K
Ken guru
Vieras
Voidaanko biologia vain ohittaa olan kohautuksella? Minun piti palata töihin marraskuun alusta, kun Viktor 2,5 kk vanha. Miehen uuden työn tähden jouduin muokkaamaan sitä sitten niin, että olen äitiysloman perään vanhempainvapaankin kotona. Tässä kohdassa vauva ei ollut vielä syntynyt ja muutos oli minulle tervetullut lähinnä siksi, että töissä oli tapahtunut muutoksia, joiden takia kaipasin tuumaustaukoa töistä, että haluanko jatkaa ko. paikassa.
Vauvan synnyttyä tuli hormonimyrsky sellaisella voimakkuudella, että ei mitään rajaa. Kotikoulun pitäminenkin alkoi kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta. Ihme saa tapahtua, jos joku kuvittelee minun palaavan töihin toukokuussa.
Olen luopunut ajatuksesta kirjoittaa gradukin. Urahaaveet tuntuvat yhdentekeviltä. Voin tietysti olla luonnonoikku.
Jotenkin tuntuu harmilliselta että luovut kaikesta mistä olet aiemmin "elänyt". Olet fiksu nainen, ja nyt tuntuu että menet siihen vanhanaikaiseen naisen rooliin. Kiva tietysti lapsille että olet läsnä, mutta jotenkin tuntuu että uhraat nyt turhaan itsesi.