*KULLANKERÄT Marraskuussa*

rypäle- kiitos vinkeistä ja rohkaisusta! Tuntuu vain jotenkin niin oudolta, että koliikki- tyylinen itku alkaa NYT. Juu, Alex vierastaa just herättyään ja väsyneenä. Aiemminkin on vierastanut, mutta aina äidin syli tai poiskääntäminen/pojan mulle antaminen on lopettanut itkun kuin seinään. Tottakai väsymyksellä on kädet pelissä tässäkin..
Ymmärrän sen, että vauva itkee väsymystään ja kiukkuaan, mut mä oon niin ärsyttävän syy-seuraus- ihminen, että mua jotenkin ihmetyttää "mikset sä sit nuku jos väsyttää?". Joo joo, nyt tulee kakkaa niskaan joka puolelta.. :( Itse ei saa nukuttua niitä välejä kun vauva torkkuu yöllä, niin päivällä pienikin asia tuntuu härkäseltä, huono äiti- + "mitä mä teen väärin"- fiilis valtaa aivan liian usein. Tuntuu siltä että poika kattoo suoraan silmiin ja huutaa "auta urpo, auta! Mikset sä osaa auttaa?!", ja mä vaan kävelen vaunuilla eteenpäin purren leukojani yhteen. Ihan sama kuuleeko muut itkua, se ei mua haittaa, ääntä tänne mahtuu, ja jos jotakuta häiritsee, vaihtakoon paikkaa... Enemmin mua risoo se, etten tiedä syytä itkuun. Tiedän ja tiedostan, ettei vauva tahallaan itke, eikä varsinkaan ilkeyttään - se itsesääli ja vi*utus tulee siinä vaiheessa esille, kun EN TIEDÄ MITÄ TEHDÄ että pojalla olis parempi olla. Seisoisin vaikka päälläni vuoden, jos Alexin olo helpottuis jollain keinoa :heart:

Puuh.. anteeks ja kiitos - sain nyt jotenkin muodostettua sanoiksi pateettisen ajatusmaailmani.

Poika karjui äsken herättyään jopa 15min uniltaan.. kanniskelin pitkin asuntoa, puhelin ja yritin eri leluja, ruokaa, vatsallaan, röyhtäytystä jos on ilmaa, pomputusta, rintareppua, käytiin partsillakin.. lähestulkoon mitä vaan, että poika rauhottuis. Kyyneleet vaan valu kun jätkä huutaa täyttä kurkkua. Supon laitoin ja käytiin suihkussa, jossa oli sen 10min hiljaa. Kun laskin pyyhkeen päälle, huuto jatkui kunne iskin 20min myöhemmin puuromaidon suun eteen.. Sitten rauhoittuikin. Liekö syynä supon vaikutus, planeettojen asento vaiko rennompi äiti. Mene ja tiedä.
 
Tossa pyykkiä laitellessa tuli vielä lisää avauduttavaa :saint: Tajusin, että kun mies on kotona, oon superäiti, talo kiiltää, vauva on tyytyväinen mun kanssa ja tiedän aina mikä auttaa mihinkin itkuun tai hätään.. äiti on tässä- meininki. Kun oon yksin kotona, pissi tulee heti housuun ja itseluottamus juoksee naapuriin :eek:
Eiköhän se itseluottamus tule jossain vaiheessa...?

Jes, mä taidan tästä käydä hammaspesulla ja vetäytyä pojan seuraksi koisimaan - jos tulee katastrofiyö, niin alotetaan sit ajoissa.
 
painomustetta imeskelty tänään illalla ja oireita odotellessa...
Meillä myös syödään lihaa ja puuroa, puuron teen ihan perus eloveenaa paketista ja hedelmällä notkeutta vähän.
Kuuluuko teillä kamalasti tuota murinaa? Meillä kun muristaan kaikille ja koko ajan (voi tosin johtua siitäkin että veikka kattelee karhuja päivisin ja karjuu kuin karhu koko ajan).
Juu meiltä löytyy vaunut sisältä tai ulko-eteisestä josta saan vaunut sisälle jos ei jaksa laittaa likkaa eteiseen nukkumaan, monesti kyllä kiskon sille tamineet päälle ja lykkään eteiseen nukkumaan (kylmä eteinen).
Jeps, Öitä.
 
