*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Elppa onnea hampaasta :flower: Siitä se jyrsijäelämä alkaa :D

Viljamil ollu vaunu unille käynti tänää yht tappeluu :/ ..kauhee huuto ja sitä kestäny ain reilun aikaa ku normist vaunuihi nukahetaa samointein.
Nyt ois iltapuuron aika ja sit saunaan kylpyyn ja unille =)

Miulle iskeny jouluhulluus B) ...tein mokkamakeisia :p sekä joulutorttui. Sormet syyhyy oikein lisää leipomaan kaikkee namii!
 
Heipsis vaan!

Täällä ollaan miehen kanssa oltu päivä jouluostoksilla ja leffassa katsomassa Bondia. Ja sitten vielä hiottiin ja öljyttiin ruokahuoneen pöytä (2h+k, miettikääs sitä...hih!). Huh! Ja nyt odotellaan Sohvia kotiin mammalasta.

Monta yötä on täälläkin mennyt heikosti. Koko ajan heräillään höpöttämään tai tuttia kitisemään. No, ei kai tää voi ikuisuuksia jatkua.

Oltiin eilen katsomassa ystävän 1 päivän vanhaa pojua. Siis onko nuo meidän kullankerät tosiaan 5kk sitten olleet niin pieniä :heart: Ei sitä enää muistakaan. Sain antaa hälle pullosta maitoa - 10ml :D

Onnea Alexille hampaasta! Mä oon edelleen vakuuttunut, että meillä tehdään KULMAHAMPAITA. Valkoiset pisteet näkyy molemmilla puolilla ylhäällä ja oikealla puolella alhaalla. Olkoon kuinka harvinaista vaan, niin näin väitän! B)

Lempinimiä meillä: lokinpoikanen (kirkuna...), katkarapu, kenkku-venkku, venkula, (Sofian oikeasta etunimestä nuo väännökset), pöppiäinen, nappula, nuppu...jotain tuollaisia.

Ai niin, huomasin että ainakin Piltti hedelmäsoseissa on lähes kaikissa hedelmäsokeria. Eli tiedoksi vaan muillekin sokerinvälttelijöille! :attn: Kyllä noissa tarkkana saa olla, jos meinaa olla tarkka. :D No ainakin Semperin soseet näyttää olevan kaikki sokeroimattomia. Ja maistuvat ihan yhtä hyvin. Joten suosin jatkossa niitä.
 
Mä mietin kaksi kertaa viitsinkö edes tulla tänne kattelee, mutta juu täällä sitä taas ollaan.

Meillä lempiniminä on: Elmeri, Pahmus, Pahmu, Bamse :D , Venkula... + tietysti nää vakio murut, kullat ym. siihen päälle. Toi Pahmus on tullu ihan Rasmuksen kummitädin 2v.-tytöltä, joka ei vielä osaa sanoa Rasmus,mutta me ollaan se otettu ihan noin muutenkin käyttöön. Itse pyrin kyllä mahdollisimman paljon kutsumaan Rasmusta ihan Rasmukseksi, tuntuu meinaa tuottaneen tulosta, kun vaikuttaa tunnistavan jo nimensä. Voi olla, että kuvittelen vaan,mutta siltä tuo on vaikuttanut, kun poikaa nimeltä kutsuu.

Kiva kuulla Kielletystä! Onkin pitänyt tässä jo ääneen ihmetellä, missä oot mutta selvisihän se. Se on kiva kuulla, että ootte lähentynyt Leevin kanssa. Et sä ensimäinen äiti ole, jolta kuulen et on lähentynyt ja rakastunut vauvaansa vasta vähän "isompana". Niinhän sitä sanotaan, että äidiksi kasvetaan ja varmaan silloin myös niihin kaikkiin tunteisiin. Niin, ja :hug: myös. Ikävä kuulla, et miehelles tuntui olevan niin yhden tekevää teidän kotiin paluu. Luulis, et viikon jälkeen olis ikävä lastaan sekä myös vaimoaan/vaimokettaan (??).

