :D

Mä kysyin pomolta, miten vastaavassa tilanteessa toimitaan, jos mun mies on ollut yön töissä ja menossa vaikka taas seuraavaksi yöksi. Sanoi vaan, että älä kerro mulle että se on vapaalla :D

Tämä onnistui onneksi myös minun työpaikallani, jossa ei vaadittu todistusta miehen töissäolosta. En edes kertonut kenellekään, että mieheni tekee vuorotyötä, vaan jäin kylmästi hoitamaa sairaita lapsiani samaan aikaan kun mies nukkui yövuoron jälkeen. En todellakaan olisi suostunut jättämään lapsiani heitteille. Sitä se olisi ollut, jos olisi pitänyt jättää päivän ajaksi nukkuvan miehen kanssa. Eivät raukat olisi edes ruokaa saaneet, muusta hoidosta ja valvomisesta puhumattakaan.

Vali vali, meillä yksinhuoltajilla jotka tehdään vuorotyötä ei ole sitä toista ikinä siinä paikkaamassa vaikka olis millainen väsymys.. se on niin suhteellista se minkä kokee hankalana.

Jotkut työnantajat vaatii todistuksen että puoliso on ollut töissä, ja sehän johtuu just tuosta että oikeutta jäädä kotiin väärin käytetään. Ja minusta se on ihan oikein!

Vali vali, meillä yksinhuoltajilla jotka tehdään vuorotyötä ei ole sitä toista ikinä siinä paikkaamassa vaikka olis millainen väsymys.. se on niin suhteellista se minkä kokee hankalana.

Kyllä mä yksinhuoltajana koen tässä nimenomaisessa asiassa olevani paremmassa asemassa kuin kahden huoltajan perheet. Jos mun lapset on sairaita, niin minä en mene silloin töihin ja that's it.

[QUOTE="Sari";29353493]Tämä onnistui onneksi myös minun työpaikallani, jossa ei vaadittu todistusta miehen töissäolosta. En edes kertonut kenellekään, että mieheni tekee vuorotyötä, vaan jäin kylmästi hoitamaa sairaita lapsiani samaan aikaan kun mies nukkui yövuoron jälkeen. En todellakaan olisi suostunut jättämään lapsiani heitteille. Sitä se olisi ollut, jos olisi pitänyt jättää päivän ajaksi nukkuvan miehen kanssa. Eivät raukat olisi edes ruokaa saaneet, muusta hoidosta ja valvomisesta puhumattakaan.[/QUOTE]

Aika reilu mies sulla :O:O enpä viittis moisella kehuskella. Vaikka itse olisin valvonu ja lapsi olis sairaana niin kyllä sen lapsen perushuolenpito silti hoituisi ja on hoitunu.

Jotkut työnantajat vaatii todistuksen että puoliso on ollut töissä, ja sehän johtuu just tuosta että oikeutta jäädä kotiin väärin käytetään. Ja minusta se on ihan oikein!

Siinä ei kyllä ole mitään väärinkäyttöä, jos toinen on ollut yön töissä, ja pitäisi mennä seuraavanakin yönä. Vai kuinka moni istuis hyvillä mielin taksikuskin kyytiin, joka valvoo toista vuorokautta putkeen?

Yhteistyössä