*KULLANKERÄT Marraskuussa*

mä oon koittanut vältel zokoo mutta sorruin nyt... ja täs meneekin pari kk kun tota hitsin joulusuklaata kaupat pullollaan!! :eek:
tutkimuksiin mennään ensi maanantaina. vasta!! rokotekin venyy kun jos joutuukin nukutukseen jostain syystä niin ei saa olla 2vkoon laitettu.... saispa nyt äkkiä tän asian pois alta.. ja odessan allerg.tulokset tulee pe et näkee onko koirille.. taaaas räkä valuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Kyllä vaan ollaa kaikki saatu syötävänsulosii vaavei :heart:
Peesi tähän :wave: Kesäkuulaisilla on vuoden kauneimmat lapset :D

Pakko lisätä, et en oo kyllä käyny muiden kuukausien pinoissa ees katsomassa. Toi ei siis perustu mihinkään faktoihin :LOL:
 
Mä oon niin tyytyväinen, kun Sofia on oppinut nukahtamaan päikkäreille itsekseen. Ennen aina nukuttelin tässä sylissä kitisevää lasta, ja niskat oli koetuksella. Sit mies vaan yhtenä kertana laittoikin sen hereillä sänkyyn, ja jätti sinne. Ja tyttö nukahti mukisematta! Siitä lähtien oon vienyt unikitinän alettua tytön omaan sänkyynsä. Ehdin jo ajatella kauhulla, et miks oon opettanut sen syliin nukahtamaan päikyille kun niskat huusi aina hoosiannaa :/
 
Huh huh, Aliisa päätti sitten herätä viimeyönä kahen aikaan ja huutaa suoraa huutoa kaks tuntia. Onneks mies on isyyslomalla tän viikon.. Mut mikään ei neitiä auttanu, aina luultiin et nyt löyty syy, mut ei niin ei. Syötettiin, vaihdettiin vaipat, kakatettiin, paijattiin, syliteltiin, hyssyteltiin, kanneltiin, mittasin kuumeenkin ja ihan normaalilämpöä näytti kummallakin kerralla (mittasin siis kainalosta ja pepusta viel varmuudeksi) Aloin jo miettiin ambulanssi soittoa tolla tytölle, mutta sit onneks vihdoin rauhottu ja jatko uniaan. Nyt vaan pelkään niin kamalasti et sama toistuu ens yönä. Eikai tuo mitään ruoka allergiaa voinu olla ku viimeeks oli saanu toissapäivänä sosetta :eek:

Joulujutuista
Lahjoja ei oo ostettu, paitsi posti toi tilaamattakin vauvalle kirjoja, joten laitan ne sitten pakettiin :D Koristeltu ei ole, eikä meillä muuta taida ollakkaan kuin kynttelikkö, jouluks sit mennään nauttimaan miehen vanhempien antimista, jonne tulee myös omat vanhempani (on kyl onni että tulevat tosi hyvin toimeen keskenään vielä eronkin jälkeen) ja todennäkösesti sitten myös yksi serkkuni. Missäs muilla vietetään joulua ja millä kokoonpanolla?
 
Mun pitäis ottaa seuraava projekti tuosta -nukahtaa itsekseen päiväunille-. Saattaishan se tietty onnistuakkin ihan helposti, nukahtaahan tuo yöunillekin jo suht vähällä vänkäämisellä. On vaan vissiin jäänyt traumoja kun alkumetreillä oli vaan hillitöntä tappelua nukkumaan menon kans, päivin-öin...nykyään Julia nukahtaa huutamatta kun heijaa vaunussa, tuntuu että se kauan kadoksissa ollut pinnakin on alkanut taas löytymään ja löystymään :D
Joo munkin mielestä nää kesäkuussa (ja yks toukokuun laps) syntyneet on kyl suloisimpia :LOL: (täälläkään ei näköhavaintoa muista :wave: )
 
Oiskos Aliisalla voinut olla vatsavaivoja :/

Joulusta Meillä asuu molempien vanhemmat ihan muutaman kilometrin säteellä, joten tarkoitus olisi aattona käydä ensin appivanhemmilla ja mennä sitten syömään ja viettämään aattoiltaa mun vanhempien luo. Mun sisko perheineen tulee sinne myös, ja mahdollisesti myös mun isoäiti (91v), ellei hän hurauta bussilla Lahteen mun tädin luo. :D
 
Meillä molemmat oli isänsä näköisiä syntyessään mutta nyt on molemmat aika lailla sekoitus molempia.. eikös se luonto ole niin hoitanut että kaikki vastasyntyneet muistuttaa isäänsä että isä tunnistaisi poikasensa ja huolehtisi heitä.. äideltä se tulee luonnostaan. ;)

