KUMPAA TOIVOTTE?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna-lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä en millään pysty päättämään kumpi olisi ihanampi. ihania ovat olleet ympäristön tytöt ja pojat ja ihan yhtä kamalia välillä väsyneenä.
aina kun näkee jonkun ihanan tytön vaatteen, vieressä on aivan yhtä suloinen pojan vaate. leikithän nyt on kiinni lapsen mielikuvituksesta ja ystävistä ja siitä mistä sattuu milloinkin pitämään. tyttö tai poika, eiköhän siihen monta futismatsia, uintia, palapeliä, majanrakentamista, afrikantähteä, pleikkaria, piilosta, nukkea, nallea, kirjaa mahdu...

nyt raskausaikana on ollut vuoronperään tyttö ja poikaolo. kohta nähdään kumpi tulee :) jännää. mutta täytyy tunnustaa, että olen jo pitkään miettinyt paljon enemmän sitä, että millainen persoona sieltä oikein on tulossa, kuin että kumpaa sukupuolta tulokas on. en malta odottaa että saan vauvan syliini ja pääsemme miehen kanssa seuraamaan sen kehitystä! ;)

Ainakin tässä vaiheessa poikaa. Oma elämä on sukupuoleni takia ollut ihan perseestä ja olen jotenkin jumahtanut ajatukseen että tytöt on viallisia.

Olen miettinyt miten suhtautuisin tyttölapseen...kaikki sanovat että lastaan rakastaa oli mikä oli...as if.

Poliisille joka ihmetteli tuplaheittomerkkejä.. Kyllä niitä varmasti käyttää monet muutkin kuin yksi tyyppi=D

Minä mukaan lukien. Musta se on selvempi merkki että on joltain lainattu tekstiä kuin yhdet heitot vaan.. Että näin:)

Kumpaako toivon....
Toivon ehdottomasti ELÄVÄÄ lasta.
Oli ihan sama onko tyttö vai poika,kunhan elää,on terve ja syntyy oikeaan aikaan,ei liian paljon aikaisemmin.
Mulla on sekä tyttö (esikko) että poika (kakkonen),mutta on vielä lisäksi poika jonka synnytin ennenaikaisena kuolleena..
Eli kyllä,toivon vain lasta,elävää ja hengittävää.
Jos se on poika,olen onnellien.
Jos se on tyttö,olen onnellinen.
Olen onnellinen jos saan tätmn syntymään vasta laskettuna aikana...
Ja onnellinen,kun saan hänet syliini...
Kunhan vain saan hänet pitää.
En voisikoskaan valita,saatikka pettyä jos tytön sijaan tulisi poika ja toisinpäin...
Onnea kaikille joilla on jo vatsa-asukki.
Onnea kaikille,jotka vielä yrittävät plussata.
Muistetaan että lapsi on lahja aina,niitä ei tehdä,niitä saadaan.

Kun selitätte, että pojat ovat sellaisia ja tytöt tällaisia, niin oletteko miettineet, mistä se johtuu? Onko kyseessä jokin sisäsyntyinen syy, biologinen perusta, vai kasvatammeko me kenties lapsemme jonkin tiukan sukupuoliroolin mukaan? Väite "kaikki pojat ovat rasavillejä" on hieman kapeakatseinen, koska kaikki ihmiset ovat yksilöitä. Jos ei pidä prinsessaleikeistä, onko niitä pakko leikkiä tytön kanssa? Ja jos ei halua ostaa pojalleen autoja ja actionfiguureja, kuka pakottaa?

Lisäksi, oletteko ajatelleet, että jotkut lapset - en muista tarkkoja lukuja, mutta itseasiassa yllättävän suuri osuus vauvoista - syntyvät ilman selkeää sukupuolta? Esim. ti 4.7. 4-D dokumentissa kerrottiin tällaisista tapauksista. Silloin eivät enää riitä nämä surullisen ahtaat ja jäykät sukupuoliroolit, joihin moni on lapsiaan muokkaamassa jo heti syntymästä lähtien.

Pakko tunnustaa, että toivoin tyttöä odotusaikana, ja tyttöolo oli sen takia koko ajan. Synnytystapa-arviossa tyyppi vihdoin ja viimein suostui näyttämään sukupuolensa (yritettiin kysellä joka ultrassa muttei koskaan näkynyt) ja poikahan siellä köllötteli. Oli hieman pettynyt olo, mut se kyllä hälveni parissa päivässä. Maailman ihanin poikahan sieltä syntyi sitten ajallaan, enkä kyllä vaihtaisi maailman kauneimpaan ja suloisimpaan tyttöön :D ELI SUMMA SUMMARUM, EIKÄHÄN SE OMA VAUVA OLE KAIKISTA IHANIN JA SULOISIN JA RAKKAIN, OLIPA KUMPAA SUKUPUOLTA HYVÄNSÄ. Kun sen saa ekan kerran masun päälle, ajattelin ainakin minä, ettei voi olla mitään ihanampaa ja kauniimpaa maan päällä :) Nyt n. puolen vuoden äitiyden perusteella oon oppinut tuntemaan oman lapseni ja hän kyllä on varsinainen pikkuhurmuri ja POJAT on nykyään mun mieleen :)

Yhteistyössä