*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Iltaa!!
Pikagallupia: Kokeneemmat, tarvitaanko matkarattaita?? Meillä "kädenvääntö" asiasta miehen kanssa...eli, onko ovatko osottautuneet tarpeellisiksi vai onko jääny nurkkaan pölyttymään??

Kits =)
 
abloom:
Tuli mieleen et Toukkalakin on vissiin pohjoisesta mutta mistä sieltä?
Torniosta :wave:

Melodi: meil ollu tooooosi tarpeen!(vaikken kokenu olekaan =) )
Tiivari: Muaki joskus meinaa nolottaa ko tyär huutaa just ko vieraita/kyläs (ja ko juuri päässy sanomasta että ei itke juuri koskaan... :headwall: )

Ja vauvoille tulisi liha keittää myös sen vuoksi ko paistaessa (pannulla uunissa grillissä..) syntyy aina karsinogeeneja, en vain muista miks oli haitallisia ko. aineet, mut haitallisia on kuitenki :)

Toukkala
 
ps,melodi, meil ois carenan varmaan 10krt käytetyt SIKSI KOSKA tuli toinen pieni peräkanaa ni oli vähän turha ostos kun nyt tarttetaan tuplia yleensä tai sit vaunuilen pienenkaa kun keskimmäinen ei aina nii viihdy rattais enää.... ostettu varmaan vajaa vuos sitten... ja tosiaan,tänne "mettään"muutettiin vajaa 2v sitten niin eh, ei niillä paljo tää mennä....
 
Meille nyt puhallatte niitä kakkatuulia, toi likka ei oo kakannu sunnuntain jälkeen :eek: mut ei se tunnu sitä haittaavan, ei kitise ei ähki eikä puhki :/ voinko mä luottaa siihen että se joskus sieltä lähtee liikkeelle vai pitäiskö mun käyttää jotain apukeinoja? äsken koitin jo jumppauttaa ja syötin luumusosetta, mut ei mitään....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:
rypäle, kestovaippailet? mistä oot hankkinut jne? aattelin kokeilla.... vasta näin kolmannenkanssa...tai no,menee tässä keskimmäisellekin vielä kun pottailut vasta vaiheessa..
Kyl. Mä oon tehny pitkälti kaikki ite. Myllymuksuilta oon tilannu kankaat ja kestovaipainfon sivuilta nappasin kaavat (joita kyllä muokkasin vähän). :)

Meillä käytetään siis coolmax+PUL taskuja, yötä päivää. Musta taskut on kivoimpia, ku niitä voi illalla täytellä koko seuraavan päivän satsin valmiiks, ja sit vaa laittaa päälle ihan yhtä helposti ku kertsin. Ja niihin voi laittaa just niin paljon tai vähän täyttettä, ku milloinki tarvii. :)

Kysy vaan apua, jos tarviit. :wave:

Ja kestot ei muuten haise yhtään niin pahalle ku kertsit! :attn: Oli mulle aika shokki, ku silloin reissussa niitä kertsejä käytettiin. Koko ajan piti kurkata, et onko kakka vai mikä, mut ne oliki vissiin vaan ne kemikaalit... :x
 
Huomenii =)
Tääl isot muksut mummolas yökyläs ja Viljamikii ol eile hoidos jotta käytii miehen kaa syömässä rossos :p ...meil tänää 6.hääpvä :heart:

Yö oli levoton ja syötii yhtenää...jotai kuumeen jälkimaininkei vissii :/
Nyt ei oo kuumetta,mut jätkä aikas kiukkune ja on alkanu syömään peukaloo!
 
melodi: Mä hommasin matkarattaat ihan sen takia kun bussilla tulee paljon kuljettua, niin mahtuu kääntymään ahtaassakin! Ja sit autoon tietenkin helppo pakata mukaan =)

Oi että oli ihana eilen saada Roosa nukkumaan ennen kymmentä :saint: Se on niin levoton ollu iltasin, kirjottelin kai siitä jo. Mielummin nousen sen kanssa ajoissa, ja laitan ajoissa nukkumaan kuin se että menee illat pilalle ku yrittää viidennentoista kerraan saada nukahtamaan... :)

Olikos täällä muilla bumbo-sitteriä? Mitä kokemuksia teil on? Neitille just hommasin ja totutellaan parhaillaan. Onhan se hassun näkönen kun pikku tirppana kököttää muka tomerana tuolissa niinku muutki :D
 
Huomenet!

