*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Taas ollu niin kiireistä etten ole kerenny kirjottelemaan. lukenut olen pikaisesti välillä.

Olin vkonloppuna äiti kaverin kans rentoutumassa. Yö oltiin kaksistaan hotellissa. Voe että oli mukavata!! =) Aijottiin nukkua ja syödä oikein olan takaa mut nukkuminen jäi aikasta vähäiseksi mutta syödä kyllä muistettiin! Ja juodakkin hiukan. :ashamed:
Iskällä ja Emmalla oli mennyt hyvin ja ainoa jolla oli ikävä taisin olla minä! Oli kyl niin sairaan ihanata saada pikkunen sit syliin ku palattiin. :heart:

Nyt neuvolaan...

Kerron lisää kuulumisia sen jälkeen ja ehkä kommentoin juttujannekin. :wave:
 
Wiivi84 Onnea onnea onnea vaan...

Itse en ois vielä valmis vaikka vauvakuume puskeekin päälle. Mut tuskin mä ihan pyhästähengestä raskaudun... Aika hiljaista nimittäin tuolla makkarin puolella. Ehkä kaks kertaa peitto heilunu Emman jälkeen... :( Ei vaan kiinnosta!!

Nyt sinne neuvolaan.... :wave:
 
Menhit kyseli siitä vauvojen hammaslääkärillä käymisestä. Meillä th sanoi viime neuvolassa (5kk, marraskuun alussa), et hammaslääkäriin mennään yhden vuoden ikäisenä. Vai oliko jopa niin, että vuoden ikäisenä käydään suuhygienistillä ja sit kolmen vuoden iässä vasta itse hammaslääkärillä. Taitaa olla nääkin asiat taas niitä terveyskeskuksittain vaihtelevia käytäntöjä. :headwall:
Ei nyt jaksa muistaa, mutta onko Aliisalla jo tullu hampaita?
 
Mistä ihmeestä se ihme sanonta on peräisin "torstai on toivoa täynnä"???? Mulla on vissiin ihan vakiona tää torstai masennus ja saamattomuus. Pyykkikone tuntuis olevan valmis, tiskit notkuu tuolla pöydällä ja siivoillakin taas pitäis. Ei taas vaan kertakaikkiaan HUVITA!! :eek: :ashamed:

Sain nukuttuakin viime yönä suht hyvin, mutta ei sekään tunnu nyt auttavan. Haluais vaan käpertyä tonne sohvan nurkkaan ja olla tekemättä koko päivänä yhtään mitään... ei vissiin ihan onnistu. :whistle: :/
 
No sanoisimpa että mies on enemmän shokissa kun minä!! oltiin kyllä puhuttu että ehkä kolmas mutta vasta joskus parin vuoden päästä tai myöhemmin.. meillä kun ei ole tällä hetkellä käytössä kuin keittiö, olkkari ja yks makuuhuone... pojalle on laitettu "omahuone" tuollaiseen välieteiseen
 
Onnea Wiivi Muistanko väärin vai oliko meillä sama laskettu aika näistä kesäkuisista? 18.6.? Onnea paljon, pieni kateus valtasi mielen. Samaan aikaan en missään nimessä jaksaisi kolmatta 3 vuoden sisään. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä. :heart: Onnea!

No, enpä ehtinyt enempää tällä erää kirjoittaa kun Lalluski heräilee parvekkeelta! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Mistä ihmeestä se ihme sanonta on peräisin "torstai on toivoa täynnä"????
No ainakin Rypäleelle tuo on niin totta :LOL:

Onnea Wiiville!! :heart: :heart: :heart:

Jaah, mut palailen myöhemmin. Nyt lelukauppaan jossa on jo -40% alennetuista leluista nyt -60% pois. Eli Ikionnellinen! Nyt jos koskaan sitten menox sinne Lelukkaaseen!
 
Kaikki oli hyvin :D Emma sai rokotteen..

Paino: 7,1kg
Pituus:65cm
Pää:40,1cm

Neukkatäti veikkaa että tästä neidistä ei tuu pitkää, ja oon samaa mieltä ku mä ja mies ei olla mitään pitkiä...
Kaikki siis ok.

Ja btw, Emman ajat vähän muuttunu, nyt menee näin.

