*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Antakaapas muuten vinkkejä miten kannattaa itse tehdä lihasta sosetta: mistä lihasta, miten valmistamalla? Aattelin et vois pakkaseen laittaa jääpalarasioihin noita liha-annoksia, ja sitten aina sulatella sieltä tarvittavan määrän kasvisten joukkoon.
 
Onnea Mamitzulle tätiytymisestä!! :flower: :flower:
Onnea Kielletylle negasta!! =) Olitkin tänään mielessä, kun pyörin Jumbossa ostoksilla, et jokohan heti tänään testin teet.

No joo. Ei tarvinnu tänne mitään tulla kertoileen meijän pe-la välisestä yöstä. Viime yö oli taas todella SYVÄLTÄ. Mitään puuroja ei olla nyt syöty sit perjaintai aamun jälkeen. Soseita kyllä sitäkin enemmän. Ei Rasmus viimekään yönä muuta halunnu kuin tuttia tai en tiiä halusko sitäkään. Siltä se kuulostaa, et ihan kuin poika säikähtäis jotain unissaan ja alkais sit aina huutaa ihan yks kaks ja tätä tapahtuu siis pääsääntöisin vain öisin ei päikkäreillä (paitsi kyl eilen oli heränny paniikissa huutaen päikkäreiltä kun mummi oli Rasmusta täällä katsomassa kun oltiin miehen kanssa kaupassa). Tää on niin kuluttavaa, kun ei yhtään tiedä mistä tää kaikki voi johtua. Seuraavaksi meinasin testata sit sitä porkkanan poisjättämistä ruokavaliosta.
Tai piti mun kysyä Tiivarilta, et mitä Sofialla on yöllä sit päällä kun kerran ilman peittoa yöllä pärjää? Mietin et pitäiskö sitä peitottomuutta kokeilla sit meilläkin Rasmuksella. Ite kun oon sellanen vilukissa, niin tuntuu jotenkin kohtuuttomalta nukuttaa toista ilman peittoa,mut enhän tosiaan tiedä, jos sillä vaikka kuitenkin on öisin kuuma.

Miksei täällä meillä ole noin kaunista kuin Ursun postikorttimaisemassa? :eek: Täällä on tommonen hemmetin moinen myräkkä. Mietin vaan miten selviin huomisaamuna muskariin, kun varmaan kaikki tiet niin täynnä lunta et pääseeköhän tuolla noilla vankkureilla edes eteenpäin hangessa. Onneks se on kuitenkin vasta huomisen ongelma.
 
Rebel Sofialla on päällä ihan puuvillainen potkupuku öisin. Meillä on aika lämmin täällä kotona (tai niin aina kaikki vieraat sanoo) ja Sofia on lämminverinen. Vielä mennään vaunuissakin fleecepuvun ja makuupussin yhdistelmällä, ja tyttö on ihan hikinen. Eli toppapukua en voi vielä ajatellakaan. Ja varmaan asiaan vaikuttaa sekin, että meillä on lakanan alla vielä muovitettu frotee, joka ei hengitä yhtään. Sekin hiostuttaa pientä. Pitäisi käydä ostamassa sinne alle hengittävä kosteuden pitävä lakana. Mut voithan sä kokeilla ilman peittoa, tai sitten laitat peitoksi vaan jonkun ohuemman peitteen.
 
joo taallakin nukutaan yot huonosti. Iltaunille menokin nykyaan vaikeampaa, itketaan ja ollaan vasyneita vaan mahalle koko ajan vaan kaannytaan. Tosin pinniksen laita tulee vastaan ja siina sit puolikallellaan ollaan ja itketaan. Ja yollakin kun herataan aletaan kaantyileen ja sama kun on syoty ja koitan saada takain nukkumaan.
Nykyaan otan sit aamuyosta meidan valiin kun siina ei mahdu kaantyyn ja sit kylla vahan ajan paasta nukahtaa.
Mulla issias vaiva pahana ja yleensakin tissittaminen on kivuliasta. Ma kun syotan istuultaan tytto tyynyn paalla ja itse istun sangyn laidalla. Ja sit kun monta kertaa yolla heraa ja koita sitten takaisin uneen paasta kun sarkee. Meilla tosin pinnis ihan sangyn vieressa joten siita nakee heti sankyyn mita tapahtuu.
Voi kun saisi ton sangyssa kaantymisen pois niin ei tarvisi sen viitta kertaa tyttoa kaantaa.
Ma luulen etta ne hampaat on syy miksi yot huonosti nukutaan ja muutenkin ollaan niin pahalla tuulella paivisinkin.

