Kummeista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtii

Vieras
Nyt mielipidettä kaivataan....

Mitä mieltä olette jos pyydetään pariskunnasta vain toista kummiksi?
Pari A, nainen on miehin lapsuuden ystävä ja aika pitkään kyllä seurustellut nykyisen kanssa, mutta miestä ei pyydetä kummiksi.
Pari B, mies on meidän molempien mieheni nykyinenkin työkaveri. tällä parilla on yhteinen lasi ja ovat yhdessä, mutta vain miestä pyydetään kummiksi.

Mitä mieltä olette, voiko noin tehä?
 
Voi tehdä...

Minäkin olen kaverini lapsen kummi, ja vaikka me ollaan miehen kanssa oltu jo vuosia yhdessä ei miestäni pyydetty kummiksi koska ei juurikaan ole ko. hlöiden kanssa juurikaan tekemisissä...
 
Voi tehdä joo.
Meillä on niin, että minä vain olen kummityttöni kummi, avomieheni ei.
Outoa mielestäni..

Kummitytön vanhemmat perustelivat päätöstään (vaikka emme siis mitään perusteluja ole kyselleet) sillä, että emme ole naimisissa.
Eivät ole itsekään, ja lisäksi olemme olleet mieheni kanssa kauemmin yhdessä kuin he :whistle:

 
Meillä samat kummipohdinnat alkamassa. Paria henkilöä ollaan mietitty, joilla kans ois puoliso, mutta ei oltais kuitenkaa pariskuntana pyytämässä kummiksi. Mun mielestä voi ihan hyvin pyytää vain toisen. Itekkin olen kummina osalle kummilapsille ilman miestäni.
 
Mun mielestä jos on pariskunta, niin molempia pyydetään. Jos esim. vain mua pyydettäis, niin mä kokisin sen niin, että mun mies ei ole tarpeeksi hyvä kummiksi. Ja toisinpäin.

Yhdessä kuitenkin ollaan, oltu jo vuosia. Miten sitten kaikki lapsen syntymäpäivät jne. Kutsutaanko sinnekin vain sitten kummi, vai mahdollisesti tämän puolisokin? Entä kummin lapset?

Omille lapsille ei tullut mielenikään pyytää pariskunnasta vain toista. Mutta kai tässäkin asiassa kukin toimii tyylillään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
Mun mielestä jos on pariskunta, niin molempia pyydetään. Jos esim. vain mua pyydettäis, niin mä kokisin sen niin, että mun mies ei ole tarpeeksi hyvä kummiksi. Ja toisinpäin.

Yhdessä kuitenkin ollaan, oltu jo vuosia. Miten sitten kaikki lapsen syntymäpäivät jne. Kutsutaanko sinnekin vain sitten kummi, vai mahdollisesti tämän puolisokin? Entä kummin lapset?

Omille lapsille ei tullut mielenikään pyytää pariskunnasta vain toista. Mutta kai tässäkin asiassa kukin toimii tyylillään.

Samaa mieltä kanssasi...
Meillä kovasti mietitään kummiasiaa (vauva syntyy alkuvuodesta), ja ehdottomasti pyydetään molemmat pariskunnista, jos seurusteleviin ihmisiin päädytään.
 
Tohon aviopuoliso - avopuoliso asiaan mulla on kyllä se mielipide, että se on tasan ton pariskunnan oma asia, ovatko vihille menneet vai eivät. Eli se ei ole kummilapsen vanhempien asia. Eikä edes mitään muuta: yhtä hyvin voi tulla avioero kuin avoerokin, jos sitä pelkää. Mikään ei ole pysyvää tässä maailmassa. Eikä kaikkien kummilastenkaan vanhemmat ole olleet naimisissa ekan lapsen syntyessä, osa ei vieläkään...
 
Totta kai kaikki kutsutaan koko perhe juhtiin ja niin. Ei kyse ole siitä.
Ajatus vaan on että kummien määrä on rajallinen, eikö? Ja jos noille tulee ero jää lapsi ilman kummeja, osittain. Itse mulla on yhteinen kummilapsi ex miehen kanssa. eron jälkeen ei ole mitenkään ollut yhteydessä kummilapseen. En halua että näin käy meidän lapselle.
 
ihan hyvin. Meki tehtiin nii et otettiin vaan toiset pariskunnista joista yks oli naimisis, toinen 10v kihlois ja kolmas kans suhteessa.

Kertaakaan ei tullu mieleen et pariskunnasta "ulkopuolelle" jääneet eivät olleet tarpeeksi hyviä vaan se et ku niit kummeja ei voi olla ripakopallinen! Toki olisin mielellään pyytäny kaikkien puolisot mut kummeja olis ollu silloin 8 ja se olis ollu jo liikaa. Kaikki kummit oli kuitenki sellasia et kenestäkään en olis halunnu luopua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
Tohon aviopuoliso - avopuoliso asiaan mulla on kyllä se mielipide, että se on tasan ton pariskunnan oma asia, ovatko vihille menneet vai eivät. Eli se ei ole kummilapsen vanhempien asia. Eikä edes mitään muuta: yhtä hyvin voi tulla avioero kuin avoerokin, jos sitä pelkää. Mikään ei ole pysyvää tässä maailmassa. Eikä kaikkien kummilastenkaan vanhemmat ole olleet naimisissa ekan lapsen syntyessä, osa ei vieläkään...

