*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Huomenta...normi aamu taas,herätys klo 05.00.
Miuta vaan niiiiiin väsyttäs :/ ...ulkon oottaa kolaushommat ku eile en menny lumihiutaleide kaa kisaamaan.
Ei vaa yhtää jaksas kiinostaa,mut pakko mikä pakko.

:hug: tarvitseville.

urs ja Viljami 5pvää vajaa 6kk
 
Huomenta..meillä ei niinkään normaali aamu, Max heräsi jo 20 yli 6 mitä ei oo tehnyt varmaan kun kerran koko pienen elämänsä aikana =) No eipä tuo haittaa kun itse olin jo hereillä..

Tuo poika keksi sitten eilen uuden jalon taidon..Meillä mentiin eteenpäin =) Tosin vain vähän matkaa mutta kuitenkin...lisin kyllä toivonut että tuo taito oltaisiin opittu vasta vähän myöhemmin, nyt on pakko alkaa jankuttaa muille muksuille että mitään pikkuleluja ei enää saa jättää lattioille!

Jokos on joululahjoja osteltu?? Mä oon aika laiskalla tuulella ollut ja saanut vasta pari lahjaa ostettua. Mä kun en keksi mitään mitä noille ipanoille ostais..ikähaarukka meillä on 5kk-13v

Nyt aamuhommiin :wave:

kaalis ja Max
 
kaalis: mä en oo ostanu tytölle vielä mitään =) eli minä se laiska oon ollu. Mutta on tässä vielä aikaa =) Taitaa olla että lähipiiri ostaa tytölle lahjoja enemmän ku minä :D Niin ja onnea uuden taidon oppimisesta!

Meillä herättiin 6:30, hohhoijaa kun väsyttää |O Yleensä saa kahdeksaan asti koisia. Ei saa päästää äitiä liian helpolla...

Tänään ois 5kk neuvola 10:30. Piikki -aika :| Tietää että neiti huutaa...mutta jos vanhat merkit pitävät paikkaansa niin sitten nukuttaa makeasti illalla ja yöllä :heart:
 
Huomenet!
Mamitzulle :hug: Varmasti säikäyttää tuommonen, mutta onneksi ne on pääsääntöisesti hyvänlaatuisia ja vaarattomia.

Miss Piggylle kokeile vaan herättää aikasemmin aamulla, josko se siitä kääntyisi.

Ei ensimmäistäkään joululahjaa. Tosin pari ideaa on jo valmiiksi mietitty, mutta aika lailla hakusessaan on vielä. Onhan tässä tosin aikaa.

Illalla väsättiin vanhempainyhdistyksen rouvain kanssa 27 piparitaloa huomisiin joulumyyjäisiin ja niistä tuli kyl tosi hienoja. Huomenna olis vuorossa leipien paisto. Ja illalla sit nää myyjäiset. Että kai se on asennoiduttava vaan niin pikku hiljaa, että kohta on joulukuu ja se joulu tulee tosiaan...

Sitä odotellessa, koittakaahan pärjäillä jokainen!

A&M (ikää 5kk 3 viikkoa ja 4 päivää )
 
täällä meidän kodissa on niin joulu tunnelmaa että, ja tuo lumi tuola ulkona auttaa kyllä :xmas:

Joululahjoista, me ei osteta tänä jouluna mitään kenellekkään. Ainostaan minä ja mieheni luvattiin että toisillemme ostetaan, mies mulle videokameran ja minä miehelle uuden lätteen tietokonenäytön. Emmalle meillä on jo yks nalle jonka saa antaa just 6kk ikäisille, niinpä siinä on hyvä joululahja :D Nalle on siis semmonen että se puhuu ku sitä puristaa tassuista ja nenästä...yli ihana. Ja sit serkulle, me "annetaan" joululahjaks lainaks meidän turvakaukalo sit huhtikuussa...
Ja tosiaan, luulen et Emma saa joululahjat muilta... :heart:

Emmalle ei oikein tuo Pikkufarmarin herkku maistunu, mutta söi kumminki, tais olla niin uusi maku että sitä irvisti, noh tänään sit uudestaan...kaikkeen tottuu.
Siirsin eilen Emman neukka aikaa, ku Emma nukkui just klo14.30-15.30, ja eikä mua yhtään huvittanu eilen lähtee etsiin autoa tuota lumen seasta...oli muutenki niiiiiiiin väsy.
Eli Emman neukka on torstaina klo8.00

Emma heräs yhden kerran yöllä klo02...mutta nukkui klo18.30-07.30 =)

Tänään mennään Emman kanss mun kaverin luo...siinä klo14 aikaan...en oo nähny kaverii vähään aikaan eikä hän meitä, eli ihana mennä sinne ja rupatella...