Muista meijän kuulumisista, sitten vaan ISO HILJAISUUS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Mä mietin kaksi kertaa viitsinkö edes tulla tänne kattelee, mutta juu täällä sitä taas ollaan.


Muista meijän kuulumisista, sitten vaan ISO HILJAISUUS!
??? Kerro nyt... :hug:

Ja Alexille :flower: :flower: onnea ensimäisen hampaan johdosta! :D

Nyt Toivo sitte keksi sen. SÄNGYSSÄKI VOI KÄÄNTYÄ. :headwall: :headwall: :headwall: Ois voinu olla keksimättä, ainaki kunnes oppii kääntymään takasin myös... :headwall: Viime yö oli yhtä h*lvettiä!!

Muuten kaikki on vaan ihanaa!
Mies nyt on ihan saapas, mut mihinkä mä sitä tarviin, ku on noin ihana poika. :heart: Toivosta on kuoriutunu niin ihana pieni mies, että sydän pakahtuu. :heart: :heart: Ihanaa, ihanaa ja IHANAA.

Joulukortitki tilasin, tällasella kuvalla;



Huomenna on sitte se hääpäivä... :/ Vähän pilalla jo valmiiks, mut katotaan nyt, ehkä se vielä hyväks muuttuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Huomenna on sitte se hääpäivä... :/ Vähän pilalla jo valmiiks, mut katotaan nyt, ehkä se vielä hyväks muuttuu...
Toivotaan, että se sun ukkos yllättää sut vielä positiivisesti!! =) Ainakin parasta olis.

Niin, ja tosiaan unohdin äsken Elppa Alexille onnittelut ekasta hampaasta!! :flower: :D
 
Rypäle mistä tilasit joulukortit? Mä aina vaan mietin niitä päivästä toiseen saamatta mitään aikaseksi. No joo,nyt sain vasta kiitoskortitkin postiin ja Rasmuksen nimiäisistä melkein kaksi kuukautta aikaan, joten käyn vähän hitaalla.
Noi kiitoskortit tilasin Ifolorilta,mutta en ollu ihan 100%:n tyytyväinen niiden laatuun. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Rypäle mistä tilasit joulukortit? Mä aina vaan mietin niitä päivästä toiseen saamatta mitään aikaseksi. No joo,nyt sain vasta kiitoskortitkin postiin ja Rasmuksen nimiäisistä melkein kaksi kuukautta aikaan, joten käyn vähän hitaalla.
Noi kiitoskortit tilasin Ifolorilta,mutta en ollu ihan 100%:n tyytyväinen niiden laatuun. :/
Mä tilasin kans kiitos-kortit ifolorilta. Musta ne oli ok, mut siel oli vaan niin kökköjä ne korttipohjat. Nää joulukortit tilasin ExtraFilm:iltä. Vähän kalliimpi, mut ainaki ruudulla näytti tosi kivalle. Mä valkkasin tohon kuvaan sellasen vaaleensinisen lumihiutale taustan. Ja HUOM! ExtraFilmin sivut ei jostain syystä pelitä Mozillalla vaan pitää käyttää Exploreria. :attn:

