*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Eilen nousi tytöllä kuume rokotuksen takia (varmaankin), annoin supon ennen nukkumaan menoa mutta aika levottomasti meni yö. Tuntuu että koko ajan saa tuttia laittaa suuhun ja syötettiin kaks kertaa. Millonhan se nukkuis koko yön...*valivali*... :ashamed:
 
Huomenta mammat!

Tänään olisi sitten neuvolapäivä. Toivottavasti rokotuksesta ei tule oireita... :/

Rypäle olit mun mielessä yöllä. Aikamoista kohtelua saat kyllä osaksesi siltä ihmiseltä, jonka pitäis olla sun tuki ja turva koko loppu elämäsi... Ootte olleet vissiin aika kauan yhdessä? Ootko ollut aiemmin pidemmässä parisuhteessa? Tuli vaan mieleen, että jos ei ole hirveästi vertailupohjaa, niin lähes kaikki voi tuntua "normaalilta". Itse aikoinani seurustelin useamman vuoden miehen kanssa, joka myös mennä viipotti omissa menoissaan ja vähät välitti meidän "sopimuksista" ja mun tunteista. Kaikki muut siitä huomautteli ja varoitteli, mut mä olin vaan niin sokea koko jutulle, etten osannut siitä lähteäkään. Kunnes sit lopulta munkin silmät avautui ja mitta täyttyi. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olis pitänyt lähteä jo paljon aiemmin. Monta hyvää nuoruusvuotta meni ihan hukkaan.... Ymmärrän kyllä, että myötä- ja vastamäki on tärkeitä lupauksia (oon samaa mieltä ), mut ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että sulla on koko ajan sitä vastamäkeä ja toinen saa vaan luisua alas :whistle: Niitäkin pitäisi kulkea käsikädessä :hug:
 
Jihuu! Tyttö nukahti omaan sänkyyn päikkäreille! Ekaa kertaa ja huutamatta :D Mun on täytynyt todeta että tuolle ipanalle ei vaikuta tyrkyttää ruokaa aamusta, se ei sitä huoli missään muodossa :eek: Täytynee sit aikaistaa lounasta...

Rypäleelle sen verran et avaappa se sanainen arkkusi sille miehelles, mietit valmiiksi mitä sanot, ja sanot sen sitte ihan rauhallisesti vaikka se päälle huutaisi... Mut kyllä noiden juttujen perusteella se ei juurikaan sua arvosta... :x Eikä tule arvostamaan jos et sitä vaadi. Ja sieltähän se miehen malli tulee Toivollekin ajan kuluessa.
Anteeks jos kuulostan tylyltä....
 
Anteeks jatkuva valitus, mutta minen jaksa enää :'( taas valvottiin eilen 01 asti, ennen kun likan taju lähti |O

Siis missä meillä mättää, kun päivät jatkuu yöhön asti :headwall: En käsitä en en en |O

Mulle ois ihan sama vaikka herättäis joka helevatan aamu ennen kuutta, kunhan päästäis edes joskus ihmisten aikoihin nukkumaan.
Näköjään likka vaatii ne neljät päiväunet. Eilen oli kolmet, ja neljännet se tekas vielä sitten kun nukkumaan mentiin 22.15, nukku puoli tuntia ja nousi huutamaan. Täällä sitten istuin pimeessä olohuoneessa sen kanssa melkein 2 tuntia :kieh: koitin hyssyttää, syöttää, silittää, keinuttaa, pistää makuulleen, nukkua vieressä... Ei, se ei nukahda ennen ku on valvonu 2h. prkl sanon minä.

Rypäleelle :hug: tiedän mitä on elää urpon kanssa joka ei tajua tekevänsä mitään väärää |O
 
Moikka,

onko täällä kesäkuun vauvojen äidit? En ole oikein ehtinyt lukemaan saati kirjoittelemaan, mutta olisi kiva vähän kuulla saman ikäisten vauvojen menosta ja meiningistä...

