Kumpi nolompaa työtä: Siivous vai Siwan kassa?

  • Viestiketjun aloittaja ex-paskaduunari
  • Ensimmäinen viesti
ffff
Ei ole kyse siitä, ettei pystyisi parempaan. Itse tehnyt siivoushommia, kun ei muuta työtä tarjolla ja sinnepä jämähdin...ei niin ylevää, mut itseni olen elättänyt. On niin siitä kiinni, että sattuuko oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Kaikki ei pärjäisi siinäkään hommassa. Mut toki tekisin mieluummin jotain kevyempää ja paremmin palkattua, kun on tullut opiskeltuakin aika monta vuotta....Mutta ei mikään työ ole noloa! Kaikkia tarvitaan.
 
"..."
[QUOTE="xxx";22667076]Noloa on olla ylimielinen.

En ole ollut kassa enkä siivooja, mutta arvostan molempia työntekijöitä.[/QUOTE]

Mielestäni kyse ei välttämättä ole edes mistään ylimielisyydestä, kyllähän sillä on merkitystä, että kuka siellä kassalla/siivoojana työskentelee.
Jos omaa korkeakoulututkinnon ja pitkän alan työkokemuksen ja sitten joutuu kaupankassalle töihin, niin onhan se noloa, mutta noloa nimen omaan tälle henkilölle, ei kaikille kassoille.
 
Nolous tai epänolous on täysin kiinni tekijästä itsestään.
Joillekin joku työ saattaa olla noloa, toinen tekee työtä rintarottingilla
ja keskittyy olemaan hyvä työssään, ammatista riippumatta.

Minusta mikään työ ei ole noloa, jokainen tekee mitä omakseen tuntee.

Jos omien valintojensa puolesta ei saa haluamaansa ammattia, on se helpompaa yrittää hyväksyä se työ mitä tekee ja tehdä sitä positiivisena, kuin että nolostelee ja häpeää työtänsä (ei kerro minkään näköisestä ammattitaidosta).
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"Miia"
Aina haukutaan kassoja ja kuinka surkea palkka niillä on ja rankkaa ja pah sanon minä meidän myymälästä. Siwassa ollut 3 v töissä ja 30-35 h vk teen töitä..iltaa..aamua..viikonloppua. Kuussa saan käteen 1500-1800 €, ei todellakaan ole rankka..se on katos kun on työkaverit jotka tekee myös hommia niin kaikki puhalletaan yhteen hiileen, eikä oo rankkaa. Siivoomista en ikinä tekis..se jos mikä on rankkaa..
 
Jjv
Opiskeluaikoina työskentelin siivoojana, noloa se ei ollut. Alemmuuden tunnetta sain kyllä välillä kokea, kun minua "ylempi" katseli nenänvarttaan pitkin.. Nyt toimin kassalla, mutta siksi, että rakastan asiakaspalvelua! Minä tykkään työstäni, enkä ymmärrä miksi jotkut ajatteleat minun olevan kouluttamaton paska, miksei kassatyössä voisi olla koulutettu?
Tosin Siwan kassaa en ole kokeillut, mutta tuskin se hirveästi nykyisestä työstäni eroaa.
Parasta olisi olla töissä kahvilassa, saisi jutella ja suositella eri kahveja asiakkaille, huimaa :)
 
asdasd
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;27463540:
Eihän se minun rasitustani vähennä, jos jollekin työttömälle makselen hänen elämisensä.

Sinulla on päättelykykyä kyllä, mutta melkoisen noloa ja hassua.
Kenelle maksat? Kyllä se massi tehdään ihan nollista ja ykkösistä tietokoneiden avulla. Ei se ole sulta pois.

Työtä, siinä mielessä kun sinä sen ajattelet, ei tulevaisuudessa, eikä paljoa nykyäänkään, luojan kiitos, ole.

Voidaan ottaa rauhassa ja keskittyä olennaiseen. Tässä mitään noloa ole. Tietenkään.
 
asdasd
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;27463551:
Olla vapaa = olla pummi.

tässä yhteydessä :D
Todella noloa ja edelleen vähän hassua...
=> säälittävää, säälittävää
Oletko pummi, koska et enää pese pyykkejäsi käsin, vaan koneella?
 
"vieras"
Erikoinen ajatus että työnteko olisi noloa. Itsestä olisi noloa lusmuilla kotona ja elää sossun tuilla. Ainoa työ joka mielestäni olisi noloa niin prostituoitu. Jos ihminen tekee rehellistä työtä, niin miksi sitä pitäisi hävetä. Typerää. Satun muuten tietämään yhden siwan kanssan joka tienaa hyvin rahaa. On kahden pienen lapsen yksinhuoltaja ja osti juuri yksin omakotitalon. Ja saa oikeasti parempaa palkkaa kun minä tai mies. Ollaan miehen kanssa ihan normaaleissa töissä ja normaalituloisia.
 
"vieras"
minä siivoan,vuosia tein pätkää ja nyt ollut puoli vuotta vakkarina(vaikka samassa paikassa ollut jo vuosia).Mielummin siivoa kuin olen työtön.Joku arvostaa joku ei mutta työni teen niin hyvin kuin pystyn. Voisin olla myös se siwan kassa mutta tykkään mielummin tehdä hommia itekseni kuin olla siinä ihmisten kanssa tekemisissä koko päivän mutta muuten voisin olla se kassakin.
 
[QUOTE="niin";22672985]Entäs jos on työtön korkeasti koulutettu henkilö ja vaihtoehtoina matalapalkkatyö ja sosiaalituet, jotka ovat kuussa suurinpiirtein saman verran kuin se vaihtoehtona olevan matalapalkkatyö?

Itselläni oli tämä tilanne noin vuosi sitten. Valmistuin eikä töitä tahtonut irrota, opiskeluaikaisten duunien ansiosta olisin saanut kyllä heti töitä siivoojana tai myyjänä. En lähtenyt niihin hommiin, koska kaikki mahdolliset korvaukset ja tuet yhteensä olivat miltei saman verran kuin kuukauden palkka siivoojana. Että näin.

Onneksi nyt olen koulutustani vastaavassa työssä.

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että jos ei ole mitään koulutusta, silloin pitöö tehdä sitä mihin huolitaan. Jos on kuitenkin yrittänyt ja opiskellut, niin ei silloin ole kenenkään kannalta viisasta tehdä hanttihommia.[/QUOTE]

Mun mielestä tämä ajattelutapa, mikä on muuten yllättävän yleistäkin, on noloa jos joku. Ja tässä on myös paljon vikaa. Siitä pitäisi lähteä, että jokainen meistä ensisijaisesti aina elättäisi itse itsensä. Sosiaalituet on niitä varten jotka eivät oikeasti pärjää itsekseen. Eivät saa työtä hausta huolimatta, ovat vanhoja, sairaita tai työ on huonosti palkattua.... Mutta kun terve työikäinen ja kuntoinen on mieluummin kotona sossun rahoilla tai muilla päivärahoilla... en vain varmaan koskaan opi ymmärtämään tätä ajattelutapaa.
 

Yhteistyössä