Kumpi nolompaa työtä: Siivous vai Siwan kassa?

  • Viestiketjun aloittaja ex-paskaduunari
  • Ensimmäinen viesti
ex-paskaduunari
Kumpaa työtä olisi mielestäsi nolompaa tehdä ja paljastaa vieraille tekevänsä, siivousta vai Siwan kassaa? Oon tehnyt molempia opiskeluaikoina ja voi huh, onneksi ne päivät on takana.
 
peesi
[QUOTE="xxx";22667076]Noloa on olla ylimielinen.

En ole ollut kassa enkä siivooja, mutta arvostan molempia työntekijöitä.[/QUOTE]

Minä olen ollut opiskeluaikana puhelinmyyjänä, lehtiä myin, enkä häpeä yhtään :)
 
Non compos mentis
Olen ollut siivoojana. Kassatöissä en kaupassa ole ollut. En pidä noita noloina töinä. Ehkä enempi huolettaa työntekijöiden turvallisuus: siwoja ryöstellään aika paljon yms.
 
"HeviäPRKLE"
Mahdat olla aika yksinkertainen ja tympeä tyyppi kun täällä mollaat siivoojia ja siwan kassoja. Olen siivonnut työkseni eikä kyllä käynyt mielessäkään että sen pitäis jotenkin noloa olla!
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
[QUOTE="vieras";22667072]No ei olisi kumpikaan noloa, miksi pitäis olla?[/QUOTE]

Sama, en tiedä mitä noloa noissa on joten on tosi vaikea valita.
AP voisi perustella ensin miksi tuntee noloutta ja kysyä vasta sitten.
Ei työnteko koskaan voi noloa olla ellei sitten huoraa
 
gut
No kyllä häpeäisin jos olisin töissä jossain Siwan kassalla ja joku tuttu näkisi. Tai jos näkisin jonkun tutun töissä jossain Siwassa, niin miettisin, että ei sullakaan hyvin pyyhi. Ei tollasia duuneja tehdä, jollei olla jotenkin syrjäydytty tästä yhteiskunnasta, kyllä terveellä ihmisellä pitää sen verran olla kunnianhimoa.
 
vg
No kyllä häpeäisin jos olisin töissä jossain Siwan kassalla ja joku tuttu näkisi. Tai jos näkisin jonkun tutun töissä jossain Siwassa, niin miettisin, että ei sullakaan hyvin pyyhi. Ei tollasia duuneja tehdä, jollei olla jotenkin syrjäydytty tästä yhteiskunnasta, kyllä terveellä ihmisellä pitää sen verran olla kunnianhimoa.
Mä en osaa päättää kumpi on nolompi, sinä vai ap...
 
No kyllä häpeäisin jos olisin töissä jossain Siwan kassalla ja joku tuttu näkisi. Tai jos näkisin jonkun tutun töissä jossain Siwassa, niin miettisin, että ei sullakaan hyvin pyyhi. Ei tollasia duuneja tehdä, jollei olla jotenkin syrjäydytty tästä yhteiskunnasta, kyllä terveellä ihmisellä pitää sen verran olla kunnianhimoa.
Monella ei selvästikään ole mitään tietoa siitä miten paljon esimerkiksi kaupan ala työllistää ihmisiä. Etpä sinäkään saisi kauppaostoksiasi enää ostettua, jos kaupanalan ihmiset jättäisivät menemättä töihin kun se on niin noloa. Jotkut tuntuvat elävän jossain ihmeellisessä harhakuvassa, että kaupanalan tai siivoojan työtä tekevät ovat pieni joukko syrjäytyneitä, vaikka suurin osa heistä on ihan normaaleja ihmisiä ja monet tyytyväisiä työssään.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
cv
Minusta kassa (ok, jonkun muun kuin kaljaa myyvän pikkukaupan/kansallisen pikaruokalan..) ei ole nolo ammatti eikä kyllä siivouskaan. Itse nautin kassatyöskentelystä vaikka se onkin vain yksi osa-alue myyjän hommassa :).
 
moloomoloo
[QUOTE="vieras";22667155]Ois moloo olla joku "päättäjä",he kun ei tunnu saavan mitään järkevää aikaseks.
Itse tietty saisin..;)

Ei ois noloo olla siivooja/kassa,jos tekee hommansa hyvin..[/QUOTE]

Moloo:D siis noloo:D
 
girsugtrso
pöh.. mikä keskustelu. Toivon että pilkka osuu omaan nilkkaanne. Omalla paikkakunnallamme ainakin on niin heikko työllisyystilanne, että kaupan kassoilla istuu myös aika paljon korkeasti koulutettua sakkia!
 
pöh.. mikä keskustelu. Toivon että pilkka osuu omaan nilkkaanne. Omalla paikkakunnallamme ainakin on niin heikko työllisyystilanne, että kaupan kassoilla istuu myös aika paljon korkeasti koulutettua sakkia!
Tästä samaa mieltä. Arvostan aina enemmän ihmistä joka oma-aloitteisesti tekee jotakin työllistymisensä suhteen kuin sellaista joka ei halua töihin mennä. Minusta kaupan kassa ja siivooja ovat erittäin kunnioitettavia ammatteja. Nämä eivät todellakaan ole mitään syrjäytyneiden hommia, syrjäytynyt on hän joka on pitkäaikaistyöttömänä kotona, eikä mene töihin jos pääsisi kassalle.
 
peeAAss
Just. mitä noloa on tehdä kunnon töitä? Siinä oikeesti ainakin hiki lentää, jos kunnolla tekee.
Kaupan kassana olen ollut 8 vuotta. Ja voin kertoa, että lauantait tai jouluruuhkat ei tosiaan ole mitään helppoja. Jonot on usein todella pitkiä. Asiakkaita käy parhaimmillaan 300-400 päivänaikana.
Ei siihenkään hommaan kaikki pysty.
mun mielestä mikään työ ei noloa. Noloa on jäädä kotiin makaamaan, ja repii kaikki mahdolliset tuet.
Ja just arvostella siellä sohvalla, mikä on noloa työtä ja mikä ei...
 

Yhteistyössä