*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
rypäle Kuinkas kävi? (katoin sun nikkis taa ja ukko poissa "kuvista" )
Vaihdoin vaan tuoreen kuvan, ei muuta. :) Ei ehkä niin imarteleva, ku ei oo meikin häivääkää, mut siinä on musta jotenki niin kiva fiilis. Ja siitä vanhasta kuvasta tuli niin paljon sanomista aina tuol mitäsnytillä.... :whistle: Mietin just vaihtaisko FB:iin saman kuvan.... B)

Äh. Mä unohdin, mitä piti kirjottaa... :headwall:
Nätti oot =) laita vaan. (hetken mietin mikä FB :LOL: :xmas: )
 
Nonii, muistia virkistetty. :D Eli:

Pottana meillä on se BB:n selkänojallinen, jossa on se erillinen kippo. Se on helppo pestä ja tosi tukeva. Ja tänään ei oo enää tullu yhtään kakkaa vaippaan! :D Nii, ja mä siis tuen koko ajan poikaa siinä, istuu jo aikahyvin, mut en uskalla luottaa siihen kuitenkaan.

Kutsumanimiä meillä on vaikka kuinka;
Toivoliini, Topikatti, viimenen Toivo (heheh)
Sukkahoususankari, kaveri kaljahousu, PieniMiesPottaPää (?!), pikku tatti (mä oon VIELÄKI voittamaton herkkusieni miehelle...), kakkatykki
Karlsson på taket (=Kattokassinen), kisimaskin (=pissakone)

Meillä oon parhaaks iltapalaks osottautunu puuro ja velli yhdistelmä. Eli siis 18.30 annetaan 1,5dl puuroa, sit iltatoimet ja sitte 1dl maissivelliä + ½ purkkia mangopilttiä sekasin. Ja Toivolle on tosi tärkeetä saada itekseen rauhottua, eli lykkään pullon kouraan ja meijän sänkyyn syömään ja kattelen vaan vierestä. Sylissä poika hermostuu. Ku pullo on tyhjä, tarjoon vileä rintaa, mitä ei kyllä yleensä halua ja sitte laitan sänkyyn. Ja sinne nukahtaa. Esiintyykö muuten muilla jo tollasta "minä itse"-temppuilua? Mä oon luullu, et se olis vasta myöhemmin. :/ Äitin vaava... :'(

Ja mikä Mamitzua masentaa..? :hug: Paha maailma? MUOKS. Kerkesitki jo... ;)
 
Ammu :hug: :)D)

Mamitsu sulle kans :hug: mikä sinuu masentaa? Taitaa tää pimeys tuplata kaiken alakulon määrän, tuntuu ainakin siltä :(

Lempinimistä- meil on kauheet: kakkahousu, tappi (on useiten käytetty), tirppana, pölötin, luupää ( :ashamed: ), apina, varvashirviö :D

Meillä iltapalana on 140ml maitoa johon lisään kuningatarpuuroa (valmis-Muksu) 220ml asti ja sekotan, siitä juo yleensä 180-220ml. N. klo 17 syö sen 1/2prk sosetta + 70ml maitoa, ja klo 19 pintaan iltasapuskan.

rebel- me ainakin otettiin unipussi käyttöön vasta kuukausi sitten! Ja tuntui kyllä rauhoittavan poikaa, helpottaa paljon nukutustakin, kun poika jotenkin rauhottuu unipussissa paljon helpommin sen sijaan, että jalat huitois joka suuntaan.

Oltiin tänään ensin tunnin lenkillä, hyppäsin bussiin ja mentiin itikseen kahville, poju vetäs 130ml (outoa) yhdellä kulauksella, vaipanvaihto ja sit syömään kiinalaiseen :D Sieltä taas lenkki kotiin kaupan kautta :)
 
Ammu :hug: :)D)

Mamitsu sulle kans :hug: mikä sinuu masentaa? Taitaa tää pimeys tuplata kaiken alakulon määrän, tuntuu ainakin siltä :(

Lempinimistä- meil on kauheet: kakkahousu, tappi (on useiten käytetty), tirppana, pölötin, luupää ( :ashamed: ), apina, varvashirviö :D

Meillä iltapalana on 140ml maitoa johon lisään kuningatarpuuroa (valmis-Muksu) 220ml asti ja sekotan, siitä juo yleensä 180-220ml. N. klo 17 syö sen 1/2prk sosetta + 70ml maitoa, ja klo 19 pintaan iltasapuskan.

rebel- me ainakin otettiin unipussi käyttöön vasta kuukausi sitten! Ja tuntui kyllä rauhoittavan poikaa, helpottaa paljon nukutustakin, kun poika jotenkin rauhottuu unipussissa paljon helpommin sen sijaan, että jalat huitois joka suuntaan.

