*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Täytyy vielä kehaista, että Veijo on oppinut taputtamaan vasemmalla kädellä. Äidin käteen, pöytään, lattiaan, joka paikkaan. Se on niiiiin söpöä. :heart: Ja välillä rapsutellaan. Sekin on hellyttävää. =)
Hei joo, meilläkin, Leevi rakastaa muutenkin taputtamista yli kaiken :heart:
Taa Taa Ti-ti Taa!
 
M..m...mmä meinaan ihan just oksentaa.... mie tajusin just et jumalauta toi äijä on aikeissa pettää mua...... nyt sain ihan konkreettista todistetta. Pyytäny jotain alaikästä muijaa ulos ja .... :'( :'( :'( Pakko lähtee täältä.....
 
Voi kielletty...kävin lukasemassa sun "tarinan"..toivon vilpittömästi sulle jaksamisia nyt! Älä kuitenkaan tee mitää liian hätäisiä päätöksiä! Mutta ilman muuta laitat miehesi vastuuseen asiasta! :hug:
 
kieletty, oon sanaton :'(

Viel tuosta pelosta...miks mä en saanu tippaa...miks ne ei antanu mulle toista tablettia??? tuntuu nyt siltä että minut sivutettiin kokonaan siinä asias, ku niillä oli kiire... :eek:
Ku en mä niistä tienny!!!! on kanss varmaan jotain vikaa ku ei itse lähteny, tai ku ei edes tabletin avulla :ashamed:
 
Voi ei kielletty :'( :hug: miehes on urpo!

Käpylle ja Menhitille ja muillekin jotka pelkää käynnistystä, ei kaikki käynnistetyt synnytyksetkään ole samanlaisia. Eikä kaikkia synnytyksiä käynnistetä samalla tavoin, mulla on kerran puhkastu kalvot, kerran käynnistetty tipalla ja kerranm tableteilla ja tadaa... neljäs synnytys käynnisty ihan itsekseen eli ei se tarkota automaattisesti, et jos kerran käynnistetään, niin aina käynnistetään. Varmaan se on tilannekohtasta, miten millonkin toimitaan. Ja höpö höpö teissä mitään vikaa ole! Ei mussakaan ole, vaikka kolmeen neljästä synnytyksestä tarvittiin apuja käynnistymisessä. Asiasta kannattaa jutella neuvolassa sit kun odotus ja synnytysjutut on taas ajankohtasia. Mulla koko odotusajan oli puheet siihen tyyliin, et kun käynnistykseen mennään ja jossain sivulauseessa vaan todettiin, et JOS synnytys nyt sattus lähtemään itsekseen, niin toimit näin... Voitte varmaan tällä asennoitumisella kuvitella, mikä shokki se oli kun ne vedet lojahti tuohon lattialle, oltiin ukon kaa molemmat :eek: , mut niinpä tuosta vaan selvittiin....
 
Haikis: Teidän Veijohan on kuin meidän pikkumies (pitäisi munkin varmaan nimetä hänet jollain järkevällä kutsumanimellä...) Ihan samat touhut täällä meillä. Pyllynpesut, etukakat, imetykset ja jopa taputtelut. Lisäksi meillä myös vilkutetaan :wave: Bideesuihkua meillä mies käyttää myös usein. Mä valutan vettä ja odotan, että vauva jossain vaiheessa rentoutuu, usein se tarkoittaakin sitten sitä, että herra istuu altaan pohjalla kuin kylpyammeessa ja pese sitten siinä mitään :LOL:

Eevaruouva tervetuloa! Muok. Eevaruouva= Eevarouva :LOL:

Onnea Wiiville! Täytyy sanoa, että jännä "pistos" tuli rintaan, kun luin uutisestasi. " Voi kun meillekin, ajattelin" Kuitenkin en tosissani vielä toista haluaisi, vähän aikaa pitäsi tämänkin pienen saada olla vauva. Jos nyt tulisi raskaaksi toinen ei olisi vasta kuin reilun vuoden, kun pieni jo syntyisi. Meilläkin isännällä on kyllä pilkettä silmässä, mutta onneksi mulla ei pilkota edes pikkupöksyt :LOL:

Pikkumies on pitänyt mut sen verran kiireisenä, etten ole päässyt rauhassa kirjoittamaan. Tänään jorisin pienet tovit pikkuinen sylissä ja hakattiin kilpaa näppäimistöä ja - kiitos elisan - meidän verkkoyhteys oli katkennut, kun laitoin viestiä tulemaan :kieh:

Meillä ei oikein nukuta kunnolla. Tai nukutaan, mutta äiti ei saa nukkua. Pikkumies nukkuu, mutta jatkuvasti kitisee yöllä. Olen yrittänyt välttää turhaa daisarin tuputtamista (Maleha), mutta ihan yhtä levotonta on silti ollut, vaikka yritän taputuksella ym. rauhoitella. Johtuuko hormoneista vai mistä, mutta ennen nukuin vaikka päälläni öisin ja saatoin vain tökätä tissin pikkuherran suuhun ja jatkaa uniani, mutta nykyään valvottaa kauheasti. En pysty nukkumaan vauvan syödessä (uni ei tule) ja kestää tosi kauan, että saan unen, kun vauva on syötetty/muuten rauhoitettu. Eli tissin tökkäämisestä vaavin suuhun ei edes olisi apua uniongelmaani. Alan todella olemaan silmät ristissä |O

Rypäleelle en voi muuta kuin myötätunto :hug: . Toivottavasti asiat järjestyvät.

Kielletty on löytänyt ihanan keinuseepran, sellainen pitäisi varmaan eksyttää meidänkin pukinkonttiin. :xmas: Ja muok. ihan uskomaton possu miehesi kyllä on. Tähänkään on paha muuta sanoa kuin, että voimia :hug:

Eikai muuta. Puolivuotisneuvola lähenee. Tosi hurjaa, koska mun mielestä pieni vasta syntyi ja nyt on jo iso pikkumies. Mamilla on tosi haikea olo ja siksi varmaan hirmuinen vauvakuumekin...
 
Kielletty Siis aivan kamalaa!!! :hug: :hug: Ei se ukkos sit tajua mitä menettää/menetti!!! Onneks olet päässy kotoa jo kuitenkin pois, niin ei tarvii miettiä sen ukon kohtaamista tänä iltana!!!

Mun piti tulla tänne rutisee omasta ukostani, mutta ei mun ongelmat ole YHTÄÄN MITÄÄN verrattuna Kielletyn ongelmiin. Saati sit Rypäleen :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Menhit: Ei sussa mitään vikaa ole, aina ne vaan ei käynnisty :hug: . Ymmärrän kyllä,että pelottaa. Mutta eihän ne aina samalla kaavalla mene, etkö muuten saanu kivunlievitystä vai eikö tehonnu?
ei tehonnu kipupiikit, eikä ilokaasu ollenkaan, vasta epiduraalin jälkeen aloin pysymään järjissäni sen kivun kanssa, joka laitettiin vast sitten ku olin vihdoin avautunu sen maagisen kolme senttiä..

Ammu Kiitos tuosta tarinasta :wave: Ei siis kannata maatansa vielä myydä jos seuraavakin menis käynnistykseen.

ja Kielletylle isot halit :hug: :hug: oon ihan sanaton..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Nonii, eli hammaslekurilla käytiin! Oli ihan mielenkiintonen käynti, saatiin fluoritabletteja likalle jotka otetaan käyttöön ku tulee takahampaat. Ja tietysti hammasharja ja vinkkejä hampaiden tuloon ja pesuun. Ja sitten katto neidin suuhun ja sielhä on hampaat tulossa, sano että viimeistään viikonloppuna ne putkahtaa ulos :eek: Eli oli kyllä hyödyllinen käynti, tietää nyt sitten mistä kiukkuuminen saattaa johtua!
Ai, te saitte oikein fluoritablettejakin! :eek: Meillä kun oli sillon 5kk-neuvolassa puhetta th:n kanssa myös noista tabuista tuon hammaslääkäristä puhumisen lisäksi. Se kun sanoi, ettei niitä enää tänä päivänä kuulemma käytetä eikä suositella käytettäväksi,koska niistä ei oo kuulemma ollu sinänsä apua reikiintymistä vastaan. Mun äiti, joka oli sillon mukana siellä neuvolassa, oli vähän ihmeissään siitä,kun on meinaa entinen hammashoitaja ammatiltaan.