Itse aijon kaikki soseet tehda. Ja luomua viela ostan kun ei se niin pajon kalliinpaa ole. Ja varsinkin hedelmat niin ei tarvi niita myrkkyja niin pelata.
Pistin muuten tytolle lapaset kateen kun viime aamuna oli niin kylmat kadet ja nytkin huone aika viilea ja joka nurkasta tuulee ja vetaa...
Vaan nyt nukkumaan
 
Huomenta!

Meilläkin käännytään pinniksessä mahalleen :headwall: Hirveä huitominen ja riehuminen jos vähänkin havahtuu, joten otan yleensä syötön jälkeen kainaloon ja käsi puutuu... Tänä aamuna poika näki kai jotain unta, mutta jouduin herättämään kun hengitys pätki ja tuli sellasia kouristus-tyylisiä liikkeitä, tää äiti ihan paniikissa, vaikka toinen lähes selkeästi näki vain jotain unta...

Noo, kattelin tossa ikkunasta ulos, ulkona on tullut HELSINGISSÄ n.15cm lunta :eek: Tässä pitäis kohta lähteä neuvolaan ja samalla pojan ottaa aamun 45min tirsansa vaunuissa, mikä tarkoittaa kävelyä tossa säässä :snotty: Testataan vaunujen neliveto ja äidin kunto :D

Ihanaa silti kun on valkoista; montakohan päivää tätä iloa kestää ennen loskapas*aa ja jäätä?

Hyvää viikonalkua kaikille!
 
Huomenet!
Kakittiin illalla talouspaperille meilläkin. Ja sen verran selkeet on aina "oireet", että luulisin kakkojen saalistamisen onnistuvan pottaankin suht helposti sitten, kun istuminen sujuu.

Aika lailla oli tosiaan pyryttäny lunta lisää ja ainakin näille main on nyt pakkasia povattu alkuviikoksi eli muutama päivä saadaan kinoksista nauttia. Sen verran on jo lunta, ettei mäyriksestä näy kun pää kunnolla, kun tuolla viilettää :D

Ja silläkin uhalla, et jota kuta kypsyttää, niin nakkaan taas uutta kuvaa, meidän ensimmäinen ja viimenen loikoilee sohvalla :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3138978.jpg

Hyvää viikkoa kaikille!

Ammu ja Mimu (viikon päästä ½ v :eek: !)
 
päästiin kumminki hienosti yhtenä kpl kotiin klo02.30 :D ...Mies meni klo8 töihin ja mä odottelen että mummi tuo Emman :heart: ...Emma sai sunnuntaina KAKSI ALAHAMMASTA :D ...jee..

Laiva reissu meni hyvin ja kyllä me kuultiin parit dingon biisitki, nahkatakkinen tyttö ja levoton tuhkimo ja se kolmas(aurinko öaskee selkäsi taa...)..
Laivas oli myös Ässien jälkipeli meininki, eli laiva oli kyllä täynnä kännisiä keski-ikäisiä... huhhu, oikein hävetti niiden puolesta, siis niiden kkäytös... :kieh:

Noh mut kiwa reissu, ei tartte taas viiteen vuoteen... :LOL:

Tänään Emman 5kk neukka klo15
 
Huomenta!
Ihanaa on talvi!Kyllä heti on pirteempi olo,kun saatiin lunta tänne eteläänkin.Muutama aste pakkasta,ai että :)
Mä olin lauantaina kaverin kemuissa ja mies oli lasten kanssa kotona.Leona söi illalla,nukkui 5 tuntia,söi uudestaan,nukkui 3 tuntia ja sitä rataa aamuun asti.No eipä nukkunut sit viime yönä yhtä hyvin...Tunnin kahden välein oli tississä kiinni,eikä sillä tosissaan ollut edes nälkä.Pitäisköhän siirtää yövuorot miehelle,kun neiti näyttää nukkuvan ilman äitiä paremmin :kieh:
Eilen aloteltiin soseet,eli vajaa lusikallinen päärynää.Sekin piti jakaa kolmeen osaan ennen kuin sain menemään sen alas.Eli ei ollut järin suuri menestys.Vaatii pientä opettelua...

Hui käpynen,on ollut varmaan aikamoinen reissu...Ihan jo pelkästään ton ilman takia.Ei tarvinnut paljon nenää työntää ulos ovesta...

Bamse
 
Huomenet kaikille!

Missäs Ursulainen on? Kello on jo yli yhdeksän eikä näy vielä kirjotelleen...