Oltiin tänään ensin tunnin lenkillä, hyppäsin bussiin ja mentiin itikseen kahville, poju vetäs 130ml (outoa) yhdellä kulauksella, vaipanvaihto ja sit syömään kiinalaiseen :D Sieltä taas lenkki kotiin kaupan kautta :)
 
moikkis :wave:

uiuiui pakko tulla hehkuttaan kalaihmisille, että nää uudet chipsters kirjolohipyörykät on vähän namuja :p

Kotiäidin rentouttava suihku: lapsi lattialle leikkimään, kylppärin ovi auki, suihku päälle ja viimenen tsekkaus että kaikki ok, sitten suihkuun ja shampoot päähän ja taas tsekkaan tilanne ja takasin huuhteleen pää ja taas tsekkaan. Ja tää toistu aika monta kertaa, että kyllä oli rentoutuminen kaukana :xmas:

rebel tiedän tasan ton tunteen, nimim. viime yönä tunnin välein herännyt :/

Mä en tajua mitä toi likka ähisee kaiket yöt, hirvee hyöriminen ja käsien vispaaminen ja se ähinä |O siis minkään sortin itkua ei oo, vähän ehkä kitisee. Mun on pakko ruveta opettaan sitä omaan sänkyyn koska mä en enää pysty nukkumaan ollenkaan! vaikeinta tulee oleen varmaan äidille, on se vaan niin ihana nukkua sen tuhisijan vieressä etenkin sillon ku se on ihan liikkumatta :D

Ammu :hug:

Lempinimiä meillä on Elvi, Elviira, pierumaakari, rupsupetteri + nää äidin kullat ja hanipuppelit :heart: . Miehen hyvä idea ennen ristiäisiä oli, että keksitään joku muu nimi, ettei vahingossa möläytetä sitä oikeeta. Ja siitä toi Elvi sit jäi, oppiikohan toi lapsi koskaan oikeeta nimeään, kun sitä käytetään tosi harvoin :/

nyt odotteleen miestä töistä

MP ja Elsa 5kk
 
Ainiin Elpalle piti vielä sanoo, että kateeks käy kun sä vaan hyppäät junaan/bussiin ja vietät päiviä ostoskeskuksissa :snotty:
Mä oon niin jumittunu tänne kotiin ja ahdistaa ajatuskin ruuhkabussissa tai kaupoilla. Eikä mulla oo ketään kaveria! |O katos kaikki kun lapsi synty :(

ei mulla muuta :|
 
Unipussista. Meidan tytto on nukkunut jostain kuukauden vanhasta. Joskus kun on ollut pesun jaljilta marka, kestaa tosi kauan et rauhottuu nukkumaan. Potkii niin kovasti ja sit heraa kun on peitto potkittu pois paalta. Yolla kun syottaa niin rauhottuu paremmin kun lammin unipussissa.
Kyllapas teidan lapsoset syo paljon. Meilla ei viela syoda kun puolitoista desia varmaan yhteensa sosetta paivassa. Siis parilla ruoka kerralla. Muuten menee sit viela tissi maidolla.
Kahdesti olen vastiketta koittanut antaa ja molemmilal kerroilal tuli kipeaksi ja oksensi. Eli taytyy koittaa tissitella niin kauan kun riittaa ja sitten miettia uudestaan mita teen.
[/b]Onko muilla tullut koskaan kipeaksi vastike maidosta?
Vaan nyt nukkumaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Ainiin Elpalle piti vielä sanoo, että kateeks käy kun sä vaan hyppäät junaan/bussiin ja vietät päiviä ostoskeskuksissa :snotty:
Mä oon niin jumittunu tänne kotiin ja ahdistaa ajatuskin ruuhkabussissa tai kaupoilla. Eikä mulla oo ketään kaveria! |O katos kaikki kun lapsi synty :(
Siedätyshoitoa! Oon ottanut itseäni niskasta kiinni, ja päättänyt lähteä vaikka jokatoinen kerta menee päin peetä (huutokonsertti, paskat pitkin vaunuja tmv.), pakko pojan on tottua uusiin asioihin ja ihmisvilinään :)
Ja mun "kaverit" on muita mammoja, joihin tutustuin jo raskausaikana, mahtavaa porukkaa :heart: Mitä ihminen omalle pölöttämiselleen voi :ashamed:

Tänään pienimuotoiset pikkujoulut, nimenomaan näille parille mammalle ja vauvoille (ellei jätä miehelle kotiin); glögiä, pipareita, pikkusuolaista ja mitä kukakin haluaa tuoda napsittavaksi. Meitä kun ei enää kutsuta pikkujouluihin, niin pitäähän sitä jotain olla...! Tosin tää kämppä on hävityksen jäljiltä, näkee ainakin että täällä asuu vauva, ja jossain kaman alla kaksi aikuistakin.
 
