*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Mahottoman sanattomaksi vetää nää jutut täällä :eek: :(
no mukaan mahtuu myös positiivista asiaa :heart:
Menin eilen kertomaan ukolle että täällä on yksi palstamamma jo raskaana, ette ikinä arvaa mitä ukko tuumas :whistle: (?)
Menin ja maksoin laskut ja rupesin miettimään että mistäs niitä seeproja saikaan :whistle:
RaHHaa jäi semmosen seepran verran :D (nipistän omista herkuista sen verran että lapsi saa seepran :saint: ) Jos joku viittis taas linkin laittaa, tai oottakaas.... peruutan pari sivua... :p
Mä haluun tietää mitä ukkos tuumas, kerro heti!!!
Meillä/mulla todettiin se myooma ja sekös pisti miettimään lapsilukuja uusiksi meidän firmassa ja aina ollaan puhuttu että kaksi riittää :whistle:
Toisin taitaa käydä :D Kierukka on nyt paikoillaan mut mut mut...
Annetaan nyt viel tovi olla ja katotaan toi veljen tytär ensin kotiin tuolta sairaalasta :/ (lauantaina syntynyt)
Mutta pointti oli se että ukko olisi jo valmis kolmanteen pieneen meillä :heart: :p Ihana ukko, rakastan :heart:
 
Noniin sairaalasta kotiuduttu, kaikki meni hyvin :D Elsa oli koko toimenpiteiden ajan yhtä hymyä ja kaikki hoitsut, lääkärit ja kandit rakastu siihen ihan kympillä :heart: kyllä siinä tunsi ittensä vähän ulkopuoliseks kun kymmenkunta ihmistä pörrää sun lapsen ympärillä :kieh:
Mutta nyt on siis todettu, että ainakaan takaisinvirtausta sinne munuaisiin ei oo, jee :D tiedä sitten mistä moinen laajentuminen johtuu? :snotty:

Mutta nyt pikaiset välikuolemat ja sitten hakeen mies töistä :wave:
 
wiivi84:

kasvattaja vaan sano ettei tuota sais yhtään alistaa tai siitä voi isona tulla agressiivinen, kun tuo nyt ei ole mikään helpoin rotu.
Tääl on toisen kasvattaja perheestä olevan ihmisen näkökulma: höpö höpö :D
Meillä myös ollut isoja & melko vaativiakin rotuja, ja varsinkin isoksi kasvaville ikävä kyllä pitää näyttää oma pomous. Pentu koiriin ei puhe yleensä tehoa kuten aikuisiin. Suihku pulloa ja juuri edellä mainittua positiivista alistamista on meillä kans käytetty paljon. Ja meil on ollu aina periaatteena, että "jäljitellään oikeaa emoa" kasvatuksessa eli hellästi selättämistä, niskavilloista pois kantamista kun touhu liian rajuksi menee (vähän pyllyn alta on kannateltu kans ettei nyt koko painolla retuuteta!), eikä yksikään koira ole aggressioista kärsinyt missään vaiheessa elämää.
Mut nii, näis on suuria eroja, toisille sopii toinen tapa toisille toinen. Mut tässä oli yks näkökulma mukaan :)

Kielletty :'( :hug: Oon sanaton vaikka paljon haluaisin osata sanoa!

Mamitzu: Seepra ehkä sit seuraavalle ;)
 
B) ensi hienot ja ihanat jutut, emma heräs tosiaan klo7 aamupuurolle ja oli sit 2h hereillä, klo9 laitoin unille, ja menin oikein itsekkiin unille :D ja me nukkuttiin 2h, klo11 annoin soseet, ja sit tämä vähän ei niin hieno ja ihana asia, yhtäkkiää Emma oksensi kaikki ruat ulos :eek: , voisko johtua rokotteesta????

No mut annoin sit loput soseet ja ne onneks pysyi Emman masus.
Emma takas unille klo11.30 ja samoin minä :D ...herättiin vasta klo13 :heart: ...

Wautsi....Mutta ainut mikä mua nyt rasittaa on ku väsyttää edelleen, taitaa tulla mulle flunssa, on kylmä ja väsy ja nenä tukossa... :(
 
mun kirjotukset hävi..nyyh..ei jaksa enää uudestaa.. kertokaas nyt te keillä parempi muisti että missä vaiheessa tää väsymys sitte helpottikaan?? voisko joku tulla parikstunniks siivoo ja samal kattelee vähä lapsii
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Voi hitsi.. En saa nyt Kiellettyä pois ajatuksista. On nii kurja olo häne puolesta. Tasaantuuko tää älytön empatia ikinä normaalille tasolle lapsen jälkeen!?!? :ashamed:
Mulla vaan näyttää "pahenevan", kakkosen jälkeen on tunteet ollu hyvin herkässä taas ja vielä voimaakkaammin kuin esikon jälkeen. Ikinä en aikaisemmin ole mikään herkkä ollu tai mitenkään erityisen empaattinen. Mitenköhän käy jos ja kun kolmannen pyöräyttää :eek:

Wiivi: Mulla se raskausväsymys loppui vasta laitoksella. Oli toki välillä hetkiä, jolloin oli virtaa ja energiaa täynnä,mut melkein koko ajan olin tosi väsynyt.
 
Ammu: Kiva jos jotain kiinnostaa meidänkin jutut. =)
Imetän joo vielä! Yks kasvisateria päivässä ja eiln antoin eka kerta puuroa illalla. Eli nyt olis tarkotus antaa pottu ja puuro tästä lähtien....