Niin juu, mulla oli menkat jopa kaikki 3päivää myöhäs, mut eilen illalla ne sit alkas. Tais menkat tajuta että ei kannata tulla laivareissun aikaan... :LOL:

Emma 5kk 1vko :heart:
 
Huomenta.

Eilisestä nipin napin selvitty. Oli kyllä yhtä taistelua se matka muskariin ja takas, mut olin ylpee siitä, et siellä kuitenkin siinä kelissä käytiin. Ja nyt on sit testattu meijän vaunut hangessa ja hyvin ne pelitti. Isoimmat "vuoret" piti kyllä vetää vaunuja perässä,mut muuten pääs kyl ihan kevyesti työntämällä eteenpäin.

Toukkalalle :hug: Niin kuin Ammu sanoi, niin ei se rintamaito oo äidin rakkauden mittari (tai jotain sinne päin). Muistan kyllä kun ite jouduin lopettaa imettämisen Rasmuksen ollessa 2kk, et kuinka sekavat tunteet ne silloin oli. Maitoa ei enää toisesta tissistä tullu ja muutenkin rinnalla olo oli yhtä raivoomista,mut silti sitä mietti et enkö yrittäny sittenkään tarpeeksi. Se on jännää kuinka ristiriitaisin tuntein sitä suhtautuu miltein jokainen tuohon imetyksen lopettamiseen, vaikka kyllähän sitä läheisyyttä ja rakkautta sille pikkuiselle tulee tarjottua paljon muutenkin kuin imettämisen kautta. Mulla sitä alakuloa imettämisen lopettamisen jälkeen kesti noin viikko, sen jälkeen aloin pikku hiljaa antaa luvan itselleni uskoa, et se elämä jatkuu ja kyllä vauva saa ruokaa ja läheisyyttä muutenkin ihan tarpeeksi. Voimia!!

:hug: Mamitzulle!! En oikeesti tiedä mitä sanoa, anteeksi!! :ashamed:

Mä alan pikku hiljaa uskoa, et tän tunnelin päässä on jossakin vielä valoa. Rasmus nukkui suht hyvin viime yön. Mietinkin nyt, et onko se se puurottomuus, vai sit se et nyt on nukuttu kevyemmällä vaatetuksella vai ne yhteensä.
Soseita Rasmus syö vaihtelevasti. Eilen maisteltiin ekaa kertaa peruna-parsakaalisosetta ja tänään uudestaan. Ei vissiin kys. soseesta tule meijän suosikkia. Rasmus yökkii sitä hirveesti ja mua inhottaa se sen haju ihan vietävästi. :x Mut nyt on kokeiltu sit sitäkin.

Rypäle Toivo on kyllä niin suloinen, todellakin pieni sydänten murskaaja. :heart: Ja ihan asenteella istutaan siellä potalla! :D Niin, ja hyvä jos th:lla oli asenne muuttunut sitten sen sun tekemän valituksen jälkeen, mutta jotenkin niin läpinäkyvää se sen käytös.. Pitäishän sitä kunnollista/asiallista palvelua saada ilman valituksiakin (sanoo hän, joka odottaa kuin kuuta nousevaa vuoden vaihteessa tulevaa terveyskeskusten organisaatiomuutosta Helsingissä, et jos meijän th vaihtuis!!).

Sydänkäpynen Emmalle onnittelut hampaasta. :D
Meilläkin havaittavissa nyt jotain turvotusta ja ikenet jotenkin valkoiset alhaalta edestä, mut saa nyt nähdä tuleeko sieltä joskus jotain.