Meillä oli äsken aikamoiset kauhun hetket. :'( Mä oon yksin Toivon kanssa, mies on töissä ja yht äkkiä Toivo EI SAANU HENKEÄ! Oli nukkumassa siis jo, ensin nyyhkytti, sit vähän yski ja sit hirvee vinkuminen ja hengenhaukkominen. Että mä sain paskahalvauksen... :'( Heti alko kyllä hengittää, ku sain syliin ja taputin selkää, mut oli taas pitkät sekunnit. Ja olin mä aika salamana siellä. Vieläki tärisen. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Meillä oli äsken aikamoiset kauhun hetket. :'( Mä oon yksin Toivon kanssa, mies on töissä ja yht äkkiä Toivo EI SAANU HENKEÄ! Oli nukkumassa siis jo, ensin nyyhkytti, sit vähän yski ja sit hirvee vinkuminen ja hengenhaukkominen. Että mä sain paskahalvauksen... :'( Heti alko kyllä hengittää, ku sain syliin ja taputin selkää, mut oli taas pitkät sekunnit. Ja olin mä aika salamana siellä. Vieläki tärisen. :(
HUI!!!!! :eek: :eek: :eek: Onneks kaikki nyt hyvin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Meillä oli äsken aikamoiset kauhun hetket. :'( Mä oon yksin Toivon kanssa, mies on töissä ja yht äkkiä Toivo EI SAANU HENKEÄ! Oli nukkumassa siis jo, ensin nyyhkytti, sit vähän yski ja sit hirvee vinkuminen ja hengenhaukkominen. Että mä sain paskahalvauksen... :'( Heti alko kyllä hengittää, ku sain syliin ja taputin selkää, mut oli taas pitkät sekunnit. Ja olin mä aika salamana siellä. Vieläki tärisen. :(
Hui, kuulostipa kamalalta!! :eek: :( Nyt täytyy sit varmaan alkaa kyttäilee ton pajan hengitystä! Onneks selvisit säikähdyksellä. Varmaan ihan hirveetä.

Niin ja unohdin kommentoida sitä joulukortin kuvaa: Siis Toivo on niin kaunis lapsi, että!!! :heart: Suorastaan syötävän suloinen.

Niin, ja pistän ExtraFilmin korvan taakse muistiin.
 
Ei oikeen tiedä, et pitäiskös mennä nukkumaan vai valvoa odottamassa meidän uutta ruokailuaikaa klo 23-01. Paitsi et jos valvon, niin muuttaa taas rytmiään kuitenkin...hmmmp. :/ Eli taidan kömpiä punkkaan :wave:

*muoks* siis ei syö kahta tuntia, vaan herää jossain niillä main :LOL:
 
Hei taasen! Mä olen muka niin kiireinen etten oo joutanu kirjotteleen..
Tosin tosi väskä ollut viime ajat kun meillä nää yöhulinat on kunnolla päällä, herää joka 2h ja rauhottuu vain maitoa juoneena - sylit ja tutit on nähty. No joku fiksu on joskus sanonu et nukkua sitä voi sit haudassakin niin kai sit mäkin.

Huomasin kanssa, että Pilteissä on usein lisättyä sokeria, Semperiä en oo tutkinut mutta Muksuissa monissa löytyy myös sokeroimattomia versioita. Taannoin Cittarissa blokkasin lastenruokahyllyn eessä varmaan puoli tuntia kun tutustuin tarjontaan.

Lempinimistä meillä on tällä hetkellä käytössä mm. pallokala(nen), miekkonen, jäbäkkä, tonnikeiju, ukkoseni ja sit nää vakiot mussukat ja muut, sit jos vetää lentsikkaa niin sit on Deniz Airlines..

Toivolla on kyllä mahtava tukka...

Meidän jässikkä kerryttää painoa ja pituutta, oli 2 viikossa saanut painoa 7660->8160 ja pituttakin 1.5cm, en ole mitenkään innoissani. Siis hienoa että kasvaa mut ois tietty kiva et ois kanniskeltavissa vielä parinkin kk päästä. Th:n tyttö oli vuoden iässä tuon painoinen, yyh.. no on noissa mitoissaan sit varmaan isäänsä tullut, mä olin noissa mitoissa pituudessa 9kk iässä ja painossa 14kk iässä (oon ite siis 153.5cm pitkänhuiskea naikkonen, painosta ei puhuta).

Tilasin just lämpöpussukan (Eisbärchen), oon oikeen tyytyväinen ostokseeni. Toivotaan et tulis kauniita talvisäitä tälle talvelle, sinistä taivasta ja lumihankia!
 
