Kumpi nolompaa työtä: Siivous vai Siwan kassa?

  • Viestiketjun aloittaja ex-paskaduunari
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä oon ollu nyt 8kk siivoojana, paskasta ja raskasta. Työ jota ei ees työnantaja arvosta sen vertaa että vois nostaa palkkoja. Tekisin kyllä jotain muuta työtä jos vaan olis, tuo työ olis muuten hyvä mut palkassa ei oo hurraamista.
 
asdasd
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;27463914:
Pyykit voit pestä vaikka Porvoonjoessa, mutta olet toki pummi, jos annat töissäkäyvien maksaa elämisesi...
No mutta kun me olemme tässä nyt pari tuhatta vuotta ainakin yrittäneet selvitä mahdollisimman vähällä, ja nyt kun se on monille jo mahdollista, niin kai se on hienoa.

Vai mikä siinä ei ole hienoa?
 
Mä en ymmärrä tätä ketjua?:O Normaali töitähän nuo ovat? Palkka tosin ei ole hääppöinen mutta jos koulutustakaan muuhun ei ole, niin mielummin minä noita töitä tekisin, kun sossun luukulla kävisin ja muita tukia hakisin? Kaupallisella alalla ainakin on ketjusta riippuen mahdollista opiskella työn ohessa merkonomiksi, tai myymälän esimieheksi, kaveri ainakin sai työn ohella merkonomin paperit ja vaihtoikin sitten alaa.:)
 
voi juma!
Hirveitä ihmisiä olette jotka pidätte nolona jompaa kumpaa työtä. Sit tommosia persereikiä pitäs hymyssä suin kassalla palvella tai siivota teidän tekemiä sotkuja marketissa kun pitkin nenän varttanne katotte ko. ihmistä ja pydätte tyhmänä ja nolona. Ja vanhemmat pettyneitä jos lapsi siivoaa tai on kaupan kassalla.. Siinäpä vasta hienot esimerkit lapselle kuin tässä yhteiskunnassa pärjäät,lyttäämällä ihmisiä jotka tekevät tämmöstä työtä elääkseen ja elättääkseen perheensä. Mun mummo oli siivooja ja itsekin sitä tehny. Nyt olen tyhmä ja siirtynyt seuraavalle tyhmyyden asteelle ja olen marketissa kassalla.. Mutta jos saisin samaa palkkaa siivous-hommista kuin kassalla,siivoaisin ehdottomasti mielummin. Näkee työnsä jäljen heti eikä kukaan itteään täynnä oleva akateeminen ämmä vittuile sulle kun pankkikortin pin-koodi on unohtunut,kassan vikahan se on!
Onon,pahoja ja julmia,itsekkäitä kusipäitä tää maa täynnä jotka eivät ne omaa napaansa pidemmälle.
 
nolotti
Minusta nuokin ammatit ansaitsevat arvostuksensa siinä missä muutkin. Tottakai.

Mutta, mutta... En voi väittää, ettenkö olisi opiskeluaikan hieman tuntenut häpeään vivahtavia tunteita, kun kassalleni sattui vanha tuttu (joka ei tiennyt, että opiskelin), tai luututessani porraskäytävää asunnon ovesta astui ulos entinen poikaystävä tms.
Kyllä mä odotin todella paljon sitä, että pääsisin pois noista hommista. En vaan voinut häpeälle mitään. Arvostan silti noita ammatteja siinä missä muitakin, mutta itse en haluaisi/jaksaisi/kehtaisi enää tehdä noita hommia.
 
siivooja
Ei hohhoijaa näitä juttuja. Ei todellakaan ole mitään noloa kummassakaan ammatissa.

Itse tein lukion jälkeen siivoushommia lähes kaksi vuotta ja tykkäsin työstä todella paljon. Suurimman osan ajasta olin takennussiivoojana ja tässä työssä varsinkin näki samantien kättensä jäljen. Voi miten palkitsevaa se olikaan. Eikä mielestäni silloinen 10e/h palkkakaan ammatittomalle nuorelle huono ollut. Kivasti sai kerättyä rahaa säästöön opiskeluja varten, kun silloin vielä kotona asuin. Eipähän tarvi nyt tyhjässä kämpässä asua eikä lainailla vanhemmilta rahaa tai elää tukien varassa :)

Ja sehän se parasta raksasiivoojan ammatissa oli, että jokapäivä sait olla hirveen jätkälauman keskellä töissä :D
 
puuh
eikä kukaan itteään täynnä oleva akateeminen ämmä vittuile sulle kun pankkikortin pin-koodi on unohtunut,kassan vikahan se on!
Hohhoijaa nyt taas. Piti fiksusti vetää tämä akateemisuus mukaan tähän;) Mikä ihme niissä akateemisissa ärsyttää?

Oman kokemuksen mukaan ne akateemiset ovat kyllä asiakkaina sieltä mukavimmasta päästä, järkeä löytyy ainakin sen verran, että ei tarvitse kassalle vittuilla. Kyllä ne urpot löytyy pääsääntöisesti ihan muista ryhmistä.
 

Yhteistyössä