Venäjällä on paljon Marina-nimisiä, jotka esim Suomeen muuttaessaan usein suomentavat nimensä Mariaksi. Samoin kuin Jekaterinat Katjaksi tms.Mä taas tunnen pari Marinaa, ja ovat venäläisiä. Mä en ole törmännyt kovinkaan kummallisiin, mutta kerran pisti silmään kastetuissa nimi Damien, ja ihan suomalainen sukunimi.
Ja Jyly Monse Rokki on Ralla-Maijan ja Mirunmarun veliMustikka, Ralla-Maija ja Mirumaru.....
Tiedän/tunnen kaksi supisuomalaista Marinaa. En heitäkään marisevina ajattele, iloisia ja ihania ovat molemmat. Kyllä joskus olen tiedostanut tuon marina-merkityksen, mutta en sitä mitenkään aktiivisesti ajattele. Ihan kiva nimi on Marina. Tutun tytön nimi on muuten Miina. Sama juttu siinä, ihan kiva nimi. Eihän se nimi tarkoita mitään, nimi on nimi ja samantyylisellä sanalla (joka kirjoitetaan vaan pienellä jne) on sitten joku merkitys.Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;19249501:Marina on muuten Venäjällä todella suosittu nimi.. Ei venäjän kielessä mitään kitinä-assosiaatioita tule. Suomalaisiin Marinoihin en ole koskaan törmännytkään.
Minä vaan en voi käsittää nimeä Nemo. Se on kuin jostain avaruus-elokuvasta.
jos sattuisit näkemään. Oliko tällä (tytöllä) kaksi isoveljeä?Akseliina... tyttö... Vanhemmat on varmaan suunnitellu joko Akselia tai Elinaa