Kummin joululahja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aino"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22787833]No on varmaan joo hei käytännöllinen, mutta kamoon.. Ostatteko itse ystävillenne käytännöllisiä lahjoja? Vessapaperia? Tiskirättejä?

Helppoa olisi ollut ostaa joku pieni vaate tai vaikka pehmolelu.

Ymmärrän sua, ap!![/QUOTE]

Ja pehmolelun käytännöllisyys...?

No, onhan se käytännöllinen joo, mutta aika vaatimaton.. jos nyt ollaan ihan rehellisiä. Jos haluaa antaa käytänöllistä, voisi siihen lisätä paljon muutakin, esim. kylpyvaahdon, kumiankan, tutteja, kuviollisia puklurättejä jne. Sitten se alkaisi kuulostaa jo lahjalta. Eli joo, en mäkään kyllä pelkkää nokkista antaisi. Aika köyhää. :D

[QUOTE="vieras";22787833]No on varmaan joo hei käytännöllinen, mutta kamoon.. Ostatteko itse ystävillenne käytännöllisiä lahjoja? Vessapaperia? Tiskirättejä?

Helppoa olisi ollut ostaa joku pieni vaate tai vaikka pehmolelu.

Ymmärrän sua, ap!![/QUOTE]

Kamoon, pehmolelu. Voi vitsi, ehkä maailman helpoin lahja joka saa kyllä äidit sekopäisiksi, tai no ainakin mun. Niitä pehmoja on joka paikka väärällään, ne on kamalia pölynpesiä ja niistä ei pääse eroon edes kirppiksellä :D

Niin ja ostan käytännöllisiä lahjoja, en nyt kyllä vessapaperia mutta esim tiskirätin saatan ostaa- se on tosin sit sellainen spesiaalitiskirätti eikä mikään tavan vettex.
Mutta onhan vaatekin käytännöllinen lahja? Vai eikö muka ole?

Olenko mä taas vähemmistössä joka ei saa kilareita tavallisesta nokkamukista?

Oma puolivuotiaani sai toiselta kummilta bräz-nuken pikkukenkineen ja käsilaukkuineen jotka saa olla vielä ainakin vuoden piilossa ja toiselta kummilta 56cm mekon ja mummiltaan 86cm toppahaalarin joka menee ehkä ensi talvena jos vielä mahtuu. Vähän harmitti että eivät olis antaneet yhtään mitään, mutta toisaalta mukavaa kun muistivat.

[QUOTE="ninni";22787854]No, onhan se käytännöllinen joo, mutta aika vaatimaton.. jos nyt ollaan ihan rehellisiä. Jos haluaa antaa käytänöllistä, voisi siihen lisätä paljon muutakin, esim. kylpyvaahdon, kumiankan, tutteja, kuviollisia puklurättejä jne. Sitten se alkaisi kuulostaa jo lahjalta. Eli joo, en mäkään kyllä pelkkää nokkista antaisi. Aika köyhää. :D[/QUOTE]

Eli ytimeen päästään tällä kommentilla, lahja ei ole mikään kunnon lahja ellei se ole joko paljon tavaraa tai sitten kallis.

Noin niinkuin kiteyttäen.....

Joo, ehkä mä sitten oon jotenkin vaativa. Mutta en mä itse kyllä kehtaisi antaa _pelkkää_ nokkamukia. Voisin kyllä kerätä paketin tarpeellista niin kun joku ehdotti, mutta pelkkä ruokakaupan nokkamuki erittäin varakkaalta ihmiseltä saa mut vähän ihmettelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22787868:
Eli ytimeen päästään tällä kommentilla, lahja ei ole mikään kunnon lahja ellei se ole joko paljon tavaraa tai sitten kallis.

Noin niinkuin kiteyttäen.....

Niin.. kaikki on suhteellista. Mikä on kallis? Mun mielestä toi mun ehdottama paketti ei ole kallis hyvätuloiselle ihmiselle, joskin vaatii vähän suunnittelua ja kaupassa pyörimisen intoa. Toisin kuin pikaisesti ruokakaupasta napattu nokkamuki... :D

Sovitteko kummilupauksen yhteydessä tulevien lahjojen arvosta? Olisi varmaan kannattanut ottaa asia puheeksi ennen ristiäisiä, eikä kiukutella siitä näin jälkikäteen meille ulkopuolisille.

