Kumminkos se menikään (kiinteytys vst. lihasten kasvu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Eli jos haluaa kiinteyttää, eikä kasvattaa lihaksia, niin onko parempi tehdä esim. 3x15, vai yhteen pötköön 30-40?

En muista kummin päin se meni, eli kumpi kiinteyttää ja kumpia kasvattaa enemmän lihaksia? :D

Kiinteytys: pienillä painoilla monta toistoa (voi tehdä myös vaikka 5x10 ei ole pakko tehdä putkeen)

Lihasten kasvatus: isot painot vähemmän toistoja (toistojen vähyys tulee automaattisesti kun painoja pitää olla niin paljon ettei jaksa enempää kuin sen esim. 3x8 )

Ensinnäkin: kiinteytyminen tarkoittaa, että lihasmassan määrää kasvatetaan suhteessa rasvamassaan. Eli jos haluat kiinteytyä, ota niin isot painot käyttöön, että jaksat tehdä 8-12 toistoa nippa nappa. Ellet vedä jotain hormoneja ja runsas kalorista ruokavaliota vähintään vuoden ajan, et todellakaan saa isoja lihaksia vaikka toivoisit! Käytä mahdollisimman monessa liikkeessä ns.vapaita painoja, jolloin koko keho joutuu töihin vaikka treenaisitkin vain yhtä lihasryhmää (toisin sanoen, poltat enemmän kaloreita---->oikeiden ruokatottumusten avulla saat timmin vartalon). Älä unohda aerobisen merkitystä "kiinteytyksessä". Monipuolinen liikunta takaa parhaimman lopputuloksen :) Tsemppiä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Nii mutta kun mä en halua mitään jättilihaksia :D Vaan noi rasvat vaan pois.. Voimaa on ihan tarpeeks omiin tarpeisiin :D

Saat treenata TOSI lujaa saadaksesi jättilihakset! Rohkeasti vaan treeniä, jättilihakset ei tule vahingossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja meak:
Kiinteytys: pienillä painoilla monta toistoa (voi tehdä myös vaikka 5x10 ei ole pakko tehdä putkeen)

Lihasten kasvatus: isot painot vähemmän toistoja (toistojen vähyys tulee automaattisesti kun painoja pitää olla niin paljon ettei jaksa enempää kuin sen esim. 3x8 )

Tässähän se olikin harvinaisen selväsyi sanottu :laugh: Kiitos

Eli jos mä nyt oikein kässäsin niin kannattaa tehä toi 30-40 yhteen pötköön kun jakaa osiin? Tänään ei taas raksuta yhtään :D

:headwall: tällä tavalla saat hyvän lihaskestävyyden.... mutta ihan miten itse haluat uskoa....

Alkuperäinen kirjoittaja CupCake-:
Eli jos mä nyt oikein kässäsin niin kannattaa tehä toi 30-40 yhteen pötköön kun jakaa osiin? Tänään ei taas raksuta yhtään :D

:headwall: tällä tavalla saat hyvän lihaskestävyyden.... mutta ihan miten itse haluat uskoa....

HÄH? Vääntäkää nyt rautalangasta kun tyhmä ei tajua

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Siinä taas kaikkien salilla kävijöiden naurun aihe. nainen joka luulee kasvattavan kauheat lihakset jos painot menee yli 2kg.

:laugh: Ensinnäkin, mä en ole missään vaiheessa puhunut mitään mistään painoista... Että älä laita sanoja toisen suuhun :D

Yhteistyössä