Mä olen missannu kielletyn jutun. Jotain kamalaa vissiin tapahtunut???
Nyt en kerkee penkomaan vanhoja juttuja. Vaikka asia kiinnostais!

Voihan sitä kehitellä itselle jonku "taudin" ja sanoa että on lääkekuuri menossa eikä pysty juomaan. Silloin ei tarvis koko iltaa dsittää juovansa eikä tarvi tunteä sitä häpeää jos "tekojuomista" jää kiinni illan mittaan...
 
Tärkeimmät eka eli:
Kielletty iso :hug: vetää hiljaseks...
Wiivi super isot onnittelut! :heart: :flower:
Mä kannatan sitä oikeeseen sidukka pulloon alkotonta sidukkaa...Ja ne tyhjät tölkit jemmaan.
Miss P hienoja uutisia!

Meillä herättiin viime yönä vaan 2 kertaa! :eek: *juhlii*
Käytiin eilen neuvolassa ja saatiin rokotus,se varmaan väsytti.
Kuitenkin neidin 5,5kk mitat (suluissa 4,5kk mitat)
6180g (5830g)
66cm (62,5cm)
py 41,2 (40,7)
Omalla käyrällään kasvaa.Pituutta tullut tosi hyvin lisää.Paino ei meinaa pysyä mukana,mut helpottaa kun saadaan niitä kiinteitä menemään paremmin.Neiti on siro niin kuin äitinsäkin.
Seuraava neuvola on vasta 7kk,koska Leona osaa jo kaikki mitä 6kk ikäsen pitäisi osata.
Huomenna on tyttöjen pikkujoulut ja arvatkaa odotanko. :xmas:

Bamse
 
Mä kävin tänään vaunuilla hakemassa tk:ssa pillerireseptin, sieltä kaupoille ja apteekkiin, kaverin kanssa lounaalle (poika istui hienosti syöttötuolissa ja söi sosepurkillisen), sieltä ruokakauppaan missä poika nukahti vaunuihin, kotiin, ruuat sisään, koira ulos ja vaunulenkille ja koirapuistoon. Kotiin, koira ylös, vauva syliin, vaunut varastoon, vauva ja koira riisuttu ja kuivattu, ruuat purettu, ja sit meikäläinen vaihtoi kuivat vaatteet päälle, ja olin ihan tööt :eek: Meinasin äsken nukahtaa kun nukutin poikaa illan vikoille unille.. :eek:
 
Piti vielä lisää omaa napaa lisätä ;) Pojan ruokahalu on kasvanut parempien öiden saatossa, esimerkki tästä päivästä:

klo 05 180ml ruusunmarjariisivelliä
klo 9 120ml puuroa (80ml mölö + 40ml puuro)
klo 11-11.15 purkki kasvissosetta + 70ml maitoa
klo 14 purkki ruusunmarjavadelmasosetta + 120ml maitoa
klo 16 80ml maitoa
klo 19 saa sitten 120ml maito + 100ml puuroa
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Jokos se kielletty on muuten ilmotellu ittestään? pyöri mielessä koko yön, ku en saanu nukuttua... On niitä urpoja miehiä muillaki, ku mulla. :whistle:
Tuolla on päivällä kirjoittanut kuulumisia

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1245087#m13574302
 
Ei menny puuron syöttö niin ku aattelin!

Eilen annoin vähän maistaa kaurapuuroa ja tyttö söikin ne pari lusikallista ihan hyvällä ruokahalulla. Äsken tein juuri samallain puuron ku eilenkin ja tarjosin sitä neidille niin irvistys oli mitä kauhein. Ekasta pienestä lusikallisesta yökkäsi niin et oksensi. Kauan aikaa vielä puistatti sen jälkeenkin se moska.
Hetken päästä jauhoin hiutaleet ja tein uuden puuron ja taas sama homma. Yökki ja kakoi niin et vedet valui silmistä eikä saanut maitoa alas ku ilmeisesti kurkkuun jäi sitä moskaa! Raukka. :heart:
Nyt on sitten meillä kaurapuurot syöty vähäksi aikaa.
Mitä seuraavaksi? Vauvoille tarkoitettuja puuroja? Makiaa sosetta puuron sekaan vai miten kandeis?
Makeita soseita Ei ole vielä saanut et pitäiskö puuroa ja sosetta kokeilla ensin erikseen jotta tietää kummasta oireet tulee jos tulee...
Olen aika poloinen näissä asioissa. :ashamed:
Pelkään et tulee mahaoireita ja haluan olla tarkkana...
Ne alun kauheudet... huudot... kummittelee vieläkin takaraivossa!
 
maleha Meillä auttoi seuraavat toimet noihin yökötyksiin:
- makuun totuttaminen valmiilla kaurapuurolla
- puuronkeitto kattilassa, ei mikrossa. Sekoitus vispilällä, jotta tulee hiukan kuohkeaa EI liisteriä.
- hiutaleiden hienontaminen
- puuron koostumuksen muuttaminen (nyt toimii 2,5dl vettä, 0,75dl hiutaleita)
- omenasosetta sekaan n. 0,5dl

Älä luovuta! Mä olin ihan varma, että meillä ei opita IKINÄ syömään puuroa, mutta väärässä olin. :wave:
 

Yhteistyössä