[QUOTE="ninni";22787903]Niin.. kaikki on suhteellista. Mikä on kallis? Mun mielestä toi mun ehdottama paketti ei ole kallis hyvätuloiselle ihmiselle, joskin vaatii vähän suunnittelua ja kaupassa pyörimisen intoa. Toisin kuin pikaisesti ruokakaupasta napattu nokkamuki... :D[/QUOTE]

Ei hyvätuloisuus tarkoita sitä, että on PAKKO hankkia lahjaksi paljon enemmän kuin nokkamuki.

Sovitteko kummilupauksen yhteydessä tulevien lahjojen arvosta? Olisi varmaan kannattanut ottaa asia puheeksi ennen ristiäisiä, eikä kiukutella siitä näin jälkikäteen meille ulkopuolisille.

Sä et ymmärtänyt mua alunperinkään, enkä osaa enää paremmin selittää pointtiani kun olen jo tehnyt.

Se lahjan arvo ei tässä ollut se olennaisin juttu. Enkä kiukuttele, vaan avoimesti hämmästelen, että mistä tuulee.

No mun lapseni kummi ei antanu mitään lahjaa eikä muutenkaan ole kummilapsestaan kiinnostunut. Ehkä ihmettelisin vähän tuollaista halpislahjaa mut omalla kohdalla tilanne vielä tylsempi.

No itseasiassa kyllä, olen muistanut häntä aina. Nytkin olin ostanut hänelle hänen lempikonvehtejaan ja pakannut ne kauniisti, ideana tosiaan muistaa häntäkin jouluna.

No eikös tämäkin ole muutaman euron lahja? Mikä ongelma siinä nokkamukissa nyt oikein oli? Joskus jaksa ymmärtää, kun lahjan pitäisi olla kooltaan metri x metri kooltaan ja hintaa niin pirusti. Ja silti valitetaan.

No mun lapseni kummi ei antanu mitään lahjaa eikä muutenkaan ole kummilapsestaan kiinnostunut. Ehkä ihmettelisin vähän tuollaista halpislahjaa mut omalla kohdalla tilanne vielä tylsempi.

Joo.. se on jotenkin ymmärrettävää vuosien saatossa, että kummius "unohtuu". Mutta ekana jouluna sitä olisi odottanut jotain.. innokkuutta. Mutta ilmeisesti ihmiset on vaan erilaisia.

Vaan jotenkin ajattelisin, että jos sitä on mielissään kummi, käyttäisi sitä vähän enemmän ajatusta lahjan hankintaan..

Ajatusta = rahaa siis sun mielestäsi. Tuo kummi on saattanut ravata kaupassa tuntikausia ja miettinyt että mitä ihmettä sille ostaa kun ei hajuakaan mitä sen ikäiselle kannattaa ostaa. Mutta sun mielestä olisi ollut parempi jos hän olisi ensimmäisestä kaupasta ostanut 30e lahjan, siinä olisi ollut ajatusta koska se maksaa enemmän. Tuo ajatus paistaa läpi kun tekstistäsi, rahan käyttö tarkoittaa ajatuksella hankittua lahjaa.

Joo, ehkä mä sitten oon jotenkin vaativa. Mutta en mä itse kyllä kehtaisi antaa _pelkkää_ nokkamukia. Voisin kyllä kerätä paketin tarpeellista niin kun joku ehdotti, mutta pelkkä ruokakaupan nokkamuki erittäin varakkaalta ihmiseltä saa mut vähän ihmettelemään.