Voi Elppa! :hug: Kyllä tuo vierastamiselta kuulostaa, mutta ihme ettei tosiaan Alex sitten rauhoitu kun vieras ihminen poistuu näkökentästä. Voiskos olla tosiaan kyse vierastamisen ja väsymyksen yhteisvaikutuksesta. Ainakin itse oon huomannut, että Sofia ei saa oikein väsyneenä lopetettua huutamista. Vaikea tietty sanoa, mikä pienellä on. :'( Mutta nyt Elppa itseluottamus nosteeseen!! Sinähän oot TOSI hyvä äiti Alexille!! Kyllä sä osaat!

Meillä yökkäiltiin aika lailla itse tehdylle puurolle. Mutta meni se alas, kun laittoi reilusti omenasosetta kyytipojaksi. Hienokurkku... :whistle:
 
Herran jumala meinasin saada sydärin äsken :eek:
Likka leikki tossa lattialla, käänsin pään sekunniks ja olin just ojentamassa sille uutta lelua niin sen jalat vaan sätkii eikä se hengitä! Siis sillä oli yhden lelun jalka suussa ja samaan aikaan se jotenkin puklas ja se pukli meni sen nenään. Likka itekkin ihan paniikissa, vesi valu silmistä, nokka täynnä tavaraa ja haukkoo henkee. Mä sit ihan paniikissa nostin sen syliin hakkasin vähän selkää ja sain sen nopeesti nostettua hoitopöydälle ja friidalla imin sen nenän tyhjäks. Sitten vasta tilanne raukes! Ette usko miten pitkältä tuntu ne sekunnit |O

Mä haluaisin mennä ensiapu-kurssille ihan vastaavan varalta :| tai siis tietenkin toivon, että ikinä ei mitään tapahtuis, mutta niin hyvin muistan omasta lapsuudestanikin kuinka monta kertaa oon meinannu tukehtua. Yhdenkin kerran jälkeen olin tarhassa kertonu kun kysyttiin viikonlopusta, että "isi piti jaloista ja äiti anto selkään" :saint: mitähän ne tädit mietti :D

Meillä kans ensimmäiset vierastamisen merkit havaittu. Eilen joku tuntematon mummeli tuli kaupassa tökkimään Elsaa, niin johan rupes alahuuli väpättään ja tippa tuli silmään, raukka pikkunen :/

Moi Kylkiluu :wave: Meijän treffien järjestäminen jäi vähän puolitiehen :D kokeillaanko uudestaan? Koskas tuut taas tampesteriin?

Mutta nyt viettämään omaa aikaa kun vihdoin sain likan nukkumaan kohtuu aikasin :wave:
 
Meillä on nyt aamun aikana tullut NELJÄT jättikakat :LOL: :heart: Kakka voi tosiaan olla iloinen asia. Nyt on ihan eri mies talossa! Minä vielä tungin suppoa kakan päälle illalla, ei ihme että huus. Miten noin pieneen mieheen mahtuu noin paljon kakkia? :eek:

Arvatkaa mitä aina laulan hoitopöydän vieressä kun putsaan kakkaa?

"Kuinka paljon kakkaa mahtuu pieneen Alexiin, pieneen Alexiin...." :saint:
 
Huomenta!
Kukahan Millan viime yöhön oli taktiikan laatinut, kun tankkauksia oli normaalin yhden sijaan viis?! Ja lopulta oli itekin niin ähkyssä, että aamulla pulauteltiin sit oikein isosti. Tutti vois olla hyvä, mutta se kun ei edelleenkään meillä oikein kelpaa :/

Mies lupas viime viikonloppuna, että ei enää hirvenmetsästystä tälle syksylle, mutta lupaan vaikka syödä ne Alexin tuotokset, jos hää tähän kotiin jää pyörimään, ihan varmaan lähtee, kun kerran hirviä vielä pystyssä on. Että paahan Elppa tulemaan pakettia tänne päin :whistle: paitsi ettei taida tulla tarvista....
 