Meillä on siis 16.6.08 syntynyt toinen poikamme. Esikoinen on 2.5v. Tämä kakkonen on hauska tapaus verrattuna esikoiseen liekö syynä kaksos-luonne (itsekin olen kaksonen). On niin kärsimätön ja sähäkkä kaveri ja jos ei koko ajan ole actionia niin aivan järkyttävä komennus päällä! Ja ääni on kova!!! Poika syö jo kiinteitä ja imetän ehkä n. 4-6x/vrk, joista yöllä yleensä 2x. Kiinteät aloitettiin 4kk ikäisenä.

Ensimmäiset 2kk poika nukkui kuin unelma n. 20-04, syöttö ja aamuun asti. Sitten meno muuttui hurjaksi: saattoi syödä öisin 3-4 kertaa joista ensimmäinen jo 23 maissa. Ja nukahtaminen takaisin ei aina ole niin helppoa (levoton kaksosluonne edelleen). Yleensä kyllä nukahtaa syötön jälkeen ihan kivasti, mutta tämä ei juuri ikinä ole nukahtanut rinnalle toisin kuin esikoinen. Syötön jälkeen tutti suuhun ja sitten sänkyyn. Iltaisin on onneksi alusta asti nukahtanut omaan sänkyyn tosi nopeasti. Samoin päikkäreille käy nätisti vaunuihin joko parvekkeella tai ulkoilemassa.

Rytmi: Herää n. 7.00. Imetys ja tunnin sisään aamupuuro (Muksu ensipuuroa: riisi)
Ekoille unille n. 8.30-9.00, nukkuu 1-2h.
Imetys
Lounas n. 11.00
Toisille unille n. 12-13 ja nukkuu 1.5-3h
Imetys
Välipalasose n. tunti heräämisestä
Kolmansille torkuille n. 16, nukkuu 30-45min. Herättyään imetys ja puolen tunnin sisään usein päivälliskasvissose (lihaa ei vielä saa, pari kertaa vasta maistettu kanaa)

Iltahommat n. 19, kylvetys, rasvaus, yöpuku päälle, iltavelli/puuro

nyt heräsi 1. unilta, got to go!
 
Tiivari No oon yrittäny hiljentää illan siten, että en laita enää leikkimään viimesten päikkäreitten jälkeen, vaan yleensä makoilee tossa sohvalla tai sit sylitellään ja katellaan telkkaria, Sitten vaipanvaihto ja yökkäri päälle. Sitten mennään makkariin ja syötän makuultaan ja siihen sit nukahtaa viereen. Kokeilin sitäkin, että kylvetin iltasin jos se ois alkanu nukuttaan paremmin, mutta eipä siitä mitään apua ollu.
Meillä kun ei oo mitään kiinteitä vielä käytössä niin niillä ei voi rytmittää päivää.
Äh, mä oon vaan niin loppu. Mua ei vituta noi miljoonat yöheräämisetkään niin paljo kun se, että ei päästä nukkumaan ajoissa. Miehen pitää kuitenkin töissä käydä, niin ei täällä voi metelöidä yöhön asti :/

Esim. eiliset nukkumiset:
Herätys 10.00, siis jouduin herättämään
päikkärit 11-13
päikkärit 14.30-16.30 jouduin herättämään
päikkärit 19.10-19.30
yöunille 22.15, mutta heräskin siis 22.45
yöunille päästiin 1.00

Tänään herätin likan ylös 9.15, saa nähdä moneltako tänään päästään nukkumaan. Ja noi päikkäritkin vaihtelee joka päivä, joskus vetelee vaan 4x40min, joskus sitten ekat päikkärit on 3h
 
MP voimia :hug: Meillä oli kans tollanen kausi ettei millään saatu ajoissa nukkumaan, mutta en tiedä sitten mitä tapahtui, että rytmi kääntyi takaisin entiseen kello 20 nukkumaan ja pari syöttöä, ja 6-7 aikaa ylös. Illalla saan nukutettua sylissä, kun annan maitoa ja laitan peiton päälle valmiiksi, sitten kun on nukahtanut, kannan pinnasänkyyn ja rauhoitan nukkumaan pitämällä kättä rintakehän päällä. En tiedä onko näistä vinkeistä apua...
 