Aamu
klo7-8 aikaa maito tai puuro
klo8-10 päikkärit
klo11 soseet
klo11-13.30 päikkärit
klo14 maito
klo16 soseet
klo17 päikkärit 2½h
klo20 iltpuuro ja maito
klo21 yöunille, ja Emma sit nukkuu läpi yön :D
 
Onneks olkoon Wiiwille :D :heart:
Täällä kääntyillään nyt yötä päivää kun se jalo tekniikka huomattiin :LOL:
Kävin eilen kavereiden kanssa ulkona syömässä, lähdin puol kuuden aikaan ja lähtiessä käskin ukkoa antamaan vellin muksulle ja laittaa sit se nukkumaan (kahdeksalta on nukkumaan meno).Kysyi lievästi järkyttyneellä äänellä et "kuinka kauan oikein meinasit olla???" No joo... ite on ollu viihteellä ties kuinka monta kertaa, minä en viel kertaakaan. Ja siis kävin SYÖMÄSSÄ |O ja oli muuten paska palvelu/ruoka, onneks seura oli hyvää B)
noh... oon "varannut" parin viikon päähän kun meil on muutto, et otan viiniä ja jos kunto roudaamisen jälkeen kestää ni käyn baareilemassa, jos ei ni saanpa unen päästä hyvin sit kiinni ja meen vaikka toiseen huoneeseen nukkumaan et äijä saa hoitaa yön ja mä nukun :kieh:
Nyt pitää mennä ihastelemaan naperon uusia taitoja :heart:

muok. ni sen viinin otan ku ollaan uudessa kämpässä, en aatellu hiprakassa tavaraa kanniskella :LOL:
 
Äkkiä oma napa pois alta nii voi keskittyä sit teän juttuihin :D :
neuvolakuulumiset: 66 cm pituutta ja painoa 7,5 kg
kehuja tuli, hienot asento masulla ollessa, virkeä, hyvä iho jne. Ja sopivasti kakkas neukkatädille juuri kun oli riisumassa =)
Piikityskin sujui ilman suurempia huutoja. Mies oli ihana ja otti töistä vähä vapaata ko halus päästä mukaan :heart: Ja otetaan/saadaan se influenssa rokote kans. 18.12. ois sit sen laitto ja puolvuotisneuvola samalla.
Ja sit: Eericalla on silmätulehdus :eek: viime yönä tullu kunnon oireet, lekuri ois sit iltapäivällä (joka luultavasti sanoo vaan että silmien pesua keitetyllä vedellä, mut käytetään nyt kuiten ko vakuutus on). Mamman pikkuraasu (noh, mieluummin silmä- kuin korvatulehdus)
Mul alko sit menkat..Ensin luulin että kuolen ko tuli verta, sit tuli hämärä muistikuva, että tää kuulu asiaan :kieh:

Olit Rypäle mielessä illalla kun laitoin nukkumaan, nii näin sit unta että sanoin mun miehelle että sen täytyy käydä mukiloimaan sun ukkoas ko se on sulle nii tyly. Ja mun ukko oli vain sillee että: ai, no, pitääpä käydä sit ku tulee asiaa sinne etelään päin. :LOL:
Ja ei mun hellu oikeesti ole sit mikään tommonen kähisijä tyyppi =) Ja mie ainaki ymmärrän hyvin, että haluut viettää hetkisen ainaki ihan siel reaalimaailmassa miettimäs. monta monituista :hug:

EevaRouva: Meil oli tallilla Lalli niminen oikein sulonen heppa kun olin pikkunen :D
Hyvä nimi =) Ja kysymykseesi: meil käännytään masulleen molemmin puolin, takas vaihtelevasti, koitetaan ryömiä/konttausasentoa (ei onnistu), leluja vaihdellaan kädestä toiseen, ojennetaan syliin haluamisen merkiksi, pyörii napansa ympäri.. Nuo tuli äkkiseltään mieleen =) Ai niin, ja varpaita meil on syöty n. kuukauden ajan =)

Haikis: Juu, parempi varmaan niin päin että teit "turhaa" työtä lekurille menon kans kuin että sit ois ollukki jotain vakavaa =)

Ikionnellisen Martalle onnittelut "riisinjyvistä"! En lähetä :flower: , vaan porkkanan :D

Rebel pohti oisko yöhärdellit ikään liittyvää: Mie luulen samaa, ja ne opitut jutut voi olla nii pikkujuttuja jotka niitä öitä häirittee, ettei niitä tällasen tavallisen taatelintallaajan silmin huomata. :xmas: Mut meil on nyt ilmeisesti pahin takana, pari yötä menny nyt paremmin.

Kielletty :hug: Ja oon pikkusen kade sun seeprasta |O =)

Wiivi84: OOOOOh! ONNEA!! :flower: :flower: :flower:

Ja sit paluu arkeen.. huoh..

