Kumpi nolompaa työtä: Siivous vai Siwan kassa?

  • Viestiketjun aloittaja ex-paskaduunari
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No kyllä häpeäisin jos olisin töissä jossain Siwan kassalla ja joku tuttu näkisi. Tai jos näkisin jonkun tutun töissä jossain Siwassa, niin miettisin, että ei sullakaan hyvin pyyhi. Ei tollasia duuneja tehdä, jollei olla jotenkin syrjäydytty tästä yhteiskunnasta, kyllä terveellä ihmisellä pitää sen verran olla kunnianhimoa.
Miksi pitää olla kunnianhimoa? mitä hyvää siinä muka on? miksi ei saa olla tyytyväinen vaikka kaupan kassan työhön?
Sitäpaitsi kun on oikeasti syrjäytynyt, ei ole töissä yhtään missään.
 
"vieras"
Onko se sitten nolompaa olla Siwan kassalla kuin esimerkiksi K-kaupan tai Prisman kassalla? Miksi olisi noloa olla juuri Siwan kassa?

Minä siivoan, enkä nyt osaa olla nolo. Minulla on kuitenkin kokopäivätyö ja vakituinen työpaikka sekä erittäin hyvä työterveyshuolto.
 
ehkä vähän
Tässä elämäntilanteessa olisi aika noloa olla siwan kassa tai siivooja, täytyy myöntää. Johtuen siitä, että sain juuri maisterin paperit käteen ja alaltamme työllistyy hyvin. Jos mut nähtäisiin siwan kassalla, niin se ei välttämättä kielisi mitään postiivista mun ammattitaidosta, kun valmistuneista miltei 90% työllistyy heti.

Opiskeluaikoina siivosin ja olin kaupan kassalla kyllä, ei se mua silloin hävettänyt, koska tiesin, että sitä ei tarvitse tehdä leipätyökseen koko loppuelämää. Käsittelin asian välivaiheena ja tiesin, että tilanne tulee muuttumaan.

Niin, ja arvostan kyllä siivoojia ja kassoja siinä missä muidenkin alojen työntekijöitä.
 
Olen
akateemisesti koulutettu, mutta en oman alan töissä. Siivoan, minulla on siitä paljon kokemusta. Aina välillä kuulee että olis parempi vain elää sossun rahoilla. Käsittämätöntä! Kaikki laillinen työ on yhtä arvokasta.
 
"ÅPO"
No kyllä häpeäisin jos olisin töissä jossain Siwan kassalla ja joku tuttu näkisi. Tai jos näkisin jonkun tutun töissä jossain Siwassa, niin miettisin, että ei sullakaan hyvin pyyhi. Ei tollasia duuneja tehdä, jollei olla jotenkin syrjäydytty tästä yhteiskunnasta, kyllä terveellä ihmisellä pitää sen verran olla kunnianhimoa.
Eipä tonne kaupankassallekkaan ihan kuka tahansa pääse.
Ei se ole mikään läpihuuto juttu.
Mä olen varmaan tosi syrjäytynyt, kun tykkään olla kaupan kassalla töissä. Työskentelen isossa marketissa, ja palkkakin on ihan hyvä. Eipähän tarvii kotiin edes töitä roudata.
Etpä säkään kauheen terveeltä vaikuta, kun uskallat tulla meijän sairaiden ja ei kunniahinoisten kassalle. Kantsii varmaan ite lypsää maito, viljellä vilja jne...
Mistä tollasia idiootteja oikein sikiää? Mielummin kattoisin noita työttömiä laiskoja paskoja siivomassa ja sivan kassalla, kun seisomassa sossun tiskillä kun mikään duuni ei kelpaa..
 
hgmm
akateemisesti koulutettu, mutta en oman alan töissä. Siivoan, minulla on siitä paljon kokemusta. Aina välillä kuulee että olis parempi vain elää sossun rahoilla. Käsittämätöntä! Kaikki laillinen työ on yhtä arvokasta.
Niinno, tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu. Tietysti on hyvä tehdä töitä, mutta jos on akateeminen loppututkinto, niin onko millään tasolla järkeä lähteä siivoamaan? Se vain huonontaa akateemisten työllistymistä koulutusta vastaaviin töihin ja vie paikkoja alan ammattilaisilta. Työkkärissäkään eivät suosittele.