Maa valkosena :D , mut ei säästä enempää, koitan muistaessani nyt kommentoida kaikkee mitä piti.

Marza vaikket enää imetäkään, niin kyllä kai se hormoneistakin voi johtua ja väsymyksellä on ihan taatusti osansa kans, sullakin kun on kaks pientä (kolme kaikkiaan, mut kaks pientä? ) hoidettavaa yhtä aikaa, niin kyllähän se voimia kysyy ja väsyttää, vielä ku on ollu teilkin ylimäärästä stressaamista vauvan kans ja muuta. Tähän paikkaan on pakko heittää taas tää kuuluisa :hug:

Matkarattaat oli esikoisella aikoinaan, mutta eihän niillä täällä pökköperälllä (mis ei oo ees päällystettyjä teitä!) tee mitään, niinpä myin pois. Mut kaupungissa varmaan ihan käyttökelposet, varsinkin jos liikkuu paljon kaupoissa ja muissa, mis isot rattaat on vähän niin ku tukkeena. Vähän samasta syystä metsästin Millalle käytettyjä vaunujakin, kun täällä ne pitää olla tukevat ja isopyöräiset. Ja vaunukoppagallupiin meillä oli edellisillä Brion yhdistelmät ja niiden ainoo huono puoli oli just tuo turhan ahdas sisäkoppa. Nyt on siis ORAn yhdistelmät (vm. -02) ja niissä on siis systeemi, että samoille pyörille kiinnitetään vaunuosa ja ratasosa, ei sisäkoppaa siis. Paljon tilavampi ja tykkään enemmän.

Ummetusvaivoihin en osaa neuvoa, kun meil ei oo koskaan siitä kärsitty (nyt kun sanon niin viikko pantataan tietysti!)

Ursulle myöhästyneet hääpäiväonnittelut :heart: !
 
MP kakkatuulia sinne :whistle: (ja toi on sit puhallusilme tällä kertaa)

Ursulaiselle ja siipalle ihanaa hääpäivää näin jälkikäteen :heart:

Matkarattaista Meillä on matkarattaina Quinny Zappit. Nythän niiden runkoon saa kiinnitettyä turvakaukalon. Ollaan käytetty tosi paljon just kaupungilla ja kauppakeskuksissa, eli varmaan on yhtälailla käyttöä sitten sille istuinosallekin. Ja juu, anoppi halusi kerran välttämättä päästä tyttöä työtämään noissa kärryissä mökillä. Ei oikein homma edennyt hiekkatiellä ei. Eli asfalttiviidakossa käyttökelpoiset!

Kiitti kun kommentoitte tota mun itkun häpeilemistä. Onhan se varmaan totta, niin kuin Ammu sanoi, että tää on sitä äidiksi kasvamista. Tähän asti, kun on tosiaan voinut pitää kaiken hallinnassa, ja nyt tuo pikku ihme on muuttanut kaiken. Mikään ei ole enää ennalta-arvattavaa. Mutta eiköhän se tästä vähitellen. Ihana (tai siis ihana ja ihana), että jotkut muutkin ovat näitä tunteita itsessään huomanneet. Mut en ainakaan oo sit ihan outo. :ashamed:

Tänään on ystävän vauvakutsut. Hälle tehdään suunniteltu sektio 25.11. Eli reilun viikon päästä. Tosi kiva, kun on samaan aikaan äippälomalla =)

Meille ei muuten mitään ihmeempää. Itsetehty puuro (hienonnetuista hiutaleista) tökkii edelleen, mut reilun omppuhillosatsin kera liukuu nielusta alas ilman suurempia yökötyksiä. Samoin keitetty peruna saa inhon väreet kasvoille. Aattelin sit vaan jatkaa noiden kaupan soseiden antamista taas viikon verran, kun ne kerran maistuu hyvin. Pelkään, et jos alan tuputtamaan noita "yökötyksiä", niin kohta ei kelpaa sitten mikään. En tiedä onko oikein vai väärin, mut näin teen. Miten nopeasti vauvat muuten mahtaa noin keskimäärin tottua hieman karkeampaan sapuskaan?
 