Ammu- jos sä maksat postikulut. Tossa on ainakin n.3kg sitä tavaraa, tosin hyvin tiiviisti pakattuna! Viimeisessä kakassa tuli pieni veriviiru mukana, mutta ihan varmasti on ärtyneestä suolesta (?).
Neljät kakat.. mä en vieläkään voi tajuta :eek:
Herättiin ennen seiskaa, ja vasta nyt meni poju unille, ihan poikki, kakaton ja puurot nassussa :heart:
Tää päivä ainakin on alkanut hyvin - toivottavasti sen pukeminen sanoiksi ei muuta asiaa..

Asiasta kukkaruukkuun.. Puolenpäivän aikaan tulee ell-kaveri koiransa kanssa seuraa pitämään, Liverpoolin matsi alkaa klo 15, jolloin mieskin kotiutuu. Eli valoa tunnelin päässä! Mies tossa soitteli jo kolmatta kertaa, että hedelmäsalaatti pysyi sisällä ja pieni tärinä päällä. Muut olivat jatkaneet kaupunkiin, kun meidän äijä tuli kiltisti kotio. Tähän saattoi vaikuttaa se, että alkomahoolin ja väsymyksen tuloksena simahti limusiiniin :LOL:
 
Voi taivahan vallat että väsyttää!!

Neiti heräsi taas viime yönä yhdeksän-kymmenen kertaa! Ainakin viisi kertaa söi ja sit muuten vaan kitisi ja ähisi ja häntä piti taputella ja tuttia tunkea suuhun!!
Oli aikomus nukkua tänään pitempään mut isäntä joutu lähteen töihin. Se siitä nukkumisesta!
On niin jännä ku on väsynyt niin kaikki asiat itkettää ja hermostuttaa! Lääkäri katto toissa päivänä tytön korviin niin alkoin ite märiseen. :ashamed: Joku vastustaa... vaikka leipä tippuu lattialle niin mua kiukuttaa niin et potkasen leivän seinään! Sit ketuttaa vielä enemmän ja itku pääsee. :ashamed: Oon varmaan sekoamassa!
Tänään olis ollu fysioterapia. Odotin kovasti et pääsen rentoutuun sinne mut eihän tuolle muksulle yhtäkkiä saa hoitajaa ja niin jouduin perumaan sen.

Kuhan isäntä kotiutuu niin marssin oitis puuro kauppaan ja alan syöttään neitille illalla puuroa jo vaikka nukkuis paremmin. Onko sellaisia valmiita vauvoille tarkotettuja jauheita joista voi tehdä puuroa vai ihan oikeista hiutaleistako te niitä teette?

Ja sit tää mamma ostaa ainakin kaksi fatserin sinistä ja irtsareita ja syö ittensä ähkyyn ja käpertyy peiton alle ja nukkuu huomen aamuun asti!
Pöh!! Sanon minä! saahan sitä haaveilla!
 
Nii ja mulla on tulossa viisuden hammas.... kipeä koko alaleuka! Kävin yks päivä särkypäivysteksessä ja sanoivat ettei välttämättä mahdu puhkeamaan ku on niin ahdas väli. Nii että se tarkoittaa sitä et jos tulee sietämättömän kipeäksi niin se leikataa ja se taas tarkottaa sitä mun täytyy syödä tosi voimakkaita särkylääkkeitä. En varmaankaan sitte voi vähään aikaan imettää? Onko kokemusta vastaavasta???

Voiko buranaa syödä nyt? Siis imettäessä? Panadolit ja tabsit ei auta mitään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Voiko buranaa syödä nyt? Siis imettäessä? Panadolit ja tabsit ei auta mitään!
Näin sanotaan tuoteselosteessa: Burana-tabletteja voidaan käyttää imetyksen aikana, koska ibuprofeeni erittyy äidinmaitoon merkityksettömän pieninä määrinä.
 