Tähän meidän kämppään on ilmestynyt uus nainen yön aikana. Siis pakko hehkuttaa, mä sain nukuttua viime yönä ja ihan omassa sängyssä. Rasmus itki vaan kerran joskus vähän ennen 23 illalla ja muuten nukkui sit tuonne klo 7 asti. Ukolla meni kyllä tosi myöhään, tuli vasta puolen yön aikaan kotiin ja lähti jo neljän aikaan töihin. Huoltomies kun on perhefirmassa, niin hommaa riittää tällasten myrskyjen jälkee. Kyllä mä lumesta tykkään, mutta vois sitä vähän maltillisemmin tulla, ettei tuon miehen tarvitsis ihan ympäri pyöreetä päivää tehdä.
Mutta nyt tämä reipas mamma lähtee pukeutumaan ja matkalle kohti muskaria. :) Voi olla, et muskarista kotiutuu sit kaikkea muuta kuin reipas mammaihminen, kun ei täällä ainakaan mitään lumitöitä oo käyty vielä tekemässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3139064.jpg
Tässä vielä eilistä kuvaa ekasta soseen maistelusta...ei ihan :p
Voi raasua, mikä ilme :LOL: Meillä ne vähät maut mitä on tarjottu menee kaikki hyvällä halulla.

Onnittelut käpysen Emmallekin hampaista! (voitte käydä kuuntelemassa saman rallatuksen minkä linkitin Elpan Alexille, oliko lauantaina...)

Noista meidän lapsista, samaa näköä on tosiaan ja kovin moneen kertaan (niin moneen, että uskon jo itsekin ;)) oon kuullut todettavan, että "isästä ei oo epäselvyyttä", niinpä niin... vielä kun saatas selville, kuka niiden äiti on :whistle:
 
Lumista huomenta kaikille =) Aivan ihanaa kun vihdoin ollaan lunta saatu, viimeyönä varmaan tullu 20cm.

Yö oli meillä ihmeen rauhaton, yleensä mennään yhdellä heräämisellä mut viimeyönä Max heräs varmaa 5 kertaa kunnes meinas sitten 5 jälkee nousta ylös. Otin viereen niin onneks nukahti uudestaan ja 8 sit ylös.

mun niin tekis mieli ruveta laittaa jouluverhoja ym...mut taitaa olla liian aikaista.

meillä nuo soseet menee tosi hyvin alas, suu on auki kun linnunpoikasella kun lusikan näkee hyvä että kerkee siihen tahtiin lapikoida mössöt suuhun mitä tuo poika vaatii =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3139102.jpg

Tässä vähän kuvaa ruokailuhetkestä..Tää on joku kuukaus sitten otettu kuva

Kaalis ja Max
 
Tääl mie :D
En lumi töissä vaa unohin koko palstan aamulla :ashamed: ...ol toi myrsky sen verta ihana et täyty muksui herätellä ajoissa ja viljami nukku puol seiskaan :eek:
Men miun koko aamurytmi sekasi :LOL:

Lunta kolailen varmaa iltapvällä sitte...ei kyl yhtää huvita!!!!
Nyt leipomaan =)
 
rebelille onnittelut hyvästä yöstä :flower: Laitoitko Rasmukselle ohuemman peiton/vährmmän vaatetta? Meillä toinen yö takana ilman peittoa ja nukuttiin HERÄÄMÄTTÄ klo 20.30-8.00. Sitten maitoa, ja jatkoi unia klo 10 asti. Eli oon yhä vakuuttuneempi, että pienellä on ollut tuskanhiki öisin päällä ja on siksi ollut levoton. Ja tää äiti vaan lykkää tuttia suuhun ja peittoa tiukemmalle ympärille :headwall:

Sofialla oli eilen illalla posket ihan punaiset. Nyt pelkään, et on jotain ruoka-allergiaa. Mut toivon mukaan olis vaan ollut se eilinen viima ulkona. No, pitää tarkkailla tilannetta ja laittaa ananas-mango -sose hetkeksi sivuun.

Ammu Kyllä huomaa, että on sukua nuo pienokaiset :D Tosi söpösiä molemmat :heart: Ootko sä aiemmilla lapsilla kakattanut paperille? Eli onkos kokemusta tuon paperin hyödyistä potalle opettelussa? Meillä kakataan jo useammin "käskystä" kuin vaippaan, ja joulun jälkeen otetaan varmaan siten potta käyttöön.

Onnittelut Emmalle alahampaista :flower: Mä näin sellaista unta, että Sofian kulmahampaat on sen takia tuloillaan, kun en oo pitänyt Sofian nenästä kiinni kun se aivastaa. :LOL:

Ihania sosekuvia :heart: Kaikki ei taida olla ihan niin vakuuttuneita sen herkullisuudesta... :D
 
Onnea Emmalle hampaasta!

Meillä käyty 5kk neuvolassa, ja tunnin (vitutus)lenkki tossa säässä. Täällä on aurattu päin peetä, tai sitten ei ollenkaan - meni 600m matkassa sellaset 25min :eek: Noooh, ainakin tosiaan sai peppu äksöniä ja poika tärisi ja pomppi vaunuissa untemailla 40min..