Tiivari:
Miten nopeasti vauvat muuten mahtaa noin keskimäärin tottua hieman karkeampaan sapuskaan?
Tää oli muistaakseen melko työläs vaihe. Mutta jossain siellä main kun ekat hampaat tuli, aloin sitkeästi tarjota eli meidän (aiempien) vauvojen kohdalla 8kk -> pitkänsitkeää touhua, mut kyllä ne nyt syö jo samaa ruokaa kun muutkin
:D

Täysin asiasta ties mihin, unohtu äsken... uutta kuvaa...
http://www.aijaa.com/v.php?i=3093661.jpg

Milla tänä aamuna :heart:
 
Voi kiesus kun ei taas ole joutanut täällä käymään ollenkaan :ashamed: Olispa tällainen ollut 7 vuotta sitten, silloin olisi ollut enemmän kun tarpeen! Silloin meillä ei ollut vielä nettiä eikä tällaisia foorumejakaan varmaan ollut, ehkä? Esikoisen kanssa oli silloin kyllä vähän tylsää, telkkaristakaan ei siihen aikaan tullut päiväohjelmaa... Mutta olinpa fitissä kunnossa, kun kävin joka päivä kaks parin tunnin lenkkiä ja siihen jumppaamiset päälle... Mutta olisinpa silloin kyllä mieluusti vaihtanut lautavatsan tällaiseen porukkaan :wave: Ja nyt kun tällaista virtuaalista vertaistukea löytyy, niin eipä itse enää jouda :/
 
Piti vähän selata taaksepäin mistä täällä on puhuttu...

Puurot ei vielä olla alotettu, kun vasta on alettu maistella bataattia toissapäivänä, mutta sitten joskus kun alotellaan niin alotellaan riisillä, joka usein sopii (meillä kun on allergia taustaa, niin mietin aina sitäkin). Allergiselle keskimmäiselle keittelin puuroja alkuun maissi- ja riisijauhoista (löytyy jauhohyllystä), myöhemmin sitten hiutaleista. Valmispuuroja en halua käyttää, kun niissä on sitä korviketta :/ En halua maitoa altistaa ennen sitä vuoden ikää, kun on kerran tissilapsi.

Viljoista ja lihoista yleensä suositellaan että aloituksen välillä n. kuukausi, ei liene väliä kummalla aloittaa.

Meillä ei ole sisällä vaunuja, ulkona nukkuu vaunuissa nyt näköjään kolmet päikkärit. Meillä on I'coon yhdistelmät joissa on erikseen vaunukoppa ja ratasosa.

Ja enempää en taas ehdikään, herättiin :wave:
 
Ursulaiselle hyvää hääpäivää! :flower:

Tiivari, ootko kokeillu laittaa kaura"hiutaleet" kylmään veteen? Mä laitan kylmään veteen, kiehautan, lisään maidon ja keitän vaikka kuinka kauan. (Tiedän, että maidosta lähtee ravinteet, mut mä laitanki sitä vaan maun vuoks. :whistle: ). Sit ku puuro on vähän jäähtyny, nakkaan sekaan vielä mangopilttiä ja ai että tulee hyvää ( :x ei kyllä mun mielest).

Meiltä löytyy Bumbo. Pidän sitä vastoin kaikkia sääntöjä keittiön pöydällä, jos teen jotain keittiössä. Poika tykkää siinä ihan hirveesti seurata mun puuhia ja on myös siinä ollessaan paremmin turvassa, ku lattialla. Mä nimittäin pudottelen koko ajan jotain... :ashamed: Mut heti ku kaveri rupee näyttää jotain liikkumisen merkkejä, siirrän tietysti sen lattialle. Bumbossa ei muuten voi käyttää ainakaa noita meijän kestoja. :/ Eli poika on siinä nakuna (harson pääl). :D

Mä en nyt oikeesti kirjota tätä tähän, tää on vaan optinen näköharha, mut meillä syötiin viimeyöna vaan kerran! *tuulettaa* Nukkumaan laitoin siis klo 20, klo 1 meinas herätä, mut sain rauhotettua ja syömään heräs vasta klo 4! JEAH! Sen jälkeen ei kyllä nukkunu ku pari tuntia, mut se nyt on sivuseikka. Ja, :attn: KAIKKI koputtaa nyt puuta! ;)