Toukkalat
 
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Onnea Wiivi Muistanko väärin vai oliko meillä sama laskettu aika näistä kesäkuisista? 18.6.? Onnea paljon, pieni kateus valtasi mielen. Samaan aikaan en missään nimessä jaksaisi kolmatta 3 vuoden sisään. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä. :heart: Onnea!

No, enpä ehtinyt enempää tällä erää kirjoittaa kun Lalluski heräilee parvekkeelta! :wave:
juu oli sama laskettu.. nennihän synty sitten 29.6 ja jos kaikki menee nyt hyvin niin tän laskettu ois 1.7.2009 :saint:
 
Kehuja tuli meillekkin neuvolassa. =)

Ei nää ketään maha kiinnostaa mut laitanpa silti mitat tänne...

7900g, 66,5 cm ja pää 42,7

Ei menny kaheksan kiloa vielä rikki vaikka niin veikkasin. On meinaa melko pulska neiti. :heart:

Oon taas yliväsyny ku tyttö ei nuku yöllä!!!!! :kieh: Nukkuu toki mut tunnin pätkissä. Ei huoli tuttia ja mä joudun olemaan tuttina. Tissitki ihan kipeät ku neiti lutkutti niitä taas koko yön. Nälkä ei pitäisi olla ku imee sillain kevyesti ja harvakseltaan ja syö vasta aamuyöllä kunnolla.

Pitäis kai lopettaa yösyöttämiset. En vaan jaksa.... Tuntuu helpommalta tunkea se daisari hälle suuhun ja lötköttää ite puoliunessa ku alkaa hudattaan toista...
Pitemmän päälle vois ola viisaampaa ku nyt huudattais muutaman yön ja jos sit sais nukkua yöt paremmin.

Sanokaa mulle et tilanne vois korjaantua vielä itekseenkin ja et Emma nukkuis joku kaunis yö koko yön omassa sängyssään.... Torstai on toivoa täynnä. :LOL:
 
Nonii, eli hammaslekurilla käytiin! Oli ihan mielenkiintonen käynti, saatiin fluoritabletteja likalle jotka otetaan käyttöön ku tulee takahampaat. Ja tietysti hammasharja ja vinkkejä hampaiden tuloon ja pesuun. Ja sitten katto neidin suuhun ja sielhä on hampaat tulossa, sano että viimeistään viikonloppuna ne putkahtaa ulos :eek: Eli oli kyllä hyödyllinen käynti, tietää nyt sitten mistä kiukkuuminen saattaa johtua! Tosin noihin veikkauksiin en kyl kuitenkaan ihan usko.. Niihä ne väitti kovasti neuvolassaki ettei millään mee käynnistykseen asti :D
 
Onnittelut Wiiville.. :flower: :heart:

Ja jaksuja vauvan valvottamille!

Tahtoo kans tuollaisen seepran mutta taidetaan tyytyä puiseen keinuhevoseen.. itsellämme tosin on kalliimpi versio hierovasta istuimesta että pitäisköhän se lapsillekin olla parempi versio keinuhevosesta.. :xmas:

Meillä poika teki enkat viime yönä.. 10 h syömättä, kellon ympäri nukkuu, mutta herää tunnin, parin päästä nukahtamisesta viimeiselle tankkaukselle joka on klo 23.. tuota voisi vähän aikaistaa, tosin olen kyllä silloin vielä hereillä ettei haittaa.
Viime yönä tosin nukuin huonosti kun poika parkaisi klo 4, kokeilin onneani eli tuttia mutta poika kivahti tyyliin "älä sitä tuttia".. sieltä tuli tosiaan kolme sanaa joista ei kyllä selvää saanut mutta äänensävy ja paino oli kuin aikuinen olisi kivahtanut.. hui, millainenhan poika on uhmassa.. vaikka on tyytyväinen ja rauhallinen, kun jotain haluaa se pitää saada heti ja kiljahtaa käskyn kyllä niin äänekkäästi että naapuritkin kuulee.

Tiivari: täällä tuota kiljuntaa harrastettiin kuukausi, pari sitten eniten, nyt on ruvennut sitten tulemaan taas erilaista ääntelyä ja tapailee sanoja.. tyttö meillä 5 kk iässä toisteli selkeästi hyvä, hyvä kun sitä vissiin joka päivä turhan monta kertaa hoin. :)