Nyt ei muista mitä muuta piti kirjottaa. Täytyy siis lukasta uudelleen. :headwall: :headwall: :D
 
Niin se oli ne joululahjat mä oon ostanu jo aikas pitkälti kaikki. Oikeestaan ukon lahjat, yhden 11.v pojan lahja, Rasmukselle jotain, ja mun veljien (4kpl:tta) lahjat uupuu. Mä ostan aina ihan hirveesti joululahjoja, mut kun mun mielestä on niin ihana antaa lahjoja, et mulle se lahjojen osto on silleen ilo eikä rasite. Niin ja kälyllekin pitäis vielä jotain keksiä.
Nuo mun veljet ja tuo käly on ne vaikeimmat. Mun veljille ei oikein mikään kelpaa, joten tosi kiva antaa ihmisille jotain lahjoja, kun tiedät et tuskin se siitä kuitenkaan välittää. Ja sit tuo mun käly, kun en sillain tunne sitä kuitenkaan, niin tuntuu etten mitään osaa ostaa, vaik nykyään vietetäänki jo ihan Rasmuksen vuoksi aikaa aika paljon yhdessä, niin en silti koe tuntevani häntä kovinkaan läheisesti.
Mut siis tiivistettynä :LOL: , niin puolet lahjoista on suurin piirtein hankittuna. Ideoita ainakin osaan lahjoihin löytyy, pitäis vaan jaksaa lähteä niitä hankkimaan. Rasmuksen kanssa kaupoilla käynti ei aina vaan ole mitään herkkua. :kieh:
 
Niin, ja tuli noista joululahjoista mieleen, et joko teillä on koti joulukoristeissa? Me kun käytiin ukon kanssa kellarissa sunnuntaina hakemassa talvivaatteita ylös, niin silloin niitä siellä hipelsin. En vaan viitsinyt ottaa niitäkin laatikoita tänne sekaan pyörimään. Jos veis vaikka ekaks näitä muita laatikoita alas ja ottais niitä mukaansa sitten ylöspäin. Mulla on yleensä tässä vaiheessa ollu ulkovalotkin jo ainakin kuukauden laitettuna parvekkeelle, mutta nyt en oo saanu niitäkään laitettua. Okei, tuolla mun nykyisellä selkävammaisuudella SAATTAA olla jotain tekemistä asian kanssa,kun en kovin mielellään lähde nykyisin kiipeilemään ja ripustelemaan enää mitään. :(
 
Ai niin ne joululahjat... :/ En ole ees keksinyt mitä kellekin laittais.
Meillä ei edelleenkään liikoja kääntyillä, likka huomasi varpaansa niin ei ole joutanut treenailemaan kääntymistä :D Hauskaa katsottavaa kun on pieni ihan hössissään uusista ulokkeista :LOL:
Uusimmat lempiruuat on pastaa ja kanaa ja kaikki jugurtit, mutta aamupuuro tökkii... Isäänsä tullu, ei kelpaa ruoka aamuisin :p
Meillä on nukuttu paremmin siitä lähtien kun siirsin Julian omaan sänkyyn, oli vissiin ajoitus nyt kohdillaan kun ei aiemmin ole onnistunut :wave: :D
 
Huomenta kaikille! :wave:

Joululahjoista Mä oon ostellut jo aika paljon paketteja. Vielä tosin puuttuu miehen ja isän lahjat ainakin. Noille miehille on niiiin vaikea ostaa jotain, tai ainakin mun isälle :/ Me aina vakaasti päätetään joka joulu, että ens vuonna ei osteta paljon lahjoja. Ja kas kummaa, kuusenalus on aina niitä kuitenkin väärällään. Mä oon niin jouluihminen, että se on vaan ihanaa. Antamisen ilo on paras ilo ;)

Onnea Kaaliksen suuntaan liikkeellelähdöstä! :flower: Vähänkö on taitavia jo teidän nuppuset. Sofia selkeesti odotti, että ennen 5kk ikää ei tarvii osata juuri mitään. Nyt on sitten parissa päivässä alettu syödä varpaita, repiä vaippaa, mun tukkaa, silmälaseja, kaikkea mikä irti lähtee ja kääntyä vatsalta selälleen. Varmaan odottaa tuon liikkumisen kanssa sinne 6kk ikään, kun ei taida jaksaa niin paljoa rehkiä. Pääsee vähemmällä kun jättiläiset kantaa paikasta toiseen ja kiikuttaa leluja nenun alle :D

Miss P Kyllä minäkin koittaisin tuota rytmiä herättämällä aikaistaa, jos se sua häiritsee. Mut ajattelisin, että älä anna ottaa päikkäreissä takaisin tuota aikaista aamuherätystä.