Heippa!

Käyn epäkohteliaasti suoraan oman kysymykseni kimppuun. B)

Kannattaako hankkia matkasänky? Tähän saakka poika on nukkunut vaunukopassa, mutta se alkaa olla pieni. Mihis järjestelyyn nyt ois järkevää siirtyä? Kyläilyä harrastamme lähinnä mummoloissa.

Vastauksista kiitollinen Haikis
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Kannattaako hankkia matkasänky? Tähän saakka poika on nukkunut vaunukopassa, mutta se alkaa olla pieni. Mihis järjestelyyn nyt ois järkevää siirtyä? Kyläilyä harrastamme lähinnä mummoloissa.
No meillä on matkasänky. Ainakin mökillä se tulee olemaan tarpeellinen ja sitten aikoinaan yökylässä isovanhempien luona. Ja käyhän se hätätapauksessa leikkikehästäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Heippa!

Käyn epäkohteliaasti suoraan oman kysymykseni kimppuun. B)

Kannattaako hankkia matkasänky? Tähän saakka poika on nukkunut vaunukopassa, mutta se alkaa olla pieni. Mihis järjestelyyn nyt ois järkevää siirtyä? Kyläilyä harrastamme lähinnä mummoloissa.

Vastauksista kiitollinen Haikis
Meillä toivottiin matkasänkyä joulupukilta :D ...ja myös yökyläilyy lähinnä mummolassa,mut isommil koin sen jo käteväksi ku toisel ol oma sänky.
Harmi vaa ku isompien aikane matkasänky hajos joten sen takii uutta nyt toivotaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Heippa!

Käyn epäkohteliaasti suoraan oman kysymykseni kimppuun. B)

Kannattaako hankkia matkasänky? Tähän saakka poika on nukkunut vaunukopassa, mutta se alkaa olla pieni. Mihis järjestelyyn nyt ois järkevää siirtyä? Kyläilyä harrastamme lähinnä mummoloissa.

Vastauksista kiitollinen Haikis
Matkasänkyä ostaessani myyjä kertoi ettei yli 1vko saa pieni nukkua siellä :attn:
 
Nyt pitäis saada lyhyesti ja ytimekkäästi kirjotettua mitä meinasin kun kiirus neuvolaan.. =)

Tiivari:
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Missäs noita myydään?
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_m?url=search-alias=popular&field-keywords=raimond+lap&x=0&y=0

Tuol ei enää näyttänyt olevan sitä samaa 4-pack:a mikä meil on mut samoja levyjä kuiten, cdon.com löytyy myös kuulemma (raimond lap oli siis artisti eikä lapo :snotty: )

Rypäle Voi jehna.. Voisinpa jotenki helpottaa sun elämää sen tolleron kans, esim. siten että kävisin linkoaan sen tyypin kuuhun, sillä kestäis vähä aikaa ainaki ennen ko ois taas takas kiusimassa sua.. :hug:

Mamitzulle rutistus kans ja sit mukava myös hyviä uutisia kuulla sieltä päin =)

EevaRouvalle moi ja hauska "tavata"! :D :wave:

Matkasäänky ois täällä kans suunnitelmissa laittaa..
 
Voi jestas Rypäle :hug:
Mä oon oikeesti sanaton...Niin kun Tiivari sanoikin,niin sen miehen pitäis olla sun tuki ja turva ja esimerkkinä Toivolle.

EevaRouva tervetuloa!

Meillä on yöt ihan hirveitä!2 tuntia on pisin unipätkä |O
Tutti eikä tissi auta,ainoastaan syli...Pikkasen alkaa jo väsyttää,kun tunnin välein joutuu heräämään.
Tänään oltiin perhekerhon pikkujouluissa :xmas:
Ja sitten mentiin vielä puistoon,kun kerrankin on hieno ilma.Ja jos sääennusteisiin on luottamista,niin kohta sataa taas vettä ja lumet häviää :/

Nyt päiväkahville :p

Bamse
 

Yhteistyössä