J
joulutonttu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kuuden kummi:Puhuttekohan minusta + Minulla on kuusi kummilasta ja olen kaikille perheille ilmoittanut jo pari joulua sitten että ei, en anna kummilapsilleni joululahjoja.
Muistan heitä vain synttärinä.
Kummilapsia on todellakin 6, joten kerropa se vaikka 20 eurolla...Tekee jo yhteensä 120 euroa=paljon.
Muistan jouluna yli 20 ihmistä ( lapseni kummit mukaan lukien ! ) joten tein rajausta, kummilapset pois.
Olen yksinhuoltaja, ei ole rahasta kiinni kuitenkaan, tai no vähän siitäkin...Mutta periaatteessa MIKSI kummin pitää muistaa lapsia jouluna ??
Kuka niin sanoo ?
Vaikka muistaisin vain kasteessa olen kummi. Itse ovat vanhemmat valinneet. Vaihtakoot varakkaampaan jos ei kelpaa.
Kummilapsiani näen harvoin, mutta muistan iltarukouksissa. se on materiaa arvokkaampaa.
Tuskimpa puhumme sinusta
Ymmärrän pointisi, mutta minusta 20e lahjaan on jo aika paljon. Vähemmälläkin saa
Ei kait kukaan sanokaan, että täytyy muistaa. Hyväsydämisenä ihmisenä minusta on kuitenkin ihanaa muistaa läheisiä ihmisiä tärkeänä juhlana.
Siinä olet todella oikeassa, että tärkeämpää on muistaa läheisiä iltarukouksissa! Se on tosiaan kummiuden ydin, ja olen iloinen, että olet sen ymmärtänyt