Luottaisitteko tällaiseen ystävään? Mä en tajua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on muutama hyvä nuoruudenystävä, nykyisin lasten syntymisen jälkeen emme ole enään niin paljoa tekemisissä. Jokaisella on oma elämä ja omat hommat yms.

Yksi mun nuoruudenajan läheisimmistä ystävistä on vieraantunut musta ekan lapsen syntymisen jälkeen, satunnaisesti ollaan tekemisissä, lähinnä soitellaan noin kerran viikossa. Ystävä, kutsutaan häntä vaikka Tiinaksi, on vaihtanut miestä about kaksi kertaa vuodessa tahdissa ja jatkanut bilettämistä ja riehumista kuin paraskin teini-ikäinen. Ei ole kiinnostunut lapsista, eikä esim. halua meillä vierailla, koska ei kuulemma voida rauhassa jutella, kun lapset häiriköivät.

Nyt noin vuosi sitten Tiina vaihtoi samaan työpaikkaan kuin mieheni. Ovat aikaisemmin olleet meidän esikoisen syntymästä asti ( eli noin viisi vuotta) satunnaisesti samassa duunipaikassa, Tiina on käynyt siellä tekemässä pätkähommia. Kulkevat aina välillä samalla autolla töihin, tosin siinä samassa kulkee muutakin porukkaa. Mieheni on siis periaatteessa ystäväni kanssa paljon enemmän tekemisissä kuin minä.

Tiina on nyt seurustellut pari vuotta miehen kanssa, mutta minä en ole häntä kertaakaan nähnyt. Mieheni tuntee poikaystävän muuta kautta. Tiina ei koskaan ole oikeastaan puhunut tästä poikaystävästään yhtään mitään eikä muutenkaan suhteestaan. Nyt tässä oli pikkujoulut ja Tiina oli lähtenyt jonkun toisen miehen kanssa illan päätyttyä. Mieheni oli yrittänyt sanoa, että tulisi muiden kanssa samalla taksilla vaan kotiin, koska se poikaystäväkin on olemassa, mutta ei, hän oli lähtenyt muualle. Seuraavana aamuna Tiina sitten soitteli miehelleni, (joka oli jo kertonut yöllä baarista tultuaan mitä oli käynyt), että minulle ei asiasta saa kertoa yhtään mitään. Ja minua häiritsee. Miksi minulle ei saa kertoa asiasta? Jos kaverini ei halua minulle tästä kertoa, niin mitä kaikkea muuta hän on valmis minulta pimittämään? Ylireagoinko vaan, vai mitä mieltä te olette?

Ehkä sitä ärsyttää se että sä moralisoit sitä toisten pettämistä. Totta kai pettäminen on väärin, mutta ystävän tehtävä ei ole saarnata siitä. Minusta toi kuulostaa siltä että "Tiina" on tosi onneton ja hakee miehistä hyväksyntää ja rakkautta ja sitä ei tule tolla systeemillä saamaan.

Teillä on erilainen elämäntilanne ja kumpikaan ei pysty näkemään että toinen ei elä samanlaista elämää eikä tee samoja valintoja.

[QUOTE="vieras";27636415]Ehkä sitä ärsyttää se että sä moralisoit sitä toisten pettämistä. Totta kai pettäminen on väärin, mutta ystävän tehtävä ei ole saarnata siitä. Minusta toi kuulostaa siltä että "Tiina" on tosi onneton ja hakee miehistä hyväksyntää ja rakkautta ja sitä ei tule tolla systeemillä saamaan.

Teillä on erilainen elämäntilanne ja kumpikaan ei pysty näkemään että toinen ei elä samanlaista elämää eikä tee samoja valintoja.[/QUOTE]

En ole kuin kerran sanonut hänen tekemisistään yhtään mitään. Yhdessä vaiheessa hänellä oli suhde miehen kanssa, jonka vaimo oli samalla raskaana. Silloin, useita vuosia sitten, sanoin hänelle, että miettisi vähän kannattaako suhde. Että tuskimpa se mies vaimostaan eroaa, kuten ei eronnutkaan. Tämä mies jonka mukaan lähti on ihan vapaa, Tiina nyt itse on parisuhteessa, mutta minulle on ihan yksi ja hailee mitä hän suhteessaan puuhailee. En edes tunne/ ole tavannut tätä hänen poikaystäväänsä.

Kertomasi perusteella pidän tuota "Tiinaa"melko idioottina, ja epämiellyttävältä ystävältä. Jos soittelee miehellesi ja haluaa hänen pitävän salaisuuksia sinulta. Eli tarkoittanee että yrittää päästä teidän suhteen väliin, yrittää pilata teidän välisen luottamuksenne. Jos sinä olet Tiinan kaveri alunperin, eikä miehesi, niin on hiukkasen törkeää soitella miehellesi ja yrittää pimittää asioita sinulta. En olisi tuollaisen kanssa tekemisissä. Mistä tietää, seuraavaksi hän yrittää vokotella miestäsi. Sellainen kuva hänestä vähän tulee.

Millä tavalla sun pitäisi luottaa? Sinuna mä luottaisin omaan mieheen, jos jotain siihen suuntaan vihjaat. Hän tuntuu kuitenkin kertoneen sinulle enemmän Tiinan asioista kuin Tiina itse. En mä välejä Tiinaan kokonaan poikki laittaisi, mutta antaisin olla omissa oloissaan varmaan aika paljon.

Yhteistyössä