Mä alan pikku hiljaa olla sitä mieltä, että joko meijän terveyskeskuksessa on käytännöissä vähän ihmettelemistä tai ainakin sillä muijalla on jotain mua vastaan... :/
 
kielletty tosissaan voimia sulle,toi on kamalaa.. tiän kans aika pitkälle miltä tuntuu, entinen suhde olikans sellasta paskaa... valetta ja pettämistä. mutta tiän senkin että aika auttaa. lapsenkanssa pärjäät kyllä. mut huonos suhtees ei todellakaan kannata olla. ei se mies siitä muutu.
 
Juuh, ekana :hug: niitä tarvitseville

Huomenna olis sitten meno sinne taysiin varjoainekuvaukseen ja kait ne valuttaa vertakin tosta lapsesta :'( toivottavasti kaikki menee hyvin

kauheesti piti jotain kommentoida, mut nyt kaikki katos päästä :headwall:

joten palaan huomenna :wave:
 
Huh! Onpa tullut paljon tekstiä päivän aikana.

Ensinnäkin Kielletylle - missä ikinä nyt oletkin - ihan mielettömästi haleja ja jaksuja :hug: :hug: Oon aika pitkälti sanaton. Toivottavasti sulla on ystäviä ja läheisiä ympärillä, ettet joudu olemaan yksin ajatustesi kanssa. :hug:

Miss P Tsemppiä kuvaukseen!!

Fluoritableteista
Itse meinaan kyllä varmuudeksi niitä lapselle syöttää, kunhan hampaat puhkeaa. Eipä niistä ainakaan haittaa kai ole.

Sydäri En osaa kommentoida aiheeseen oikeastaan mitään. Mutta hyvä kun otit asian rohkeasti täällä puheeksi. :hug:

Maleha
Mä ainakin tykkään lueskella muiden kullankerien neukkamittoja, eli tahtoo tietää myös jatkossa :wave:
 
Meillä on harjattu esikoisen hampaita hammastahnalla siitä lähtien kun hampaita alkoi tulemaan.. kaksi puhkesi alas eteen kerralla 4,5 kk iässä ja heti melkein perään ylös kaksi ja siitäpä sitten melkein heti aloitettiin harjaukset.
Hammaslääkäri vain totesi kun käytiin että kannattaa ostaa sitä hammastahnaa jossa on 1000 ppm fluoria.. siinä mitä meillä oli, 0-2 -vuotiaiden tahnassa, oli vain 500 ppm eli liian vähän fluoria kuulemma.
Että taas niin monta suositusta kuin hammaslääkäriä.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Meillä on harjattu esikoisen hampaita hammastahnalla siitä lähtien kun hampaita alkoi tulemaan.. kaksi puhkesi alas eteen kerralla 4,5 kk iässä ja heti melkein perään ylös kaksi ja siitäpä sitten melkein heti aloitettiin harjaukset.
Hammaslääkäri vain totesi kun käytiin että kannattaa ostaa sitä hammastahnaa jossa on 1000 ppm fluoria.. siinä mitä meillä oli, 0-2 -vuotiaiden tahnassa, oli vain 500 ppm eli liian vähän fluoria kuulemma.
Että taas niin monta suositusta kuin hammaslääkäriä.. =)
joo, onhan niillä suosituksia :D meille se täti sano et sen takia ei hammastahnalla kun pienet ei osaa olla oikein nielemättä sitä.
 
kun ei kerran ursulaista näjy, ni mä sit aloitan tämän päivän :D

Emma tekee kovaa ylähampaita,,,heräs klo24.00, joi 150ml maitoa, klo7. heräs ja sillo annoin aamupuuron.
Kitisee vähän enemmän ja purulelulla hankaa ihan kokoajan, siitä tiedän että tekee hampaita.
Tänään on sit ns.Löhöpäivä meil, eli ei mennä mihinkään...ollaan vaan täällä kotona sisällä... :xmas:

Voisin soittaa jos mummi tulis käymään... =)
 
tuota antakaas vinkkejä! miehen veli ja hänen tyttöystävänsä on tulossa käymään meille tänään tai siis saunomaan ja jäävät yöksi. ongelma on että tämä tyttöystävä oli sitten ilmottanu että wiivin pitää sitten juoda hänen kanssaan (näin ollaan sovittu ajat sitten ) mutta millä hitolla mä nyt hoidan tän etten jää heti kiinni että oon paksuna...en haluu viel kertoo kellee.
ja se mikä tekee tän haasteelliseks on et kun tästä juomisesta ollaan puhuttu pidempää ja kaikki tietää että oon odottanu sitä...hmmm
 

Yhteistyössä