No siis itse ainakin olen ihan hyvin toimeentuleva, mutta silti olisin ihan hyvin saattanut ostaa kummipojalle nokkamukin :D

Siis ajatus tämän takana on se, että ei halua muistaa vanhempia, vaan haluaa muistaa sitä poikaa. Ja tuonikäinen taas ei itse vielä älyä niistä lahjoista mitään, joten tuntuu turhalta ostaa jotain kallista, mistä toinen ei osaa vielä itse iloita. Siksi siis nokkamuki. Ja niiden kalliimpien lahjojen aika on sitten kun poika alkaa itse jotain älyämään ja osaa niistä nauttia.

Ja jotenkin itse ajattelen, että ei ne kummilapsen vanhemmat välttämättä edes kaipaa sitä lahjaa sille lapselle, koska ei se lapsi vielä itse osaa sitä kaivata. Sitten on tärkeämpää muistaa, kun lapsi siitä jotain älyää. Nyt näkisin, että se lapseen tutustuminen on paljon tärkeämpää kuin mitkään lahjat.

No jos se ajatteli että se on oikeesti hyvä ja tarpeellinen lahja lapselle. Jos ois protestoinu niin tuskin olis hyvissä ajoin kertonu lahjasta ja kahvijuttuja ehdotellut. Ihmiselle jolla ei ole lapsia ei välttämättä tule mieleen että nokkamuki on huono lahja. Mä muistan ainakin kummilapseb syntymän jälkeen ihastelleeni ihan kaikkea vauvatavaraa koska aiemmin ei ole ollut tarvetta ostella/hypistellä

No jos jostain pitää keksimällä keksiä niin olisko ne suklaat? Suunnilleen sama narvoiset lahjathan nuo ja molemmat ruokakaupasta. ;D

Just. Älä ymmärrä sitten. Ensinnäkin, me ei olla hankittu toisillemme joululahjoja ennen - nytkään kaverini ei tuonut mulle mitään - enkä odottanutkaan. Ne suklaat (jotka muuten oli Lindin suklaata, eli ystäväni lempisuklaata kuten sanoin, maksoi n.15 €. mutta se ei kuulu tähän. Siinäkin oli vaan henk.koht. pointti - ystäväni LEMPIsuklaa) oli ele siitä, että olen onnellinen että lapsellani on kummi..

[QUOTE="vieras";22788108]Ajatusta = rahaa siis sun mielestäsi. Tuo kummi on saattanut ravata kaupassa tuntikausia ja miettinyt että mitä ihmettä sille ostaa kun ei hajuakaan mitä sen ikäiselle kannattaa ostaa. Mutta sun mielestä olisi ollut parempi jos hän olisi ensimmäisestä kaupasta ostanut 30e lahjan, siinä olisi ollut ajatusta koska se maksaa enemmän. Tuo ajatus paistaa läpi kun tekstistäsi, rahan käyttö tarkoittaa ajatuksella hankittua lahjaa.[/QUOTE]
Juur näin.

Mä en kyllä itekään ostais ehkä 7 kk vanhalle mitään ihmeempää, kun hän ei varmaankaan joululahjoistaan vielä liiemmin perusta.

Vai vanhemmillekos niitä lahjoja pitkin ostaa.....?

Ehkä hän ostaa sit synttärilahjaks jotain hienompaa, sehän on kohta. Ja hän on vissiin muutama kuukausi takaperin ostanu kastelahjankin...?

ei se lahja aina oo sidonnainen tulotasoon. meillä suurituloinen ostaa just jotkut 5 euron h&m housut tms ja pienipalkkainen osti 40euron arvosta vaatteita lapselle. mutta henk koht en välitä näistä asioista, tärkeämpiä on muut jutut.

Just. Älä ymmärrä sitten. Ensinnäkin, me ei olla hankittu toisillemme joululahjoja ennen - nytkään kaverini ei tuonut mulle mitään - enkä odottanutkaan. Ne suklaat (jotka muuten oli Lindin suklaata, eli ystäväni lempisuklaata kuten sanoin, maksoi n.15 €. mutta se ei kuulu tähän. Siinäkin oli vaan henk.koht. pointti - ystäväni LEMPIsuklaa) oli ele siitä, että olen onnellinen että lapsellani on kummi..

Ja koska hän osti nokkamukin niin sekö nyt sitten kertoo ettei hän oo kummiudestaan onnellinen?