V
"vieras"
Vieras
Kaikkein paras vaihtoehto olisi tietysti se, että vaimo elättäisi, mutta kuten kaikki tiedämme, tämä on tietysti täysin mahdoton ajatus, koska yksikään nainen ei suostu elättämään miestään.
Näinhän se on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kaikkein paras vaihtoehto olisi tietysti se, että vaimo elättäisi, mutta kuten kaikki tiedämme, tämä on tietysti täysin mahdoton ajatus, koska yksikään nainen ei suostu elättämään miestään.
Tuo ei ole totta, on naisia jotka elättäisivät mielellään miehensä jos vain mies siihen suostuisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29041990:Ja yleensä myös sitä yksinäisempiä, jos elämässä tapahtuu yllättäviä asioita, joihin tarvitsisi apua ja tukea. Tai ainakin joutuvat maksamaan siitä, että joku kuuntelee murheita.
Minä arvostan yhteisöllisyyttä. Tietoa siitä, että lähelläni on ihmisiä, jotka eivät anna mun upota, vaikka elämässäni tapahtuisi mitä. Ihmisiä, jotka auttavat, tukevat, lohduttavat ja rohkaisevat. Ihmisiä, jotka eivät käske varaamaan aikaa. En haluaisi, että lähin omaiseni olisi viranomainen. Haluan myös itse olla osa sitä yhteisöä, joka pitää huolta jäsenistään.
Tuo ei ole totta, on naisia jotka elättäisivät mielellään miehensä jos vain mies siihen suostuisi.
Tiedätkö, että tuollaisia on, vai oletko vain kuullut jostain?
Todellisuudessa asia menee niin, että ukko lentää kaaressa pihalle siinä vaiheessa, kun alkaa näyttää siltä, että naisen pitäisi sitä alkaa elättämään.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29042133:Niin olen kertonut ja mielestäni kerran kuukaudessa on aika säännöllisestiMä kuitenkin ajattelin viranomaisilla vähän muuta kuin terveydenhuollon henkilöstöä. Terveyden- ja sairaanhoito mielestäni kuuluukin tulla yhteiskunnalta eikä läheisten toimesta. Ei vaikka ne läheiset olisivat lääkäreitä, sairaanhoitajia tai kätilöitä. Samoin perusopetus, vaikka lähipiirissä sattuisikin olemaan opettajia. Ajattelin yhteisön huoelnpidolla tilapäistä apua, esim että on joku, jota voi pyytää hakemaan lapsen tarhasta, jos töissä meneekin odotettua pidempään. Tai on joku, jota voi pyytää käymään puolestaan kaupassa, kun perheessä on vesirokko. Tai on joku, jolta voi lainata pari kymppiä, jos rahat on finaalissa ja lapsilisään vielä useampi päivä. Ts on se turvaverkko ihan omasta takaa eikä esim tilapäistä lastenhoitoapua tarvitessaan tarvitse alkaa etsimään kunnan sosiaalivraston tai MLL:n puhelinnumeroa. Mä ainakin koen itse, että se läheisistä ihmisistä muodostuva turvaverkko tuo huomattavasti suuremman turvallisuuden tunteen kuin jos se turvaverkko olisi ainoastaan yhteiskunta. Niinkuin varmaan tiedät, yhteiskunta ei edes vastaa kaikkien tarpeisiin ja on pitkälle kuntakohtaistakin, millaista apua saat vai saatko kenties apua lainkaan.
Tiedätkö, että tuollaisia on, vai oletko vain kuullut jostain?
Todellisuudessa asia menee niin, että ukko lentää kaaressa pihalle siinä vaiheessa, kun alkaa näyttää siltä, että naisen pitäisi sitä alkaa elättämään.
Näinhän sen pitäisi olla. Sen sijaan olen vähän eri mieltä tuosta elatuksesta. Siis että se olisi jotenkin lakisääteistä. Ihmiset kuitenkin tekevät omia valintojaan eikä mielestäni voi edellyttää, että joutuisi maksamaan - olipa sitten kyseessä oma lapsi tai oma vanhempi - toisen vuokria, jotta asianomainen itse voisi pistää rahansa kurkusta alas. Mulle on kuitenkin itsestäänselvää, että niin kauan, kun läheiseni elävät kutakuinkin järkevällä tavalla, niin tuen heitä tarvittaessa rahallisestikin. En mä täältä kuitenkaan aikanaan euroakaan mukaani saa.Yhteiskunta on tärkeä viimesijainen turvaverkko. Tosin vanhempien ei tarvitse elättää aikuista lastaan, minusta olisi hyvä jos heidän pitäisi. Lapsenlapsia myöten, samoin aikuisilla lapsilla olisi velvollisuus elättää vanhempansa ja esivanhempansa. Sisaruksilla ei tarvitsisi ehkä olla velvollisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29042350:Näinhän sen pitäisi olla. Sen sijaan olen vähän eri mieltä tuosta elatuksesta. Siis että se olisi jotenkin lakisääteistä. Ihmiset kuitenkin tekevät omia valintojaan eikä mielestäni voi edellyttää, että joutuisi maksamaan - olipa sitten kyseessä oma lapsi tai oma vanhempi - toisen vuokria, jotta asianomainen itse voisi pistää rahansa kurkusta alas. Mulle on kuitenkin itsestäänselvää, että niin kauan, kun läheiseni elävät kutakuinkin järkevällä tavalla, niin tuen heitä tarvittaessa rahallisestikin. En mä täältä kuitenkaan aikanaan euroakaan mukaani saa.
Minun ystäväni elättää opiskelevaa miestään ja perhettään![]()
Valitettavasti vaan niitä hoitopaikkoja ei tahdo riittää vapaaehtoisestikaan hoitoon hakeutuville.Tuossa tapauksessa pakkohoito olisi oikea ratkaisu. Ei yhteiskunnankaan tule rahoittaa juopottelua.
Mä olen aikanaan elättänyt miestäni. Oli vuoden armeijassa, ja sieltä päästyään etsi kuukauden verran töitä ennen kuin haettiin kotoa töihin.
Sen ajan mä kävin töissä ja vastasin kodin ja elämän rahoituksesta, koska kovin pitkälle ei sotilasavustuksilla päästä.