Tietenkin se on jokaisen pariskunnan asia. Samoin kuin se on lasten vanhempien asia ketä pyytää ja millä perusteella kummiksi. Jos joku pitää avioliittoa sitovampana, on se hänen asiansa.
 
Minusta tulee parhaan ystäväni lapsen kummi ensivuonna, ukkosesta ei, vaikka hekin ihan hyvin tuntevat... Ukkonen ei niin nuista hommista piittaa että osaisi nokkiinsa ottaa... Tosin en ole vielä kertonukaan että mua kummiksi pyydettiin :whistle:
 
Meillä toinen pariskunta joista vain toista ollaan mietitty, niin henkilö on ollu jo kauan kummiehdokas meille ja nyt vast ikään muuttanu miehen kanssa yhteen ja tätä oma mieheni ei tunne, siksi ei pyydetä molempia ja toinen pariskunta, niin mä en ite voi sietää tässä sitä rouvaa, mutta miehelle on tärkeä kaveri tämä mies. Siksi ei haluta molempia, mutta tämä jälkimmäinen on vasta tosi harkinta asteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Minusta tulee parhaan ystäväni lapsen kummi ensivuonna, ukkosesta ei, vaikka hekin ihan hyvin tuntevat... Ukkonen ei niin nuista hommista piittaa että osaisi nokkiinsa ottaa... Tosin en ole vielä kertonukaan että mua kummiksi pyydettiin :whistle:

Miksi et ole vielä kertonut miehellesi?
 
Me haluttiin lapsille nimenomaan sellaiset kummit, joiden kanssa ollaan jatkuvasti tekemisissä. Ollaan siis molempien puolisoiden kanssa. Paitsi että esikon kummisetää ei kyllä oltu tavattu kuin pari kertaa aiemmin, ja pyydettiin, kun pariskunta olivat. Nykyisin on varsin lämpimät välit hänenkin kanssaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
Mun mielestä jos on pariskunta, niin molempia pyydetään. Jos esim. vain mua pyydettäis, niin mä kokisin sen niin, että mun mies ei ole tarpeeksi hyvä kummiksi. Ja toisinpäin.

Yhdessä kuitenkin ollaan, oltu jo vuosia. Miten sitten kaikki lapsen syntymäpäivät jne. Kutsutaanko sinnekin vain sitten kummi, vai mahdollisesti tämän puolisokin? Entä kummin lapset?

Omille lapsille ei tullut mielenikään pyytää pariskunnasta vain toista. Mutta kai tässäkin asiassa kukin toimii tyylillään.


no ei sitä kannata ottaa nii et sun miehessäs olis jotain vikaa, vaa syy voi olla ihan käytännöllinen, esim. se et kummeja tulee liikaa.

 
Niin siis tuo pari A asuu kaukana ja sillee varmaan muutenkin nähdään suht harvoin, mutta mies kokee läheiseksi ja samoin minä tuon parin A naisen.
Pari B taas niin mies näkee päivitäin miestä töissä.

Meillä on se tilanne että kummi ehdokkaat ovat loppu, kun tämä on kolmas lapsi. Yksi pari on kummiksi suunniteltu, ja he ovat mun serkku puolisoineen. itten noi pari muuta tulis "suvun" ulkopuolelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Minusta tulee parhaan ystäväni lapsen kummi ensivuonna, ukkosesta ei, vaikka hekin ihan hyvin tuntevat... Ukkonen ei niin nuista hommista piittaa että osaisi nokkiinsa ottaa... Tosin en ole vielä kertonukaan että mua kummiksi pyydettiin :whistle:

Miksi et ole vielä kertonut miehellesi?

Tarviiko siihen nyt mitään syytä olla? Ukkosta kun ei oikeesti tollaset asiat paljon liikuta... Mä kun sille sit jossain vaiheessa kerron niin kommentti on satavarmasti että aha... :D
 
Tietysti voi!
Eikä kummien valintaa pidä kenenkään arvostella! Jokainen valitsee ketkä haluaa, pariskuntia tai ei. Toiset ei halua lapsensa kummiksi omai sisaruksiaan, koska ovat muutenkin tätiä ja setiä ja enoja ja toisten mielestä sisarukset kuuluu kummeiksi.

Pyytäkää kummeiksi juuri ne henkilöt, kelle haluatte sen kunniatehtävän suotavan!
 
vai onko kyseessä ahneus? jos ottaa pariskunnan kummeiksi saa lapsi 50 euron lahjan. jos ottaa kaksi pariskunnan puolikasta, ei pariskunta kehtaa tuoda lahjaksi vaan jotain pientä vaikka vaan toinen on kummi joten saadaan 2x50euron edestä lahjoja...
näin yhdet meidän tutut (en ruvennut heidän kakkoselle kummiksi kun pyydettiin siis tietysti vaan mua ei miestä...)
 

Yhteistyössä