Iltapäivää!

Meil on ollu aktiivinen aamu, kun kammettiin taas kahdeksaksi vauvauintiin. Kivaahan siellä taas oli, varsinkin kun isä otti pojan jälleen miesten puolelle ja sain itse rauhassa peseytyä ja piipahtaa saunassakin. Ja ihmeiden aika ei ole ohi. Poika tuhisee päiväunia omassa sängyssään! Eka kertaa sitten vastasyntymäaikojen. Piti kyllä reilut puoli tuntia nukuttaa, mutta lopulta sammahti. Jesjesjes. =)

MP: Hirvitys sentään! Mut hienosti selvitit tilanteen. :hug: Mulle ois tullu paskahalvaus. Viime torstaina tulikin, kun kaaduin vaunulenkillä! Onneks vain itse kaaduin ja vaunut vaan vähän keikkasi. Poika ei huomannu mitään, eikä omaan persiiseenkään paljon sattunut. Ja selkäkin ihme kyllä kesti sen tärähdyksen.

maleha: Mulle annettiin buranaa ja sitä pahamaineista panacodiakin jo sairaalassa. Oon jatkanu ibuprofeenin popsimista kotonakin tarvittaessa. Ekat kolme viikkoo taisin syödäkin sitä monta pilleriä ihan päivittäin tikkien takia.

Elppa: Ihanaa, että itkun syy selvisi, vaikka olikin haisevaa sorttia! =)
 
ikionnellinen
"Toukkala"
Ikionnellisen galluppiin: nukahtamiseen menee iltapalan jälkeen n. 1-30 min (joskus katotaan iltapuuron jälkee viel vähä töllötintä) Onko siitä jotain haittaa että teillä syliin nukahdetaan jos kuiten nukkuu sit hyvin siel omassa sängyssä?

Ei siitä mitään haittaa musta oo mutta saa vaan välillä tehdä aika kauan töitä että siihen nukahtaa, kanniskellen, keinutuolissa heijaten ym. Harvoin vaan torkahtaa.Ja sit ku laskee sänkyyn ni herää ja homma alkaa alusta |O Paitti oon alkanut miettiin,josko ollaan liian aikaisin nukuttamassa, yleensä siin 19.30 alkaa iltatoimet ja 20.00 maissa tisulle. Tänään "valvotetaan" niin että pesuille vasta kasilta. Ja toinen mikä on ny auttanut on että laitan tytön peiton sisään "kapaloon" ni ei herää sänkyyn laitettaessa. Toiveajattelua... :whistle:

Haikis mekin oltiin tänään vauvauinnissa, ekaa kertaa. Vitsit et Martta tykkäs :D Pärskytti vettä minkä kerkes :heart:

 
moi täältä punaviinilasin ääreltä... =) mmm,josko pitsan vetäsis uuniin viä.. yksin, ees hetken, onneks! taas ollut jotenkin masis päivä kuten eilenkin, entiä.. vituttaa suoraansanottuna välillä se, että mies on paljon poissa...pelejä,pelejä ja pelejä... no okei, TIESIN kyllä että hän on sellanen kun hengaileen alettiin MUTTA yhes sovittiin 2v sitten jo et kun halutaan pari lasta pienel ikäerol, yhdessä hoidetaan jne........ ja hoitaahan hän, kun on kotona... mua vaan silloin rassaa kun hankalaa! esikoinen kiukkuaa,keskimmäinen uhmaa.. pikkusin on rauhallinen ja hyväntuulinen onneksi. plaah. ja kun nukkunut jotenkin huonosti taas noiden "sydänvaivojen" ym kans niin pinna on kireellä.. sitten inhoon itteeni ja oon paska äiti, kun tuntuu et hermoon herkästi kun lapset ei tottele. et näin. ihanaa.. kaikki on hyvin ja kumminkaan ei sitten oo.. oikeesti hei, kun imetys on loppu mutta välillä pikkasen viä heruu, VOIKO MIELIALAT vaihdella viä tästä syystä vai olenko muuten sekopää??
 

Yhteistyössä