Olen etsinyt pyörää viime keväästä saakka. Olin kesällä raskaana, joten sovimme että ostan sen täksi kesäksi. Nyt ollaankin sitten etsitty aktiivisesti lähinnä käytettyjä pyöriä viimeisen kuukauden. Noh, olimme kaupungilla pyörimässä pari päivää sitten ja näimme sattumalta pyöräliikkeen alennukset ja koeajoin yhtä pyörää. Se oli tosi hyvä vaikkakin kalliimpi kuin olin ajatellut, uusi kun oli. Mieheni kuitenkin ylipuhui minut ostamaan pyörän, sillä sen alenns oli tosi hyvä ja onhan uusi aina uusi. Kun sitten maksoimme pyörän ja minä sitä iloisena kiikutin kotiin, mieheni onnitteli minua ja sanoi että se on minun syntymäpäivälahjani häneltä (minulla on kuukauden päästä kolmekymppiset). Suutuin tästä koska tuntui, että hän teki asiasta, jota olen ollut ostamassa muutenkin jo vuoden verran lahjan. Tuntui ihan kuin olisin esim mennyt vaatekauppaan ja ostanut tarvitsemani asiat ja kuullut jälkeenpäin niiden olevan lahja. Eli siis lahja ei tuntunut lahjalta koska olimme sopineet sen hankinnasta jo vuosi sitten. Tästä tietenkin myös mieheni suuttui verisesti - olin pilannut hänen synttärilahjansa.
olenko nyt sitten turhamainen jos halusin lahjan, vaikka ihan pienen ja mitättömän syntymäpäivänäni niin, että se olisi yllätys? Vai oliko mieheni muidenkin mielestä vähän hölmö tehdessään hankinnasta, josta olemme sopineet jo vuosi etukäteen lahjan?