Mieluummin kannattaisi etsiä esim. tuettuja töitä/harjoitteluja omalta alalta. Ja se akateemisten työttömyyskassa on muuten juuri tuollaisia tapauksia varten.
 
Niinno, tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu. Tietysti on hyvä tehdä töitä, mutta jos on akateeminen loppututkinto, niin onko millään tasolla järkeä lähteä siivoamaan? Se vain huonontaa akateemisten työllistymistä koulutusta vastaaviin töihin ja vie paikkoja alan ammattilaisilta. Työkkärissäkään eivät suosittele.

Mieluummin kannattaisi etsiä esim. tuettuja töitä/harjoitteluja omalta alalta. Ja se akateemisten työttömyyskassa on muuten juuri tuollaisia tapauksia varten.
No mutta voihan sen pikkupätkän siivoojana jättää pois cv:stä ja kertoa siitä vasta työhaastattelussa kysyttäessä. Ei noita tukitöitä/harjoittelujakaan akateemisille ole välttämättä tarjolla...
 
No kyllä häpeäisin jos olisin töissä jossain Siwan kassalla ja joku tuttu näkisi. Tai jos näkisin jonkun tutun töissä jossain Siwassa, niin miettisin, että ei sullakaan hyvin pyyhi. Ei tollasia duuneja tehdä, jollei olla jotenkin syrjäydytty tästä yhteiskunnasta, kyllä terveellä ihmisellä pitää sen verran olla kunnianhimoa.
Aina oppii jotain uutta.Vai että ne syrjäytyneet tyypit onkin niitä Siwan kassaneitejä/herroja..Täytyy ens kerralla kysyä,kun käyn tossa meidän Siwassa että voisinko jotenkin auttaa kun joulukin on tulossa..Ei sillä raukalla varmaan kotiakaan ole kun tuolla Siwassa kerta on töissä:'(
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli
Aina oppii jotain uutta.Vai että ne syrjäytyneet tyypit onkin niitä Siwan kassaneitejä/herroja..Täytyy ens kerralla kysyä,kun käyn tossa meidän Siwassa että voisinko jotenkin auttaa kun joulukin on tulossa..Ei sillä raukalla varmaan kotiakaan ole kun tuolla Siwassa kerta on töissä:'(
:D... Kuin mun suusta...
Ajattelin myös että kysäisen kun menen seuraavan kerran käymään Siwan postissa etä jos kaipaisivat apua... :D
 
No jopas on kysymys :O
Oon ite hoitoalalla, mulla myös yliopistotutkinto taskussa, mutta mulle ei milloinkaan ole tullu mieleen, että joku rehellinen työ olis noloa : /
Ja kyllä, jos multa nämä työt loppuis, ihan hyvin voisin mennä kassalle tai siivoamaan,
olen ollutkin. Joku siivousduunikin, aika helvetin rankkaa hommaa!
 
"vieras"
molemmat on noloja jos olet tohtoriksi väitellyt, etkä muuta työtä todellakaan saa. kumpikaan ei ole noloa jos se on ainut toimeentulon lähde ja teet sitä ammattiylpeydellä ja asiantuntemuksella - tärkeitä töitä molemmat.
 
"Vieras"
Minä olen ollut siivoojana, kassana en ikinä. Nyt olen valitettavasti työttömänä... Eikä mielestäni kummassakaan noissa vaihtoehdoissa ole mitään noloa. Miksi pitäisikään, työtähän se on kuitenkin!
 
entinen siivooja
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä vähän;22667362:
Tässä elämäntilanteessa olisi aika noloa olla siwan kassa tai siivooja, täytyy myöntää. Johtuen siitä, että sain juuri maisterin paperit käteen ja alaltamme työllistyy hyvin. Jos mut nähtäisiin siwan kassalla, niin se ei välttämättä kielisi mitään postiivista mun ammattitaidosta, kun valmistuneista miltei 90% työllistyy heti.

