Miksi poikavauva tuntuu aina olevan parempi kun tyttö????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Puranpa vähän kiukkuani nyt tänne... Raivostuttaa siis silmittömästi tuo yleinen ajattelutapa että poikavauva on parempi ja suurempi ylpeyden aihe kuin tyttö. Näin ainakin minun ja mieheni suvussa sekä tuttavapiirissä!! Meillä on 2v. ihana tyttö ja toinen tulossa ja arvata saattaa millasta kommenttia tulee jatkuvasti, tyyliin poikahan se nyt tulee varmasti, kyllähän se poika vaan ois niin suuri ylpeyden aihe isälle, varmaan petytte jos taas saatte vaan tytön...:( Toki olen sanonu ihmisille ettei sukupuolella ole MITÄÄN väliä meille eikä tod. ollut käyny ees mielessä että toinen sukupuoli olis noin paljon "arvokkaampi" joidenkin mielestä. Yritän vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaikka kyllähän se loukkaa kun muutenkin tunteet pinnassa raskauden takia ja meille ei tosiaan ollut mikään itsestäänselvyys saada toista lasta. Pahin on ehkä mieheni ystävän vaimo joka poikaa odottaa parhaillaan ja voi jestas miten jo muutenkin itsekeskeinen akka kuvittelee olevansa joku maailman napa kun kerran pojan saa. Alkaa totisesti kyllästyttää sekin omahyväinen myhäily miten meillä VAAN tuo tyttö on ja onneksi he nyt sentään osasivat pojan tehdä.

Olenko tosiaan ainut joka tosiaan haluaa lapsen eikä vain tiettyä sukupuolta???

No meille taas toitotettiin tokaa odottaessa (eka siis poika) että toivottavasti saatte nyt sen tytön, sitähän te toivotteki, eiks niin... Tyttö kyllä syntyikin, mutta silti ärsyttää. Nyt me ei saatas ees haluta enempää lapsia, kun meillähän on jo "molemmat" ts. täydellinen perhe :kieh:

:laugh: hhah voi eih! Eli teillä se menee noin päin. Itse koin että ympäristö pettyi kun kerroin että odotan poikavauvaa. Nyt tunne että joudun "tuomaan tykö" enemmän poikaa kuin_ jos _ olisi_tulossa tyttö " kaikkien pikku plintetta"! Mutta aion näyttää maailmalle että mun poika vie kaikkien sydämet mennen tullen ja ainakin mun ja läheisten jo heti alkuun:)

Milloinkaan ei ole hyvä: jos vain poikia, pitäisi saada se tyttö ja taas toisinpäin. Ihmiset vaan nyt sattuvat olemaan niin pirun kiinnostuneita toisten asioista. Pah tuollaisille arvostelijoilla ja kaikki ihmiset ovat kyllä yhtä hyviä sukupuoleen katsomatta.

Tavallaan siis itsekin odotin että tyttö tulis. Toki nyt koen pojan suurena odotuksen ja ilon, aiheena. Mutta tyttöä 100% kaikki toivoivat aika julkisesti. Minäkin kuulin näitä.."Hmmh.. etkös sinä toivonut tyttöä.. + pettynyt ilme" SE sattuu vähän ja loukkaa kun toinen sanoo noin kun itse jo kerron iloisena: "POIKA TULEEE"

Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:
No meille taas toitotettiin tokaa odottaessa (eka siis poika) että toivottavasti saatte nyt sen tytön, sitähän te toivotteki, eiks niin... Tyttö kyllä syntyikin, mutta silti ärsyttää. Nyt me ei saatas ees haluta enempää lapsia, kun meillähän on jo "molemmat" ts. täydellinen perhe :kieh:

Joo tää on tyypillistä, että jos on poika ja tyttö niin eikai sitä enää lapsia tehdä...huhheijaa. Meille tuli eka kaks poikaa ja sitten tyttö, niin koko ajan saa kuulla että "no kiva että vihdoin tuli tyttö" ja jopa "kolmas kerta toden sanoo"!!!???
Mutta tiedän kyllä esim. miehen kavereita jotka oli selän takan katkeria että "heti saatiin poika"!

Kiva kuulla että on muitakin vastaavassa tilanteessa olleita :) Vaikka eihän tuo kivaa tietenkään ole. Sukulaiset ja muut tutut saisivat kyllä lopettaa sen toisten lapsien sukupuoleen ja perheen lapsimäärään puuttumisen!!! ei kait se kellekkään kuulu vaikka sais 10 lasta ja kaikki samaa sukupuolta :)

Tuttua tuttua. Meillä koko suku huokaisi helpotuksesta kun kolmas on poika:D Enää ei edes kysellä, vieläkö lisää lapsia teemme, nythän meillä on myös se Poika...

Se, että pitää olla molempia sukupuolia, juontaa juurensa varmaan johonkin ikiaikaiseen ajattelumalliin: Poika jatkaa sukua, talonpitoa ja elättää perheen/ikääntyvät vanhemmat, muista pojista sitten saadaan sukuun tohtoreita, insinööjejä, pappeja.... Tytöt taas voi naittaa sopiville varakkaille miehille ja sitä kautta vaurastuttaa omaakin sukua, jos joku jää vanhaksi piiaksi niin on sitten joku huolehtimaan kodin taloustöistä tai muista vanhoista sukulaisista.