Täällä on kans poika tullut isäänsä aamusyönnin suhteen, ei oikein uppoa ja olenkin nyt myöhäistänyt aamiaista ja lounastakin kun ei halua niin ei viitsi pakkosyöttää. Lounas on nyt sitten n. klo 14 eli kun tuolta herätään. Tyttö on onneksi tullut minuun niin on aamiaisseuraa arkenakin. =)

Tänä vuonna ei taideta ostella lahjoja pahemmin muille kuin muksuille, omille ja kavereiden. Kaverin pojalle onkin jo paketti ja omalle tytön tyllerölle Muumi-läppäri, palapelikirja ja Peppi Pitkätossu DVD kaapissa.. ja ihan mielettömästi keksisi kyllä ostaa mutta tein tytön puolesta lahjatoivelistan jonka mailaan mummeille ja kummeille.. aina kuitenkin kysyvät että mitäs sitä osaisi ostaa niin nyt osaavat.. :D
Tyttö alkaa jo ymmärtämään lahjojen merkityksen ja toivottavasti tämä joulu jää jo mieleen että osaa ensi joulua odottaa eri tavalla. Muistaa omasta lapsuudesta miten sitä joulua aina odotti.. vaikka siitä tovi onkin vierähtänyt.. :LOL:

Viime perjantaina (normaalisti jos aiemmin syksyllä ) vaihdoin keittiöön syys-talviverhot jotka menevät joulunkin kun ovat punasävyiset, eilen vaihdettiin olohuoneeseen.. ja viikonloppuna valojen kimppuun.. eli jouluihmisiä kyllä. Joulua vietetään kotosalla oman perheen kesken ja veljeni, Nooan kummi tulenee meille.

Otatteko kullankerille influessarokotuksen? Meillä on 8.12. neuvola jossa se on tarkoitus ottaa. Esikolle ei tullut rokotteesta kummempaa joten otetaan sitten Nookullekin.

Nyt kuulostaa että aletaan heräillä.. lounasta antamaan siis. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Otatteko kullankerille influessarokotuksen? Meillä on 8.12. neuvola jossa se on tarkoitus ottaa. Esikolle ei tullut rokotteesta kummempaa joten otetaan sitten Nookullekin.
Me ei saada tuota, kun Sofia ei ole vielä täyttänyt 1/2 vuotta sen antamisajankohtana.
 
Kiitos suuri lohdunsanoista kiltit ihmiset! Tää palsta on kyl yks parhaista nykymaailman keksinnöistä =)

Joululahjoja on tytölle ostettu muutamia, miehen kans sovittiin että ostetaan yhdessä jotain isompaa kotiin. Ens viikol lähetään sit ostaan muut lahjat yhes. Ollaan yleensä aina vähän mattimyöhäsiä näis lahja asioissa.. :whistle:
Joulukoristeitakaan ei viel ole paikoillaan.

Aivan sulonen Toivo pottakuva! :heart: Tuntuu hassulle ajatella noin Eerican kokosta kaveria potalle istumaan, hih!

Onko muilla näitä Raimond Lapon Lovely baby CD:tä? Eericalla on tää yks neljän levyn kokoelma ja hää on aivan ihastunu näihin pimputuksiin ja äiti myös =)

Jaaha, tyttö heittäyty vaativaksi --> täytyy mennä..

Toukkalat
 
Heippa!
Yhdyn siihen,että kullankerät on kaikista söpöimmät lapset...
ursu aivan ihana ihaa ja kielletty *oih*
Kielletylle iso :hug: hyvä,että pääset juttelemaan.

Mamitzu :hug: Toivottavasti kaikki on veljen vauvalla hyvin.Mä lohdutan,että mun siskon molempien tyttöjen sydämet on jouduttu ultraamaan sivuäänten takia ja ylimääräset reiät on molemmilta löytynyt.Joutuivat ainoastaan seurantaan,ja vanhemmalla tytöllä on kaikki jo ihan ok (3v).Pienempi on vasta 2viikkoa.

Joululahjat osa hankittu ja loput on jo mietitty valmiiksi.Sovittiin sukulaisten kanssa,että ostetaan vaan lapsille lahjat.Miehelle hankin yhden paketin.Lapsille haluisin ostaa vaikka mitä,mutta pakko hillitä itseään,ettei lapset totu ihan kulutushysteriaan...Nythän se vielä menis,mut entäs teini-iässä :whistle:
Jouluaatto vietetään oman perheen kesken kotona,aamulla tosin käydään moikkaamassa isovanhempia ja joulupäivänä ilmeisesti kokoonnutaan yhteen.
Kotiin laitan joulun viimeistään nyt viikonloppuna,kun on eka adventtikin :xmas:

Bamse
 
JoulustaEipä myö mennä mihikää kauemmas...ehkä joulupvän anopille tai miun isälle syömään tai kahville...tuskin kukaa haluu jouluks tällast laumaa vaivoikseen :LOL:
Meille kyl sukulaiset ois tervetulleita.