Voi veljet, kohta tosiaan on ensimmäiset kullankerät 1/2-vuotiaita!! Mihin tää aika on mennyt |O
 
Rasmus löysi meille uuden kameran tästä kataloogista ja merkkasi sen mammalle hyvin: http://www.aijaa.com/v.php?i=3144594.jpg
Ja tässä meidän ensimmäinen hyppykiikkukokeilu: http://www.aijaa.com/v.php?i=3144601.jpg
 
Ammu hienostihan se Millakin istuu jo ihan tuolissa!! :) No teillä ollaankin jo muutaman päivän perästä se 1/2 vuotta. Ja tutun näköinen ruokalappu... :D Meillä ei vaan oo enää nimeksikään tuota kuvaan jäljellä, kun minähän pesen kaiken koneessa sanottiin lapussa mitä hyvänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Ammu hienostihan se Millakin istuu jo ihan tuolissa!! :) No teillä ollaankin jo muutaman päivän perästä se 1/2 vuotta. Ja tutun näköinen ruokalappu... :D Meillä ei vaan oo enää nimeksikään tuota kuvaan jäljellä, kun minähän pesen kaiken koneessa sanottiin lapussa mitä hyvänsä.
Ai onks se käsinpestävä?? Meillä se toimii viihdykkeenä, kun äiteellä kestää puuronkeitto. RApisee muovi kivasti. Paitsi et nyt kun alkoi "revinkaikenminkäkäsiinisaan" -kausi, niin ei uskalla enää sitä antaa hypisteltäväksi.
 
Tiivari kuulostaa niin tutuilta nuo hiusten repimiset, rillien kiskomiset ym. Mun rillit on saanu olla tosi pitkään rauhassa, kunnes eilen Rasmus keksi "et hei, tolla mutsillakin on tollaset jutut naamalla!!" Tähän asti se on ollu ukko,jonka rillit on lennelly pitkin poikin,mut nyt siis munkin.
Mä tuossa yks päivä tajusin, et hiusten lähtö on nyt viimeinkin lakannu. Mut eipä se ilo kestäny kovinkaan pitkään, kun Rasmus hoksas et kiskotaan tuon mamman hiusten rippeet ihan käsin pois tuon päästä... eli oli sit aika lyhyt aikainen se ilo!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
rebel:
Meillä ei vaan oo enää nimeksikään tuota kuvaan jäljellä, kun minähän pesen kaiken koneessa sanottiin lapussa mitä hyvänsä.
Ekskyysmii... Pitäskö tuo sit muka pestä käsin?! :eek: Siellä se on muun vaalean pyykin mukana koneessa pyörinyt...
Juu-u, piti käydä oikein pyykkikopalla tarkastamassa. Kyllä siinä on käsin pesun merkki. Mä en voi ymmärtää lasten juttuja (esim.just noi ruokalaput), joita ei muka sais pestä koneessa! :headwall: Hei, ihan oikeesti kenellä äidillä on muka niin paljon ylmääräistä aikaa, et alkaa pyykkäillä vauvan pyykkiä oikein ammatikseen käsin. Koneeseen vaan, ja jos ei kestä sitä, niin on sit kestämättä. Tätä mieltä mä oon. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Millahan istuu jo hienosti syöttärissä! Meillä valahdetaan sellaiseen sitteri-asentoon :whistle:
Jo vain, tukka tuulessa hulmuten lähes (ei oo tiiviimmästä päästä tää torppa, kun tuntuu että vetää ovista ja ikkunoista :eek: )

Rasmus on kans niin ihana, oikein tuommonen "isäntä"-mallinen
Juu, ja isästä ei oo kuulemma täälläkän epäselvää. Äidistä sit vissiin on, kun ei kuulemma yhtään ole mun näköinen! Mut ei kuulemma tarvii epäillä, et olis postimiehen poika. :LOL:
 

Yhteistyössä