Rypäle ja Toivo 4,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Tiivari, ootko kokeillu laittaa kaura"hiutaleet" kylmään veteen? Mä laitan kylmään veteen, kiehautan, lisään maidon ja keitän vaikka kuinka kauan. (Tiedän, että maidosta lähtee ravinteet, mut mä laitanki sitä vaan maun vuoks. :whistle: ). Sit ku puuro on vähän jäähtyny, nakkaan sekaan vielä mangopilttiä ja ai että tulee hyvää ( :x ei kyllä mun mielest).
Mä keitän ihan normi mikropuuron veteen, jonka ohje pakkauksen kyljessä. En kyl söis sitä liisteriä itsekään... :x Eli laitapas nyt tälle tumpelolle ihan tarkka ohje tuosta herkkupuurosta, määrineen ja aikoineen kaikkineen :p Ja siis korvikemaitoa varmaan käytät, eikös juu?


Niin ja KOPUTI KOPS :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Tiivari, ootko kokeillu laittaa kaura"hiutaleet" kylmään veteen? Mä laitan kylmään veteen, kiehautan, lisään maidon ja keitän vaikka kuinka kauan. (Tiedän, että maidosta lähtee ravinteet, mut mä laitanki sitä vaan maun vuoks. :whistle: ). Sit ku puuro on vähän jäähtyny, nakkaan sekaan vielä mangopilttiä ja ai että tulee hyvää ( :x ei kyllä mun mielest).
Mä keitän ihan normi mikropuuron veteen, jonka ohje pakkauksen kyljessä. En kyl söis sitä liisteriä itsekään... :x Eli laitapas nyt tälle tumpelolle ihan tarkka ohje tuosta herkkupuurosta, määrineen ja aikoineen kaikkineen :p Ja siis korvikemaitoa varmaan käytät, eikös juu?


Niin ja KOPUTI KOPS :D
Tissimaitoa, mut sama asiahan se tässä yhteydessä on...

Puuron teko, askel askeleelta
:

1. irtaudu koneelta :whistle:

2. hienonna kaurahiutaleita (esim elovena) sauvasekottemilla tms kunnes ovat ihan jauhoa, ja sittenki vielä vähän aikaa

3. laita kattilaan 3dl kymää vettä ja 1dl "kaurajauhoa", sekoita hyvin!

4. kiehauta koko ajan sekoittaen

5. lisää 1dl tissi- tai korvikemaitoa, sekoita hyvin!

6. keitä koko ajan sekoittaen, kunnes on vähän paksumpaa kuin haluaisit *. ;) Keitä kuitenki vähintään 5min. Lisää nestettä, jos tarvitsee.

7. jäähdytä puuro

8. lisää ½ purkkia hedelmä- tai marjasosetta, esim mangoa (sileää)

(2 annosta)

Ja meillä tää syödään mieluiten jääkaappikylmänä, kuten kaikki muukin. :x :x :x

* = tämä siksi, koska hedelmäsose notkistaa puuroa huomattavasti
 
Kaurapuurosta ei tuu liisterii ku ei sekottele sitä kiehumisvahees...laitan puuropaketin ohjeen mukaa,mut niiku Rypälekkii nii kylmään veteen ja sit täysille,kun alkaa kiehuun nii virrat pois ja antaa hissuksee kiehuu...lopuks lusikalla pyöräytän puuron sekasi ja avot :p
Tällee tehtyn en oo saanu puurost koskaa liisterii =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Kaurapuurosta ei tuu liisterii ku ei sekottele sitä kiehumisvahees...laitan puuropaketin ohjeen mukaa,mut niiku Rypälekkii nii kylmään veteen ja sit täysille,kun alkaa kiehuun nii virrat pois ja antaa hissuksee kiehuu...lopuks lusikalla pyöräytän puuron sekasi ja avot :p
Tällee tehtyn en oo saanu puurost koskaa liisterii =)
Nii, meillä siis muksu syö mieluiten just sitä liisteriä. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
...ja kuinka eritavoin puuron voikin tehdä...viittaa tuolla rypäleeseen joka sekottaa kokoajan puuroaan ;)
Juu, en mä omaa puuroa sekottele. :x Toi muksu on vaan vähän erikoinen makumieltymyksissään... :whistle:
:LOL: okei...ei omaa puuroa sekotella siis vaan muksun.

Meil syö Viljami ihan puuron ilman hiutaleiden murskaamista tai muutakaan soseuttamist...outo :D
 

Yhteistyössä