Kummalliset etunimet

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
"hih"
Löytyipäs koko sisarusparvi pikaisella googletuksella :)

Neo Roni Mustikka
Nerilla Nea Kattiina
Mirumaru Ailiina Mansikka
Rallamaija Neilikka
Liila-Iiris Mailiina
Jyly Monse Rokki

Kaikki nimet ovat ainoat laatuaan Suomessa, kuulemma. Ainakin silloin olleet kun on kastettu. Paitsi varmaan tuo Nea tuolla välissä..
 
[QUOTE="hih";24794501]Löytyipäs koko sisarusparvi pikaisella googletuksella :)

Neo Roni Mustikka
Nerilla Nea Kattiina
Mirumaru Ailiina Mansikka
Rallamaija Neilikka
Liila-Iiris Mailiina
Jyly Monse Rokki

Kaikki nimet ovat ainoat laatuaan Suomessa, kuulemma. Ainakin silloin olleet kun on kastettu. Paitsi varmaan tuo Nea tuolla välissä..[/QUOTE]
No kyl mä tunnen useamman Roninkin.
 
"vieras"
[QUOTE="hih";24794501]Löytyipäs koko sisarusparvi pikaisella googletuksella :)

Neo Roni Mustikka
Nerilla Nea Kattiina
Mirumaru Ailiina Mansikka
Rallamaija Neilikka
Liila-Iiris Mailiina
Jyly Monse Rokki

Kaikki nimet ovat ainoat laatuaan Suomessa, kuulemma. Ainakin silloin olleet kun on kastettu. Paitsi varmaan tuo Nea tuolla välissä..[/QUOTE]

Oliko nää sen liftariäidin lapsia? Piti blogiakin kokemistaan vääryyksistä. Mitäköhän heille nykyään kuuluu?
 
"hih"
[QUOTE="vieras";24800545]Oliko nää sen liftariäidin lapsia? Piti blogiakin kokemistaan vääryyksistä. Mitäköhän heille nykyään kuuluu?[/QUOTE]

Juu on liftariäidin lapsia
 
"Argh"
Ei kai tässä voi muuta sanoa, kuin kukin tyylillään... Mutta yleisesti ottaen kummastuttaa nimet, joita ei äännetä suomen kielen ääntämyksen mukaan, ja selvästi televisiosta tai ulkomaisilta julkkiksilta kopioidut nimet yhdistettynä perisuomalaiseen sukunimeen.

Suuri osa "suomalaisista" nimistä on alunperin peräisin jostain muualta, kuten Maria, Katariina, Luukas, Markus, joten siltä kannalta en ihan suoraan tuomitse "tuontinimiäkään". Mutta ihan kaikki ei vain sopeudu suomen kieleen, kuten Ridge. Äännetäänkö nimi ridge vai englanniksi pehmeällä r:llä ja dz:llä, vai ehkä ritke tai rits?
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;19249501:
Marina on muuten Venäjällä todella suosittu nimi.. Ei venäjän kielessä mitään kitinä-assosiaatioita tule. Suomalaisiin Marinoihin en ole koskaan törmännytkään.
Tiedän/tunnen kaksi supisuomalaista Marinaa. En heitäkään marisevina ajattele, iloisia ja ihania ovat molemmat. Kyllä joskus olen tiedostanut tuon marina-merkityksen, mutta en sitä mitenkään aktiivisesti ajattele. Ihan kiva nimi on Marina. Tutun tytön nimi on muuten Miina. Sama juttu siinä, ihan kiva nimi. Eihän se nimi tarkoita mitään, nimi on nimi ja samantyylisellä sanalla (joka kirjoitetaan vaan pienellä jne) on sitten joku merkitys.
 
"vieras"
[QUOTE="hih";24794501]Löytyipäs koko sisarusparvi pikaisella googletuksella :)

Neo Roni Mustikka
Nerilla Nea Kattiina
Mirumaru Ailiina Mansikka
Rallamaija Neilikka
Liila-Iiris Mailiina
Jyly Monse Rokki

Kaikki nimet ovat ainoat laatuaan Suomessa, kuulemma. Ainakin silloin olleet kun on kastettu. Paitsi varmaan tuo Nea tuolla välissä..[/QUOTE]

Osa nimistä vissiin vaihdettu vasta myöhemmin? Korjatkaa jos olen väärässä.
 
"mamma"
[QUOTE="moi";26951298]Onko teidän mielestä Valma tyhmä nimi? Ku mun nimi on valma ja se ei kuulemma oo suomalaine nimi? outo vai? :>D[/QUOTE]

Sehän on ihan nätti ruotsinkielinen nimi, vähän vanhanaikainen mutta nehän ovatkin nyt muodissa. Ole ylpeä nimestäsi.
 

Yhteistyössä