Voi kurjuus tiedän tuo tunteen liian hyvin. Meillä perheessä viisi tyttöä :) Ja voi sitä voivottelun määrää minkä olen osakseni saanut. Kuten ap sanoi... sukulaiset ym. muut immeiset sais pitää mielipiteensä omana tietonaan eikä tarvis aina puuttua joka helkutin asiaan. Jos saan kuudennen lapsen toivon ihan piruuttani että tulis vielä yks ihana tyttö niin sais mummot ja tädit taas kauhistelun aihetta :D

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
:laugh: hhah voi eih! Eli teillä se menee noin päin. Itse koin että ympäristö pettyi kun kerroin että odotan poikavauvaa. Nyt tunne että joudun "tuomaan tykö" enemmän poikaa kuin_ jos _ olisi_tulossa tyttö " kaikkien pikku plintetta"! Mutta aion näyttää maailmalle että mun poika vie kaikkien sydämet mennen tullen ja ainakin mun ja läheisten jo heti alkuun:)

Mulla on ollut ihan samoja tunteita ja ajatuksia kuin sulla. Essikoinen on tyttö ja siitä kaikki oli niin hurjan kiinnostuneita ja sai vaikka mitä vaaleanpunaista aina lahjoiksi ihan muutenkin vaan, mutta tuntuu, että kuopus joka on poika, jää ihan varjoon =( Mulle itselleni kun molemmat on lapsia, ei tyttö ja poika.

Mua vieläkin ärsyttää, mitä mun kaverin kaveri on sanonut. Tää nainen yritti vuosia miehensä kanssa lasta ja sai keskenmenonkin, sitten tuli lopulta raskaaksi ja totes, et toivottavasti tulee poika, hän ei mitään kikattelevaa hienohelmatyttöä halua...no, onneksi on tämän äidin toive toteutunu kun nykyään on 2 poikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
, tyyliin poikahan se nyt tulee varmasti, kyllähän se poika vaan ois niin suuri ylpeyden aihe isälle, varmaan petytte jos taas saatte vaan tytön...:( Toki olen sanonu ihmisille ettei sukupuolella ole MITÄÄN väliä meille eikä tod. ollut käyny ees mielessä että toinen sukupuoli olis noin paljon "arvokkaampi" joidenkin mielestä.

Pahin on ehkä mieheni ystävän vaimo joka poikaa odottaa parhaillaan ja voi jestas miten jo muutenkin itsekeskeinen akka kuvittelee olevansa joku maailman napa kun kerran pojan saa. Alkaa totisesti kyllästyttää sekin omahyväinen myhäily miten meillä VAAN tuo tyttö on ja onneksi he nyt sentään osasivat pojan tehdä.

Olenko tosiaan ainut joka tosiaan haluaa lapsen eikä vain tiettyä sukupuolta???

Ei muuta kuin sanot kaikille että toivotaan että tulis tyttö että neiti sais leikkikaverin!
Meillä oli just toisinpäin kun odotin tätä viimeisintä, kaikki toivoi ja odotti että tulispa tyttö, meillä on 2 aikaisempaa poikaa ja meidän suvussa ei pahemmin tyttöjä ole.
Kyllähän niitä jupisijoita aina riittää, pitää tosiaan vaan yrittää jaksaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Mua vieläkin ärsyttää, mitä mun kaverin kaveri on sanonut. Tää nainen yritti vuosia miehensä kanssa lasta ja sai keskenmenonkin, sitten tuli lopulta raskaaksi ja totes, et toivottavasti tulee poika, hän ei mitään kikattelevaa hienohelmatyttöä halua...no, onneksi on tämän äidin toive toteutunu kun nykyään on 2 poikaa...

Onpas aika tylyä...:( Vähän kyllä tulee muutama omakin tuttu tuosta mieleen kun niin kovin sitä poikaa toivotaan.

HÖPÖ HÖPÖ. Tytöt on parempia :D Itse ainakin syyllistyn valitettavasti siihen että jos kysyn joltain raskaana olevalta et kumpi tulossa ja jos se sanoo että tyttö niin innostun paljon enemmän kuin et jos se sanoo että poika...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:

Onpas aika tylyä...:( Vähän kyllä tulee muutama omakin tuttu tuosta mieleen kun niin kovin sitä poikaa toivotaan.

Mä ajattelen aika lailla noin. Eka poika ja toka olikin totta joka on aivan mielettömän ihana lapsi kun on oma mutta toisten tytöistä en yleensä tykkää. En niin yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
HÖPÖ HÖPÖ. Tytöt on parempia :D Itse ainakin syyllistyn valitettavasti siihen että jos kysyn joltain raskaana olevalta et kumpi tulossa ja jos se sanoo että tyttö niin innostun paljon enemmän kuin et jos se sanoo että poika...

Pakko peesata...

Pojat on ihania :heart: :heart: :heart:
Nim: kaksi poikaa

Oikeasti, minulle tai sukulaisilleni ei onneksi ole sukupuolella ollut mitään merkitystä. Lapsi on aivan yhtä rakas oli sitten tyttö tai poika kaikille, myös sukulaisille, kummeille, hyville ystävilleni. Onneksi minulla tällainen tilanne.

No justiinhan täällä oli sellainen ketju, missä joku äiti sanoi, että yhteiskunta ja ihmiset arvostavat enemmän tyttöjä kuin poikia, ja hän oli tästä loukkaantunut. Hmm.. mites päin se nyt onkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :

No et sinäkään ihan terve ole!

Yhteistyössä