Paino 8260g (4kk 7620g)
Pituus 68,7cm (4kk 67cm)
Pipo 44cm (4kk 43,2cm)

Painoa tullut siis nihkeästi, samoin pituutta, mutta kuulemma omalla 0-käyrällään kasvaa, virkeä, jokeltava ja kiljahteleva kääntyvä pirteä nuori mies. Iho siisti, vaihtaa kädestä toiseen, ATLEETTINEN :LOL: Eli kai tuo liikkuminen vie jo niin paljon energiaa.. kun muutenkin hampaidentulon takia on syönti ollut suurimmaksi osaksi nihkeää (lukuunottamatta paria ylläripäivää).

Muskariin ei taideta mennä tänään.. en tiiä jaksanko lähteä taas vaunuilla liikenteeseen, kun luntakin tulee kun esterin peestä :saint:
 
Elppa Hienot lukemathan nuo ovat, kun miettii miten hankalaa tuo Alexin syöminen on kertomasi mukaan ollut.

Jaah, meillä neuvola on keskiviikkona. Ollaan varmaan jossain +50 käyrällä, kun tuo tyttö syö kuin hevonen. Iltaisin pitää puuronkin kanssa alkaa jo himmaamaan, kun suu auki odotellaan vielä 1,5dl jälkeen. No, äiteensä tullut... :saint:

Laitanpa sitten kuvaa minäkin. Levähdystauko.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3139509.jpg
 
Täälläkin nukuttin viime yönä klo 23-7 syömättä, melkeinpä ääneti.. itse tosin kuulostelin klo 3:39 alkaen että miksi sitä ei herätä.. :kieh:
Noo, edellisen yön nukuinkin niin hyvin että pitäähän sitä välillä valvoakin.. :whistle:
Oli sitten seiskalta rinnalla ja nukkui vielä yhdeksään ja taas on unilla.
Meillä on niin kylmä kämppä että nukutaan unipussissa ja vielä peitto siinä päällä.
Syöntijärjestys tosin muuttui eilen niin että iltavellin sijaan syötiin kasvissosetta (pojan lempparia, maissia) kun kauppareissu venyi päivällä ja näin ollen kaikki ateriat.
Täytyypä tietysti vaihtaa nyt tuota ruokailua sitten eilisen mukaiseksi.. ;)
Mikä ihaninta, kun poika nukahti eilen, alkoi heti ihan mieletön röhötys, siis nauroi niin makeasti ja pitkään.. harmi ettei videokamera ollut käden ulottuvilla.

Ihana että tänne pääkaupunkiseudullekin saatiin edes pariksi päiväksi postikorttimaisema. Nyt tuonne ulos menee ihan mielellään. :wave:
 
jospa nyt jaksais vähän paremmin kirjotella..

Ihania kuvia taas ilmestynyt, On ne vauvat vaan niin söpöjä!

Emmalle onnea ja iloa hampuleista!

Tuohon sängyssä kääntyilyyn meillä autto, kun tehtiin sängystä sellanen, hmm.. U:n mallinen (ei nyt löydy sanoja oikeen..) Mut kuitenki siis laitettiin patjan alle pienet tyynyt molemmin puolin päätä. Jospa ois apua jollekki muullekki tosta.

Mul on suunnaton v*itutus päällä. Ei ees mitään varsinaista syytä, monien pikku juttujen yhteistuloksena. ottaa aivoon mm. se et en ymmärrä miks halusin niin kovin tänne Pohjosemmas takas, kun eihän mul oo tääl enää oikeen ees kavereita (kaikki muuttanu, tai jääneet sillon ko ite muutin pois täältä). Sit tää hiton sairastelu vie voimia ja huono omatunto kun ei jaksa Eerican kans touhuta nii paljoo. Nuo yöt veetuttaa aivan hulluna!!!
Sit kaiken kukkuraks oon ihan hirmu surullinen ko loppu nyt sit imetys ko seinään :'( :'( Sitä oon tääl aamun pillittäny, vaik ei sekään aina niin älytöntä herkkua ollu, mut nautin kuitenkin siitä kun näin miten tyytyväinen mun pikkunen oli ain kun pääs rinnalle, aina niin suloisesti katto suoraan silmiin ja hymyili siinä imemisen lomassa. Tuntu että sydän pakahtuu, niin ihana oli pientä kattoa rinnalla syömässä..
 
Nyt Tiivari |O Lopeta tuo painosta murehtiminen! Tulit muuten mun mieleen "oikeassa elämässä" viime viikolla, kun täällä kävi jalostusagronomi tekemässä siemennyssuunnitelman lehmille ja kolmesta tunnista, jotka täällä oli, käytti 2 päivittelemällä miten pulska meidän vauva on. Eikä edes ole!!! Sillä naisella on kyllä niin paha karsastus, et laitoin sen piikkiin, jos vaik mittasuhteet jotenkii hänen silmis vääristy sit tai jtn... :D
 

Yhteistyössä