Huomenia!
Kai buranaa saa ottaa sen maksimiannostuksen mukaan, vaikka imettää??? :attn: :attn: :attn: Tuoteselosteen mukaan saa käyttää, koska imeytyy äidinmaitoon merkityksettömän pieninä määrinä, mutten löytänyt tietoa maksimiannoksesta eli kai se on sama kun "oikeillakin ihmisillä"??(imettävä äitihän ei ole ihminen vaan lehmä!) Oli vissiin juuret vähän lujassa |O Kivun asteesta kertonee jotain se, että hyllyssä on avaamattomia suklaita, eikä yhtään edes polttele päästä niihin käsiksi (eli tää on vakavaa!! :'( )

Lapsen lempinimestä meillä käytetään enemmän varmaan Mimua kun Millaa, sit on Mimuli, Mimmu, Miimu, Mimosa ja mitä millonkii...

Elppa se vauvako teillä sotkee???? :eek: Täällä kans pitäs taas yrittää edes jotain, mutta.... mua sattuu ja tuo pörröpääkin vaan kitisee, että... |O :ashamed: :'(

Toivottavasti muilla on kivempi lauantai!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Elppa se vauvako teillä sotkee???? :eek: Täällä kans pitäs taas yrittää edes jotain, mutta.... mua sattuu ja tuo pörröpääkin vaan kitisee, että... |O :ashamed: :'(

:LOL:

Lattialla on (tosin keskitetysti) vauvan leluja, lelumatto, pari vilttiä siinä vieressä jos sattuu sinne kierähtämään, sohvan reunalle eksyy aina housut/sukkikset kun laitan siinä unipussiin ennen päikkäreitä, pullo unohtuu yöpöydälle jne :D Eli minähän se sotken :ashamed:
Tosin mies meillä eniten sotkee.. tänään just heitin suutuspäissäni NELJÄ paria rullalla olevia likaisia ja hikisiä sukkia pitkin kylppäriä, löytyi sängyn alta. Tulin heti katumapäälle ja keräsin pyykkikoriin :kieh: Mikä siinä on, ettei sukkia voi viedä sinne koriin? Tai t-paitoja? Selkeetä koulutuksen puutetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Huomenia!
Kai buranaa saa ottaa sen maksimiannostuksen mukaan, vaikka imettää??? :attn: :attn: :attn: Tuoteselosteen mukaan saa käyttää, koska imeytyy äidinmaitoon merkityksettömän pieninä määrinä, mutten löytänyt tietoa maksimiannoksesta eli kai se on sama kun "oikeillakin ihmisillä"??(imettävä äitihän ei ole ihminen vaan lehmä!) Oli vissiin juuret vähän lujassa |O Kivun asteesta kertonee jotain se, että hyllyssä on avaamattomia suklaita, eikä yhtään edes polttele päästä niihin käsiksi (eli tää on vakavaa!! :'( )
Uskoisin, että kyllä. Ei mua ainakaan synnärillä varoiteltu maksimiannoksesta. Ja todellakin napsin niitä eka kuukauden aikana ihan surutta. :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Haikis ja poikanen 5 kk ja 2 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Huomenia!
Kai buranaa saa ottaa sen maksimiannostuksen mukaan, vaikka imettää??? :attn: :attn: :attn: Tuoteselosteen mukaan saa käyttää, koska imeytyy äidinmaitoon merkityksettömän pieninä määrinä, mutten löytänyt tietoa maksimiannoksesta eli kai se on sama kun "oikeillakin ihmisillä"??(imettävä äitihän ei ole ihminen vaan lehmä!) Oli vissiin juuret vähän lujassa |O Kivun asteesta kertonee jotain se, että hyllyssä on avaamattomia suklaita, eikä yhtään edes polttele päästä niihin käsiksi (eli tää on vakavaa!! :'( )
Uskoisin, että kyllä. Ei mua ainakaan synnärillä varoiteltu maksimiannoksesta. Ja todellakin napsin niitä eka kuukauden aikana ihan surutta. :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Haikis ja poikanen 5 kk ja 2 vkoa
Juu, kyllähän sektiosynnyttäjät saa 3 x 600mg tarpeen vaatiessa parin ekan viikon ajan, että luulis tässä vaiheessa vauvan vatsan olevan sen verran turvatumpi, että niitä uskaltaa popsia :)

 
Sain Burana 600 mg tuohon sormeen ja pakkauksen päällä lukee 1 tabl. 1-3 krt/vrk.. eli kolme noita kuussatasia ja varmasti kasisatasiakin saa ottaa päivässä, mainitsin lääkärille siis että imetän, vaihtoi sitten ensin määräämänsä Panacodin Buranaksi.
 