Viljami ol kuulemma syntyessään aivan vaarinsa (miun isän) näkönen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Voi ei, nyt Toivo keksi pippelinsä... :headwall: Nyhtää ja kynsii sitä heti ku vaippa on pois ja sit tulee itku ku sattuu... :'( :LOL:
Ootas vaan ku pari vuotta tulee lisää ikää, sitten sitä venytellään ja paukutellaan, että kasvais isommaks... :LOL: Ja kaikki pyörii miehisesti sen ympärillä. Ainakin meillä esikko on hyvin tietoinen siitä,että hän on MIES ja ikää vasta 4-v.

Rebel: Äidilleni manasin puhelimassa aamulla juuri tota moccamasterin rikki mennyttä kahvipannua ja äiti oli bongannu samantien kaupassa mulle uuden pannun, joten rakas moccamasterini on taas toiminnassa.

Jouluna me ollaan kotona. Mennään kyllä mökille ennen joulua,mutta kotiudutaan viimeistään aaton aatoksi kotiin. Joulupäivinä nähdään varmaan läheisimpiä ystäviä ja sukulaisia.

Martza: Täällä kans siivottiin esikon huonetta ja huh huh!! Ei voi muuta todeta kuin että tosiaan on miespuoleinen olento. Nyt pitäis vaan loppurutistus koettaa saada tälle siivoukselle...
 
Meillä ollaan (luonnollisesti) kotona jouluna, koska miehellä on työnsä. Lehmät lypsetään joulunakin. Anoppi ja appiukko asuu tuossa vieressä eli eiköhän tässä tuu hypättyä puolin ja toisin joka päivä niin ku muullonkin. Mun siskon luona savossa käydään lasten kanssa jossain vaiheessa joululomaa (minä ja lapset) ehkä, varmaa se ei vielä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Aaba laaba liiba laaba :eek:
???? :eek:
Mulla tuli vähän sama fiilis että diipa daapa - en osaa oikein vastata mihinkään :D

Täällä menee tällä hetkellä hyvin :) Normi-NAN käytössä, poika on pirteä, ja valvoo nykyään unien välillä 2-4h jo, yöt menee paremmin ja poika oli viime yönä ensimmäistä kertaa omassa huoneessa. 19.45 nukahti, 03.40 laitoin tutin ja klo 5.45 syötiin :eek: 6.30 sitten heräsi lähes samantien, mies otti kainaloon, ja siinä torkkuivat 9 asti :eek:
Kävin hakemassa passit ja kävin ihan yksin kahvilla ja pullalla ja lukemassa päivän lehden :heart: Luksusta! Miehiä menin sitten miehen työpaikalle vastaan, ei ollut poika nukahtanu vaikka oli vetäny 2dl aamusapuskaa napaan... käytiin toisen mamman kanssa siinä vieressä syömässä, ja poika nukahti OMIA AIKOIJAAN vaunuihin :eek: Ihmeiden aika ei ole ohi. Tosin nukkui vain 25min, mutta silti :heart:

Mies on taas kiinni töissä loppuviikon :( Huomenna lähtee 7 aikaan aamuvuoroon, töistä suoraan sylikummin muuttoon, joka venyy varmasti 23 asti.. torstaina onneksi iltavuoro, että ehtii edes hetken nähdä.

Lauantaina mies menee firman pikkujouluihin, ja mulle tuli kutsu tupla-30v.-synttäreille ja kaveri pyysi katsomaan yhtä bändiä. Mummi lupasi tulla poikaa hoitamaan, mutta anopin tuntien tulen tänne lauantai-iltana kiroilemaan kun kaikki joudun perumaan.. :headwall:
 


Miten niin poikaa treenataan ajoissa? Päällä Litmasen pelipaita ja jalkapallo leluna :whistle:

Tiivari- anoppi kaivoi jostain "jos tän ja tän miehen polvi leikataan tällä viikolla, niin tulen, ellei leikata niin mennään tän kans ulos koska ei taas pitkään aikaan pääse" ja muuta bullshittiä. Alkaa kyllästyttämään... siskokin on miesystävän luona Turussa :(
 

Yhteistyössä