Täällä syy tuohon pojan neljän heräämisen taitaa olla alkava eroahdistus.. toivottavasti menee pian ohi.. tytöllä se alkoi 8 kk iässä joten aikaisessa poika on tuossa suhteessa.. olen jo muutamana päivän katsonut kun poika on ruvennut katsomaan meitä eri tavalla, kun esim. syli vaihtuu, katsoo miehen ja minun kasvoja tarkkaan, pullosta annettessa kääntää päänsä että näkee kasvot. Eilen sitten ensimmäisen kerran pariin, kolmeen kuukauteen ei pullo kelvannut, vaan tissille vasta rauhoittui.
Ja kun häviää näkyvistä, alkaa parku.
Yöllä kun otin viereen, poika hymähti kuin olisi hoksannut että nyt saan jäädä äidin viereen nukkumaan.. siihenpä heti nukahtikin ja huiteli yhdeksään.
Sitten oli heti aamulla sellainen hellyyskohtaus.. kädet ojossa katsoi silmiin ja siinä sitten halailtiin ja nenät vastakkain tuijoteltiin toisiamme silmiin.. ja poika hieroi kasvoja.. voi pientä eroahdistunutta.. :heart:
 
Sydänkäpynen :hug:
Minua kans ahistaa ja pelottaa toi käynnistys, jos meille toinen lapsi vielä suodaan. Yliaikaisuuden takia miulla siis käynnistettiin ja synnytys oli pitkä ja perkeleen rankka. Kuitenkin sain tytön alakautta sentään ulos, mutta pelot on jääny siihen tuskaan joka alko ku salama kirkkaalta taivaalta ja mikään ei auttanu, kipuhorkassa sitten jotain 7h kärvistelin ja mieskin tihrusti vieressä. Muistoja tosta ajasta ei"onneksi" sentään ei jääny. Tossa sietämättömäks teki sen ettei kivussa ollut oikeestaan taukoja, supistusten huipuissa keho oikeestaan lamaantu eikä pystyny ees pikkurilliä liikuttamaan, muuten vaan sitten sietämätöntä kipua. Ja tätä siis pelkään. Ja mietityttää että onkoha miussa jotain vikaan kun ei itekseen lähtenyt syntymään, ei edes mitään merkkejä siitä ollut... Mut et siis oo ainut joka käynnistystä pelkää! :hug: ja paikkakunnasta riippuen pelkopolille kuulema pääsee melko helposti.
 
Meillä on tänään "en syö enkä ainakaan nuku"-päivä |O Oiskohan hampaat tulossa??? Mut ihan perustyytyväiseltä tyttö muuten vaikuttaa.
Piti taas lenkin päätteeksi käydä suklaalevy *mussun mussun* :ashamed:
 
Onnittelut Wiiville! Meiän kakkonen on syntyny muuten samana päivänä ku teillä, 29.6. Meillä kolmas kans haaveissa,mutta vielä haaveissa. Isännällä ehkä jo pilkkeenä silmäkulmassa :LOL:

Tänne ei mitään ihmeellisyyksiä kuulu...normiarkea.Ulos menoa suunnitellaan, esikoinen haluaa pulkkamäkeen,joten kai se on ulos suunnattava.

Menhit: Ei sussa mitään vikaa ole, aina ne vaan ei käynnisty :hug: . Ymmärrän kyllä,että pelottaa. Mutta eihän ne aina samalla kaavalla mene, etkö muuten saanu kivunlievitystä vai eikö tehonnu?
 
Hei!

Ihan eka onnittelut Wiiville! Jännittävän mahtavaa! :flower: :heart:

Sit muistutus, että enää ALLE kuukausi siihen, että päivät alkavat pidentyä! :D

Sit taas kysymys. Onko teillä nykyisin vaikeuksia pestä lapsenne pyllyä? Meillä Veijo vetää jalat tukkisuoriksi ja pikistää kannikat yhteen niin, ettei sinne saa vettä millään. Lisäksi mahallaan olon lisäännyttyä yhä yleisempi ilmiö on salaperäinen etukakka. Ja sen etupuolen peseminen vasta vaikeeta onkin. Oon nyt ruvennut laskemaan vettä altaaseen tulpan kanssa ja siinä huljutellut. Mies käyttää alapesusuihkua. :LOL:

Ja kuinka utelias toi jätkä voi olla!?! Koko ajan pitää nähdä, mitä ympärillä tapahtuu. Varsinkin imetyksen aikana. Ja vaikkei tapahtuiskaan, on varmistettava, et ei kai siellä mitään tapahdu. :headwall: :D Kaiken lisäksi kundilla on uskomattomat voimat. En meinaa välillä saada sylissä pysymään, kun kampee selän kaarelle ja riehuu kädet ja jalat viuhtoen, varsinkin pukiessa. Apua, mä en kohta pärjää vauvalle! :eek: Pitäisköhän mennä kuntosalille. B)

Haikis ja Veijo 5 kk ja 2 vkoa ja takuulla jo 9 kiloa!
 

Yhteistyössä