Lasten sukupuoli, kumpaa toivoit ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2xtyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2xtyttö

Vieras
Jos nyt alkuun ihan todetaan, että kaikki tottakai toivoo terveitä lapsia, niin sitten ainakin osa uskaltautuu toivomaan myös kumpaa sukupuolta lapsi ois. Tiedän, etteivät kaikki.

Jos kuitenkin ajattelit raskausaikana, että olisi kiva saada esim. poika, niin miksi?

Mieheni tuumaili eka raskaudessa, että olisi kiva saada tyttö, jos ne vaikka ois rauhallisempia (villikkopoikia tutuilla). Itse toivoin tyttöä myös, koska jostain syystä ajattelin että olen tyttölapsen äidiksi sopivampi. Ehkä hassu ajatus. Itse en ole ollut "tyttömäinen tyttö".

Tokassa raskaudessa olen pakottautunut toivomaan poikaa, koska ympäristö ja anoppi varsinkin sitä kovasti odottaa. Lopulta ajattelin että olisi hyvä jos olisi sekä tyttö että poika. Kun ultrassa näkyi tyttö, olen sittenkin sitä mieltä että niin sen kuuluu ollakin. Kuvittelen, etten osaisi hoitaa poikaa. Johtuu lähipiirin poikalapsista varmaan, joihin en tunnu saavan kontaktia. Mieheni ei kuulema toivo kumpaakaan enempää kuin toista, hän on oikein tyytyväinen tyttöön, ei mitään tarvetta saada poikaa (toisin kuin minulla oli tarve saada tyttö..)

En oikeastaan "toivonut" (ainakaan tietoisesti ) kumpaakaan, mutta mulla oli lähes raskauden alusta asti "poikatunne".
Tuon tunteen innoittamana uskaltauduin jopa raskaana ollessa hankkimaan "poikavaatetta", jotenkin se tunne oli niin vahva ja sitten kun kätilö tokaisi, että poika tuli, olin että, tiesimpäs... :D

Käytönnössä se oli aivan sama kumpi tulee kuten varmaan kaikilla. Takaraivossa kuitenkin kolkutteli pelko, etten pärjäisi tytön kanssa yhtä hyvin kuin pojan kanssa kun lapsi kasvaa murrosikään. Tähän tod.näk. syynä oma vaikea äiti-tytär-suhde ja olin itse aivan hirveä teininä. Tämän takia ehkä hiukan toivoin poikaa (ja pojan sainkin).

Toivoin poikaa! Ja pojan sain! Tulevat lapset on ihan sama kumpaa sukupuolta ovat. Sen sijaan en pidä sanonnasta"pääasia, että lapsi on terve" . En koskaan sano sitä muille raskaana oleville.

Alkuperäinen kirjoittaja Milja:
Toivoin poikaa! Ja pojan sain! Tulevat lapset on ihan sama kumpaa sukupuolta ovat. Sen sijaan en pidä sanonnasta"pääasia, että lapsi on terve" . En koskaan sano sitä muille raskaana oleville.

Suku jatkuu.

No ekassa ei ollut oikeestaan väliä kumpi tulee, tokassa ehkä hiljaa mielessäin toivoin et olis ollut poika niin olis ollut kumpaakin sukupuolta, mutta eipähän tuolla nyt loppujen lopuksi niin suurta väliä ole. Ainakin nyt leikkivät hyvin yhdessä kun ovat samaa sukupuolta.

En ole kertaakaan tiettyä sukupuolta toivonut. Pojasta oli poikafiilis tosi vahvana, tytöstä ei minkäänlaista fiilistä. Kumpi tahansa silloinkin oli tosi toivottu.
Nyt kun muutamia kuukausia sitten tänne vastailin tällaisiin, laitoin että kumpi tahansa on tosi toivottu ja odotettu, kunhan vaan kaikki menis hyvin... :/

Poikaa toivoin ja sain pojan.
Seuraavan kohdalla ehkä toive tytöstä ,mutta toinen poika olisi myös kiva. Jotenkin tuntuu että osaankohan olla tytön äiti... Jotenkin tuo poika on vienyt minut niin mukanaan tuohon poikien maailmaan =)

Yhteistyössä