Opiskeluaikoina siivosin ja olin kaupan kassalla kyllä, ei se mua silloin hävettänyt, koska tiesin, että sitä ei tarvitse tehdä leipätyökseen koko loppuelämää. Käsittelin asian välivaiheena ja tiesin, että tilanne tulee muuttumaan.

Niin, ja arvostan kyllä siivoojia ja kassoja siinä missä muidenkin alojen työntekijöitä.
Peesi. Itsekin arvostan siivoojia, kassoja tai mitä tahansa työtä tekevää, mutta kyllä mua suoraan sanottuna nolotti insinöörin papereilla pestä vessoja. Ei siis valmistumisen jälkeen löytynyt oman alan töitä ja jotain piti keksiä, joten tein vähän aikaa siivoushommia. En todellakaan kovin mielellään mainostanut, että hei mä oon siivooja, koska monille tuntui olevan melkoinen ihmetyksen aihe, että miten ihmeessä insinööri ei saa oman alan töitä ja miksi sellaista paskaduunia olen edes ruennut tekemään. Itselläni noiden hommien tekemisessä ei ollut mitään ongelmaa (huonoa palkkaa lukuunottamatta), mut ihmisten asenteissa oli.
 
"tiipii"
En lukenut pinoa, mutta noloa ei ole kumpikaan! Mieluummin kuitenkin olisin siivoojana, koska kuullun perusteella Siwan myyjillä on tosi heikot työolosuhteet; yksin pitää pärjätä, taukomahdollsuuksiakaan ei oikein ole ja tuntuisi tosi turvattomalta olla Siwassa töissä..Hatunnosto niille, jotka sen kestää ja jaksaa!
 
kmkm
mä en näe mitään noloa noissa. siivoojat esi on yhteiskunnan yks tärkeimpiä työntekijäryhmiä. miettikääpä ¨miltä täällä näyttäis jos siivoojia ei ois. mä ainaki arvostan heidän työpanostaan paljon.
 
valkosuklaa-latte-hienoperse
Noloa olis jos kaikki olis liian hienopieruja siivojiksi ja kaupan kassoiksi.
Mitäs sä sit tekisit kun joka paikka ois ihan paskanen ja kaupat kiinni ku ei ois työntekijöitä,ehkä säkin siinä vaiheessa laskeutuisit maanpinnalle. Ihan hyvä provo kuitenkin :D
 
Noloako
Pitäisiköhän mun nyt hävetä kun en hakemaani työhön KAUPAN KASSALLE päässyt kun ei kokemusta tai koulutusta alalta ole. Olen korkeasti koulutettu mutta ala on väärä,kumpi on mielestäsi nolompaa: mennä töihin siwan kassalle vai ettet pääsisi haustasi huolimatta?
Ehkä sinä et itse edes pääsisi :)
 
"vieras"
Sitä paitsi, pääseehän siivoojakin etenemään. Siivojillakin kun on pomo. Aika usein tämä pomo on itsekin joskus ollut siivoojana. Molemmat esimieheni ovat entisiä siivoojia. Toinen on jopa ollut kaupankassallakin töissä joskus :eek:
 
EI EI
Ei työ ole noloa. oli se mitä vain. Mutta lusmuilu sitäkin enemmän. ja jos on viellä lusmu ja ylimielinen niin se vasta noloa onkin.
Jopa häpeällistä!!!

Mä tiedän ihmisen joka ei ole edes vaivautunut, ammattia lukemaan muutamaa kk kauvempaa. Mutta silti on kova neuvomaan muita koulu ja työasioissa. Miten on helppoa.
 

Yhteistyössä