Kumpi oikeassa, minä vai mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulpulummukka harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulpulummukka harmaana

Vieras
Olen järjestämässä itselleni 30-v. synttäreitä. En ole muutoin juhlinut itseäni 10 vuoteen, mutta nämä juhlat ajattelin järjestää. Jotenkin olin odottanut kuitenkin että joku (edes mieheni) Olisi minulle nämä juhlat laittanut mutta ei... (tämä oletus siksi että olen ollut järjestämässä lähestulkoon kaikille ystävilleni , muiden ystävien kanssa, 3kymppisiä ja miehelleni myös, yllätyksenä siis, mutta minulle ei kukaan järjestä...) --> tämä luultavasti siksi että olen porukan nuorin ja muut ovat täyttäneet 30 jo useita vuosia sitten... :/

No siis se oikea kysymys:

Olen mielessäni pyöritellyt vieraslistaa, eli ketä haluan juhliin joita itse itselleni järjestän. Rajasin kaverit/ystävät ja sukulaiset niihin, kenen kanssa olen tänäkin päivänä tekemisissä ja hyvissä väleissä. Porukkaa ei kerry tällä ajatuksella kuin 20 henkeä + minä ja mieheni. Itse vähän järkytyin aluksi tästä määrästä koska minulla on kuitenkin ennenmuinoin ollut paljon ystäviä(kavereita) mutta tiedostan sen, että omilla valinnoillani osa on karsiutunut pois. Minä en halua kutsua juhliini ihmisiä joiden kanssa vain tervehditään ohimennen (vaikka muinoin oltaisiin oltu paljonkin tekemisissä) vaan haluan ihmisiä jotka tunnen ja joiden kanssa on mukava olla.

Miehen mielestä, koska kuitenkin ollaan monen ihmisen kavereita ja ns. hyvänpäiväntuttuja, pitäisi kutsua kaikki mahdolliset ihmiset. Tällöin vieraslista nousee n. 45-50 ihmiseen.

Töistäkin pitäisi kutsua kuulemma porukkaa, minulla on töissä kavereita, mutta he ovat työkavereita. Minusta ei tunnu mukavalta ajatus pyytää heitä juhliini, eivät hekään ole pyytäneet minua juhliinsa...

Eli miten on teidän mielestänne, kumpiko on oikeassa?

Minun tyylini rajaa tämän "kaveriporukan" osaltani paljon pienemmäksi koska tiedän että listan ulkopuolellejäävissä on sellaisia jotka suuttuvat kun en kutsunut....

Minulle ei ole väliä onko juhlat isot vai pienet, koska samana päivänä ennemmin juhlitaan jo lasta samassa paikassa joten tarjottavaa joudun valmistamaan kuitenkin niin että riittää iltaan ja tilakin on iso jo valmiiksi.

Tämä väittely miehen kanssa lähinnä siksi että mies haluaa että kutsun kaikki mahdolliset ja itse haluan juhliini sellaista porukkaa joidenka kanssa minulla on mukava olla ja saan todellakin olla oma itseni...

[QUOTE="alkup";28089555]näin minäkin sen järkeilin... :)

mies ei vain luvannut maksaa juhlista penniäkään jos en muuta vieraslistaa... eipä hätää, jääpä sille enemmän rahaa minun lahjaani (sikäli kun sellaisen saan, olen nimittäin se joka sai ne v*tun pörrösukat joululahjaksi...) <-- jos muistatte :D[/QUOTE]

Mä toivon että sulla on joku päivä munaa tehdä niinkun mä tein ja häipyä :D Ja hyvää syntymäpäivää, etukäteen =)

Mun mielestä sinä olet oikeassa. Saattaa herättää enempi kummastusta, jos kutsut jotain hyvän päivän tuttuja juhlimaan 30-vuotissynttäreitä. Mun mielestä 30-vuotissynttäreitä kuuluu juhlia hyvällä pienellä porukalla.

Miehesi on outo! Tottakai sä kutsut juhliisi juuri ne ihmiset, jotka paikalle haluat! Ei juhlien hyvyyttä mitata vierasmäärällä vaan hyvällä tunnelmalla ja se syntyy että paikalla on läheiset ystävät eikä mitään hyvänpäiväntuttuja.

Erikoinen perustelu muuten toi ettei miehesi maksa juhlista mitään jos et kutsu kaikkia listalla olleita. Kalliimmakshan ne tuplakokoisest bileet tulis..?

Mun mielestä miehelläsi ei ole asiaan oikeastaan nokankoputtamista ollenkaan, kun ei kerran osallistu juhlien järjestämiseenkään millään muotoa. Joten - totta kai järjestät itsellesi juuri itsesi näköiset ja oloiset juhlat :)! Ja hyvällä omallatunnolla - nauti siis valitsemastasi hyvästä seurasta.

Ja kuka nyt oikeastaan juhliinsa haluaakaan sellaista väkeä, joiden kanssa ei viihdy? Rentoa yhdessäolemisen riemuahan siinä pitää olla aimo annos mukana eikä mitään jäykistelyä mukamas- kavereiden kesken.

Mua jäi myöskin häiritsemään tuo miehesi osallistumattomuus. Hän vaikuttaa näin äkkisiltään kyllä melkoisen....no mulle tuli kyllä kökkö olo puolestasi :(. Toivottavasti edes ymmärtää hankkia sinulle arvoisesi lahjan päiväsi kunniaksi.

Miksi ihmeessä kaikki hyvänpäiväntutut ja työkaverit pitäisi kutsua?

Toisaalat, minä en edes haluaisi mennä jonkun moikkausasteella olevan ihmisen juhliin, olivat ne sitten häät tai synttärit

Musta ois varsin outoa, jos saisin kutsun jonkun hyvänpäiväntutun 30-vuotisjuhliin.

Ne on mun mielestä just sellaiset oman kaveripiirin/sukulaisten (jos haluaa) juhlat.