Kaiken epäonnen uhallakin hehkuttelen: meillä nukuttiin KOKO yö klo 20.30-07.30. Maitotankkauksen jälkeen jatkettiin unia vielä klo 9 asti!!! Ja nyt oikeesti epäilen, että tuolla tytöllä on yksinkertaisesti ollut liian KUUMA kaikkina näinä öinä, joina on ähisty koko ajan. Illalla jo oli potkinut peiton pois päältään, enkä sitä sitten laittanut päälle, kun vaikutti oloonsa tyytyväiseltä. Ja nyt ei siis mitään ähinöitä koko yönä!! Voi veljet, jos se tosiaan on tuosta ollut vaan kiinni, kun on jo monen monet yöt olleet ihan pätkänukkumista. :headwall: Eli vinkiksi vaan muillekin yöähisijöille... :whistle:
 
NEGATIIVINEN :heart:

Huh, ehti jo säikäyttää...

Tällaset pikakuulumiset, lopettelen/olen lopettanut imetyksen, ihan omasta vapaasta tahdosta ja saanut nanin menemään, niin ei tarvitse enää murehtia saako poika tarpeeksi maitoa :) Piti taas eilen käydä vähän ammuskelemassa maitoja pihalle kylppärissä mutta yllättävän pienillä ongelmilla ollaan selvitty ja Leevikään ei ole asiasta moksiskaan :)

Lempinimistä ; hah, onhan noita, mutta varmaan yleisimmät on on Leeva (huom; tuo on ikäänkuin eräänlainen huudahdus, LEEVAA! tjsp :D ), Pom Pom, Bonbon, Pompeli bonbon ja vaikka mitä :LOL:

Niin ja kiva kuulla että poissaolo on huomattu :D
 
Tiivari onnea kokoyön unista =)
Kielletty onnea negasta =)

Meil ei Viljamin tahoilt mitää uutta...konttaust harjottelee ja ryömimäl tutkitaa paikkoi :D
Onneks viel aika pienelt alueelta.
Miult kyl pitäs mitata kuume...leivoin tuos aamunkuluks torttui sekä raparperi-ja puolukkapiirakat :p

Tääl o alkanu jo myrskytä...mies suunnittelee uuden traktorin tahi lingon ostamista,vanha traktori ku viime talven hajos lopullisesti :/

Sit kuvaa pe pvältä mei pihast
 
Onnea Mamitzu! :flower:

Täälläkin alkoi nyt se lumimyräkkä.Ihanaa saadaan kunnolla lunta!Vaikkakin tää myrsky ei ole kiva,mutta onneks ei tarvii ulos mennä...
Ihana talvikuva ursulainen!Just tollasesta talvesta mäkin haaveilen.

Bamse
 
Taavi ulkona kauheessa myräkässä nukkumassa, jospa pari riviä saisi aikaiseksi... Oli muuten karmeeta lykkiä tuolla vaunuja, kun ei oikein voinut olla kun naama yhteen suuntaan! NOh, Taavi ei tiedä tuiverruksesta mitään, kun on vaunuissa vielä muovitkin (sadesuoja siis suomeksi :D ) päällä =)

Onnittelut tätiytyneille :flower: =)

Ja Elppa onnea hampaasta! :wave: Meillä kanssa puhkesi tällä viikolla eka alaetuhammas ja toinen on kanssa melkein esillä. Jospa nyt helpottaisi... *koputtaa puuta*