Hei hoi, piti tulla ilmoittamaan että elossa ollaan, vaikka en ole vähään aikaan päässyt paneutumaan loistavaan seuraanne! :wave:

Oltiin poitsun kanssa Lappeenrannassa eiliseen asti, täytyy kyllä sanoa että...
veetutti ihan suunnattomasti lähteä kotiin! Meillä oli niin hauskaa, aamupäivät menivät kaverin, ja hänen Leeviä viikon nuoremman tytön kanssa, ja olihan tuota iltaelämääkin, senkun vain valitsi mihin mennä ja kenen kanssa :D

Saa vain miettimään... meidän oli tosi hyvä olla, ihan noin vain kahden, kotona...

Jotenkin tuntuu ettei tota äijää kiinnosta tää meidän kotiutuminen pätkääkään vaikka ei olla oltu viikkoon kotona |O Vauvaa piti ehkä just tasan sen verran että sain takin päälle tai pois, kysyin tahtooko antaa iltamaidot/vellit, joo ei, kun "tässä nyt on muuta ja hmh ja hmhhmm...!" MITÄ VITTUA?!?

Kaiken huippu tässä on se että miulla on vähintäänkin merkittävää pahoinvointia ja huimausta, ja menkkoja ei näy missään.

Jos nyt jotain positiivista niin ollaan Leevin kanssa lähennytty tosi paljon... kuulostaa varmaan ihan hölmöltä mutta tarkoitan nyt lähinnä sitä että nautitaan toistemme seurasta nyt ihan toisella tavalla, kun käytiin vähän "lemmenlomalla..." :heart:

Että tällaista taas, valivali rutiruti.
 
Meillä on nyt neljä yötä ollu yhtä helvettiä |O
Neiti herää alkuillasta tunnin välein ja loppu yön nukkuu kahden tunnin pätkiä... :/
No hampaat sille nyt on alas tulossa,eli sitä tyttö sit varmaan kitisee.
Lempinimiä meillä ei ole,muuta kun nää perinteiset mussukat ja rinsessat :heart:

Kielletty :hug:

Tää mamma lähtee tänään kaverin tupareihin ihan yksin! :)
Mies jää lasten kanssa kotiin.Vähän jännittää kun Leona on niin äitin perään,että kuin käy...

Hauskaa lauantaita mammat!

Bamse
 
Hohhoijaa |O , väsyttää. Viime yönä meillä juniori rupes juttelemaan yöllä kahden jälkeen, hiljentyi kun annoin tutin, mutta tunnin välein tää sama toistu. Meillä ei öisin oo ollu mitään hässäköitä ja nyt sitten yks kaks halutaankin seurustella öisin...ja mä oon näin äkkiseltään tällaisesta aivan poikki. Kai se tästä, täytyy vaan sinnikkäästi tarjoo tuttia...

On niin saamaton olo, pitäis lähtee kans kaveripariskunnan tupareihin, tosin täällä lähdetään miehen kanssa ja lapsosten täti tulee illaks meille. Ja todennäköisesti mä olen kuivin suin, koska luulen että minä toimin kuljettana sieltä pois päin. Ehkä parempi niin, meni pikkujouluistakin toipumiseen sen verran monta päivää. Eli ei mitään ihmeellistä tänne rintamalle.
 
Voi voi, vanha huokailee täällä, kun nuoremmat vaan bailaa! Oon tosin niin lääkepöllyissä, ettei musta mihinkään edes olis... Ja kunnon päiväunet jäi toiveajattelun asteelle tänään vissiin taas eli saas nähdä mimmonen ilta tulee... seittemältä kylpyyn ja nukkumaan, veikkaan...
 
Tulin nopeasti kertomaan että meillä on alakerrassa hammas!! :heart: Mies karjaisi kun poju jyrsi sormea, että "Nyt oli kyllä oikea hammas", poika selälleen, toinen blokkaa kieltä ja toinen katsoo ikeniä: hammashan sieltä pilkottaa, ei ole täysin puhjennus muttä valkoinen "viiva" siinä on ja tuntuu. Wow...
 
Tulin nopeasti kertomaan että meillä on alakerrassa hammas!! :heart: Mies karjaisi kun poju jyrsi sormea, että "Nyt oli kyllä oikea hammas", poika selälleen, toinen blokkaa kieltä ja toinen katsoo ikeniä: hammashan sieltä pilkottaa, ei ole täysin puhjennus muttä valkoinen "viiva" siinä on ja tuntuu. Wow...
 

Yhteistyössä