Sokereista ootte jutelleet. Mulla on ehdoton nounou karkeissa sun muissa herkuissa ihan pienille - meillä nuo isommat on saaneet ekat karkkinsa 3-4 -vuotiaina (ja limpparia eivät ole juoneet ikinä, siis nyt 4- ja 7 v, eivät ite halua). Noista sosepurkkien sokereista en ole ihan niin nipona, koska jos vertailette, niin ei sitä sokeria ole kovinkaan paljoa enemmän niissä joissa on lisättyä sokeria ja niissä joissa ei ole lisättyä sokeria. Osa hedelmistä ja marjoista on niin hapokkaita että ne vaatii joko pikkaisen sokeria kaveriksi tai vedellä lantrausta. Ja kyllä mä mieluummin maksan sellaisesta tuotteesta jossa on enemmän sitä hedelmää kuin sellaisesta jossa on enemmän vettä ja lisäksi tärkkelystä jotta ei olisi niin luirua. Olin jossain vaiheessa tiukempi noitten lisättyjen sokerien kanssa, mutta satuin sitten tekemään kotona jotain hedelmä tai marja sössöä joka oli niin kipakkaa ettei sitä voinut lapselle tarjota, että valaistuin tässä asiassa :LOL: Kasvis- ja lihasoseet teen/tulen tekemään itse, kuten aina ennenkin, hedelmä- ja marjasoseet sitten osittain kaupasta.

Meillähän on nyt sitten aloitettu maistelut, bataatilla. Ihan hyvin menee, ei kakostele, mutta toisaalta ei suu hirmu hyvin aukea lusikalle (mutta ei siis mene säppiinkään) - eli saa vähän kytätä milloin lusikan sujauttaa suuhun :p Vaan eiköhän tuo opi, vastahan tässä on alettu!

Yöt on olleet vähän hulinaa tässä puolisen viikkoa, haluaa tissille varmaan parin tunnin välein. Osaltaan varmaan nuo hampaat vaikuttaa ja osaltaa sitten ehkä tuo kuuluisa puolen vuoden tiheän imun kausi? No oli syy mikä hyvänsä, parannusta yöuniin odotellaan... :whistle:

Tänne Itä-Suomeen on luvattu jopa 20 senttiä lunta tästä myräkästä... Toivottavasti Taavi ei ihan hankeen huku tuolla... :whistle:
 
Onnea Mamitzu! :flower:

Taasn mie olen sairaana |O |O
enkä varmaan ikinä paraneen pääsekkään kun yöt on menneet entistä kauheammiksi. (tais ne pari yötä mitkä hyvin nukku, olla vain lepoa sitä varten että pääsee taas valvoon yöt.. |O )
Tyttö ei suostu nukkuun omassa sängyssä, eikä nukahtaan sinne, herää keskellä yötä ja huutaa, mikään ei kelpaa, kanniskelua jne.. oon aivan poikki.. :'(
Päivätki vähän hankalia välillä.. Jos huominen/ens yö viel yhtä kaameita, nii taidan varuilta käydä lekurille näyttää tyttöä..
Anteeks oma-napa-plaa-plaa. Palaan paremmin asiaan kun vähän tervehdyn.

Toukkalat
 
Onnea Mamizulle!! :flower: :flower:

Toukkala Juu, se saattaa olla että itsekin tässä höllentää otetta noiden sokereiden kanssa. Mut mä oon katsos (ainakin vielä ) tiukka esikoisen äiti :LOL:

Nyt täytyy kyllä avautua. Ekaa kertaa on sellainen olo, että mun vanha elämä menee jossakin muualla ja joku muu elää sitä.... Ollaan yhden kaverin kanssa oltu ennen tiiviisti yhdessä. Reissailtu, käyty konserteissa hillumassa, ihania viikonlopun shoppailureissuja ja hotellielämää. No joo. Nyt joku muu sitten on vienyt mun paikan. Ja ne on "sen uuden" kanssa lähdössä Hampuriin :kieh: Ikään kuin mut olis syrjäytetty omasta elämästäni :headwall:

Niin ja yövalvojille :hug: :hug:

Tänään meni ekaa kertaa varpaat suuhun :p
 
Päivää!
Huh, mikä episodi rypäleellä ja Toivolla! Onneks selvisitte säikähdyksellä.
Mamitzulle onnea tätiytymisestä! :flower:, Tiivarille hyvistä yöunista ja kielletylle negasta!
Toukkalalle paranemista ja toivottavasti öihin löytyy joku helpotus.

Meillä on kans jo ihan talvi. Tuulee ja tuivertaa eli myrsky on kiivennyt tälle korkeudelle.
 

Yhteistyössä